Inarissa sentti kuuraa!

Nyt on aika asettaa talvinopeusrajoitukset eteläsuomalaiseen kesäkeliin. Ja sitten kun kuura saavuttaa Helsingin niin on aika asettaa vastaavat rajoitukset Berliinissä.

9

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pörrääjä

      Hah, ens viikolla kaikki jotka ohittaa mun pakun ovat RIKOLLISIA!

      • Me tossa eilen käytiin kauppakeskuksessa ja ajelin tietysti motarin kautta. Kylläpä teki tiukkaa ohittaa auto, jossa oli perässä venetraileri. Ei meinannu riittää 120, vaan 130:lla pääsin nippa nappa ohi. Mä en tajua nuita peräkärryjen ja vastaavien kans ajavia kuskeja, jotka oikeasti saisivat ajella huomattavasti hiljaisempaa vauhtia.


      • Pörrääjä
        pz.n kirjoitti:

        Me tossa eilen käytiin kauppakeskuksessa ja ajelin tietysti motarin kautta. Kylläpä teki tiukkaa ohittaa auto, jossa oli perässä venetraileri. Ei meinannu riittää 120, vaan 130:lla pääsin nippa nappa ohi. Mä en tajua nuita peräkärryjen ja vastaavien kans ajavia kuskeja, jotka oikeasti saisivat ajella huomattavasti hiljaisempaa vauhtia.

        Me ajeltiin tänään tuolla aika mutkaisella kantatiellä, siellä yksi kamikaze maasoautokuski ohitteli aivan huolettomana keltaisen viivan aikana kun näkyväisyyttä eteenpäin ei ollut tarpeeksi välttyäkseen onnettomuudelta jos olisi sattunut vastaantulija tulemaan :( ikävää venäläistä rulettia missä on muidenkin tielläliikkuvien henget panoksena.


      • pz.n kirjoitti:

        Me tossa eilen käytiin kauppakeskuksessa ja ajelin tietysti motarin kautta. Kylläpä teki tiukkaa ohittaa auto, jossa oli perässä venetraileri. Ei meinannu riittää 120, vaan 130:lla pääsin nippa nappa ohi. Mä en tajua nuita peräkärryjen ja vastaavien kans ajavia kuskeja, jotka oikeasti saisivat ajella huomattavasti hiljaisempaa vauhtia.

        Ookko muistanut tarkistaa mittaris, siis että paljonko on heittoa todellisesta? Eipä silti, kyllä sitä rattaidenkin kanssa rällätään meneen joskus aika haipakkaa.


      • Kossunen kirjoitti:

        Ookko muistanut tarkistaa mittaris, siis että paljonko on heittoa todellisesta? Eipä silti, kyllä sitä rattaidenkin kanssa rällätään meneen joskus aika haipakkaa.

        Hmm, mitähän se mahtoi ollakaan viimeksi, kun ajelin sen nopeusnäytön ohi. Ajoin mittarin mukaan tasan sataa ja näyttö näytti hieman pienempää, olisko ollu jotain 94. Että hieman on heittoa.

        Mä en oikeasti tajua nuita kärry-kaahareita yhtään, kun joka tapauksessa vetävät kovaakin ylinopeutta. Periaatteessahan ne ei kait sais ajaa yli 80, mutta motarilla on varmaan pakko ajaa kovempaa, etteivät tuki täysin teitä.


      • Pörrääjä kirjoitti:

        Me ajeltiin tänään tuolla aika mutkaisella kantatiellä, siellä yksi kamikaze maasoautokuski ohitteli aivan huolettomana keltaisen viivan aikana kun näkyväisyyttä eteenpäin ei ollut tarpeeksi välttyäkseen onnettomuudelta jos olisi sattunut vastaantulija tulemaan :( ikävää venäläistä rulettia missä on muidenkin tielläliikkuvien henget panoksena.

        Ihan hullua porukkaa on kyllä nää ohittelijat. Siis vaikka vastaan tulee auto jo suht läheltä, niin jotku apinat vaan rohkeasti lähtevät ohittamaan edessään olevaa autoa. Mä ainakin siinä vaiheessa hiljennän reippaasti omaa vauhtiani, että jos sattuu tuleen törmäys ohittelijalla ja vastaantulevalla autolla, niin ehdin itse sitten reagoida siinä vaiheessa, etten törmää niihin.


      • Suurin sallittu
        pz.n kirjoitti:

        Hmm, mitähän se mahtoi ollakaan viimeksi, kun ajelin sen nopeusnäytön ohi. Ajoin mittarin mukaan tasan sataa ja näyttö näytti hieman pienempää, olisko ollu jotain 94. Että hieman on heittoa.

        Mä en oikeasti tajua nuita kärry-kaahareita yhtään, kun joka tapauksessa vetävät kovaakin ylinopeutta. Periaatteessahan ne ei kait sais ajaa yli 80, mutta motarilla on varmaan pakko ajaa kovempaa, etteivät tuki täysin teitä.

        nopeus on henkilöautolla kärryä vedettäessä 80 km/h.


    • No mutta, eikai tekstistäsi ole havaittavissa pienenpientä närkästystä :) Pitäähän se olla jonkinlainen varoalue , eihän Inarista oo Helsinkiin kuin muutama poronkusema, äkkiä se kuurapilvi mokoman matkan taittaa. Täällä puolimatkan krouvin kohdilla on tänäpänä ollut oikein kopsakka keli, kyllä se mahtaa nyt enteillä kuurankukkia ikkunoihin.

      • Eiku närästystä ;) Toi nopeuksien pudottaminen on siinä mielessä hankala aihe, että sen tarpeellisuutta pystyy aina todistelemaan tilastoilla. Ainakin siihen asti kun säädetään nopeusrajoitukseksi 0km/h. Sen hiljempaa kun ei oikein taho päästä eteenpäin, eikä taaksekaan, ja silloin onnettomuuksien törmäysvoimat pienenee oleellisesti. ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe