Hyvin ujo "mies" kaipaa apua:(

Vihaan ujoutta

Mitähän tähän sitten oikein kirjoittaisi? Noh yritetään.. Hei olen 19 vuotias "mies" ja olen ujo (kuten otsikosta voi päätellä..). Olen melkein vuoden ollut kiinnostunut yhdestä tytöstä, joka taitaa myös olla kiinnostunut minusta (ruokalassa ja muualla katseet kohtaavat usein) mutta en osaa lähestyä häntä mitenkään. Tai no pystyisin lähestymään, mutta sanoja ei tulisi yhtään ulos, koska olen huono aloittamaan keskusteluja. Kumpikaan ei tiedä toisesta mitään, hänen nimensä kylläkin tiedän ja thats it.
Eli voisiko joku hieno ihminen miten voisin edetä? Pyydänkö häntä FBssä kaveriksi ja kysyn vaikka kahville taikka lenkille? Kasvotusten on aika vaikeaa, koska liikkuu muiden tyttöjen kanssa. Olen ajatellut häntä todella kauan ja tämä paska tunne mikä minulla on sisällä, tuhoaa minut ellen tee jotain. Itse olen aika lihaksikas ja komea, joten en usko että noihin asioihin tämä tyssää.

Tekstissä on varmasti joitain virheitä, koska piti ottaa hieman rohkaisevaa että saisin tämänkin kirjoitettua :((

15

791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kdjfnvm

      Moikka!

      Kyllä mä sanoisin että voisit pyytää fb-kaveriksi ja aloittaa jutustelun kun olette samaan aikaan paikalla. Itse ainakin tykkäisin siitä, olen myös aika ujo ja olisi ehkä helpompi suostua treffeille jos pyydettäisiin viestillä, saisi miettimisaikaa jne :) Ja jos näät tyttöä vielä livenä niin hymyilepä hänelle tai katso merkitsevästi.

    • Vihaan ujoutta

      Jees.. Vielä kun saisi jostakin rohkeutta pyytää kaveriksi, niin olisi hienoa.
      helvetti kun tietäisi että onko hän kiinnostunut minusta, niin olisi tämä paljon helpompaa.

    • VIhaan ujoutta

      Ei hemmeti.. En vain uskalla pyytää häntä kaveriksi naamakirjassa.
      Minua ei haittaa vaikka hän ei olisi kiinostunut minusta, mutta jos hän OLISI kiinostunut minusta, minulla voi mennä kaikki suunitelmat uusiksi. Mutta pidän hänestä niin paljon, että en tiedä mitä tekisin. Ihan kuin aivot ja sydän kävisivät taistelua ja sydän tietenkin haluaa hänet ja aivot haluavat että noudatan suunitelmaa.
      Voisiko joku ulkopuolinen sanoa oman mielipiteensä tästä tilanteesta?

      • Vihaan ujoutta

        Lisätään tähän vielä että en ole KOSKAAN ihastunut keneenkään, siis en koskaan. Mutta miksi minä ihastuin häneen? Mikä hänessä on niin erilaista muihin naisiin nähden?


    • NoAgony

      siis miksi et voisi pyytää häntä fb:ssä kaveriksi? sehän nyt on se ja sama sillä ihmiset tuppaavat lisäilemään vaikka ketä randomeja kaveriksi siellä. ja sitten voit vaan ootella jos hän alkaa vaikka chattailla sulle.
      mutta itse suosittelisin että meneen vaan viereen istumaan siellä ruokalassa (siis jos hän istuu yksin). sillä jos katseet jo teillä kohtaa niin tee jotain. olen itse ujo 17v poika puhun kokemuksesta. menin itse vaan juttelemaan tytölle jonka nimeä en edes tiennyt. ja kyllä, sydän löi kuin vimmattu ja kun olin muutaman sanan saanut ulos, oli suu aivan kuiva. mut siit se lähti, mietit vaik keskustelun aiheita valmiiks. ja jos tyttö on yhtääkään kiinnostunut, niin se kyselee myös sulta, sit vaan vastailet ja lopuks pyydät sitä vaikka joskus vapaa ajalla kahville tai jotain. Älä pelkää, tytöt tykkää kun niille tullaa juttelee ja aivan sama vaikka koko keskustelu menisi aivan pipariksi, olet silloin ainakin yhden kokemuksen rikkaampi ja seuraavan aloitteen tekeminen on taas helpompaa. näin ainakin itse ajattelin, että syteen tai saveen. eihän sitä nyt koko elämää voi yksin elää. onneksi en itse tuolloin saanut rukkasia :)

      • VIhaan ujoutta

        En ole koskaan lisänyt kavereiksi ihmisiä joita en edes tunne. Ehkä siksi tämäkin on minulle vaikeaa ja omasta mielestäni tuntuu vähän oudolta että jos hän tai joku muu tuntematon lisäisi minut kaveriksi. Mutta mutta.. Katsotaan saanko mitään aikaan :(


    • ............

      LOL. Kuvitteleko oikeasti että suhteen syntymiseen riittää se että uskallat kertoa jollekin olevasi kiinnostunut hänestä tai pyytää toista ulos? Mitä sen jälkeen. Kyllähän sinun täytyy tutustuessa kyetä puhumaan hänen kanssaan.

      • Eihän siinä sitten enää ole ongelmaa, kun on saanut pelin avattua. Ei mulle tuota ongelmaa keskustella vieraiden ihmisten kanssa. Mutta en ikinä pystyisi avaamaan keskustelua kiinnostavan oloisen vieraan naisen kanssa. Olisin varmaan jo parisuhteessa, jos pystyisin.


      • HannuHanhii22
        wlfwd kirjoitti:

        Eihän siinä sitten enää ole ongelmaa, kun on saanut pelin avattua. Ei mulle tuota ongelmaa keskustella vieraiden ihmisten kanssa. Mutta en ikinä pystyisi avaamaan keskustelua kiinnostavan oloisen vieraan naisen kanssa. Olisin varmaan jo parisuhteessa, jos pystyisin.

        mene baariin. siellä on helppo avata keskustelu jos tulee pakit heti nii ei haittaa. parin oluen jälkee uskaltaa varmaa ainaski mennä juttelee. tai nainen saattaa tulla jopa juttelee sulle. ja kyllä baaristaa voi löytää vähän vakavemman suhteen kuin pelkkiä yhen yön juttuja. :P


      • HannuHanhii22 kirjoitti:

        mene baariin. siellä on helppo avata keskustelu jos tulee pakit heti nii ei haittaa. parin oluen jälkee uskaltaa varmaa ainaski mennä juttelee. tai nainen saattaa tulla jopa juttelee sulle. ja kyllä baaristaa voi löytää vähän vakavemman suhteen kuin pelkkiä yhen yön juttuja. :P

        Ei toimi. Alkoholi ei auta. Eikä naisetkaan ole omatoimisesti lähestyneet enään moneen vuoteen.
        Vuosina 2003-2006 tuli käytyä baareissa lähes joka viikonloppu. Usein vielä kahtena iltana/viikonloppu. Mitään ei jäänyt käteen.


      • ..............
        wlfwd kirjoitti:

        Eihän siinä sitten enää ole ongelmaa, kun on saanut pelin avattua. Ei mulle tuota ongelmaa keskustella vieraiden ihmisten kanssa. Mutta en ikinä pystyisi avaamaan keskustelua kiinnostavan oloisen vieraan naisen kanssa. Olisin varmaan jo parisuhteessa, jos pystyisin.

        No jos ei oikeasti tuota ongelmaa keskustella ihmisten kanssa, niin avaa se helvetin peli istumalla baarissa naisen viereen ja sanomalla "moi, mitä kuuluu?". Kyllä jostain baareista/yökerhoista aina jonkun yksin istuvan naisenkin joskus löytää, jos et uskalla nais-paria lähestyä. Valitse aluksi kohteeksi vaikka joku joka kiinnostaa sinua vain vähäsen.


    • Ujo tyttö

      Pyydä kaveriksi vaan ja ehdota sitten kahvilla käyntiä, ihan niin kuin tuossa mietitkin. Rohkeasti vaan, minuun ainakin tuollainen lähestymistapa toimisi hyvin kun olen vähän ujo itsekin:) (en tosin tiedä onko kyseinen tyttö).
      Jos tyttö ei ole tosi ilkeä luonteeltaan, hän osaa kyllä suhtautua yhteydenottoosi järkevästi, saattaapa tulla kahvillekin! Onnea matkaan!

    • Pattitilanne

      Itselläni on hyvinkin samanlainen ongelma kuin aloittajalla. Olen 18-vuotias ja - ainakin naisten suhteen - varsin ujo lukiolaispoika. Yläasteelta saakka olen ollut toivottoman ihastunut erääseen tyttöön, jonka kanssa olin samalla luokalla yläasteen ajan, ja nyt samassa lukiossa kolmatta vuotta. Joka kerta tytön nähdessäni en pysty irrottamaan katsettani hänestä, mutta ujouteni takia en uskalla mennä juttelemaan. Katseemme kohtaavat silloin tällöin, mutta tästä en uskalla kyllä vetää mitään johtopäätöksiä - kai kenen tahansa tytön katse osuisi omaani, kun jatkuvasti tuijottaisin häntä :)

      Tilanne on siinä mielessä tietysti eri kuin aloittajalla, ettemme ole tytön kanssa mitään ventovieraita toisillemme, olemmehan tunteneet jo monta vuotta. Emme ole kuitenkaan tänä aikana koskaan erityisemmin jutelleet, joten emme varsinaisesti tunne toisiamme kovinkaan hyvin. Nyt monen vuoden tuntemisen jälkeen vähän olisi ehkä hieman outoa mennä yhtäkkiä juttelemaan, kun en ole sitä tänä koko aikana saanut aikaiseksi tehtyä...

      Facebookia en käytä, mutta tytön meseosoite kyllä löytyy, vuosi tai pari sitten jotain joskus juteltiinkin mesen kautta. Se tosin jäi lähinnä siihen, että kyselin muka viattomasti jotain läksyjä ja yritin sitä kautta sitten rakentaa jotain muutakin keskustelua, mutta tulos jäi aika laihaksi. Nykyään on vähän hankala käyttää tuotakaan menetelmää, kun mese näyttää monella jääneen unholaan.

      Kai sitä pitäisi koittaa ihan livenä jutella, eihän mulla mitään menettävääkään ole, mutta en vaan saa ujoudeltani aikaiseksi... Ehkä pitäisi yrittää lähestyä vaikka lakkiaisissa? Silloin jos saisi pakit, niin ei ainakaan enää törmättäisi koulussa vaivaantuneina :)

    • Kokematon mies

      Itse olen jo monta vuotta vanhempi ja mulla oli myös aikanaan samanlaisia ajatuksia että uskallanko lähestyä tyttöä johon olen ihastunut. Eihän siitä kuitenkaan mitään tullut ja nykyään se on yhä mahdottomampaa. Myöskään alkoholi ei auta mua näissä asioissa vaikka joisin itseni kaatokänniin. Surullista mutta totta. Nyt pelkään että on jo liian myöhäistä tehdä asioille mitään kun en aikanani saanut tehdyksi.

    • hei mies

      No eihän se facebook kaveriks pyytäminen voi mikään ongelma olla. Facebook kaveriks voi pyytää vaikka pressaa! Sit kun olet sen kaveri ni sun pitää kirjoittaa sille jotain ja jutella , mut älä ala heti vonkaamaan. Kyselet vaikka harrastuksista ja mitä se tykkää koulun käynnistä jne...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe