kun otin Palveluista pois TCP/IP NetBios Helperin käynnistymästä.
Varsinkin S24 oli hyvin tuntuva parannus.
Operaa käytän.
Ja Verkkoyhteyksistä on jo tietenkin pois NetBios TCP/IP:n päällä.
Kokeilkaa ja kertokaa.
Vai onko mun kone uniikki kappale?
Sivujen aukeaminen nopeutui
3
204
Vastaukset
- TCP/IP/R2D2
Ei sun koneesi ole mitenkään uniikki. Mulla myös TCP/IP NetBios Helper pois päältä, mutta ei niinkään nopeutumisen takia vaan tietoturvan. Jo 95:sta kannatti ottaa NetBios pois päältä, jotta tunnistamisesi netissä olisi vaikeampaa.
Käytän mokkulaa ja ikävä kyllä nämä tikut haluavat kirjoittaa verkkoyhteyden asetukset joka kerran uusiksi, joten pysyvästi NetBiosOverTCP/IP-asetusta ei saa pois päältä, vaikka se olisikin parempi ja turvallisempi.- nbhgftruy
Mielenkiinnosta kysyn ( mulla langallinen, mutta mokkulan tarvis mökille ), että pystyykö mokkula toimimaan, jos se on avattu NetBios päällä, mutta sitten jollekin luotetulle sivulle verkkoyhteyden saatuaan otetaan pois päältä jatkoa varten vai vaatiiko se NetBiosin joka sivuston avaukseen?
Onko tuo NetBios -vaatimus tietyn mokkulamerkin ominaisuus vai jokaisessa sama?
- R2D2/TCP/IP
Itseasiassa en ole edes kokeillut tuota, joten en tiedä - mutta kokeilemallahan se selviää. Uskoisin, että toimii.
Eri tikut käyttäytyvät eri tavalla - osa on kuin dial-up adaptereita (puhelinverkkoyhteys) ja toiset taas näkyvät verkkokortteina. Esimerkiksi aikoinaan käyttämäni Huawein E220 ei edes suostunut toimimaan rajoitetuilla käyttäjänoikeuksilla (ilmeisesti valmistaja olettti laitetta käytettävän vain adminin oikeuksin) vaan sille piti antaa riittävät oikeudet kirjoittaa puhelinverkkoyhteydet uusiksi, Nokian CS-15 käyttäytyy suunnilleen samoin. Optionin Icon 225 taas on enemmänkin verkkokortin kaltainen, kuten nykyään käyttämäni Sierra Wireless 309.
Itse käytän nettiä vain ja ainoastaan rajoitetulla käyttäjätilillä ja käyttikseni on XP, joten en voi muuttaa verkkoasetuksia ja näin olen antanut tikun softan toimivan oletuksilla. Seiskassa asetuksia pääsee muistaakseni muuttamaan.
Tärkein verkkoturvallisuuden kannalta on kuitenkin käyttää nettiä vain ja ainoastaan rajoitetulta käyttäjätililtä, ei siis järjestelmänvalvojan oikeuksin - tämä unohtuu liian usein niin käyttäjiltä kuin myös softien ja laitteiden valmistajilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.605768- 1154980
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4042947Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s961435Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3401129- 65971
- 29968
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46886Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109867Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52839