eSuomalaisuus, toinen elämäni.

Krooh222

Tämä ei ole minun kirjoittama teksti, lähetän sen kuitenkin teille. Kirjoittaja on eSuomen presidentti.
------------------------------------
Elikkätä mänenpä suoraan asiaan.

Erepublik on yhteiskunta- ja sotasimulaattori, joka on toiminut jo vajaat neljä vuotta netin syövereissä. Pelissä kukin pelaaja edustaa yhtä eMaailman kansalaista, joka voi osallistua politiikkaan (liittyä puolueeseen, pyrkiä sen puheenjohtajaksi, pyrkiä puolueesta kansanedustajaksi ja osallistua päätöksentekoon tai jopa presidentiksi ja johtaa kokonaista yhteiskuntaa), liittyä sotilasyksikköön ja armeijaan (eSuomen puolustusvoimien lisäksi maassa toimii kaksi itsenäistä sotilasyksikköä) ja vaikka mitä muuta (oikeastaan vain mielikuvitus - ja pelimekaniikka - ovat rajana).

eSuomi on tällä hetkellä kusessa. En kaunistele tilannetta sen kummemmin. Olemme puolisen vuotta taistelleet rakasta etelä naapuriamme eViroa vastaan ja turpaan on tullut niin että moni kokenut suomalainen on lähtenyt karkuun ulkomaille ja liittynyt ulkolaisiin armeijoihin. Maamme puolustus on kärsinyt tästä huomattavasti ja asukaslukumme on tasaista tahtia kutistunut peli-ilon vähetessä - puolen vuoden jälkeen ei jaksa samalla tavalla hakata päätään seinään yhä uudelleen ja uudelleen. eViron kanssa on yritetty saada rauhaa aikaiseksi, mutta eihän sellainen heitä kiinnosta kun ovat vahvempia.

Ainoa mahdollisuus suomalaiselle yhteisölle on saada niin sanottu baby boom - eli uusien pelaajien suuri aalto. Tarvitsemme uusia pelaajia, jotta voimme antaa Virolle turpaan ja edes hetken aikaa nauttia rauhasta ja rakentaa raunioille entistä vahvemman eSuomen - jota virolaiset ja muut vihollisemme (mm. Ruotsi lännessä) eivät voi uhata.

Itse peliin voi käyttää vain pari minuuttia päivässä, mutta myös enemmän jos haluaa (riippuu ihan siitä miten haluaa peliä pelata). Nyt kutsunkin teidät mukaan testaamaan tätä peliä, jota itse olen pelannut sen alkupäivistä asti. Liittykää mukaan edes siksi että voimme antaa virolaisille pataan! Ehkä Viron jälkeen olisi jo Ruotsin vuoro, mutta moisesta emme voi vielä haaveilla niin kauan kun Viro pitää hallussaan valtaosaa alueistamme.

Liittykää siis www.erepublik.com, tulkaa eSuomeen ja liittykää vastarintaan eViroa vastaan - jos ei minkään muun takia niin sitten ihan vain piruuttanne!

Ps. Jos teillä heräsi kysymyksiä pelistä, voitte ottaa yhteyttä pelissä Erius -nickiltä minuun. Toimin eSuomen presidenttinä ja uskon voivani vastata monimutkaisiinkin kysymyksiin. S-postia voi lähettää myös [email protected] jos on peliin liittyviä kysymyksiä.
--------------------------------------
http://www.erepublik.com/en/referrer/Aarre

1

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pörrääjä

      Ei taida olla meikäläisestä noihin epeleihin, livessäkään en pelaa muuta kun lottoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      429
      4692
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1670
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1411
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1319
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1234
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1151
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      960
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      837
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    Aihe