Diovan ja Hypoloc lääkkeet onko tietoa....

uusia lääkkeitä

Sain uudet verenpainelääkkeet, Diovan 80 mg ja Hypoloc 5 mg, onko kellään tätä yhdistelmää tai edes toista näistä lääkkeistä?
Kumpihan näistä turvottaa jalkoja? Nilkkoja? Loppuuko vai jatkuuko tämä turvotus, ennen oli cozaar 50 mg ja diasectral 200 mg, mutta jompi kumpi näistä aiemmista lääkkeistä johti siihen että tukka lähtee koko ajan epäilin itse jotain kombinaatiota jota nämä aiheuttaa? No ne vaihdettiin, mm. Cozaar Compia käytin varmaan niin kauan kun se tuli markkoille tänne saakka. Nämä uudet on olleet käytössä n. 2 vkoa. Minulla on 2-dia, että mitenhän nuo sitten käy?
Olisi mukavaa kuulla jos jollain on tietoa. Ja suojaako Diovan munuaisia kuten sanotaan Cozaarin tekevän. Jäi kysymättä lääkäriltä.

24

21725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kommentes

      Eipä muuta kommenttia, kuin että olen kuukauden verran napsinut Hypoloc 5 mg ja mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut. Paineet ja syke ovat vaan pikkuhiljaa vakaasti laskeneet alaspäin. Eli sopii ainakin mulle, kyseinen lääke!

      • ap.kysyjä

        Hei!
        Kiva kuulla asiasta, mukavaa että vastasit.
        Niin nyt kun olen käyttänyt tätä Hypolocia se sopiikin minullekkin hyvin, mutta alussa kun oli diovan hypoloc niin pulssi nousi hirveästi, se oli toisella sataa jatkuvaan, mutta kun palasin hypoloc Cozcaar yhdistelmään niin pulssi putosi jo seuraavana päivänä 110 stä 67: ään.
        Käytin tuota diovania jonkun aikaan. Soitin lääkärille sillä minullahan ei ole koskaan ollut pulssi tuolla tasolla että sadassa pyörii ilman treenejä.
        Ajan paljon pyörällä ym. mutta pulssi on pysynyt kohtuudessa. Normisti se on 60-ja hieman yli. Cozaar on nyt ilman nesteenpoistoa ja tuntuu että sekin on parempi. Kaikkea sitä tulee kun vanhaksi elää......


    • A. Peltonen H:ki

      Minulla on ollut Diovan lääkitys vuodesta - 95 ja se on sopinut minulle hyvin . Minulla on sydämessä keinoläppä josta syystä joudun käyttämään myös Marevania ehkäisemään verihiutaleiden tarttumisen läppään . EM:ta johtuen olen huomannut ettei näitä kahta rohtoa pidä ottaa yht, aikaa vaan Diovan ennen aamiaista ja Marevan myöhemmin aamiaisen jälkeen .
      Lopuksi varoittava sana : Apteekki voi tarjota halvempaa Valsartan tuotetta Diovanin tilalle , mutta sillä kokemukseni mukaan vain nostetaan verenpainetta .

      • ap pilleristi

        Minulla joka olen ap. kysyjä on hiippaläppäprolapsi, se ei kuulemma vuoda, ehkä pientä tihkumista kuulemma. Mutta tätä Hypoloc ja diovania kun aloitin niin pulssi oli kamalan korkea, sehän hyppäsi yli 100. jo aamulla.
        No nyt kun olen ottanut tuota Hypolocia Cozaaria pari kk niin en tajua miksi minulle tulee silmäpussit, ihan järkyn näköiset. Olin marketilla ja sattumoisin katsoin peiliin niin melko pussit oli silmien alla. En tiedä mikä lie sitten parasta.
        Verenpaine on kyllä aisoissa mutta ulkonäkö kun juopon akan.
        pitäneenkö lähteä entiselle linjalle Diasectral Cozaar, ne ei turvottaneet silmänaluksia ja piti paineetkin mutta mutta kun tukka lähtee taas tällä yhdistelmällä. Olen käyttänyt tätä viimeksi mainittua jo 20 v ja samalla tukka on lähtenyt niin paljon että kohta kait ainut asia on peruukki, siksi oli lääkevaihtokin kun viimein lääkärikin sen luultavasti lopulta uskoi, mitään ei löytynyt muuta syytä.


