En tiedä mihin uskoa?

-hukassa-

Olen koko elämäni ollut ateisti,nyt mulla on kuitenkin jo pari vuotta ollut semmonen olo etten kuulu mihinkään.Tuntuu että olisin aika hukassa itseni kanssa.Mistä mä tiedän uskonko jumalaan? Tai onko budhalaisuus mua varten? Olen hukassa...niin hukassa

27

1536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brina

      Et ole hukassa, vaan aloittamassa juuri siinä pisteessä, mistä pääsee "eteenpäin"! Mitä haet uskonnoilta? Mielenrauhaa, jonkunlaista pelastusta, ymmärrystä? Et saata löytää yhdestäkään uskonnosta kaikilta osiltaan niin sisäistä itseäsi kuin mieltäsi tyydyttäviä vastauksia (olethan pitänyt itseäsi ateistina!) . Uskonnoista kyllä löytyy viittoja "henkisen tien kulkijoille" heidän etsiessään vastauksia sisimmästään kumpuaviin kysymyksiin. Jotkut viitat eksyttävät, jotkut auttavat eteenpäin; kuitenkin jokaisella pitäisi olla rohkeutta uskoa vain siihen, mitä sydämessään (=sisäinen itse) tuntee oikeaksi .

      Tärkeintä "etsijän tielle" lähtiessä on intentio eli se, että haluaa löytää itselleen juuri tässä elämänsä vaiheessa sopivia vastauksia. Ja saat olla varma, että vastauksia alkaa tippumaan aivan kuin sattumalta (sisäinen ohjaus alkaa toimia vasta sitten, kun annamme sille luvan!). Meillä jokaisella on lisäksi myös lukuisia henkitason auttajia (kuten enkeleitä) , joilta jokainen saa aina tukea ja apua, kunhan vain pyytää sitä.

      • Olen minä

        Juuri näin. Kiitos Brina viisaista sanoistasi.


    • Jos tahdot löytää

      Luojan valtakunnan, niin tulet sen löytämään anomalla Jeesuksen nimessä elävää vettä ja Pyhän Hengen armolahjaa ja lukiessasi Uuden Testamentin hyvää sanomaa ja opetusta Mestari Jeesuksen ja opetuslastensa kautta annettuna. Myös Vanhassa Testamentissa on todella paljon hyvää Jumalan ilmoitusta ensimmäisessä Mooseksen kirjassa ja psalmeissa ja profeetoissa ja muissa pyhissä kirjoituksissa.

      Tärkeintä on anoa Jumalan opetusta ja siunausta Jeesuksen nimessä ja kiittää ja kunnioittaa Jumalaa kaikesta hyvästä mitä tulee saamaan hengellisenä hyvänä elävänä Jumalan sanana.

      Jumalan siunausta Jeesuksen nimessä elämääsi, kun tahdot lähestyä Jumalan valtakuntaa ja vanhurskautta vastaanottaa.

    • xfileet

      Kyllä se siellä jossain.Sisällä.Usko johonkin.
      Jos ei muuhun ni omaan itseen.
      Se että sattuuko se jonkin uskonnon gategoriaan,on asia sinänsä.
      Jota täytyy pyöritellä.
      Itse olen pyöritellyt.Ja eronnut kirkosta,evlut,kaksi kertaa.
      Uskon johonkin muuhun.
      Ainakin itseeni.
      Siinä kohtaa ollaan ihan samoilla viivoilla.
      Jos niitä viivoja voi,tai edes tarvitsee piirtää.
      Jos johonkin uskot.Ni usko sisimpääs.
      Niillä täällä mennään.Ja voimia.

    • Olen minä

      Alkuperäiselle kirjoittajalle muutamia rohkaisun sanoja, sillä tunnistan itseni olleeni myös tuossa vaiheessa kun ei tiedä mihin uskoa ja kuitenkin haluaa selvittää asiat perusteellisemmin ja saada todellisia vastauksia "elämää suurempiin kysymyksiin". Tämä on jo askel kohti uuden syntymistä. On olemassa paljon mitä emme vielä ymmärrä itsestämme ja kun lähdemme etsinnän tielle omasta itsestämme tulemme saamaan kaikki tarvittavat vastaukset aikanaan. Tästä pitää huolen sisäinen itsemme, jolla on kaikki vastaukset, joita tarvitsemme kasvaaksemme omalla henkisellä matkallamme.

      Jos tunteesi on, että olet hukassa se vain kertoo, että olet löytämässä jotain uutta ajattelua ja tietoisuutta, joka tukee tietäsi kohti sen muistamista kuka todella olet. Tämän ei tarvitse olla sidottu mihinkään uskontoon, sillä todellinen henkinen kasvu on vapaata ja se toimii sisäisestä intuitiosta eli sisäisestä tuntemuksesta, sisäisestä äänestä. Kun kaikki vastaukset ovat todellisuudessa sisällämme, ei ole välttämätöntä etsiä niitä itsensä ulkopuolelta. Voit kuitenkin tutkia eri näkemyksiä, mitä on esillä tässä ajassa ja ota mukaasi vain ne, jotka resoinoivat itsesi kanssa. Tässä hetkessä monia on heräämässä suurempaan ymmärrykseen ja kokemukseen siitä keitä he ovat sisimmiltään.

      Sinun sisäinen korkein sinäsi eli sisäinen itsesi, herättelee sinua tutkimaan itseäsi ja ymmärtämään elämästä jotain uutta. Se esittää kysymyksiä ja kaipaa nyt tietoisia vastauksia. Luota vain siihen, että saat kaikki vastaukset, joita tarvitset kullakin hetkellä. Etsintävaihe on erittäin arvokas, sillä se voi johdattaa sinut aivan uudelaiseen kokemukseen elämästä ja itsestäsi.

      Todellisuudessa kukaan ei ole hukassa, sillä kaikki ovat juuri siellä missä pitääkin. Ja mikään vaihe ei kestä ikuisuuksia, sillä uusi tietoisuus nousee aina lopulta jokaisen etsintävaiheen kautta. Se vaihe kun et usko vielä mihinkään, on mielettömän arvokas vaihe, sillä silloin annat sisäiselle itsellesi mahdollisuuden tutkia asioita avoimesti ja punnita todella erilaisia näkemyksiä.

      Olet rohkea sielu, kun uskallat kyseenalaistaa totuudeksi esitettyjä uskomuksia ja myös etsiä uutta ymmärrystä itsestäsi.

      Tiedä, että olet aina tuettu ja aina rakastettu valinnoistasi riippumatta. Näin ehdottomassa rakkaudessa meitä tuetaan tiellämme sen muistamiseen keitä todella olemme. Jokaisella on myös omat henkiset auttajansa ja heidän apuaa voi pyytää ja he ovat avuksi jokaisen matkalla.

      Muista, että meitä on muitakin, jotka olemme käyneet saman vaiheen läpi ja löytäneet omat vastauksemme, sellaiset vastaukset, jotka tukevat jokaisen omaa kasvua. Etsi omat vastauksesi ja kuuntele omaa sisäistä ääntäsi siitä mikä on oikea polku sinulle itsellesi, sillä sieltä kautta löydät juuri sinulle sopivimman polun ja koet myös tunteen, että olet oikealla polulla.

      • etsivä löytää

        Nämä "henkiset auttajat" voivat olla myös pimeyden ruhtinaan apureita, jos et ole itseäsi antanut Jeesukselle, sillä vain Hänelle ovat kaikki henget alamaisia. Ole tässä varovainen.


    • solmut aukeavat

      Kun olet rehellinen niin saat vastauksen. Sinä voit vaikka hiljaa mielessäsi rukoilla: minun on niin vaikea uskoa muttta jos Jumala olet olemassa ilmesty minulle ja anna minun löytää sinut.

      • Ukissssss

        Aivan, sanot vain tosissasi Jeesukselle että jos olet olemassa ilmaise itsesi niin että en voi erehtyä, parasta tässsä on vielä että ei maksa yhtikäs mitään.Elämä on ihmeellistä.


    • Usko Jeesukseen

      sillä Herra vaikuttaa taivaasta Isä valtaistuimelta ihan konkreettista elävää Jumalan sanaa ja Pyhän Hengen voimaa, ja ihmeet ja merkit myös seuraavat elävää sydämen uskoa ja kutsua ja valituksi tulemista, sillä Herra on elävä Jumala, toisin kuin ihmisten uskonnollisuuksien kuolleet epäjumalat.

      Olen saanut sen kokea ja tahdon totuudellisesti todistaa: "Jeesus elää ja vaikuttaa Pyhän Hengen voiman ja siunauksen ja opetuksen ja myös jokaisen ihmisen elämän tarkoituksen täyttymisen eli uudestisyntymisen elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä Jumalan lupauksen lapseuteen, amen, hallelujah!"

