Kun seurailee maailman menoa ja lukee näitä kirkollisten vastauksia, tulee sellanen olo että onko jumala jotenkin väsähtäny, stressantunu ja menettänyt otteensa tästä maailmasta. Jumalaa ei oikein tunnu kiinnostavan mikään. jumalalla ei tunnu olevan enää oikein mielipidettä mistään. Eikä jumala oikein tunnu enää tekevänkään mitään. Siis tosiaan niinko Hectori laulaa, et kuunellaan vaan taivasta, vaikkei se mitään vastaakkaan. Eli joko jumala on tosian nukahtanu tai sillä on nyt kiinnostavampaa homma jossain toisella planeetalla.
Onko jumala jotenkin väsähtäny jo
9
51
Vastaukset
- dikduk
Maailma on keksinyt selitykset niille asioille jotka ennen pantiin jumalien tiliin.
Kun sairastutaan mennään lääkärille , ei uskota että ihmiseen asumaan asettuneet pahat henget pitää karkottaa, kun nähdään sateenkaari tiedetään että valo taittuu vesipisarassa tietyllä tavalla. Auringonpimennystä osataan odottaa eikä säikähdetä jumalan vihan merkkinä. Sodat eivät ole oman heimon ja vieraan heimon jumalien taistelu, vaan tulos riippuu kunkin armeijan vahvuudesta, ei siitä onko uhrimenot suoritettu oikein. Hallitusvalta saa nyt mandaatin kansalta eikä jumalilta.Lait säätää edustuslaitos, niitä ei vastaanoteta ilmoituksina jumalilta .
Uskonnot eivät ole oleellinen osa kovinkaan monen ihmisen elämää , muinoin uskontoja ei juuri kukaan päässyt pakoon, jumalat ja henget piti ottaa huomioon jatkuvasti ."Hallitusvalta saa nyt mandaatin kansalta eikä jumalilta.Lait säätää edustuslaitos, niitä ei vastaanoteta ilmoituksina jumalilta ."
Liian monta uskovaista päättäjää on päättämässä asioista Suomenkin edustuslaitoksessa ja se juuri tekee kaiken ongelmalliseksi. Kreikan taloudessakin on kyse uskovaisten mukaan jostakin Antikristuksen tulemisesta, koska millään muulla tavoin sitä ei heidän mielestä kyetä selittämään.
Ymmärtäisin tuon Antikristus-väitteet paremmin, mikäli uskovaiset käyttäisivät sitä vertauskuvana, mutta harvoin niin on kun he ottavat sen vakavissaan ja sen huomaa hyvin heidän eleistä ja ilmeistä. Kunhan ymmärtäisivät, ettei ole olemassa mitään Antikristusta eikä mitään kristustakaan. Jeesus oli tavallinen puuseppä, joka uskotteli herkkähipiäisille olleensa jotakin tavallisuudesta poikkeavaa. Nykyisin sellaista nimitettäisi "kylähulluksi" tmv.
- ei ole täällä
ei Jumalaa ainakaan tältä palstalta kannata etsiä.
- PSARI
ei ole täällä,
älä ole asiasta niinkään varma, sillä Hän on kyllä täällä.
Raamatun jumala tai paremminkin jumala arvonimen messiaaniseen virkaan voitelutilaisuudessa saaneet hallitsijat ovat kyllä kuolleet aika päiviä sitten, eikä heistä edes saa enää dna:takaan, mutta kauttani tänne tietoja myös kristinuskosta antanut Pyhä Olevainen ja Pyhät Olevaiset elävät vahvasti keskuudessamme ja ovat sitä olleet, ovat nyt ja tulevat olemaan ikuisesti, kunhan vain ihminen oppii uskomaan oikeaan Jumalaan eli Pyhään Olevaiseen. PSARI kirjoitti:
ei ole täällä,
älä ole asiasta niinkään varma, sillä Hän on kyllä täällä.
Raamatun jumala tai paremminkin jumala arvonimen messiaaniseen virkaan voitelutilaisuudessa saaneet hallitsijat ovat kyllä kuolleet aika päiviä sitten, eikä heistä edes saa enää dna:takaan, mutta kauttani tänne tietoja myös kristinuskosta antanut Pyhä Olevainen ja Pyhät Olevaiset elävät vahvasti keskuudessamme ja ovat sitä olleet, ovat nyt ja tulevat olemaan ikuisesti, kunhan vain ihminen oppii uskomaan oikeaan Jumalaan eli Pyhään Olevaiseen."älä ole asiasta niinkään varma, sillä Hän on kyllä täällä."
jopas on luikerteleva elohopea jumala, kun on kerran jokapaikassa yhtä aikaa. :)
En ole vaan havannut moista, että olisi täällä. Ymmärtääkseni pitää olla havaintoja, jotta voi todistaa väitteensä oikeaksi
- PSARI
ei ole täällä,
laitan vielä sinulle tällaisen pienen mielipiteen.
Me ihmiset emme ole sellaisessa suhteessa Jumalaan, että voisimme vaatia hänen esiinmarssiaan. Olemme itse asiassa itse paenneet hänen kasvojensa edestä. Tätä syntiinlankeemuksessa alkanutta pakomatkaansa ihmiskunta jatkaa edelleen keksien kauniita selityksiä ja verukkeita epäuskonsa puolustelemiseksi.
Kristillinen usko on ansiottoman uskoa ansiolliseen, jumalattoman uskoa vanhurskaaseen, uskoa häneen, joka antaa meille pelastuksen ilmaiseksi, vaikka onkin itse joutunut maksamaan siitä (Mark. 10:45). Tästä uskosta ei seurakunta voi koskaan luopua. Jos se luopuu tästä, se tuhoutuu ja häviää. Jumalattoman ihmisen vanhurskauttamisesta yksin uskosta on se tekijä, joka pitää seurakunnan pystyssä tai kaataa sen (Luther). Mulle tuli aloituksesta mieleen Miguel de Unamunon kirja Pyhän miehen uhri. Luin sen ensimmäisen kerran jo vuosia sitten, mutta se oli niin vangitseva, että aina vieläkin ajoittain pohdin sitä. Kirja kertoo pienen espanjalaisen maalaiskylän papista, jota ihmiset pitävät lähes pyhimyksenä. Hän on täysin omistautunut kyläläisille, auttaa heitä, lohduttaa heitä ja levittää heidän keskelleen rakkautta sekä anteeksiantoa. Puheillaan ja toiminnallaan hän tuo Jumalan rakkauden ihmisten keskelle. Kirjan jännite ja tragedia syntyy siitä, että pappi on itse menettänyt uskonsa.
Kirjasta lähtee ajatuksia moneen suuntaan, mutta otsikosta "Onko Jumala jotenkin väsähtäny jo" tuli mieleen tuon kirjan pappi. Se, miten hän toimii Jumalan käsinä ja levittää ympärilleen rakkautta, mutta ei kuitenkaan itse kykene näkemään sitä. Mietin, että kirjan pappi olisi voinut kysyä otsikon kysymyksen.
Jumalasta puhutaan usein salattuna Jumalana. Sillä tarkoitetaan sitä, että ihmiset eivät voi koskaan täysin ymmärtää Jumalaa ja hänen olemustaan. Toisaalta se viittaa myös siihen, että Jumalan vaikutus maailmassa on tavallaan salattua. Jumala toimii esimerkiksi toisten ihmisten kautta - kuten kirjan papin - vaikka he eivät itse tiedosta asiaa. Kääntöpuoli asiaan on, että Jumalan vaikutus maailmassa on helppoa kieltää. Se, että näkee Jumalan vaikuttavan maailmassa edellyttää uskoa Jumalaan.
Ihmiset, papit ja kirkko voi hyvin ajoittain vaikuttaa väsyneeltä tai otteensa menettäneeltä. Mutta mua lämmittää se, että Jumala ei ole sidottu tähän. Jossain ja jotenkin Jumala kuitenkin toimii.
Vilppu H.
pappiVai lieneekö kuollut?
- Kristinuskon kirja.
Jumala on antanut tämän maaplaneettamme täysin meidän ihmisten hallittavaksi. Hän ei vaikuta täällä mitenkään muuten kuin Jeesuksen mukaisesti Jumalan henkenä jokaisessa ihmisessä.
Vaikutus ilmenee jos me haluamme vastaanottaa sen lähimmäisen rakkaudessa. Tämä vahvistaa geeniemme kautta saamamme perustuksen toisten ihmisten huomioonottamisessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833338
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442777Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742316- 612288
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512221Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162206Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202007Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv211993- 621934
- 961790