    • valeyskä

      Olen käyttänyt Hypoloc 5 mg, verenpaine ja syke pysyvät kunnossa, mutta kurkussa ja nielussa on liman tunne jota pitää "kurskuttaa" eikä mitään limaa irtoa. (haittavaikutuksissa kerrotaan mm.turvotusta etenkin huulten jasilmien ympäristössä tai keilessä ) Epäilen ko. lääkkeen sivuvaikutusta. Onko muilla ollut näitä kokemuksia.

      • raato riikka

        Minulla taas hyploc 5 mg teki sen että kädet oli ihan kylmät, ja olin kuin muissa maailmoissa välistä, tuntui että ei jaksa mitään, aloinkin olla jo ihan masentunutkin, kun tiesin että huomenna on pyykkitupa niin ihan kauhullu tuntui seuraavana aamuna. En ole koskaan eläissäni ollut niin kehnossa kunnossa.
        Siis en ole masentuja tyyppiä lainkaan, päinvastoin, tuo lääke yhdessä toisen verenpainelääkkeen kanssa kait ja ehkä teki sen että vaikka hieroin kuinka kämmeniä yhteen, ne oli ja pysyi jääkylminä. Lopetin koko pillerit, palasin entiseen merkkiin lääkärin luvalla, ja sekin on beetasalpaaja ja annas olla kun kädet lämpeni ja mieli palautui innokkaaksi päivän hommiin kuten ennenkin.
        Minulla vuoti silmät ihan kamalasti ja huippasikin välistä, nenä vuoti, en tiedä sitten oliko se kausinuhaa, mutta sain vielä keuhkoputken tulehduksen jota minulla ei ollut ollut kuin yhden kerran nuorena, olen 63 v nyt. Mutta pidin näitä oireita osin lääkkeen aiheuttamana, ainakin sen masentuneen, väsymys olon.


      • fimea
        raato riikka kirjoitti:

        Minulla taas hyploc 5 mg teki sen että kädet oli ihan kylmät, ja olin kuin muissa maailmoissa välistä, tuntui että ei jaksa mitään, aloinkin olla jo ihan masentunutkin, kun tiesin että huomenna on pyykkitupa niin ihan kauhullu tuntui seuraavana aamuna. En ole koskaan eläissäni ollut niin kehnossa kunnossa.
        Siis en ole masentuja tyyppiä lainkaan, päinvastoin, tuo lääke yhdessä toisen verenpainelääkkeen kanssa kait ja ehkä teki sen että vaikka hieroin kuinka kämmeniä yhteen, ne oli ja pysyi jääkylminä. Lopetin koko pillerit, palasin entiseen merkkiin lääkärin luvalla, ja sekin on beetasalpaaja ja annas olla kun kädet lämpeni ja mieli palautui innokkaaksi päivän hommiin kuten ennenkin.
        Minulla vuoti silmät ihan kamalasti ja huippasikin välistä, nenä vuoti, en tiedä sitten oliko se kausinuhaa, mutta sain vielä keuhkoputken tulehduksen jota minulla ei ollut ollut kuin yhden kerran nuorena, olen 63 v nyt. Mutta pidin näitä oireita osin lääkkeen aiheuttamana, ainakin sen masentuneen, väsymys olon.

        Hypolocin itsestään ei pitäisi aiheuttaa kylmiä käsiä, päinvastoin. Masennus taitaa olla kaikkien beetasalpaajien mahdollinen haittavaikutus. Hyviä lääkkeitä varmasti kaikki yksistään käytettynä, yhteisvaikutukset ovatkin sitten hyvin yksilöllisiä.


      • natural
        fimea kirjoitti:

        Hypolocin itsestään ei pitäisi aiheuttaa kylmiä käsiä, päinvastoin. Masennus taitaa olla kaikkien beetasalpaajien mahdollinen haittavaikutus. Hyviä lääkkeitä varmasti kaikki yksistään käytettynä, yhteisvaikutukset ovatkin sitten hyvin yksilöllisiä.

        Ninhän se lääkäri kertoi että ääreisverenkierto ei vähene, päinvastoin, mutta kun minulle se teki juuri kylmät kädet ja mikä olo? Tuntui etten jaksa yhtään mitään.
        Ihan selvät oireet masennuksestä pukkasi päälle. Onneksi pääsin siitä lääkkeestä siististi eroon. Minulla Diasectral lämmitti kädet ja jalat entiselleen. Kait tuo Hypoloc on hyvä lääke mutta mulle se ei sopinut toisen kanssa yhdessä.


      • Minkä summa?
        natural kirjoitti:

        Ninhän se lääkäri kertoi että ääreisverenkierto ei vähene, päinvastoin, mutta kun minulle se teki juuri kylmät kädet ja mikä olo? Tuntui etten jaksa yhtään mitään.
        Ihan selvät oireet masennuksestä pukkasi päälle. Onneksi pääsin siitä lääkkeestä siististi eroon. Minulla Diasectral lämmitti kädet ja jalat entiselleen. Kait tuo Hypoloc on hyvä lääke mutta mulle se ei sopinut toisen kanssa yhdessä.

        Käytin Hypolocia muutaman kuukauden viime vuonna ja nyt taas uudelleen n. kuukauden ajan, päähän nousi punaisia kutisevia näppylöitä ja hirveästi myös hilsettä, kävin lääkärissä. Antoi linimenttia, kysyin lääkkeistä, ei osannut vastata mutta ei kieltänyt yhtään etteikö lääkkeellä voisi olla tuo vaikutus, syksyllä oli myös ärsytystä mutta ei tälläistä? Pitäneekö mennä taas erikoislääkäriin.
        Onkohan muilla ihoon vaikuttanut miten? Huomasin että myös käsiin oli tullut taipeen kohtaan punainen läntti joka ei lähtenytkään millään hydrokortisonilla.
        Ennen ei ole ollut mitään ihon kanssa. Paitsi tuo päänahka.
        Käytössä on myös metformiinit.


      • kokemusta

        Hypoloc aiheuttaa hengenahdistusta rasituksessa. Hyväkuntoinen hengästyy reippaasta kävelystä. Kannattaa kokeilla pienemmällä annoksella.


      • Anonyymi

        Hypoloc aiheuttaa palelevia jalkoja ja iho-oireita. Myös hengenahdistusta ja liman tunnetta nielussa. Kokeilin Hypolocia joka laski hyvin pulssia joka aina ollut nopea mutta aiheutti hyvin outoja oireita ja lopetin. Nyt jatkan vanhalla lääkkeellä.


      • Anonyymi

        Minulla on ollut Diovan 80mg käytössä 9 vuotta ja toiminut hyvin ilman sivuvaikutuksia.


      • Anonyymi
        raato riikka kirjoitti:

        Minulla taas hyploc 5 mg teki sen että kädet oli ihan kylmät, ja olin kuin muissa maailmoissa välistä, tuntui että ei jaksa mitään, aloinkin olla jo ihan masentunutkin, kun tiesin että huomenna on pyykkitupa niin ihan kauhullu tuntui seuraavana aamuna. En ole koskaan eläissäni ollut niin kehnossa kunnossa.
        Siis en ole masentuja tyyppiä lainkaan, päinvastoin, tuo lääke yhdessä toisen verenpainelääkkeen kanssa kait ja ehkä teki sen että vaikka hieroin kuinka kämmeniä yhteen, ne oli ja pysyi jääkylminä. Lopetin koko pillerit, palasin entiseen merkkiin lääkärin luvalla, ja sekin on beetasalpaaja ja annas olla kun kädet lämpeni ja mieli palautui innokkaaksi päivän hommiin kuten ennenkin.
        Minulla vuoti silmät ihan kamalasti ja huippasikin välistä, nenä vuoti, en tiedä sitten oliko se kausinuhaa, mutta sain vielä keuhkoputken tulehduksen jota minulla ei ollut ollut kuin yhden kerran nuorena, olen 63 v nyt. Mutta pidin näitä oireita osin lääkkeen aiheuttamana, ainakin sen masentuneen, väsymys olon.

        Hyboloc tekee juuri noita kuvailemiasi oireita ja paljon muitakin. Hyvä kun huomasit. Käy toisille, toisille ei.


    • Paine laskenut

      Diovan passaa ainakin minulla selectonin kanssa yhdessä.

    • kokeilun orja

      Minulla ollut korkea verenpaine jo 20v.....nyt lokakuussa alettiin vasta (valtimosuoni katkesi nenästä)tutkimaan (samat lääkkeet olivat n 20v) nyt niitä on käännetty ja väännetty on kokeiltu jos ja vaikka mitä .oli 4 verenp.lääkkeet yhtaikaa ja sokeripillerit,vaihdettiin jalkaturvotukse takia ...Hypoloc 5mg,,,,,nyt alapaine yli 100 ja yläpainekkin 175,,,,,nousi heti kun toiset lääkkeet lopetettiin ja jalat turpoaa silti....ei ehkä niin paljon ,,,,,,meinaa jo usko mennä,,,lääkäri soittaa perjantaina.........mitähän sitten .....tuleeko taas uudet pillerit ????

      • nähty 20 v.....

        Jos käyt täällä vielä, niin saitko uudet pillerit? Minullakin on ollut vaikka mitä yhdistelmiä ja kokeiluja, nyt viimeksi kuluneena vuotena on verenpaine pysynyt hyvin kurissa coversyl 5mg ja diasectral 200 mg, siitä otan puolet.
        Siis diasectralista eli 100 mg.
        cozaar 50 mg oli ennen coversyliä ja se ei pudottanut ollenkaan paineita, olin vissiin diasectralin armoilla ja vielä vähemmän losartix jota annettiin sitten vaihtoehtona apteekista, minulla on 2-dia ja metformiinit.
        Ei sitä koskaan tiedä mitä kombinaatioita lääkkeet keskenään kehii?
        Joku lääke en muista nimeä nosti pulssin peräti yli 100 ja kun minä käyn kuntosalissa jatkuvaan niin yleensä saa polkea kuntopyörää kunnolla ennenkuin sataan pulssi nousee... lääkkeen nimi taisi olla escor tai sinnepäin..
        kannattaa vain kokeilla ja jos ei käy, mennä uudelleen. Potilas itse tietää mitä mikin tekee, ei lääkäri eikä apteekki vaikka ne kuinka yrittää sanoa että on samat aineet ym...
        Apuaineet ja varsinkin jos on useaa lääkettä ei saata toimia yhdessä ollenkaan , tämä on nähty ja valitettu, ja melkein riideltykin. mutta viimein työvoittona koen että olen saanut edes jonkunlaisen avun, kiitos siitä endokrinologille.


      • najcm

        Hypoloc todella nostaa alapainetta ja väsyttää. Aiheuttaa uniongelmia ja muuta kivaa.


    • md talo

      diovan = amlodipiinia, kalsiumblokkeri, aiheuttaa melkein aina turvotusta jaloissa, sekä kerää myös vyötärölle vettä usein.

      melkein aina aiheuttaa myös väsymystä sekä lihasheikkoutta.

      hypoloc = nebivololia eli uusimpia betablokkereita, ei aiheuta niin usein haittavaikutuksia, ummetusta ja heikentynyttä unen laatua saaattaa aiheuttaa. betasalpaajat tuppaa vähentämään luonnollista melatoniinin eritystä.

      • Anonyymi

        Diovan 40 mg aiheuttaa uniongelmia, kaulan ja kasvojen turvotusta. Kuiva suu .Haittavaikutuksia on tuoteselosteen mukaan runsaasti. Muut Valsartanint on jo poistettu markkinoilta syöpää aiheuttavina. Täytyy yrittää löytää joku toinen verenpainetta alentava lääke


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diovan 40 mg aiheuttaa uniongelmia, kaulan ja kasvojen turvotusta. Kuiva suu .Haittavaikutuksia on tuoteselosteen mukaan runsaasti. Muut Valsartanint on jo poistettu markkinoilta syöpää aiheuttavina. Täytyy yrittää löytää joku toinen verenpainetta alentava lääke

        Mulla on ollut Diovan 160 mg nyt kolme vuotta. Sivuvaikutuksena on tullut käsien kihelmöintiä ja virtsan määrän vähentymistä ja tummumista. Oliskohan syytä vaihtaa lääkettä?


    • pipili

      Minulla diovan kokeilussa . Hyvältä ainakin vielä vaikuttaa . Paine ollut 127/75/62 . 54 vuotiaalle naiselle sopiva paine . Elämäntapamuutoket olen myös aloittanut . Sehän poikii vain pelkkää hyvää . Hyvää syksyn alkua kaikille . Ter: poppana

      • Anonyymi

        Diovan aiheuttaa munuaistoiminnan heikkenemistä 1/10 potilaista, eli 10% käyttäjistä. Kannattaa seurailla omaa tilannetta.


    • Anonyymi

      Mul on zanidip 10 mg ja diovan comp 160mg verenpaine lääkkeet ja kädet on kylmän tuntuset ei ollu ennen luulen että lääkkeillä on vaikutusta, onko kokemuksia muilla samoista lääkkeistä. Vilukissa

      • Anonyymi

        Mulla oli vuosia Diovan comp, hyvä lääke, ei haittavaikutuksia. Paineet laskivat niin alas, että vaihdettiin pelkkään Diovaniin. Compissa on mukana nesteenpoisto.
        Diovan toimii hyiin, ei haittavaikutuksia.
        Meidän työterveyslääkäri sanoi lääkettä määrätessään, että jos hän joutuisi syömään verenpainelääkettä, hän valitsisi ehdottomasti Diovanin, vähiten haittoja.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe