Millaisia ne raskauden ihan alkumetrien tuntemukset vatsassa voi olla?
Täällä foorumillakin usein kirjoitellaan ALAvatsan nippailusta (tai vaikka alaselän jumeista). Mutta voiko ekoilla viikoilla tunnistaa raskauden kivusta muualla mahassa?
Navan kohdalla, sen yläpuolella, keskellä vastaa, sivuilla..? Kohtu juu kasvaa ja kropassa kaikenlaisia muutoksia. Voiko esim joku hermo joutua heti alkuun puristuksiin ja sitä myöten kipu säteillä johonkin aivan muualle? Vai onko nämä nippailut ja kivut ylemmällä vatsalla sitten vasta pidemmälle edenneen raskauden oireita?
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen teiltä odottajat! Testasin aamulla negan (28/28-35) mutta vatsaan sattuu milloin mistäkin kulmasta.
Vatsakipujen kirjo raskauden alkumetreillä?
6
6406
Vastaukset
- 16+6
Minulla ei vastausta kysymykseesi ole mutta minua kiinnostaisi myös mitä tällä "nippailulla" tarkoitetaan?
Minä en todellakaan tiedä olisinko raskaana vaiko en, mutta vatsassa on myös ihmeellisiä tuntemuksia.. Mutta tarkoitetaanko nippailulla jotakin vihlaisuja vai mitä? itselläni alavatsan vasemmalla puolella välillä hieman repivää kipua joka heijastuu myös nivuseen, mutta suurimmaksi osaksi vain kummallista yksittäistä kuplinnan tuntua.. tai aivan kuin yksinäinen kupla poksahtaisi jossain kohdin alavatsaa.. nyttemmin myös alkanut esiintyä pienen pieniä krampin tapaisia joka tulee ja menee hetkessä, aina pienellä alalla lähellä kylkeä.. - Äityliini...
Mulla oli alavatsalla, muistaakseni vasemmalla puolella vihlovaa kipua sekä paineen tuntua. Pelkäsinkin kohdun ulkoista raskautta, mutta kaikki oli ja meni hyvin! :) jos kipua tuntuu hartioissa, voi sekin kertoa kohdun ulkoisesta raskaudesta.
- Matami mimmi
Moikka! Mulla on alkuraskauksissa ollut munasarjojen kohdalla pientä juilimista, välillä oikealla, välillä vasemmalla. Kipua ei ole ollut sen korkeammalla.
- jokojoko
äityliini, nyt täytyy kyllä todeta että jos olisi hartiat kipeät niin ei ihan ensimmäisenä tulisi mieleen potevansa kohdunulkoista raskautta :) tämä ehkä vastaakin kysymyksiini: kai sitä voi minkälainen vatsakipu tahansa olla merkki tulevasta plussasta?
on mulla siis noiden ylempien tuntemusten lisäksi ollut muutaman viime päivän kokoajan sellasta nipistelyä vas.munasarjan kohdalla... mutta koska oon ehkä ennenkin tällasta kokenut, voi olla pelkkää normaaliin kiertoon liittyvää. tulevaisuus kertonee ajallaan missä mennään... - Aleksa2
Mulla menossa 12. raskausviikko, enkä ole tähän mennessä tuntenut kohdussa mitään, mitä kuvailisin nippailuksi tai minkäänlaiseksi kivuksi. Alusta asti ainoa tuntemus on ollut lievä, vaivihkaa tuleva ja menevä menkkamainen tunne. Onneksi jo ennen raskautumisyrityksiä joku gyne oli selittänyt, että kyseinen menkkatunne johtuu siitä, että kohdun verenkierto yksinkertaisesti vilkastuu - syystä tai toisesta, ennen menkkojen vuoksi, nyt raskauden.
- Äityliini...
Jos googlettaa kohdun ulkoinen raskaus, niin tästä hartiakivusta löytyy juttua. Ja niinkuin kirjoitinkin aiemmin, että hartiakipu voi olla oire. http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/khp00015
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752