      Lue Uudesta Testamentista Jeesuksen sanat ja anna Herran Hengen tehdä ne sinussa eläviksi, niin että tahdot rakastaa Jeesusta ja iloita armostaan ja yhä enemmän tulla tuntemaan koko tämän maailman Vapahtajaa, joka on hyvä Paimen ja Kuningas ja Herra, amen. Hallelujah!

      Jumalan armo on jokaiselle ihmiselle mitä arvokkainta ja kannattaa jokaisen sitä anoa ja vastaanottaa Jeesuksen täytetyssä ristin sovituksessa ja ylösnousemusvoimassa, sillä kaikille anoville annetaan ja hyvä on vastaanottaa ja kiittää ja kunnioittaa ja rakastaa kaikesta mitä on: sydän ja sielu ja mieli, myös vartalomme saa olla Pyhän Hengen temppeli, kun uudestisynnymme ja sen jälkeen Herran hyvyydessä pysymme ja Isän hyvän tahdon elämässämme teemme, amen. Hallelujah, Herra Jeesus on hyvä!

    • RW...

      Minäkin olen ateisti ja ylpeä siitä, uskon itseeni ja suomen lakeihin enkä kaipaa uskonnon mukanaan tuomia valheita. Minulla on perhe, kaikki ateisteja ( avoliitto ja kaks kersaa) eli tiedän tarkalleen paikkani ja asemani yhteiskunnassa.

      • Adelix

        Olen miettinyt samaa, olen siis ateisti ja tympääntynyt elämäääni, on niin tyhjää.


      • gg

        Ateismi on uskonto siinä missä kristinusko tai islamkin.


      • Anonymous1
        gg kirjoitti:

        Ateismi on uskonto siinä missä kristinusko tai islamkin.

        ei ateismissä uskota mihinkään.. Miten se voi olla uskonto?


    • Epätoivo synnyttää uskon ja epäusko jumalaan ateistin, joka uskoo, että jumalaa ei ole, joten kiistely jumalan olemassa olosta on silloin mieletön kysymys, koska se ei ole uskomalla ratkaistavissa

      Kun elää ilman uskoa ilman aatteita ja ilman minkäänlaista toivoa, niin siinä on elämän ihanuus, koska kaikki ihmisen henkiset ongelmat päättyvät, ja tiedämme mitä on sen jälkeen onko jumalaa vaiko ei tai mitä muunlaista mahdollisesti on
      Eikä se mitä silloin on ole illuusio, niinkuin uskonnon avulla saavutettu joukkohypnoottinen tila jota täytyy pitää yllä rukouksilla, ja jumalan palveluksilla muuten se ei pysy yllä

      Tila joka syntyy kaikenlaisen uskon päättymisestä on autuaallinen ja lopullinen, sillä siitä ei ole enään paluuta, koska egoa ei enään ole

    • "Mistään ei voi löytää niin hiljaista ja tyventä rauhan satamaa kuin omasta mielestään." - Marcus Aurelius

    • ja sitten päivän sää

      Usko mieluummin säätiedotuksiin ja kansanedustajien lupauksiin. Se on tulevaisuutta, oikeata.

      • faith

        On sulla köyhä tulevaisuus.


    • Niin on

      Sinulla on etsikkoaika !!!

    • etsivä löytää

      Minäkin olin ennen niin hukassa, hain vastauksia elämän tarkoitukseen filosofiasta, aforismeista ja sisäiseen tyhjyyteen sisältöä joogasta ja astrologiasta... mikään ei kuitenkaan antanut selkeyttä hukassa olevalle. Sitten kun esikoiseni oli syntynyt aloin vasta etsiä vastausta seurakunnilta ja kirkoista.
      Etsintäni sai loppunsa kun aloin käydä erästä kristillistä kokoussarjaa "tähtitaivaan ihmemaailma" jossa oli rinnastettu suuri maailmankaikkeus ja sen Luoja kristilliseen maailmankatsomukseen. Silloin tajusin että jos on Luoja joka näin mahtavia systeemejä universumissa pystyy luomaan ja ylläpitämään niin Hän pystyy kyllä huolehtimaan minustakin. Tuli valtava turvallisuuden tunne ja tarkoitus kaikkeen olemassa olevaan. Sitten kasteessa sain ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen ja Hän on saanut johtaa elämääni siitä asti. Siitä on jo pian 27 vuotta aikaa, ja kertaakaan ei ole tarvinnut olla hukassa sen jälkeen!

    • M.O.T.

      Kyllä Jumalan ja siunausta voi löytää, jos käyttää asiaankuuluvia metodeja ja instrumenttia siinä :)

    • Oletko tutustunut jo Anne Pohtamon tarinaan?
      http://www.koemuutos.fi

      Itseltämme voimme olla hukassa, mutta ei koskaan Jumalalta. Näin minä olen kokenut ja uskon tänään.

    • rteteryrt76768

      Elämän tarkoitus on henkinen kehitys. Sinun sielusi on valinnut kehonsa ja vanhempansa ja tilanteet, jotka sille tuodaan, etukäteen henkimaailmassa. Ennen siis kun tulit keholliseksi ihmiseksi.

      Elämän tarkoitus on oppia rakkautta!

    • hukassakin

      Agnostismi vois olla sua varten :) miksi sitä tarttis uskoa mihinkään tai määritellä omia uskojaan? Jos ei tiedä, niin ei tiedä, senkin kanssa voi elää.

    • ............

      Kaikki kirkon ja nämä ei "suunnat"opettaa eri tavoin,ja ovat pois Raamutun mukaisesta opetuksesta.Mutta on tälläistäkin:http://www.misia.sk/?locale=fi

      • Fm

        Ihmisen elämällä on ylevä tarkoitus ja korkea päämäärä, saavuttaa kokemuksellisesti Jumalallinen täydellisyys, tulla täydelliseksi, niinkuin Jumala on täydellinen, niinkuin se on kokemuksen kautta saavutettavissa. Ja kun me sen olemme saavuttaneet, olemme silloin täyttäneet Isän käskyn "olkaa tekin täydelliset, niinkuin Minä olen täydellinen". Mutta siinä , mitä se tarkoittaa ja miten se on saavutettavissa, vallitsee ihmisten mielissä hämmennys. Ikuiset persoonalliset ja infiniittiset Jumalat, Universaalinen Isä, Iankaikkinen Poika ja Ääretön Henki, jotka asuvat ikuisuudessa sijaitsevassa Kaiken Olevaisen Keskuksessa, Paratiisissa, antoivat kaukaisessa menneisyydessä, ennen ajallisuuden ja avaruuden luomistyön alkuunpanoa, yhteisen julkituonnin "tehkäämme ihminen omaksi kuvaksemme". Se tarkoittaa, että jokaisella ihmisellä, jokaisesta asutetusta maailmasta on mahdollisuus saavuttaa kokemuksen kautta saavuttaa Jumalan kaltaisuus ja ikuinen elämänura, mutta vain jos itse niin tahdomme. Jumala Isä ei pakota ketään. Tämä elämä on vain lyhyt häivähdys ja oikeastaan meidän todellinen elämämme alkaa vasta tämän ruumiin kuoleman jälkeen,kun meidät uudelleenpersonoidaan. Persoonallisuutemme ja sielumme(joka on aineellisen minuutemme hengellinen vastine ja joka kasvaa siitä, kun saavutamme Jumalan kaltaisuutta)ovat ne jotka säilyvat ruumiin kuoleman yli. Me jatkamme elämäämme tulevissa maailmoissa, joissa aineellisuutemme vähenee ja hengellisyytemme lisääntyy, saavutamme yhä enemmän Jumalan kaltaisuutta. Kun sitten aikakausien kuluttua saavutamme Paratiisin ja Jumalat, olemme silloin kokemuksellisesti täydellistyneitä henkiä ja täyttäneet Isän käskyn ja tahdon "olkaa tekin täydelliset,niinkuin Minä olen täydellinen". Näistä asioista laajasti ja kattavasti kertoo Urantia-kirjan luvut, jotka ovat viides käänteentekevä Jumalallinen ilmoitus ihmiskunnalle. Luettavissa myös netissä.


    • faith

      Rukoile Jumalaa tulemaan sydämeesi. Hän kyllä kuulee. Ole avoin ja nöyrä, älä ajattele että Jumala vastaa rukouksiisi juuri haluamallasi tavalla. Kun rukoilet, rukoile koko sielullasi ja joka solullasi. Maailmassa ei ole yhtä oikeaa uskontoa, on monia portaita taivaaseen. Siunausta!

    • Jorma689

      Ota penis käteen ja ala runkkaamaan. Sen jälkeen tunge naapurin koiralle kumiankka perseeseen ja syö se.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe