Suomen salliva lainsäädäntö antaa ymmärtää, että olisi jotain hyviä syitä lopettaa raskaus. Raiskauksen seurauksena syntyy lapsia ja tilanne on aina kamalla.
Olen tässä aiemmin pohtinut, että milloin oikein sitten lapsesta tulee ihminen. Sain hyvän vastauksen siihen tämä alla mainitun näyn kautta, jonka tekstin loppuriveillä näyn saanut henkilö todistaa Kristuksen sanoneen, että kaikki abortoidut lapset ovat hänen luonaan taivaassa.
Siis ihminen syntyy heti, kun munasolu hedelmöittyy. Abortti on aina lapsen murha. Raskauden aiheuttava raiskaajan teko on aina järkyttävä, mutta se ei oikeuta lapsen murhaan.
http://endtimerevelations.org/downloads/BFernandez.pdf
Jos joku nyt on päätynyt aborttiin ja jos tekijää kaduttaa asia, niin synnin voi sovittaa ripittäytymällä papille. Jeesus antaa anteeksi tällaisenkin teon, jos katuu ja pyytää Jeesukselta anteeksi. Jos sitten itse päätyy taivaaseen aikanaan, niin siellä odottaa vanhempiaan nämä pienokaiset, jotka kasvavat aikuiseksi taivaassa samalla tavalla kuin lapset maan päällä.
Abortti on lapsen murha
51
192
Vastaukset
- PSARl
Uusiin ajatuksiin,
syyllistät turhaan niitä naisia, jotka ovat joutuneet teetättämään itselleen abortin, sillä kohdussa oleva alkio ei tiedosta vielä olemassoloaan, eikä tiedä olevansa ihminen. Aborttia voi verrata suoraan keskenmenoon, joissa erona on vain se, että ihminen aiheuttaa itse abortoinnin ja keskenmenon luonto, mutta lopputulos on sama eli kehittymätön alkio tai sikiö. Keskenmenoissa sikiö saattaa olla paljon pitemmälle kehittyneempi kuin abortissa, jossa alkio on alle 12 viikkoinen.
Raamatussa Jumala itse suoritutti sikiömurhia, joissa äidin vatsassa olevat lapset saattoivat olla jo milloin tahansa syntyviä lapsia. Jumala käski halkaista naisten vatsat ihan noin vain.
2. Kun. 8:12 "Miksi itket, Herrani?" Elisa vastasi: "Siksi, että tiedän, kuinka paljon pahaa sinä vielä teet israelilaisille. Sinä sytytät tuleen heidän linnoituksensa ja surmaat heidän nuoret soturinsa, sinä isket murskaksi heidän pienet lapsensa ja viillät heidän raskaana olevilta vaimoiltaan vatsan auki."
Hoos. 13:16 (14:1) Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.
Aam. 1:13 Näin sanoo Herra: -- Koska ammonilaiset ovat tehneet rikoksen rikoksen jälkeen, en päätöstäni peruuta. He viilsivät auki raskaana olevat naiset, kun ryntäsivät valloittamaan Gileadia.
2. Moos. 1:16 ja sanoi: "Kun autatte heprealaisnaisia synnytyksessä, tarkastakaa heti lapsen sukupuoli. Jos lapsi on poika, tappakaa se, mutta jos se on tyttö, se saa jäädä eloon."
4. Moos. 31:17 Tappakaa siis lapsista kaikki pojat ja tappakaa myös jokainen nainen, joka on maannut miehen kanssa.
Hes. 9:6 Tappakaa vanhukset ja nuoret miehet, neidot, naiset ja lapset, tappakaa heidät viimeistä myöten, mutta älkää kajotko kehenkään, jolla on merkki. Aloittakaa minun temppelistäni." Niin he aloittivat kansan vanhimmista, jotka olivat temppelin edustalla.
Raamatun Jumala antaa itse esimerkin tehdä lapsenmurhia.- edesauttamus
Aloittaja ei syyllistänyt yhtään mitään. Hän toi esiin uskonsa mukaisen käsityksen, sekä perusteet. Älä tapa. Sellainenkin käsky siis on.
Kun sitten tuot esiin nuo VT:n kohdat, jätät - jälleen kerran huomioimatta seuraavan:
Hesekiel 20
21 Mutta lapset niskoittelivat minua vastaan: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, eivät noudattaneet minun oikeuksiani, niin että olisivat ne pitäneet, -jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi-ja rikkoivat minun sapattini. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä ja panna vihani heissä täytäntöön erämaassa.
...
Hes. 20:25
Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää,
Kansa oli kapinoinut Jumalaa vastaan monin eri tavoin ja ollut tottelevaisuudessaan kovasti ailahtelevainen ja valikoiva sen suhteen mitä noudattaa, milloin ja miksi.
Ai niin, mutta kyllähän sinä jo nämä tiesitkin. Tuppaat vain unohtamaan kovin aktiivisesti. - fyuogyuio
juuri tuollaisten raamatunpaikkojen takia pitää olla kummajainen mieleltään uskoakseen sen olevan jumalan sanaa ja vieläpä hyvän jumalan sanaa.
se, että nuo paikat ovat vanhaa testamenttiä ei muuta asiaa. jumalan sanomiset ovat jumalan sanomisia ja käskyjä vaikka eivät voimassa enää olisikaan - didkuk
edesauttamus kirjoitti:
Aloittaja ei syyllistänyt yhtään mitään. Hän toi esiin uskonsa mukaisen käsityksen, sekä perusteet. Älä tapa. Sellainenkin käsky siis on.
Kun sitten tuot esiin nuo VT:n kohdat, jätät - jälleen kerran huomioimatta seuraavan:
Hesekiel 20
21 Mutta lapset niskoittelivat minua vastaan: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, eivät noudattaneet minun oikeuksiani, niin että olisivat ne pitäneet, -jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi-ja rikkoivat minun sapattini. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä ja panna vihani heissä täytäntöön erämaassa.
...
Hes. 20:25
Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää,
Kansa oli kapinoinut Jumalaa vastaan monin eri tavoin ja ollut tottelevaisuudessaan kovasti ailahtelevainen ja valikoiva sen suhteen mitä noudattaa, milloin ja miksi.
Ai niin, mutta kyllähän sinä jo nämä tiesitkin. Tuppaat vain unohtamaan kovin aktiivisesti.Älä murhaa on käsky .
Tappokäskyjä Raamattu on pullollaan ja Hes. 20.:5 viittaa tiettyyn asiaan eli käskikö Jahve uhrata esikoisia vai ei , profeetat ovat siitä erimieltä . "25 Siksi minä annoin heille säädöksiä, jotka eivät olleet hyviä, annoin heille määräyksiä, jotka vievät kuolemaan.
26 Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoistaan, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhriksi alttarille. Minä saatoin heidät kauhun valtaan, jotta he tulisivat tietämään, että minä olen Herra " - edesauttamus
didkuk kirjoitti:
Älä murhaa on käsky .
Tappokäskyjä Raamattu on pullollaan ja Hes. 20.:5 viittaa tiettyyn asiaan eli käskikö Jahve uhrata esikoisia vai ei , profeetat ovat siitä erimieltä . "25 Siksi minä annoin heille säädöksiä, jotka eivät olleet hyviä, annoin heille määräyksiä, jotka vievät kuolemaan.
26 Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoistaan, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhriksi alttarille. Minä saatoin heidät kauhun valtaan, jotta he tulisivat tietämään, että minä olen Herra "Jänskää sinänsä kuinka valikoiden teikäläisten taholta tulee kommentteja kristittyjen tekemistä tulkinnoista, mutta samalla esität omat näkemyksesi totuuksina.
" Hes. 20.:5 viittaa tiettyyn asiaan eli käskikö Jahve uhrata esikoisia vai ei"
Noin kapeasta tulkinnasta ei kannata edes keskustella, koska väitteeltäsi putoaa pohja, kun sen totuusarvoa tarkastelee koko lukua vasten.
- ao
OK tämä on hyvä aolotus lapsia aina surmataan kun jos Mooses olisi
surmattu mitä jos Jeesus olisi surmattu ja nyt tapetaan kun tulee taas
Jeesus takaisin .- dikduk
Mitä jos Hitler olisi abortoitu, tai Pol Pot tai Stalin? Mitä jos ei tässä kelpaa.
