Ilmalämpöpumppu PKS

ekaa pumppua ostamas

Positiivisiä kokemuksia asennusfirmoista ?
tietääkö kukaan mitään positiivistä asiaa esim. yhtiöistä
- Lämpöykköset
- Kylmäviisikko

Entäs onko kellään esim.
- Toshiba Super Daisei 6 tai 7
- Mitsubishi MSZ, MUZ jne.

52

6668

    Vastaukset

    • kiusaaja.,..

      Ei tämä ole firmasta kiinni, vaan siitä asentajasta joka tulee asennustyön tekemään. Onko asentajalla asenne että kaikki tehdään kunnolla ja varman päälle vaikka siinä menisikin hieman kauemman aikaa ja työpalkan eteen joutuu tekemään hieman enemmän hommia. Vai onko asenne se että homma pitää tehdä 5 tunnin ajassa ja se ei saa venyä yhtään koska kyseessä on urakkapalkka, vaikka sitten ei kaikkia liitoksia ehdikkään varmistella. Kumpi asentaja sieltä tulee, sitä ei kukaan tiedä, ei edes työnantaja.

    • Jamppasteri

      Mulla on Mitsubishin pumppu ja oon ollu ihan tyytyväinen. Toimii luotettavasti ja on hiljanen. Tosta asennuspuolesta en osaa sanoa mutta on varmaan niinku tuo edellinen kirjottaja sanoo: riippuu asentajasta. Mulla meni kaikki hyvin. Yhdellä kaverilla sen sijaan oli huonoja kokemuksia lämpöpumpun korjaajasta. Sillä meni pumpusta moottorin laakerit kolmen vuoden käytön jälkeen ja kutsu korjaajan paikalle. Oli ihan tumpelo ja se laskutti kaks tuntia pelkästä moottorin vaihdosta. Siis hommasta mikä vie normaalisti puol tuntia.

      • Anonyymi

        Eikös min. Laskus yleesä 2h


    • Ekalla pumpulla

      OK, kiitosta. Osaako kumpikaan sanoa ketään hyvää asennusliikettä PKS alueella ?

    • jarski.k.

      ostin meidän omakotitaloon ilmalämpöpumpun firmasta asennuspalvelu control.
      makso 1190e. eihän tota valinnanvaraa nyt kauheesti ole ja tohon omaan ollu kyllä tyytyväinen.

      • jarski.k

        ai niin edelliseen vielä merkki on mitsubishi electric FD25


    • et näin!

      lämpöykkösiä ei kannatta käyttää, laskutta töistä mitä ei edes tehty... Kävivät korjaamassa pumpun kuulemma, olin jättänyt heille avaimen että pääsee kun olen töissä. Ja he väittivät että yrittivät korjata ( lasku 400e) mutta ei käyny korjata mutta heillä olis uus myytävänä! ihmettilin kun menin kotiin töitten jälkeen niin tajusin et olin laittanut hälytyslaitteet päälle vanhasta tottumuksesta. Siinä sitten soitin vartijointiliikkeelle että minkä takia minulle ei oo soitettu kun hälytys on lähtenyt päälle ( hiljainen hälytys), pitkän keskustelun ja pahoittelut vartiointiliikkeelle niin laitteet toimisivat hyvin, mutta kun ketään ei ollut käynyt siellä. Oli lämpöykkösen pojat noloina kun näytin paperit vartinointiliikkeesstä että hälytys oli päällä mut ei mitään liikettä asunnossa!

      • Pari Toshibaa

        Aika huono homma!
        Mulla on lämpöykkösistä hyvä kokemus. Asennus sovittuna aikana ja asentaja todella ammattitaitoinen. Aivan helkkarin siistiä työtä, ja nopeasti.
        Lienee sitten ihan säkästä kiinni, millainen asentaja sattuu.


      • Tyytyväinen_asiakas

        Sama juttu Lämpöykkösen kanssa. Hyviä kokemuksia maalämpöpumpun asennuksesta. Tarjous ja lasku piti eurolleen paikkansa. Vetivät pari metriä vaakaputkea enemmän kuin sovittiin ja siitä huolimatta sovittu hinta. Kun luvat tuli kuntoon niin tapahtui muutaman päivän sisällä poraaminen ja asentaminen. Välillä oli samana päivänä 3 eri miestä tekemässä eri töitä ja saatiin viime kesänä 2016 pumppu toimitettiin nopeasti poraus, asbestin poisto. öljykattilan poisto, vaakaputkien ja Alpha Innotecin asennus alle viikossa. Suosittelen Lämpöykköstä. Pitävät minkä lupaavat ja tarjouksen hintaan voin luottaa. Parilla naapurilla porattiin 2 ja toisella 3 reikää eri firmojen tahoilta ja rikkonaista kalliota oli toisella 60 metriä. Jos tuollaista tapahtuisi, niin toki vaikuttaisi hintaan. Minulla onneksi kallio tuli vastaan 12 metrin kohdalla. Jos rikkonaista kalliota olisi tullut enemmän niin siitä oli tarjouksessakin tieto että putkitus on kalliimpaa. Tarjouksessa sovittiin että putkitetaan 12 metriin saakka ja kallio tuli vastaan 12 metrin kohdalla että tarkka firma ;) No eipä tuohon kallion löytymiseen voi poraaja vaikuttaa. Vähän tuurilla mentiin maalämpöön kun naapureilla oli ollut ongelmia, mutta voinpa sanoa että oikean firman valitsin. Nyt kun tuli pientä ongelmaa talosta hävisi sähkövaihde, mahdollisesti aiheutti pumppuun pientä toimintaongelmaa, sähkölaitos korjasi vaihteet kuntoon ja Lämpöykköseltä hyvää palvelua että sain resetoitua pumpun anturin, joka valitteli virheestä. Nyt kaikki toimii taas. Kiitos taas kerran.


      • Anonyymi
        Tyytyväinen_asiakas kirjoitti:

        Sama juttu Lämpöykkösen kanssa. Hyviä kokemuksia maalämpöpumpun asennuksesta. Tarjous ja lasku piti eurolleen paikkansa. Vetivät pari metriä vaakaputkea enemmän kuin sovittiin ja siitä huolimatta sovittu hinta. Kun luvat tuli kuntoon niin tapahtui muutaman päivän sisällä poraaminen ja asentaminen. Välillä oli samana päivänä 3 eri miestä tekemässä eri töitä ja saatiin viime kesänä 2016 pumppu toimitettiin nopeasti poraus, asbestin poisto. öljykattilan poisto, vaakaputkien ja Alpha Innotecin asennus alle viikossa. Suosittelen Lämpöykköstä. Pitävät minkä lupaavat ja tarjouksen hintaan voin luottaa. Parilla naapurilla porattiin 2 ja toisella 3 reikää eri firmojen tahoilta ja rikkonaista kalliota oli toisella 60 metriä. Jos tuollaista tapahtuisi, niin toki vaikuttaisi hintaan. Minulla onneksi kallio tuli vastaan 12 metrin kohdalla. Jos rikkonaista kalliota olisi tullut enemmän niin siitä oli tarjouksessakin tieto että putkitus on kalliimpaa. Tarjouksessa sovittiin että putkitetaan 12 metriin saakka ja kallio tuli vastaan 12 metrin kohdalla että tarkka firma ;) No eipä tuohon kallion löytymiseen voi poraaja vaikuttaa. Vähän tuurilla mentiin maalämpöön kun naapureilla oli ollut ongelmia, mutta voinpa sanoa että oikean firman valitsin. Nyt kun tuli pientä ongelmaa talosta hävisi sähkövaihde, mahdollisesti aiheutti pumppuun pientä toimintaongelmaa, sähkölaitos korjasi vaihteet kuntoon ja Lämpöykköseltä hyvää palvelua että sain resetoitua pumpun anturin, joka valitteli virheestä. Nyt kaikki toimii taas. Kiitos taas kerran.

        Jos aikaa meni viikko ovat todella hitaita. Meillä päivässä pumppu paikallaan ja forkkii.


    • asiallinen ainakin

      Ostin ilmalämpöpumpun Helsingin Kylmäpalvelulta. Kaikiltaosin meni niinkuin pitikin todella siisti työn jälki eikä veloitettu ylimääräistä vaan hinta oli juuri se mikä on sovittu. Asiallinen käyttöopastus tuli vielä kaupanpäälle! Kokonaisuutena olen tyytyväinen.

    • uusi omistja

      jarski.k:

      miten toiminut sulla tuo FD25??? meille asennetttiin eilen samanlainen.
      täytyy nyt pari päivää antaa pyöriä ja kattoo miten lämpötiloille käy. nyt laskenut lämpötila vaan 1 asteen eilisestä. säädetty siis 20 asteeseen. käyttöohjeet jotenkin hankala lukuiset tai kaikkia asioita ei ole mielestäni kerrottu tarkkaan esim se alue asetus???

    • MO

      Ostin vuonna 2006 Mitsubishin. Selvitin sitä ennen Ruotsin testit ja vakuutusyhtiöiden vikatilastot. Mitsubishi oli ja on toiminut moitteettomasti. Edellytin myös kondenssiputken eristyksen mikä jää monilta huomioimatta. Sen pintaan voi muuten eristämättä sisätiloissa kondensoitua vettä. Riippuu tietysti miten paljon putkea sisätiloissa menee. Itse valvoisin asennuksen läpivientien teon. Samoin jos putkia vedetään lattioissa yms. Kondenssiputken kaadot tulee olla oikein.

    • Pumppumies

      Mulla Daikin ururu sarara. Aito Japsi ei mikään pingpong niin kuin monet muut japsiksi mielletyt (valmistusmaan voit tarkistaa ulkoyksikön tyyppikilvestä). Ulko yksikköä ei kannata laittaa seinään vaan maatelineeseen. Mulla maateline tehty 75mm:n kuumasinkitystä liikennemerkkiputkesta(saa ostettua Destialta) Joka valettu 250L betoni kuutioon. Ei melu ongelmia edes yli 30asteen pakkasilla vaikka ulkoyksikkö makuuhuoneen seinän vieressä. Maateline 180cm korkea ja silti tosi tukeva. Vesivaneri seinää vasten johon sulamisvesi jäätyy, josta jää lähtee helposti vaneria maahan kopsauttamalla. Vuosikulutukset olleet 1450,1100,1030 ja 1290Kw/vuosi. Vuorokausikulutus 5-22 Kw lämpötiloissa -5/-30. Lämmitettävä ala 80 neliötä, lisänä vuolukiviuuni. Pumpussa lisäominaisuutena tavispumppuihin verrattuna hapetus eli tuo raikasta ulkoilmaa sisälle. Hapetus parantaa ilman laatua huomattavasti. Maksoi asennettuna 2110e. Sain alennusta 150e koska ensimmäinen Daikin meidän kylällä lisäksi kulutusmittari ilmaiseksi. Toiminut moitteettomasti -40 asteeseen saakka eikä ole muitakaan lastentauteja ilmennyt.

    • Fysiikan lait

      Daikin urura sarara on hyvä pumppu, meillä se on toiseksi paras asentamistamme merkeistä heti Hitachi SX:n jälkeen. Mielestäni kannattaisi sinun kuitenkin tutustua lämpöpumpun tekniikkaan ,jos väität ururan lämmittävän vielä -40 pakasessa. Ja muista kylmäaineena toimii R410a.

    • ei perus koneita

      Halpis Daikinit ovat huonoja kiinalaisia koneita.

    • Pumppumies

      Daikin Ururu Sarara Tyrkkää 56 asteista ilmaa -5 asteen pakkasella ja 37 asteista ilmaa -35 asteen pakkasella. -40 asteen pakkasella ei ole tullut mitattua, mittaan kun kelit tästä jäähtyvät. Ja eikös lämpöä ole aina absoluuttiseen nollapisteeseen saakka tai ainakin näin meille koulussa opetettiin. COP on 5,14 joten sekin vaikuttanee toimintaan kovilla pakkasilla. Halpis Daikinien valmistusmaasta en tiedä. Niissä on kait ollut jotain ongelmia. Mutta eikös se päde edelleenkin se sanonta, että köyhän ei kannata ostaa halpaa. Itse olen ollut ihan tyytyväinen. Ja kait ne nuo lisäominaisuudetkin vaikuttavat hintaan. Sisäyksikkökin painaa 13kg ja siinä on kuusi puhallusnopeutta. Merkkivaloja vain yksi jonka väri vaihtuu toiminnon mukaan. Jokainenhan kehuu tietenkin omaansa oli sitten kyse autosta, akasta tai Ilmalämpöpumpusta. Toki olen kuullut sanonnan, ettei ole olemassa hyviä eikä huonoja lämpöpumppuja on vain erimerkkisiä ja eri hintaisia..

      • Entinen kauppias

        Daikinit valmistetaan euroopassa euroopan käyttöön


    • Fysiikan lait

      Kuinkahan hyvin R410 höyrystyy -40 pakkasilla? Ja puskeeko cop 5,14 vielä noissa -35 asteissa?

    • Pumppumies

      Kuten varmaan tiedätkin, että COP ilmoitetaan kaikissa pumpuissa 7 asteen lämpötilasta joka on aika tyhmä normi järkevämpi olisi -17 tai -22. Mielenkiintoista olisi myös tietää missä lämpötilassa COP on 1. Daikin Ururu Sararan COP käyrät oli kiva nähdä, jos satut löytämään laita linkkiä pukkaamaan.

    • lämmittäjä83

      kertokaa hyvät ihmiset miten teillä pumpun asetukset että saatte hyöty suhteen irti??? itsellä menee nyt ihan räpeltämiseksi kun ei oikei löydy sopivia asetuksia??? paljonko teillä lämpötila?? onko uunia samassa tilassa??? ja muutenkin miten asetukset laitettu??
      eilen lämmitin taas uunia ja jotenkin tuntuu että kun pumppu samassa huoneessa, uunin lämpö häviää johonkin, yläkerta oli ainakin aamuyöllä jo todella viileä??? lämpötila siis 20 ja puhallusnopeus automaatti. pumppuna mitsubishi FD25

      • MitsubiZi

        Automaattiasentoa ei kannata käyttää juuri koskaan. Jos nimittäin lämmittää uunia tai takkaa, ilmalämpöpumppu alkaakin viilentää huonetta, jotta huonelämpötila pysyy asetetussa arvossa (esim. 21 asteessa). Näin energiaa kuluu aivan hukkaan.


    • Fysiikan lait

      Löyhtyy tietoo kun kuukkelilla haet. Urura lämiittää n.-30 tienoille ok ,cop alkaa oleen lähellä 1 sulatuksineen tuossa kohdassa.

      Onko Lämmittäjä83:lla lämmityspyynti toiminnassa! älä käytä ikinään automaattiasetusta muutoin kone alkaa jäähdyttämään,kun takkaa lämmität. FD ei ole yhdessä takan kanssa suositeltavin vaihtoehto vaikka asiallinen laitos hintaisekseen isoon tilaan noin yleisesti onkin.

    • lämmittäjä83

      on asetus on auringon kuvalla, kaveri teki virheen että piti automaatilla ja ihmetteli kun aina välillä menee mökki kylmäksi ,opittu on =)
      voi olla että kuvittelen tuon takan jäähtymisen nopeammaksi kuin on ,koska lämmintä on nyt tasaisesti koko ajan kun pumppu päällä. alakerrassa on vaan aina 2-3 astetta ämpimämpi kuin ylhäällä.

    • MO

      COP laskee 7 C jälkeen matalampiin lämpötiloihin mennessä. Asiasta on vaikka kuinka paljon tietoa saatavilla. Eihän se puhaltavan ilman lämpötila ole oikea asiaa kuvaava mittari. No, kukin arvioi näitä omalla tavallaan.

      • Lämpöykköset, surkeeta!

        Kannattaa varoa Lämpöykköset nimistä liikettä joka suhteessa!!! Meillä kesti 9kk että saivat vehkeet toimimaan ja kuluttajaneuvojan puheille joutui niiden kanssa kääntymään. Myyjä järkyttävän huonosti kiinni saatavissa sekä samoin huoltopäällikkö, eivät lopussa vastanneet enää soittoihin, tekstareihin eikä maileihin. Epäkuntoisen laitteen kuntoon saaminen kesti siis huimat 9kk ja kysessä uusi laite. Surkeeta touhua joka suhteessa niiltä, EN TODELLAKAAN VOI SUOSITELLA!!


      • Minä
        Lämpöykköset, surkeeta! kirjoitti:

        Kannattaa varoa Lämpöykköset nimistä liikettä joka suhteessa!!! Meillä kesti 9kk että saivat vehkeet toimimaan ja kuluttajaneuvojan puheille joutui niiden kanssa kääntymään. Myyjä järkyttävän huonosti kiinni saatavissa sekä samoin huoltopäällikkö, eivät lopussa vastanneet enää soittoihin, tekstareihin eikä maileihin. Epäkuntoisen laitteen kuntoon saaminen kesti siis huimat 9kk ja kysessä uusi laite. Surkeeta touhua joka suhteessa niiltä, EN TODELLAKAAN VOI SUOSITELLA!!

        Mikä paikkakunta?


      • jaakkima44
        Lämpöykköset, surkeeta! kirjoitti:

        Kannattaa varoa Lämpöykköset nimistä liikettä joka suhteessa!!! Meillä kesti 9kk että saivat vehkeet toimimaan ja kuluttajaneuvojan puheille joutui niiden kanssa kääntymään. Myyjä järkyttävän huonosti kiinni saatavissa sekä samoin huoltopäällikkö, eivät lopussa vastanneet enää soittoihin, tekstareihin eikä maileihin. Epäkuntoisen laitteen kuntoon saaminen kesti siis huimat 9kk ja kysessä uusi laite. Surkeeta touhua joka suhteessa niiltä, EN TODELLAKAAN VOI SUOSITELLA!!

        En suosittele myöskään. Laskuttavat tekemättömistä töistä.


      • Varokaa lämpöykköstä
        Lämpöykköset, surkeeta! kirjoitti:

        Kannattaa varoa Lämpöykköset nimistä liikettä joka suhteessa!!! Meillä kesti 9kk että saivat vehkeet toimimaan ja kuluttajaneuvojan puheille joutui niiden kanssa kääntymään. Myyjä järkyttävän huonosti kiinni saatavissa sekä samoin huoltopäällikkö, eivät lopussa vastanneet enää soittoihin, tekstareihin eikä maileihin. Epäkuntoisen laitteen kuntoon saaminen kesti siis huimat 9kk ja kysessä uusi laite. Surkeeta touhua joka suhteessa niiltä, EN TODELLAKAAN VOI SUOSITELLA!!

        Meillä yli vuosi uuden pumpun asennuksesta eikä toimi vieläkään. Korjausyrityksiä lähes kymmenen, olen vaatinut
        kaupan purkua, eivät suostu. Ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle tehty ja tarvittaessa mennään oikeuteen saakka.

        Pysykää kaukana ko. yhtiöstä!


    • Ala-arvoista

      Lämpöykkönen,en suosittele missään nimessä!

      • pettynyt666

        Minulla myös huonoja kokemuksia.
        Laskuttaa tekemättömistä töistä.


    • ei pohjoiseen

      Ulkotksikkö aina aurinkoon päin.

    • FH35+SF25

      Lämpöykköset kävi vantaalla antamassa tarjouksen ja asentamassa 2 mitsubishin ilmalämpöpumppua. Asentaja teki siistiä työtä ja oli kaikinpuolin asiallinen. Suosittelen.

      • Anonyymi

        Taas kehuu joku hyväveli järjestö


    • Pump1

      Lämpöykkösen asentaja nuori poikainen katkaisi kaikki sähköt ja sähläsi oikein ja käytös oli sopimaton... en voi suositella,,,, hinta oli suolainen, gigantista saa mitsun fh25 fh 35 mallit monta sataa euroa halvemmalla 2014 syyskuussa . Gigantilla hyvät asentajat.

    • turh

      Yritin ostaa mitsun FH35 Ilmalämpöpumppua LämpöYkkösiltä.
      Ensin sovittiin 29.8-14 asennus. Sanoin tilausta tehdessäni , että on rappusasennus ja heille se ei tuottanut ongelmaa.
      Sitten 21.8-14 soittaa asentaja , että tulee huomenna. Tuli aamulla nojatikkaiden kanssa , koska ei ollut jaksanut lukea paperiaan loppuun asti missä luki (Rappusasennus).En antanut kaverin edes yrittää. Jututin hetken ja selvisi , että poika oli ollut töissä 2kk ja oli levyseppähitsaaja.
      No asentaja lähti pois ja sanoi ottavansa yhteyttä.
      Soitin 29.8-14 lämpöykkösille ja kysyin koska tulevat asentamaan.
      Vastaus oli soittelemme kun asentaja vapautuu ja tiedämme ajankohdan.
      No tänään 24.9-14 soitin ja kysyin että mikä Vi**u siellä maksaa ja miksi ei olla otettu yhteyttä.
      Soittivat takaisin ja sanoivat että tekemätön paikka. Pitää asentaa muualle.
      Tosesin että on tekemätön teille , Koska en ota teiltä mitään kun ette ilmoittaneet minulle mitään ja taitaa olla vaan laiskuutta.
      ÄLKÄÄ NYT HELV**** OSTAKO SIELTÄ MITÄÄN.

    • hae Virosta

      Osta Innova 121 tai Scanvarm tai Gree
      Kaikki samoja aika hyviä halpoja.

    • AnneliTlämpö

      Varokaa yritystä nimeltä lämpöykkönen. Ihan kuka tahansa muu on halvempi, nopeampi ja luotettavampi. Pelkästään huonoja kokemuksia.

    • Ensuosittele

      Lämpöykköstä väittäisin kuin ruttoa. Huono asennusjälki ja täysin välinpitämätön asenne kun yrität ongelmista soitella..

    • Kusipäinenlössi

      Eiköhän tylsimykset ole parempi että muutatte kerrostaloon. Jos asennus ja käyttö on noin hankalaa niin suosittelen perinteistä nuotiota keskelle huonetta.

    • TodellaPettynyt

      Huono kokemus LämpöYkkösestä. Asentajan jälki luokattoman huonoa, asenne reklamaatioon välinpitämätön. Kuukausi kulunut, virheiden eteen ei ole tehty mitään, laskutus sen sijaan nopeaa. Yrityksessä kommunikointi henkilökunnan (myyjä - asentaja) välillä ei toimi.

    • SilkkaaSäästöä

      Ostin itse 2 Daikinin pumppua Suomen lämpötuotteesta. Hyvä firma ja erinomainen palvelu. Eivät suostu myymään vääränlaista ratkaisua, eli eivät rahasta turhasta. Säästöä on tullut rutkasti!

      http://www.suomenlampotuote.fi/index.htm

      • Uskomatontariistoa

        Joo, parivuotta asennuksesta mennyt, ei vastata enää. Vuosi sitten vastattiin että tullaan korjaamaan, ei näkynyt. Paskan maku jäi. No myyjät on poistunut ja asentajat kanssa. Hyvä lämpöykkönen.. Uskokoon itse omiin juttuihinsa jatkossa.


    • ReinoSordin

      Katsokaa lämpöykkösen Facebook sivuilta arvioita, 2/5 tähteä ja päätelkää itse. Itse valitsisin jonkun muun, jos vielä sen pystyisin tekemään.

    • Pettynyt_asiakas

      Harmittaa, etten uskonut näitä kirjoituksia ko. firmasta ennen tilausta. Toivon, että menee konkkaan koko putiikki. Ei voi kehua, muuta kuin myyntiprosessin tehokkuutta. Huoltoa ei saa, eikä laitetta voi huoltaa muu kuin asentajafirma, jotta takuu ei mene. Ei ole pitkäikäinen pulju. Välttäkää!

    • Huoltoakaipaava

      Eipä voi kehua huoltomiestä joka kävi vaihtamassa moottorin sisäyksikköön,kasaus vaiheessa osia jäi asentamatta jonka seurauksena joutui purkamaan uudestaan.eikä siinä vielä kaikki ,puhallinsiipi otti kiinni kennoon ,hienosäätö näytti siltä että kohta jotain hajoo .kovan vääntelyn jälkeen hän sai sen ettei siipi hangannut .mutta nyt kun laitoin pumpun päälle niin se pitää kauheeta vinkumista ettei sitä voi käyttää .huolto on tilattu jo viikkoja sitten ,luvattiin ottaa yhteyttä pikimiten,mutta en tiedä milloin ,olen soittanut ja kysynyt milloin on pikimiten ajankohta.?

    • EI_LÄMPÖYKKÖSTÄ

      Pysykää kaukana firmasta. Pumpun huollossa mikään ei mennyt niin kuin oli sovittu. Pumppu ei tullut kuntoon, mutta lasku tuli salamannopeasti eivätkä koskaan vastanneet reklamaatioon eivätkä muuhunkaan.

    • Vanhassa_vara_parempi

      Itse hankin ns. vanhan mallin laitteen paikalliselta yrittäjältä jolla oikeasti kunnon kokemus tekniikasta. Kovasti yritti Lämpöykkösen myyjä vakuutella. Satuin sitten kysymään onko hänellä asennuskokemusta laitteista, ei minkäänlaista. Eikä taida olla yhdelläkään sen firman myyjällä!

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/14906226/uusi-ilmalampopumpun-kylmaaine

      Toinen ratkaiseva tekijä oli kyseisen yrityksen taloustiedot, lähinnä takuiden kannalta.
      Ei kovin vahvasti näytä menevän.

      https://www.finder.fi/LVI-alan työt/LämpöYkkönen Oy/Jyskä/yhteystiedot/1690088

    • Anonyymi

      Hups

    • Anonyymi

      Joo myyvät hyvin laitteita ,kun asiakkaat saavat huonosta ja väärin myydystä laitteesta tuen.Jälki on sen mukaista.Sähkölaskut isoja ,kun ilppipumppu hyrrää.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1676
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1391
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      849
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      743
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe