Onko kukaan seurannut BB-talon tapahtumia. Siellähän on tämä uskovainen kaveri tänä vuonna. Oikeastaan aika jännä juttu. Kaverihan ei juo, ei polta, sanoo olevansa neitsyt, eikä harrastavansa seksiä ennen avioliittoa. Puhuu uskostaan melko paljon ja usein. Rukoilee ja veisailee ylistylauluja välillä toisten kännätessä. Ja silti se keikkuu kaikilla listoilla suosikkina ja monet veikkaa siitä koko tuon pöljäskaban voittajaa. Talossakin tuntuu olevan suosittu ja arvostettu. Kaveri siis kiinnostaa kaikessa outoudessaan. Siis jos nyt ajattelee kaveria BB-elämän raameissa, niin sehän on oudoin lintu mitä olla voi.
Jonkun verran olen lueskellu eri foorumeita ja porukkaa tuntuu kiinnostavan kaverin edesottamukset ja mielipiteet. Niitä arvostellaan ja naureskellaan. Mutta päällimmäisenä tuntuu olevan kunnioitus.
Aika erikoinen ilmiö.
Uskovainen BB-talossa
8
<50
Vastaukset
Jos itselläni olisi moinen maailmankatsomus, niin en voisi elää. Elämä on kertaluonteista, eikä sitä aikaa ole tarkoitettu elää kärsimyksessä ja itserääkkäyksen vallassa vaan kaikesta nauttien. Mielestäni ihmisellä tulisi olla elämänsä aikana vähintään 5 eri seksipartneria, eikä sen pidä jäädä vain yhden tahon kanssa vetelehtimiseen. Tutkimukset ovat osoittaneet seksin olleen terveysvaikutteinen...seksi ehkäisee sepelvaltimotauteja jne. Jos seksin avulla elää pitempää niin eikö se ole hyvä asia. Uskovaiselle se nyt on miltein saman tekevää, eivätkä he siinä mitään menetä koska ovat ainutlaatuisia joilla elämä jatkuu sitten kuoleman jälkeen, kuten uskottelevat sairaan ihmisen tavoin itselleen ja muille. Onhan se hieman nurinkurista, että kuoleman jälkeen sitä saisi harrastaa seksiä miten paljon tahansa, mutta kun elää niin täällä maanpinnalla täytyy kiduttaa itseään ja olla hyvin pidättyväinen seksin suhteen ja katsoa tarkkaan kenen kanssa sitä kulloinkin harrastaa ainoassa elämässään.
En itse käytä alkoholia tai polta tupakkaa eli sellainen vakaumus ei ole mitenkään uskoon sidonnainen, mutta ilman seksiä oleminen on jo täysin toinen asia. Ihmisellä on vain niin monta tapaa pilata elämänsä juomalla, tupakoimalla ja selibaatissa elämällä jne. Elämän kannattaa elää hyvin, ettei sitten vanhana kiikkustuolissa kadu mitään, koska silloin sen korjaaminen on jo hyvin myöhäistä!- nälkään kuolee
susta ei ainakaan kuulentäjää tulis, jos homma kaatuis jo lähtölaskennassa seksin puutteeseen.
nälkään kuolee kirjoitti:
susta ei ainakaan kuulentäjää tulis, jos homma kaatuis jo lähtölaskennassa seksin puutteeseen.
Tulisiko uskovaisesta, joka ei ole hereillä ollessaankaan tietoinen että siihen tarvitaan hieman fysiikkaakin, jotta kuuhun ylipäätänsä voisi päästä, eikä henkiolennon voimia!
Onhan niitä naisia astronautteina/kosmonautteina? Eikö seksiä voi harrastaa avaruudessa?- rosa-m
*Uskovaiselle se nyt on miltein saman tekevää, eivätkä he siinä mitään menetä koska ovat ainutlaatuisia joilla elämä jatkuu sitten kuoleman jälkeen, kuten uskottelevat sairaan ihmisen tavoin itselleen ja muille. *
Elä viitsi niputtaa uskovaisia samaan nippuun. - kdlsoepö
Minä taas en polta, en juo, en harrasta seksiä enkä usko jumalaan.
Pidän jokaista neljää harrastusta tasan yhtä ääliömäisinä.
- rosa-m
Mutta joo, piti tosiaan vastata itse kysymykseen. Itsekin olen ihmetellyt, että veikkosta ei olla naurettu talosta pihalle heti kättelyssä. En ole kyllä paljoa katsonut, yhden jakson viihdeuutiset mutta siitä päättelin että fiksun oloinen kaveri, vaikka mielipiteensä eivät ihan yhteen törmääkään omieni kanssa. Eikös joskus ollut talossa joku Terttu-niminen hihhuli, ei muistaakseni saanut ihan samanlaista kohtelua.
Se on varmaan se, kun kertoo mielipiteensä asiallisesti, kunnioittaa muita eikä turhia saarnaa. Tuskin tämä Terttu (jos se edes oli hänen nimensä :) pahaa tahtoi, mutta kun joku alkaa oikeasti paasata uskonasioista niin siinä tuntee olonsa aika epämiellyttäväksi. - hyvä sebastian
Olen seurannut tuota BB-taloa ja kyllä tuo Sebastian on yksi minun ja monen muunkin suosikki. Hän on jotenkin aito ja rehellinen, eikä tuo uskonto ole hänellä mitenkään liian silmiinpistävästi esillä, eikä hän tyrkytä sitä muillekaan. Hän on vaan mielenkiintoinen ilmiö tuossa nuorten joukossa ja onhan muutkin suhtautuneet ihan luontevasti häneen. Sebastian on ykkönen ja ihan hyvä roolimalli muillekin nuorille.
- narinkka
Hän on sanonut just olevansa siellä, koska haluu antaa nuorille toisenlaistakin mallia elämiseen. Ja kyllä monilla foorumeilla tosiaan on aika paljon puhuttu uskosta ja siihen liittyvistä asioista tuon takia. Paljon on tosin sellasta ihmettelyä ja naureskelua, mutta huomaa et ihmiset oikeesti ajattelee monia asioita. Esim. yhdessä ketjussa ensin oltiin kauheen vihasia, kun se uskova pilaa koko shown, koska se pyrkii pitämään hyvää henkeä talossa. Perinteiseen BB.henhän kuuluu kieroilut, puukottamiset ja juonittelut. Sitten ne elkoi oikeasti pohtia onko sellainen oikeesti normaalia ja hyvä asia.
Tänään luin jotain ketjua, missä ihailtiin, että jonkun täytyy olla tooooosi rohkea, että uskaltaa tuollaisesa paikassa kertoa olevansa neitsyt,
Sekin siis käänty toisinpäin. Panomies ei aina ole se rohkein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953839
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473215Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002827- 1362510
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572460- 612398
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172387Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212334Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232326- 642090