Eikö Jeesukseen syntyyn liity jumaltarina kristinuskossa , miten hänet voitu abortoida jos uskot siihen? . - edesauttamus
dikduk kirjoitti:
Mitä jos Hitler olisi abortoitu, tai Pol Pot tai Stalin? Mitä jos ei tässä kelpaa.
Eikö Jeesukseen syntyyn liity jumaltarina kristinuskossa , miten hänet voitu abortoida jos uskot siihen? .Onko siis syytä abortoida kelpaamattomat pois, että he eivät syntyisi taivasten valtakuntaan?
- dikduk
edesauttamus kirjoitti:
Onko siis syytä abortoida kelpaamattomat pois, että he eivät syntyisi taivasten valtakuntaan?
Sanoinko niin?
Taivaan valtakunnasta en tiedä, mutta kristinusko on ollut yksi suurimmista jo elävien abortoijista.Raamattu itse kehoittaa kansanmurhiin siis myös tiettyjen kansojen kaikkien naisten ja myös raskaana olleiden tappamiseen .
Abortti ei ole ehkäisykeino mutta tietyissä tilanteissa sen pitää olla saatavilla , muutoin raskauden keskeytyksiä aletaan tehdä laittomasti ja turvattomasti. - Tavis :))
dikduk kirjoitti:
Sanoinko niin?
Taivaan valtakunnasta en tiedä, mutta kristinusko on ollut yksi suurimmista jo elävien abortoijista.Raamattu itse kehoittaa kansanmurhiin siis myös tiettyjen kansojen kaikkien naisten ja myös raskaana olleiden tappamiseen .
Abortti ei ole ehkäisykeino mutta tietyissä tilanteissa sen pitää olla saatavilla , muutoin raskauden keskeytyksiä aletaan tehdä laittomasti ja turvattomasti.Katolinen kirkko kieltää abortit mihin hintaan tahansa. Ei kristillinen kirkko suinkaan ole abortteja suosinut.
Kiinassa on yhden lapsen periaate, ja siellä abortoidaan lapset vaikka seitsemännellä kuulla.
Monissa maissa abortoidaan tyttäret, koska he tulevat perheille kalliiksi. Poikia on jo nyt liikaa monissa maissa, esim. Intiassa.
Kommunistisissa maissa abortit olivat yksi ehkäisykeino.
Mistä lähtee ajatuksesi, että kristinusko olisi aborttien kannalla? - Tavis :))
dikduk kirjoitti:
Eikö Jeesukseen syntyyn liity jumaltarina kristinuskossa , miten hänet voitu abortoida jos uskot siihen? .Jossittelu on aina mielenkiintoista. Jossittele nyt vielä niinkin päin, että mitä, jos Hitlerin kaltaisia olisi syntynyt enemmänkin, tai muiden styrankien? Monestako keskenmenosta olisi syntynyt neropatti?
Miten monia suuruuksia maailma onkaan menettänyt, kun lapset ovat syystä tai toisesta jääneet syntymättä.
Jos lähdettäisiin vakavasti siitä, että jokainen hedelmöitynyt munasolu on valmis ihminen, miksi heitä ei siunata kuten muita vainajia ja haudata perhehautaan? Kuinka on mahdollista, että abortin vastustajat sallivat, että abortoidut lapset hävitetään jätteiden mukana!
Eikö se jos mikään ole vääryys!
Tällaiset keskustelut ovat tuskaista seurattavaa vanhemmille, joiden lapset eivät ole saaneet syntyä ja elää.
- AntiChrisu
Sikiö ei ole lapsi. Sikiö on alkeellisempaa solumössöä kuin esim. sammakko. Ja sinähän syöt sammakoita eikö?
Aborteista tulisi maksaa naisille palkkioita kun solumössö valjastetaan tieteen käyttöön. Näillä tarpeettomilla solumössöillä voidaan parantaa eläviä oikeasti syntyneitä ihan oikeita ihmisiä eikä solumössöä. - Naisten oikeus rules
Onko sinusta myös viikon vanhan hedelmöittyneen munasolun abortointi lapsen murha, Sekin on ihmisalkio. Eli kieltäisitlö naisilta ns. "katumuspillerit".
- Uusiin ajatuksiin
Niin kysymys on hengellinen. Kirkko lähtee siitä, että ihminen syntyy hedelmöityksen yhteydessä. Keskustelun aloituksessa on näky, jossa näyn saanut henkilö todistaa Jeesuksen kertoneen, että abortoidut lapset ovat taivaassa. Ihminen saa sielun hedelmöityksen hetkellä. Jeesus ei salli abortteja.
En tiedä oletko uskovainen vai ei. Jos ajattelet asiaa Jeesuksen näkökulmasta, niin onhan se tästä lähtökohdasta aivan selvää, ettei abortti ole mahdollista millään perusteella. Ateistille asia näyttäytyy toisella tavalla, mutta maailman luojalle asia on tällainen. - FUCKIFUU
Uusiin ajatuksiin kirjoitti:
Niin kysymys on hengellinen. Kirkko lähtee siitä, että ihminen syntyy hedelmöityksen yhteydessä. Keskustelun aloituksessa on näky, jossa näyn saanut henkilö todistaa Jeesuksen kertoneen, että abortoidut lapset ovat taivaassa. Ihminen saa sielun hedelmöityksen hetkellä. Jeesus ei salli abortteja.
En tiedä oletko uskovainen vai ei. Jos ajattelet asiaa Jeesuksen näkökulmasta, niin onhan se tästä lähtökohdasta aivan selvää, ettei abortti ole mahdollista millään perusteella. Ateistille asia näyttäytyy toisella tavalla, mutta maailman luojalle asia on tällainen.Jeesus ei puhunut mitään aborteista ei ainakaan raamatun mukaan. Toisekseen Jumala itse on kaikkein pahin abortoija.
- dikduk
Uusiin ajatuksiin kirjoitti:
En tiedä oletko uskovainen vai ei. Jos ajattelet asiaa Jeesuksen näkökulmasta, niin onhan se tästä lähtökohdasta aivan selvää, ettei abortti ole mahdollista millään perusteella. Ateistille asia näyttäytyy toisella tavalla, mutta maailman luojalle asia on tällainen.Jeesus ei puhunut aborteista mitään, eikä UT muutoinkaan . Mooseksen laki ei niitä kiellä, vaikka tietenkin niitä on tehty kautta aikojen. VT.ssä voitiin odottavakin nainen tuomita kuolemaan, samoin jonkun kansan kaikki naiset, vaikka osa heistä varmasti oli raskaana.
Mihin perustat oman väitteeesi kun jo syntyneidenkään henki ei Raamatussa ole arvossaan ? Uusiin ajatuksiin kirjoitti:
En tiedä oletko uskovainen vai ei. Jos ajattelet asiaa Jeesuksen näkökulmasta, niin onhan se tästä lähtökohdasta aivan selvää, ettei abortti ole mahdollista millään perusteella. Ateistille asia näyttäytyy toisella tavalla, mutta maailman luojalle asia on tällainen.Jeesuksen näkökulmasta? :D Eikö tätä pidä katsoa vain tämän sikiön kantajan näkökulmasta, millaisen kodin ja elämän hän lapselleen antaa. Adoptio ei ole ratkaisu siihen. Ihan kuin vaalisit tällöin naisille pakkosynnyttämistä tai pakollista lasten hankintaa jne.
- judstaer
"Kirkko lähtee siitä, että ihminen syntyy hedelmöityksen yhteydessä."
Kuulostaa ihan järkevältä, mutta mihin tämä perustuu? - Yksinkertaista
Siihen, että silloin ihmisen elämä alkaa.
- judstaer
Tyhjän olisi saanut pyytämättäkin.
- tiedoksesi
Eivät kastamattomat sikiöt pääse taivaaseen.
- Näin on
Pääsevät.
- 9988
Miksi tehdään hätäkasteita jos ilman kastetta pääsee taivaaseen?
- HAloo!!!!!
Ettäkö taivaassa on myös sikiöitä?
- ao
http://www.kolumbus.fi/mika.ebeling/abortti.htm
Kuinka musta muutettiin valkoiseksi
Jokaisen ihmisen elämän pyhyys ja koskemattomuus on ihmisoikeuksien ja yhteiskunnan perusta. Tämä itsestäänselvyys muuttui maailmanlaajuisesti hyvin nopeasti 1970-luvun alussa muutaman mielipidejohtajan ja samanhenkisen median yhteistyönä. Aborttikysymys on varoittava esimerkki yleisen mielipiteen johdattelusta valheen kaikella voimalla. Seuraavassa lyhyt yhteenveto, kuinka ihmiskunnan historian suurin ihmisten surmaamisaalto käynnistettiin. - Näin on
Naisilla, jotka ovat tehneet abortin, on huono omatunto. Tietenkin, koska on suostunut murhaan.
Abortti on aina vaikea asia ja vähiten sen läpi käyneelle tai lähipiirissä sen kokeneelle. Moni, joka abortin joutuu valitsemaan, joutuu käymään läpi sellaisia asioita, joissa pohtii mm. oikeaa ja väärää eikä vain itsen kannalta vaan myös lapsen kannalta esim. raskauden aikana todettu vaikea kehtitysvammaisuus. Ulkopuolisen on helppo osoittaa sormella ja sanoa mitä tulisi tehdä ja mitä ei. Siinä hetkessä, kun kysymys koskettaakin omaa elämää asiaan tulee aivan toinen näkölulma. Toivoisin, että tästä asiasta keskustelevat te muistaisitte tämän näkökulman. Tilanteet siinä hetkessä, kun mietitään aborttia ovat sellaisia, että toivosin, että kenekään ei tarvitsisi olla siinä tilanteessa yksin, vaan että saisi kaiken tuen ja avun. Sillä, että me mustavalkoisesti tuomitsemme abortin ei mihinkään.
Merja Lampila, pappi- dsfafasdffsdafdsasdf
Olipa monimutkainen vastaus. Onko hedelmöittynyt alkio ihminen vai ei?
- 25
Ihmisten tappaminen on aina kyseenalaista olipa kyse sodassa tappamisesta, kuoleman tuomion täytäntöönpanemisesta tai abortista.
- lsfjkks
Totta. Jotta voi olla rehellisesti abortinvastustaja, pitää olla myös totaalikieltäytyjä.
- Rakas maa
Isänmaan puolustaminen on ihan eri juttu.
- Kiitän, kiitän
Kiitän Jumalaa Suomesta, rakkaasta isänmaasta.
Olet kai sitten myös kasvissyöjä? Ja kananmunan heittäminen on sama kuin heittäsi aikuisen kanan....eikö niin?
- Kukoton kanala
Kananmuna on sama kuin naisen munasolu. Jos kukkoa ei näy mailla halmeilla et ole syömässä kanaa vaan munasolun.
Entisajan pihhoilla oli kukko mutta nykyisessä kanalassa munta eivät ole tipujen alkuja. - =
Kukoton kanala kirjoitti:
Kananmuna on sama kuin naisen munasolu. Jos kukkoa ei näy mailla halmeilla et ole syömässä kanaa vaan munasolun.
Entisajan pihhoilla oli kukko mutta nykyisessä kanalassa munta eivät ole tipujen alkuja.Mutta niin sinä kuitenkin syöt jo syntyneitä muutaman viikon ikäisiä pikku broilereita.
Kukoton kanala kirjoitti:
Entisajan pihhoilla oli kukko mutta nykyisessä kanalassa munta eivät ole tipujen alkuja.Totta nykyisessä tehotuonnossa. Munia heittämällä tuet jokatapauksessa kanojen systemaattista rääkkäystä.
- Näin on
Älä sotke ihmisiä ja eläimiä keskenään.
- FUCKIFUU
Ihmiset OVAT elämiä ja se on tieteellinen fakta joka on todistettu täysin aukottomasti.
Jos hedelmöittynyt munasolu ansaitsee jatkaa jakaantumistaan, niin on se nyt ihme jos tietoiset ja tuntevat olennot eivät saa elää.
Vai onko solurykelmä, joka ei tunne kipua, kykene ajattelemaan, ole millään tasolla tietoinen, maagisesti arvokkaampi?
Ja Ihminen on sitäpaitsi eläin ja kananmuna vertaus täysin osuva.
Suomalainen lainsäädäntö on toiminut hyvin. Aborttien määrä laskee ja salaa abortin tehneiden naisten kuolemat on ovat 0.
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/aborttien-maara-laskee-tasaisesti/848774
Ongelmana on edelleen ehkäisy;
”Kolmasosa alle 20-vuotiaista keskeytyspotilaista ilmoitti, ettei ollut käyttänyt ehkäisyä raskauden alkaessa.”
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/aborttien maara vaheni nuorilla/a707874
Kun vielä tehostetaan kahta asiaa; ehkäisyä sekä harkintaa seksikokeiluista, niin alamme olla hyvässä mallissa.
Jokainen joka vastustaa abortteja mutta ei ole itse valmis auttamaan ja tukemaan naisia (niin taloudellisesti kuin henkisesti), jotka ovat vastentahtoisesti raskaina ja synnyttävät, on aivan turhaa kritisoida abortteja. Näitä, todennäköisesti yksinhuoltajiksi jääviä naisia, on autettava niin koulutuksen, ammatin kuin työpaikan kautta, jotta he voivat kasvattaa lapsensa kunnolla. Voi olla että perhe voi heidät hylätä, niin silloin on oltava valmis toimimaan hänen perheenään.
Jokainen joka tuomitsee nämä naiset huorina tai muuten vastenmielisinä (ei uskovina), tekee vielä pahemman synnin kuin abortin tekijät!- luminarsku
>Jokainen joka vastustaa abortteja mutta ei ole itse valmis auttamaan ja tukemaan naisia (niin taloudellisesti kuin henkisesti), jotka ovat vastentahtoisesti raskaina ja synnyttävät, on aivan turhaa kritisoida abortteja.<
Perustelematon väitteesi, joka on osoitettu heikoksi aiemmassa abortti-ketjussa. luminarsku kirjoitti:
>Jokainen joka vastustaa abortteja mutta ei ole itse valmis auttamaan ja tukemaan naisia (niin taloudellisesti kuin henkisesti), jotka ovat vastentahtoisesti raskaina ja synnyttävät, on aivan turhaa kritisoida abortteja.<
Perustelematon väitteesi, joka on osoitettu heikoksi aiemmassa abortti-ketjussa.Tai sitten erittäin perusteltu edelleen, koska yhäkään ei kukaan ole puhumassa noista.
Eikö niin, ”ei minun pidä vaan niiden muiden pitää se tehdä”? Enhän ”minä” tuomitse esiaviollisia suhteita, ehkäisyvälineiden jakamista nuorille, en avioliiton ulkopuolisia lapsia tai yksinäisiä äitejä, niin en voi hyväksyä aborttia ollenkaan. Vai kuinka se oli?luminarsku kirjoitti:
Perustelematon väitteesi, joka on osoitettu heikoksi aiemmassa abortti-ketjussa.Kuinka monta asuntoa olet joko sinä tai tuttavasi tai joku uskonnollinen järjestö tarjonnut näille äideille ja lapsille?
Montako työ tai opiskelupaikkaa olet järjestänyt?
Montako sijaispaikkaa olet antanut kodistaan ulos häädetyille naisille?
Oletko omalta osaltasi vastannut että nuoret saavat ehkäisyvälineitä?
Kuinka usean nuoren äidin tukena olet ollut raskauden aikana?
Entä synnytyksessä?
Kuinka usein olet tarjonnut päivittäistä hoitoapua?
Kuinka usein olet ollut ruokaostoksilla?
Auttanut vuokrarahoissa?
Kuinka usein olet antanut opetusta lastenhoitoon?
Kuinka monta lasta sinulla on ollut sijaishoidossa?
Kuinka usein autat näitä yh lapsia koulun käynnissä sekä harrastuksissa?
Sikiö raskauden keskeytysvaiheessa on olemassa olostaan tietämätön, josta ei voida käyttää nimitystä murha. Te janoatte kansanmurhaa, jos haluatte kieltää abortit ja jos vaaditte, että sikiöllekin pitäisi jo maksaa lapsilisää!
Soinikin on aborttia vastaan, mutta mitäpä ajattelisi jos oma vaimo raiskattaisi keskellä puistikkoa ja siitä pamahtaisi vaimo raskaaksi. Soini olisi aika munaton jos ajattelisi että "se oli Jumalan tahto" ja tyytyisi osaansa. Kyllä varmasti vaatisi aborttia vaimolleen!
Jos avovaimoni tulisi raskaaksi, niin hyväksyisin abortin mikäli hän tahtoisi siitä syystä että meidän taloustilanne ei ole mikään suotuisa. Monesti ihmiset ajattelevat että heillä on penis ja emätin ajattelematta pidemmälle sitä lapsen hankitaa ja monethan ovat ei-toivottuja lapsia. Lasten hankita ei pitäisi olla mikään itsestäänselvyys jokaisella vaan sen pitäisi olla myöskin säännöstely kysymys. Usein vain kuulee noista nuorisokodin lapsista, joille olisi oikeasti toivonut aborttia kun havahdun millaisen kodin ja elämän heille on lopulta tarjottu ja vain siitä syystä että vanhemmilla ei ollut vastuuta kasvattaa lastansa. Ketä tahansa ei pitäisi saada lasta ja heiltä pitäisi se oikeastaan jopa kieltääkin (en tarkoita seksiä)!
Esimerkiksi lapsen adoptointi vastuuntuntoiseen homoperheisiin olisi joskus paljon parempikin ratkaisu, mutta monet eivät sitä siedä!
Ainut ratkaisu tähän on, että ihmiset alkaisivat käyttämään sitä ehkäisyä, jota joissakin uskonnoissa ei saa käyttää. Seksin kieltäminen ei ole tähän mikään ratkaisu.
Lestadiolaiset ja kiinalaiset edesauttavat sitä, että joskus täällä Suomessakin saatetaan olla vielä nälkäkuoleman partaalla ja ruuan hinta nousee yhä vain enemmän.
Abortti ei ole murha. Murha nimitystä käytetään elävän henkilön suunnitelmallisesta taposta, joka on olemisestaan tietoinen.- Jumalan säätämää
Jumala on määrännyt jokaisen ihmisen elinpäivät.
Siksi yhtäkään aborttia ei voi tehdä ilman että Jumala olisi päättänyt sen jo aikojen alussa. - kasvissyöjä *
Ketjun luettuani olen tullut siihen lopputulokseen, että abortti on synti, ja maan puolustaminen asein on vielä suurempi synti, sillä vihollinen on ajatteleva ja tunteva ihminen. Silti jopa tappaminen sodassa on inhimillisesti ottaen anteeksiannettavaa.
En näe maanpuolustamisessa mitään syntiä, mikäli se tapahtuu ihmisten erilaiset omatunnot huomioiden.
- miss ei kirj.
"Jos sitten itse päätyy taivaaseen aikanaan, niin siellä odottaa vanhempiaan nämä pienokaiset, jotka kasvavat aikuiseksi taivaassa samalla tavalla kuin lapset maan päällä."
hehhehhhe vai niin. Lähde? - surullinen_
Abortti on useimmiten viimeinen niitti peräkkäin tapahtuneista rikkomuksista. Kuudes käsky kieltää avioliiton ulkopuolisen seksin.
Seksiä harjoitetaan tietäen, että vahingon sattuessa tullaan turvautumaan aborttiin. Alaikäisinä, syrjähypyissä, elintason alenemisen takia myös avioliitoissa. Sitoutumattomissa avoliitoissa.
Kieltäydytään adoptiosta.
Lopullinen rikkomus on aborttiin päätyminen em vaiheiden jälkeen.
Katuva voi kuitenkin turvautua Jeesuksen armoon.
Joka ei kadu, joutuu kerran teoistaan oikeudenmukaiseen vastuuseen. - Näin on
Kymmenen käskyä ovat edelleen voimassa ja suojaamassa ihmisen elämää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.142063Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161861599Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1601486Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1001362Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381208Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas141969- 84958
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu49952Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.141858Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13847