Vatsakipujen kirjo raskauden alkumetreillä?

jokojoko

Millaisia ne raskauden ihan alkumetrien tuntemukset vatsassa voi olla?

Täällä foorumillakin usein kirjoitellaan ALAvatsan nippailusta (tai vaikka alaselän jumeista). Mutta voiko ekoilla viikoilla tunnistaa raskauden kivusta muualla mahassa?

Navan kohdalla, sen yläpuolella, keskellä vastaa, sivuilla..? Kohtu juu kasvaa ja kropassa kaikenlaisia muutoksia. Voiko esim joku hermo joutua heti alkuun puristuksiin ja sitä myöten kipu säteillä johonkin aivan muualle? Vai onko nämä nippailut ja kivut ylemmällä vatsalla sitten vasta pidemmälle edenneen raskauden oireita?

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen teiltä odottajat! Testasin aamulla negan (28/28-35) mutta vatsaan sattuu milloin mistäkin kulmasta.

6

6704

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+6

Minulla ei vastausta kysymykseesi ole mutta minua kiinnostaisi myös mitä tällä "nippailulla" tarkoitetaan?

Minä en todellakaan tiedä olisinko raskaana vaiko en, mutta vatsassa on myös ihmeellisiä tuntemuksia.. Mutta tarkoitetaanko nippailulla jotakin vihlaisuja vai mitä? itselläni alavatsan vasemmalla puolella välillä hieman repivää kipua joka heijastuu myös nivuseen, mutta suurimmaksi osaksi vain kummallista yksittäistä kuplinnan tuntua.. tai aivan kuin yksinäinen kupla poksahtaisi jossain kohdin alavatsaa.. nyttemmin myös alkanut esiintyä pienen pieniä krampin tapaisia joka tulee ja menee hetkessä, aina pienellä alalla lähellä kylkeä..

• Äityliini...

Mulla oli alavatsalla, muistaakseni vasemmalla puolella vihlovaa kipua sekä paineen tuntua. Pelkäsinkin kohdun ulkoista raskautta, mutta kaikki oli ja meni hyvin! :) jos kipua tuntuu hartioissa, voi sekin kertoa kohdun ulkoisesta raskaudesta.

• Matami mimmi

Moikka! Mulla on alkuraskauksissa ollut munasarjojen kohdalla pientä juilimista, välillä oikealla, välillä vasemmalla. Kipua ei ole ollut sen korkeammalla.

• jokojoko

äityliini, nyt täytyy kyllä todeta että jos olisi hartiat kipeät niin ei ihan ensimmäisenä tulisi mieleen potevansa kohdunulkoista raskautta :) tämä ehkä vastaakin kysymyksiini: kai sitä voi minkälainen vatsakipu tahansa olla merkki tulevasta plussasta?

on mulla siis noiden ylempien tuntemusten lisäksi ollut muutaman viime päivän kokoajan sellasta nipistelyä vas.munasarjan kohdalla... mutta koska oon ehkä ennenkin tällasta kokenut, voi olla pelkkää normaaliin kiertoon liittyvää. tulevaisuus kertonee ajallaan missä mennään...

• Aleksa2

Mulla menossa 12. raskausviikko, enkä ole tähän mennessä tuntenut kohdussa mitään, mitä kuvailisin nippailuksi tai minkäänlaiseksi kivuksi. Alusta asti ainoa tuntemus on ollut lievä, vaivihkaa tuleva ja menevä menkkamainen tunne. Onneksi jo ennen raskautumisyrityksiä joku gyne oli selittänyt, että kyseinen menkkatunne johtuu siitä, että kohdun verenkierto yksinkertaisesti vilkastuu - syystä tai toisesta, ennen menkkojen vuoksi, nyt raskauden.

• Äityliini...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      159
      1061
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      44
      717
    3. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      128
      666
    4. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      23
      648
    5. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      44
      639
    6. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      615
    7. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      571
    8. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      52
      560
    9. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      34
      554
    10. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      528
    Aihe