Mitä syntejä me saamme anteeksi kun niitä tunnustamme ?
Mitä me saamme anteeksi kun pyydämme?
6
72
Vastaukset
Täällä on monta huvittelijaa jotka kaivavat vastauksia kysymyksiin joiltakin jotka hyvinkin asioita tuntevat.
Olen vaistonavaraisesti aina joskus havainnut monta tuttavaa.
On tyhmää pitää ihmisiä tyhmänä jotka eivät sitä ole, eli osaavat asiat.
Ihmiset ovat aina valmiita asettamaan ehtoja toisille.
Henkilökohtaisesti en ole ottanut itselleni "esimiehiä" opiskelijana, eläkeläisenä enkä vuokralaisena.
Ei ole ollut yli 15 vuoteen esimihiehiä, eikä kukaan sellaiseksi tunnustautunut.
Monet vastuuvirkoja hallussaan pitävät pastoreita ja pappeja myöten ovat kokonaan vaikka alkeellisimpiakaan esimiestaitoja. Heitä ei ole koulutettu sellaisiin tehtäviin ja dysfunktionaaliset tilat ovat sitten helposti edessä kun ihmetellään jonkun käyttäytymistä.
Kristillinen järjestys tietysti siinä on erilaisia muita ehtoja ensin, kuin koulutettuja esimiestaitoja.
Ongelmana on tietysti että koulutettujakin ihmisiä on seurakunnissa, ja ihmeissään sitten.
Adventtikirkossa on selvitty aika hyvin mielestäni ilman sellaisia konflikteja.
Usko on omantunnon kysymys, ja minä en koskaan ole ryhtynyt kenenkään
joo-mieheksi, eli olisin noin vain niellyt itse asiaa ymmärtämättä mitään oppia.
Monet luulevat että kun käy kerran viikossa kirkon käytävällä yksinään kääntymässä ja on siten valvottavissa on kaikki onnellisesti ?!
Synneistä ei ole mitään sellaista mitä ei saisi anteeksi.
Pyhän Hengen pilkka on "anteeksiantamaton synti" mutta kyse on siinä ihmisen kääntymättömyydestä ja katumattomuudesta kun ihminen torjuu tarpeeksi kauan Jumalan kutsua, tulee eteen lopuksi tilanne ettei väkisin eikä vängällä.
MInä olen elämässäni toömännyt jos jonkinlaisiin mittareihin joita muuta haluavat asettaa, hämmästyttää niiden lukumäärä.
Mitään legiimiä oikeutta ei kuitenkaan ole valtaosaan mittareista ollut, vaan kyse on lähinnä omasta henkilökohtaisesta hyväksynnästä, nk. asialla olisi jotakin merkitystä kun toinen on Jumalan- eikä ihmisen edessä.
Seurakuntademokratia asettaa tehtäviä joihin valitaan vähintään kaksivaiheisessa äänestyksessä hiljaisesti kättä nostamalla.
Jotkut luulevat että kyseessä on vuoden ympäri 24h/vrk alahuulen heilutus ja erilaisten mittarien asettaminen ettei mitään työrauhaa.
Jotkut ajattelevat itseään jonkunlaisina esimiehinä mutta ei mitään vuorovaikutusta. Yksin voidaan ihminen jättää ryhmässä.
Siis ollaan ja ei olla edes esimiehiä sitten mitenkään vaikka sellaiseksi itseään luullaan ja tituleerataan.
Kukaan ei ole onneksi halunnutkaan minulle esimieheksi, ei sen puoleen olisin monet mielelläni ottanut jonkinlaiseksi sellaisiksi kyllä jos olisivat käsittäneet vastavuoroisuusasiat, eli vuorovaikutuksen.
Jotkut ovat kuitenkin saaneet ihmiset luulemaan että minulla on esimiehiä, itsenäisiä emotionaalistenkin asioiden johtajia joilla ei ole mitään yhteyksiä minuun asioissa. Tai sitten huutelevat siellä täällä ihmisten yksityisasioita joita minä en koskaan puhu ulkopuolisten kuullen missään.
Pyhä Henki on ainoa johtaja, vastuita on olemassa toki.
Niiden myötä kasvaa aina nöyryys, rakkaus ja palvelu.
Jokainen tekee virheitä, ja väärinymmärryksiä tulee.
yst. jariSynti on anteeksi annettu vain siinä tapauksessa, että rakastetaan Jeesusta.
Kyyneleet eivät puhdista, ei katkerimmatkaan katumuksen kyyneleet pelastaneet esim. J.Iskariotia.
Matt. 27:3
Kun Juudas, hänen kavaltajansa, näki, että hänet oli tuomittu, silloin hän katui ja toi takaisin ne kolmekymmentä hopearahaa ylipapeille ja vanhimmille
4 ja sanoi: "Minä tein synnin, kun kavalsin viattoman veren". Mutta he sanoivat: "Mitä se meihin koskee? Katso itse eteesi."
5 Ja hän viskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi.
Vain rakasta Jeesusta ja päivä paistaa sinullekin.
Joh. 21:17
Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.- uteljas
Kysymykseeni sain kimmokkeen luettuani tämän ;
Jaakobin kirje:
3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman TUOMION.
5:12 Mutta ennen kaikkea, veljeni, älkää vannoko, älkää taivaan kautta älkääkä maan, älkää mitään muutakaan valaa; vaan "on" olkoon teillä "on", ja "ei" olkoon teillä "ei", ettette joutuisi TUOMION alle.
Vain Kristuksen läsnäolo sydämessä voi saada aikaan todellisen rakkauden Jumalaa ja lähimäistä kohtaan.
Se on Jumalan lahja, että ihminen voi rakastaa. Jumala rakasti meitä ensin.- ??
Sirkka-Iita, kuinka ihmeessä kristuksen läsnäolo sydämessä luonnistuu?
Sydän on tahdosta riippumaton sisäelin (pumppaa verta), luuliko Raamatun
kirjoittajat sydämen sijaitsevan päässä?. Raamatussa kerrotaan ajatusten lähtevän
sydämestä Matteus 15:9.
Nykyisin on lääketieteellinen fakta ettei aivokuollut reagoi, vaikka sydän toimisi.
Onko sydämenuskossa kysymys pelkkästä fraasista jota hoetaan?.- Hys,hys!
Älläppäs ??, masenna luulevaisia. Raamatussa on kerrottu tähtienkin putoavan
maahan kuin kypsät viikunat. Tähdet, ei edes Aurinko mahtuisi maahan,kaikista
puhumattakaan.Että sellaista viisautta ja totuutta.
Samaiset kirjoittajat lupasivat iankaikkisen elämän,joten kuinka epäillä noin
kaikkitietäviä kirjoittajia.
Jumalakaan ei luottanut yhteen kirjuriin joka hänen sanansa kertoisi tarvitsi useita.
Nikean kirkolliskokous lopulta sai tehtäväkseen setviä ja koota Jumalan sanomiset
kirjaksi. Aikaakin tuhraantui kaikkivaltiaalta huomattavasti kauemmin kuin maailman-
kaikkeuden luomiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5591888Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18917- 90912
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101816Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50739Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2737- 63715
- 68705
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74658- 65543