Onko ebay luotettava

hebuy

Onnistuuko ebaysta osto samoin kuin huutonetistä, mikä on kokemuksenne.

28

1501

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 99 % luotettavaa

      Ebay sinänsä on luotettava. Myyjistäkin varmaan 99 % on luotettavia. Huutonetti on paljon huonompi paikka ostajan kannalta kuin Ebay. Ostajan turva on parempi Ebayssa. Huutonetissähän sitä ei ole juurikaan.

      Ebayssa kannattaa tutkia myyjän palautteet tarkasti. Jos iso määrä ostajia on tilannut haluaamasi tuotetta eikä negareita ole niistä tullut, niin hyvältä näyttää. Kannattaa käyttää myös

      www.feedbackselector.com

      tietyn tuotteen ja tietyn myyjän palautteiden etsimiseen.

      Itse olen satakunta ostoa tehnyt ebayssa. Kerran kävi, että myyjältä ei tullut tavaraa eikä vastannut tiedusteluihin. Sain Ebayn kautta rahani takaisin Paypal-tililleni.

      • iujy654

        JEP, MULLAKIN EBAYSSA HYVÄT KOKEMYKSET JOSKIN OSTOTKIN PIKKURAHALLA. KÄYTTÄKÄÄ PAYPALLIA


    • parempi eBAy

      Samaa mieltä kuin edellä vastannut, verrattuna huutonettiin huomattavasti turvallisempi. Kun maksat Paypal:illa ebayssa, saat Buyer Protectionin automaattisesti eli jos saatu tuote poikkeaa oleellisesti kuvatusta tai jos et saa tuotettaa ollenkaan, paypal palauttaa rahasi

      Lisäksi paljon järkevämpi kuin huutonetti siitäkin syystä että siellä huutokaupat tosiaan loppuvat määrättyyn kellonaikaan, eikä mitään "5 minuuttia viimeisestä huudosta" - kuten huutonetissä. Buy Now tietenkin päättää huutokaupan heti.

    • ,.c

      Olen tilannut n. 100 esinettä kiinasta, ebayn kautta. 96% tavaroista on tullut perille. Kadonneet tilaukset ovat olleet onneksi pieniä ja halpoja, myyjältä olen kerran saanut uuden tuotteen korvaukseksi ja parista en ole jaksanut valittaa kun niiden arvo on ollut euron pari.

    • jazzuuz

      KANNATTAAKO LUOTTAA MYYJÄÄN JOS 99,5 % ON POSITIIVISTA PALAUTETTA ?!?!?!?!??!?! HELP ME GUYS!!! KÄNNYKÄÖN KUORIA TILAILEMASSA ;))!

      • 11+4

        99,5 % kertoo, että myyjä on kelvollinen. Kannattaa toki katsella palautteista, mistä syystä negatiivisia ja neutraaleja on tullut.

        http://www.feedbackselector.com/

        Etsii myyjän 2000 viimeisestä kaupasta antamasi kohteen palautteet. Jollakin myyjällä, joka tekee paljon kauppoja eri tavaroilla, voi osumia tulla vähän.

        Kiinasta voi posti kulkea hitaasti. Jos haluaa kuoret nopeammin perille, kannattaa katsoa Englannin tai Saksan ebaysta. Siellä on samoja kiinalaisia kuoria eikä hintakaan ole välttämättä paljon korkeampi.


    • kjh,.

      Ostajalla on turvalliset taustat: paypal tai luottokorttiyhtiö. Jos myyjä ei ota huudetusta tuotteesta maksua vastaan eikä vastaa viesteihin, niin mitään turvaa ei ole. Rahaakaan et menetä, mutta et saa myöskään huutamaasi tuotetta. Tämä on mahdollista, jos myyjä ei käytä paypalia. Tällaisen tapauksen voit riitauttaa vain myyjän maan alioikeudessa riitatapauksena ja senkin häviät ilman huippuasianajajaa. Sitä paitsi riitautus olisi mieletöntä, koska se tulisi todella kalliiksi ja voittaessasi jutun et myöskään saisi mitään.

    • Osta tosta

      Ebayssä on runsaasti mitä erilaisimpia ostamista ja myymistä rajoittavia sääntöjä. Yhtiö vetää tiukkaa laillisuuslinjaa ja käyttäjiltä vaaditaan kuuliaisuutta, mutta osa uudistuksista nakertaa firman uskottavuutta aika lailla. Myyjän kannalta yksi merkillisimmistä uudistuksista viime aikoina on ollut recommended category -palvelu eli myyjälle tarjotaan toista myyntiosastoa sellaiseen kohteeseen, mihin ei ole tullut tarjousta. Ainakin omalla kohdallani tarjotut osastot ovat olleet VÄÄRIÄ osastoja eli pääosasto on oikea, mutta alaosasto ei.

    • Verkokauppailija

      On! Hyviä kokemuksia on ebaystä, kannattaa kattoa myyjän palautteet.

      www.keraily.info/p/ebay.html

      • poppi987

        155 kauppaa takana Ebaystä, myyjän palaute ei paljoa auta.
        On yli 1000 kaupan ja 0kpl negan myyjä jolta tuli uudenveroisena myytynä, vanhaa rikkinäistä tavaraa.
        Kostopalautteen pelossa kukaan ei siellä uskalla laittaa nega palautetta, en minäkään laita kun jos saan kostopalautteena negan, niin kaupankäyntimahdollisuuteni heikkenee ratkaisevasti, kun muutoinkaan monet ei halua lähettää näin kauaksi ja vielä vähemmän jos mulla on negoja.

        Mutta 95%:sti hyviä kauppoja Ebayssä.
        Huutonetissä 99% hyviä kauppoja koska kotimaassa on helppo käydä paikan päällä hiukan "heristelemässä" myyjää jos myy paskaa. Saksaan ei niin helppo ole lähteä..


      • kylmä fakta.
        poppi987 kirjoitti:

        155 kauppaa takana Ebaystä, myyjän palaute ei paljoa auta.
        On yli 1000 kaupan ja 0kpl negan myyjä jolta tuli uudenveroisena myytynä, vanhaa rikkinäistä tavaraa.
        Kostopalautteen pelossa kukaan ei siellä uskalla laittaa nega palautetta, en minäkään laita kun jos saan kostopalautteena negan, niin kaupankäyntimahdollisuuteni heikkenee ratkaisevasti, kun muutoinkaan monet ei halua lähettää näin kauaksi ja vielä vähemmän jos mulla on negoja.

        Mutta 95%:sti hyviä kauppoja Ebayssä.
        Huutonetissä 99% hyviä kauppoja koska kotimaassa on helppo käydä paikan päällä hiukan "heristelemässä" myyjää jos myy paskaa. Saksaan ei niin helppo ole lähteä..

        Ebayssa myyjä ei voi antaa ostajalle muuta palautetta kuin positiivista. Jos ostaja jättää lunastamatta, sitä varten on myyjille oma prosessi, jota kautta tulee seurauksia ostajalle, mutta sen hoitaa ebay, ei myyjä.

        http://pages.ebay.co.uk/services/forum/feedback.html

        " If a seller wants to leave Feedback for a buyer, they can leave positive Feedback and a short comment. "


    • voi(ko)

      Onko jollain kokemusta kannettavan ostosta? Onko luotettavaa tilata ebaystä elektroniikkaa?

      • riskejä on

        Sieltä voi tulla ihan mitä vaan, koska tietävät että suomen (eikä sitä kautta minkään muunkaan maan) viranomainen ei lähde tutkimaan alle parin tonnin kavalluksia... Suomen poliisi kertoi tämän ihan itse.

        Luotettavan myyjän kun katsoo, niin silloin kaupat todennäköisesti kuitenkin menee ihan putkeen.


      • Ei-pidä-paikkaansa

        Mitä riskejä siinä nyt sitten, verrattuna huutokauta.com, tori tai huutonet sivustolta ostamiseen.

        Rahat saa 100% varmuudella takasin, ja usein miten myös tuotteen saa siitä huolimatta pitää, tai uuden saa tilalle.

        Missään suomalaisessa liikkeessä tai verkkomyynnissä ei ole saman veroisia takuita.

        jos sinulle on käynyt huonosti, sen on pakko johtua omasta tyhmyydestäsi, ettet ole valvonut etujasi johon sinut on oikeutettu.


    • nipsu23

      Vanhempani epäilevät, että sieltä ei voi ostaa mitään! Olisin hankkimassa sieltä iPhone 4s! Onko luotettavaa? Vai pitäisikö mennä suoraan Giganttiin :/ ? Gihantissa maksaa kyllä n. 115 euroa enemmän....

      • ebaytilailija

        Ostin itse nykyisen puhelimeni Ebaystä, ja tuli kyllä ehjänä perille :) Oli hyvin pakattu ja tuli nopeasti perille!


    • ebaytilailija

      On ehdottoman luotettava. Yleensä myyjät ovat yrityksiä - ei yksityishenkilöitä. Myyjät kyllä lähettävät pakettinsa 100% varmuudella, mutta esimerkiksi kiinasta tilatessa ei ole 100% varmuutta meneekö paketti läpi ruuhkaisen postin läpi vai jääkö sille tielleen.

      Itse olen tilaillut kiinasta, jenkistä, isosta-britanniasta, australiasta ja koreasta kerran. Jokainen paketti on tullut ehjänä perille :)

    • En ole ostanut koskaan arvokkaampaa tavaraa, esimm kännyköitä, mutta takana on tuhansia ostoja pikku juttuja, koruja jne. Yleensä kaikki tulee perille, aikaa menee helposti 2-3 vkoa, mutta joo, todellakin on luotettava. Ja yleensä myyjät ovat TODELLA enemmän vastuuntuntoisempia kuin Suomalaiset esim. huutonetin myyjät. Jos tuote ei ole tullut, useammat myyjät antaa 100% hyvityksen takaisin, ilman mitään suurempia "todisteita". Ala ihmeessä tilaamaan sieltä, säästät myös pitkän pennin! = )

    • skdkakda

      Jos tilaa esim. puukon niin tullataanko se ja mites ikä?

    • Vaikee-kysymys

      En ole varma tullataanko, jos hinta pieni, ei, jos kallis, joskus tarkastetaan.

      Ja noiden niin sanottujen terä- ja muiden aseiden kanssa ei ole kokemusta. En itse uskaltas tilata noita.

    • eBayyla

      Omalta kohdaltani luotettava niin ostajana kuin myyjänä. Rohkeasti vain!

    • vhnioji

      Ebayssa saa takuta tullien ja verojen kanssa, oletan - paljon tulee EUnukkilan ulkopuolelta...:/

      • erteterter

        Ei ole koskaan takunnut. Kymmeniä tuotteita tilannut EU:n ulkopuoleltakin.


    • PayPalsux

      Ebay voi olla, mutta Paypal ei ole. PayPal on Yhdysvaltain tiedustelupalvelun NSA:n peitefirma. Kysymykset mitä he haluavat tietää tilin perustajasta, on järjettömät. Koitappa perustaa tili pankkiin: pääset PALJON helpommalla! PayPal asetti myös Wikileaksin sulkuun kun NSA halusi (ja sai) Wikileaksin pois Amazonin palvelimelta. Et voi vieläkään maksaa Wikileaksille PayPalin kautta. Toinen järjestö jota PayPalin kautta ei voi tukea on Cryptome, joka on maailman suurin hallitusten rikollisista toimista vuodettujen asiakirjojen sivusto.

      Ebay:n ja monen muunkin käyttöä minulla rajoittaa se, että en halua tehdä tuollaisen maailman pahimman vakoilufirman kaverin kanssa mitään yhteistyötä. Suomalaisissa sivustoissa on se hyvä puoli, että voit maksaa pankkisiirtona. Etkä myöskään joudu maksamaan siitä maksuja.

      • Taas-näitä

        Älä kirjottele tänne kännissä, koita pysyä asiassa.


      • rferref

        Sillä nyt ole mitään vitun väliä. Paypal on silti luotettava, eikä ebaysta tilatessa kannata muuta kautta maksaa jos haluaa täyden rahat takaisin -takuun.


      • PlayPalsux
        rferref kirjoitti:

        Sillä nyt ole mitään vitun väliä. Paypal on silti luotettava, eikä ebaysta tilatessa kannata muuta kautta maksaa jos haluaa täyden rahat takaisin -takuun.

        Puhu omasta puolestasi. Minulla on omatunto enkä halua tukea meidän niskaan paskantavia tahoja, joten PayPalia käytä.


      • werweqr
        PlayPalsux kirjoitti:

        Puhu omasta puolestasi. Minulla on omatunto enkä halua tukea meidän niskaan paskantavia tahoja, joten PayPalia käytä.

        Se on ihan sama mitä teet, niin tuet aina niitä tahoja. Viimeistään maksaessasi veroja.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe