Tapio Rautavaara, kuka muistaa?

Kysyn vaan

Tumma pitkä ja komea, keihäänheiton olympiavoittaja, laulaja,, näyttelijä ja jousiammunnan maailmanmestari. Ei sellaisia miehiä enää tehdä, ei ainakaan Suomessa!

Onhan meillä nykyään Matti Nykänen. Maailman kaikkien aikojen paras mäkihyppääjä mutta siinä se on. Ei osaa Matti näytellä ja laulamisen kanssa on vähän niin ja näin ainakin jos vertaa Tapsaan. Nyt taas linnassa, toivottavasti viimeinen kerta, nyt lopultakin miehistäytyy.

37

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naakanketale

      Kyllä Tapsan muistan. Hän oli minusta paras mieslaulaja mitä on ollut. Naisista paras kaikkina aikoina on Laila Kinnunen. Niin tummaa ja täyteläistä ääntä ei ole tullut sen jälkeen. Nykyiset naislaulajat ovat nätisti sanoen vähän sellaisia piipittäjiä. Anne Mattila on ehkä lähimpänä Lailaa mutta ei ihan.

      Tapsa myönsi erään konserttinsa "puheosuudessa", että hänelläkin on viina ollut jossain vaiheessa paha ongelma mutta onneksi hän selvisi siitä.

      • Virtaa...

        Muistan itsekin Tapsan eräästä konsertista 1970-luvun alussa.Hän oli hyvä laulaja samoin kuin Laila Kinnunen.Mutta paras mieslaulaja on minun,kuten myös alan ammatilaisten,mielestä oli Olavi Virta.Hänenlaistaan mieslaulajaa ei vielä ole esille tullut.Ei edes niillä tangomarkkinoilla vaikka sellaista edelleenkin odotellaan.


      • Virta.....
        Virtaa... kirjoitti:

        Muistan itsekin Tapsan eräästä konsertista 1970-luvun alussa.Hän oli hyvä laulaja samoin kuin Laila Kinnunen.Mutta paras mieslaulaja on minun,kuten myös alan ammatilaisten,mielestä oli Olavi Virta.Hänenlaistaan mieslaulajaa ei vielä ole esille tullut.Ei edes niillä tangomarkkinoilla vaikka sellaista edelleenkin odotellaan.

        Virta oli ehdottomasti paras.
        Jos vaikka kuunnellaan kappaletta "Vihreät niityt", siitähän on monia esityksiä, niin kyllähän Virta on ehdottomasti paras esittäjä.
        Muita esittäjiä on mm. Eino Gröhn, Topi Sorsakoski, Reijo Tapio ja erikoisuutena Eila Pellinen. Esitykset voi hakea Googlella vaikkapa hakusanalla Vihreät niityt.


    • rkkkk

      Nooh jos olisi tehnyt lääketieteellisen läpimurron kuten Koch, Fleming tai Salk teki niin olisi itsensä voinnut pelastaa vaikka aivoverenvuodolta.

    • Tapsafani myös

      Tapsa oli naisten mieleen.

      Esa Pakarinen kirjassaan kertoilee että silloin kun miehellä ei enää seiso on elämä turhaa. Aika kovin sanottu.

      Mutta joo.
      Tapsan vaimo ummisti silmänsä Tapsan syrjähypyiltä. Nykyään harva nainen pystyy tuohon.

      Tapsa oli työväenaatteen ja alkoholin mies. TUL:lia hän ei suostunut koskaan jättäämään ja suurin osa hänen haastatteluistaan on tehty Tapsan ollessa pienessä sievässä.

      Mutta kuka voi tuomita?
      Ajat olivat kovat jossa hän ja hänen sukupolvensa oli elänyt.

      • On totuuden aika

        Tuo ilkeästi sanottu,Tapio Rautavaara oli vaimolleen uskollinen! Alkoholinkäyttöäkin on liioiteltu, aloitti vasta kolmikymppisenä.


      • ei-seisoo

        ....Esa Pakarinen kirjassaan kertoilee että silloin kun miehellä ei enää seiso on elämä turhaa. ....

        Ei mulla seiso enää, ei. Taidan kiivetä katolle ja loikata jos noin on.


      • akrofobia
        ei-seisoo kirjoitti:

        ....Esa Pakarinen kirjassaan kertoilee että silloin kun miehellä ei enää seiso on elämä turhaa. ....

        Ei mulla seiso enää, ei. Taidan kiivetä katolle ja loikata jos noin on.

        autotallin katoltako aiot hypätä?


      • ei luulojen aika
        On totuuden aika kirjoitti:

        Tuo ilkeästi sanottu,Tapio Rautavaara oli vaimolleen uskollinen! Alkoholinkäyttöäkin on liioiteltu, aloitti vasta kolmikymppisenä.

        Olen lukenut usean suomalaisen viihdetaiteilijan elämänkerrat.
        Elämänkerrat ovat siinä mielessä harhaanjohtavia että jokainen kertoja on niissä itse melkoinen pulmunen... mutta kun ne muut.

        Tapsa ei ollut vaimolleen uskollinen ja se on fakta.

        Eräässä kuvatussa ja TV:stäkin silloin tällöin näytetyssä haastattelussa Tapsa toteaa: "Alkoholi, minä jos kukaan tiedän mistä on kyse." Ja oli ja on tuossakin haastattelussa pienessä sievässä eli yli promillen humalassa.


      • On totuuden aika
        ei luulojen aika kirjoitti:

        Olen lukenut usean suomalaisen viihdetaiteilijan elämänkerrat.
        Elämänkerrat ovat siinä mielessä harhaanjohtavia että jokainen kertoja on niissä itse melkoinen pulmunen... mutta kun ne muut.

        Tapsa ei ollut vaimolleen uskollinen ja se on fakta.

        Eräässä kuvatussa ja TV:stäkin silloin tällöin näytetyssä haastattelussa Tapsa toteaa: "Alkoholi, minä jos kukaan tiedän mistä on kyse." Ja oli ja on tuossakin haastattelussa pienessä sievässä eli yli promillen humalassa.

        Tapsa palvoi vaimoaan, joka muuta väittää valehtelee! Pettämispuheet ovat vastenmielisiä valheita!


      • Älä elä valheessa
        On totuuden aika kirjoitti:

        Tapsa palvoi vaimoaan, joka muuta väittää valehtelee! Pettämispuheet ovat vastenmielisiä valheita!

        Jus joo.
        Eivätkä nykyajan rocktähdet käytä huumeita.

        Tapsa oli samanlainen hameennostaja kuin Esa Pakarinen.


      • gdfjjdklf
        ei luulojen aika kirjoitti:

        Olen lukenut usean suomalaisen viihdetaiteilijan elämänkerrat.
        Elämänkerrat ovat siinä mielessä harhaanjohtavia että jokainen kertoja on niissä itse melkoinen pulmunen... mutta kun ne muut.

        Tapsa ei ollut vaimolleen uskollinen ja se on fakta.

        Eräässä kuvatussa ja TV:stäkin silloin tällöin näytetyssä haastattelussa Tapsa toteaa: "Alkoholi, minä jos kukaan tiedän mistä on kyse." Ja oli ja on tuossakin haastattelussa pienessä sievässä eli yli promillen humalassa.

        itsekin katoin kyseisen haastattelun ja sen perusteella on mielestäni vaikea sanoa oliko hän selvinpäin tai pikkuhumalassa tai krapulassa. olitko koikein itse mittaamassa jos väität että hän oli yli promillen humalassa. mitä nyt olen katsonut kulkuri ja joutsen elokuvan niin siinä esa käy naisissa eikä tapsa ja olne lukenut että liisa meinas erota koska tapsa oli pitkillä ryyppy reissuilla mutta mistään naisjutuista ei ole kyllä mittään todisteita ja hän palvoi kyllä vaimoaan ylikaiken


      • Totuutta säästellen?
        On totuuden aika kirjoitti:

        Tapsa palvoi vaimoaan, joka muuta väittää valehtelee! Pettämispuheet ovat vastenmielisiä valheita!

        Rautavaara totesi itse TV-haastattelussa kameraan katsoen: "ei oo mun siipeni enää valkoiset".. Lause viittasi lauluun "Kulkuri ja Joutsen" ja ilmeisesti Tapsalle kelpasi reissulla sekä viina että vieras syli.


      • Anonyymi
        Älä elä valheessa kirjoitti:

        Jus joo.
        Eivätkä nykyajan rocktähdet käytä huumeita.

        Tapsa oli samanlainen hameennostaja kuin Esa Pakarinen.

        Eo ole tiennytkään että Tapsa käytti hametta! "hameennostaja"


    • Hyvin muistan Tapsan

      Vaan kuppia otti Tapsakin, taisin kerran ihan livenä nähdä kitaran kanssa esiintymässä ja jotenkin jäi mileen, että ei tainnut olla ihan selvä silloinkaan. Mukava muisto silti tuo esiintyminen, koulupoikanen olin silloin, tarinoi siinä laulujen välissä vielä jotain omasta lapsuudestaan meille koulupojille, kuinka äitinsä pesi jonkun Vilenin paitoja.
      Myöhemmin muistan, kun sitten Tapsa liukastui siihen saippuaan ja menehtyi, niin koko päivän soitettiin radiossa hänen laulujaan. Laulut olivat mahtavia ja monet aika koskettaviakin, kuten Ontuva Erikson taikka Ruusuja lurjukselta.
      Näyttelijänä Tapsa ei ollut oikein kummonen, mutta oman aikansa idoli ja aikansa ilmentymä. Urheilijana ihan huippu, harva voittaa kaksissa olympialaisissa, kuten Tapsa. Jokaisella on puutteet ja paheet, Tapsallakin, mutta ei me nyt niistä välitetä, hieno mies silti!

      • Anonyymi

        Missähän toisissa olympialaisissa mahtoi voittaa Lontoon lisäksi?


    • voiettä...

      Ah, Tapsa

    • resv. KAPT.

      kyllä korttipakan muistaa kaikki.
      ja vääpeli KOMENSI kaikki miehet kirkkoon,,,,,,,,
      herra sotatuomari, kun näen kuningaan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      • Vai onko?

        Ja tämä tarina on tosi!!!


      • Mikä on totuus

    • Diiidiiidiiii

      Olisi ollut mukava tuntea Tapsa, olisi paljon puhuttavaa sen miehen kanssa :)

      • Yhden Tähden

        Minä olisi tahtonut juoda Tapsan kanssa jaloviinaa. Olisin voinut tarjota...


    • VETÄKÄÄKÄTEEN

      EN VOI KU IHAILLA RAUTAVAARAA JOKA OLI TODELLINEN HERRASMIES

      • sadflöm

        Tuollahan väitetään että oli juoppo ja petti vaimoaan jatkuvasti laulukeikoillaan. Jos nuo väitteet ovat totta ei hän ollut "todellinen herrasmies".


    • KissajaReissumies

      Vaimoni 33 v pojalla on Rautavaaralta siirtynyt sielu jos uskoo sielunvaellukseen. Vaimoni on suuri Ennustaja ja saanut tämän tiedon Ylhäältä käsin. Tapsa kuoli joskus keväällä ja tämä poika syntyi marraskuussa. Hänessä ei ole yhtään musikaallisuutta ja ei koske alkoholiin ollenkaan. Olisko tarkoitus olla aivan erilainen kuin edellisessä elämässä ehkä!

    • Bror-Erik2426

      Tapio oli aika kökkö elokuvanäyttelijä mutta aikalaiset eivät sitä huomanneet
      koskapa elokuvatkin tuohon aikaan olivat melkoisia pönötysparaateja.Kaikkein
      kauhein kokeilu oli kai Henry Theelin elokuvarooli josta myötähäpeää tunne-
      taan vieläkin vastuullisissa piireissä.

    • gayunelmaa

      Onkos tääl kaikki homppelisetät ihailemassa ? vai miksi kuolaatte ? ja oliko tapsa joku neekkeri tai mustalainen, jos oli tumma ??

      • homomeininkiä

        Monet homot on penkkiurheilijoina ja urheilijoina, ja kyttää tirkistelee kuuluisuuksia ja ihailee, sylki vaan suusta valuu.


    • laulunsaelää

      Urheilijaneitojen ja miksei kokokansan suosikki. Yllättävän monet sanoo että "tunsin Tapsan". Niin monia tarinoita olen Tapsaan liittyen kuullut. Se varmaan tunsi koko kansan kun se oli reissuillansa. Se oli kai varmaan 1979 kun Tampereella Pyynikin uimahallissa YLE taltioi ohjelmaa. Tapsa sukelsi ja Tapsa kuoli.

      • ytgfdfgg

        Mäentiärämitätapahtui. Pyynikin uimahalli piti olla turvallinen. Sain heti tiedon seuraavana päivänä.


    • olisevaansankari

      Jossain ohjelmassa joku aikalainen muisteli, että tapsa itse oli siinä uskossa, että HÄN oli ainoa jatkosodasta hengissä selvinnyt TOSI MIES. Ja elkeet oli sen mukaiset.... Jaaa jaaaa, nykyään varmaan sanottais, että oli kaverilla noussu kusi päähän. Mutta niitähän meillä on keskuudessamme yhä vieläkin!

      • menieikämeinannut

        Tamperelaiset urheilijanaiset on kertoneet että halusi ja ihaili. Siis 40-luvulla kun oline kauheet sotavuodet. Sotien jälkeen se lähti reissuillensa ja kyllä se Tampereelle aina palasi. Nokialla kai syntymäpaikka. Tsekkasinmuuten wikistä että se oli Tikkurilan uimahalli. Voin olla väärässä-tai ehkäseoli Tikkurila.


      • Onko.tietoa

        Kun tulee kuuluisaksi niin jokaiselle nousee kusi päähän enemmän tai vähemmän. Useimmat kyllä sen huomaavat ja korjaavat tilanteen. Miten on Rautavaaran kanssa, oliko kusipää loppuun saakka?


      • korttipakantosi

        Kukaan joka Tapsan tunsi ei häntä kusipääksi nimittänyt. Ja tämä on tosi.


      • Anonyymi
        menieikämeinannut kirjoitti:

        Tamperelaiset urheilijanaiset on kertoneet että halusi ja ihaili. Siis 40-luvulla kun oline kauheet sotavuodet. Sotien jälkeen se lähti reissuillensa ja kyllä se Tampereelle aina palasi. Nokialla kai syntymäpaikka. Tsekkasinmuuten wikistä että se oli Tikkurilan uimahalli. Voin olla väärässä-tai ehkäseoli Tikkurila.

        Tikkurilan maali on on parasta. Sekin yhtiö myytin perkele usahan.


    • Tuolla-on-erikseen

      viihde ja ajanvietepalstat.
      Menkää sinne.

      • e308iuu

        Viihde ja viihde. Tapsa oli sotaveteraani ja useinmitenhän nämä palstan jutut sota-aikaa koskevat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe