Asiaa 24PPartnerista..

Pyh!

14

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omintakeista

      "Yksityiset parkkiyhtiöt valvovat maanomistajan pysäköinnille asettamien ehtojen noudattamista. Ne eivät valvo, eivätkä voikaan valvoa, tieliikennelain noudattamista". Tämä siis koskien valvontayhtiön väitettä tehdä väärinpysäköinnistä tutkintapyyntö poliisille. Tällä logiikalla siis tutkintapyyntöjä poliisille voivat tehdä vain lakia valvovat viranomaiset? Onpa erikoislaatuista "neuvontaa", käsittääkseni kuka tahansa juridinen henkilö voi tehdä poliisille tutkintapyynnön, niin parkkipaavo kuin väärinpysäköijäkin tai vaikka sokea Reetta.

    • älä maksa.

      Täyttä puppua 24P Partnerilta. Pelottelua, kikkailua sanoilla: tarvittaessa tehtävää ilmoitusta poliisille, tai katsomme kuljettajaksi tai käyttövastaavan velvollisuudet .

      Moni menee lankaan, kun tämän lukee. Ei tehdä poliisille ilmoitusta, ei voida katsoa kuljettajaksi ja käyttövastaavan ei tarvitse ilmoittaa parkkifirmalle mitään, eikä tarvitse pitää kirjaa auton käytöstä.

      Turhia ja vääriä väitteitä.

      • Tottakai voi

        tehdä poliisille ilmoituksen. Ja jos firma ei selvitä viranomaiselle ajopäiväkirjoja, alkaa yrityksen toiminta aika pian olla katkolla..


      • Kerropa se
        Tottakai voi kirjoitti:

        tehdä poliisille ilmoituksen. Ja jos firma ei selvitä viranomaiselle ajopäiväkirjoja, alkaa yrityksen toiminta aika pian olla katkolla..

        Miksi mitään viranomaista kiinnostaisi tutkia firman ajopäiväkirjoja tällaisen tapauksen yhteydessä?


      • Viranomainen tutkii
        Kerropa se kirjoitti:

        Miksi mitään viranomaista kiinnostaisi tutkia firman ajopäiväkirjoja tällaisen tapauksen yhteydessä?

        sitä mitä siltä pyydetään tutkimaan eikä sitä mikä sitä sattuu kiinnostamaan..


      • Tutkii, mutta ketä?
        Viranomainen tutkii kirjoitti:

        sitä mitä siltä pyydetään tutkimaan eikä sitä mikä sitä sattuu kiinnostamaan..

        Luuletko sä nyt ihan tosissasi, että poliisi tutkii jotain sopimussuhdetta tutkintapyyntönä? Älä viitsi. Ei todellakaan.

        Ajojärjestelijä tai vastaava on velvollinen ilmoittamaan viranomaisille tietoja ajoneuvojen kuljettajista vain tapauksissa, joissa kyseessä on laissa säädettyjen asioiden piirissä tapahtumat rikkomukset tai onnettomuudet, esim. tapaukset, joissa kamerapönttöjä on väläytelty ylinopeuksin. Yksityisoikeudelliset sopimukset eivät poliisia liikauta. Voin vakuuttaa.

        On tapauksia, joissa ajoneuvovastaava ei ole pystynyt poliisille nimeämään ylinopeuskameraan ajanutta kaveria kun talossa on ollut satakunta ajoneuvoa ja parisataa keikkakuskia.

        Totuus nyt vain on teidän parkkifiilien ja muiden asian ympärillä pyörivien tunareiden osalta se, että bisnes ei vedä ja maksamattomien joukko on päivä päivältä isompi. Siksi on tehostettava uhkailua ja kiristystä. Poliisi ei teidän soppareita tutki. Toki, nyt ja jatkossa tulette virkavallan kanssa olemaan enenevässä määrin tekemisissä. Mulla vaimo kalasteli tuossa tovi sitten lapun omistamalleni autolle. Katsotaanpa lähetetäänkö valelasku auton omistajalle, eli minulle. Eikös tällainen ollut petos? :)

        Te voitte siellä parkkifirmoissa tutkia ihan itseänne ja toisianne.


      • Poliisissa kun on
        Tutkii, mutta ketä? kirjoitti:

        Luuletko sä nyt ihan tosissasi, että poliisi tutkii jotain sopimussuhdetta tutkintapyyntönä? Älä viitsi. Ei todellakaan.

        Ajojärjestelijä tai vastaava on velvollinen ilmoittamaan viranomaisille tietoja ajoneuvojen kuljettajista vain tapauksissa, joissa kyseessä on laissa säädettyjen asioiden piirissä tapahtumat rikkomukset tai onnettomuudet, esim. tapaukset, joissa kamerapönttöjä on väläytelty ylinopeuksin. Yksityisoikeudelliset sopimukset eivät poliisia liikauta. Voin vakuuttaa.

        On tapauksia, joissa ajoneuvovastaava ei ole pystynyt poliisille nimeämään ylinopeuskameraan ajanutta kaveria kun talossa on ollut satakunta ajoneuvoa ja parisataa keikkakuskia.

        Totuus nyt vain on teidän parkkifiilien ja muiden asian ympärillä pyörivien tunareiden osalta se, että bisnes ei vedä ja maksamattomien joukko on päivä päivältä isompi. Siksi on tehostettava uhkailua ja kiristystä. Poliisi ei teidän soppareita tutki. Toki, nyt ja jatkossa tulette virkavallan kanssa olemaan enenevässä määrin tekemisissä. Mulla vaimo kalasteli tuossa tovi sitten lapun omistamalleni autolle. Katsotaanpa lähetetäänkö valelasku auton omistajalle, eli minulle. Eikös tällainen ollut petos? :)

        Te voitte siellä parkkifirmoissa tutkia ihan itseänne ja toisianne.

        sellainenkin kuin talousrikosyksikkö. Sinne singahtaa välittömästi jokainen veronkiertoyritys joka ajopäiväkirjojen puutteellisista merkinnöistä paljastuu..


      • Sama se on
        Poliisissa kun on kirjoitti:

        sellainenkin kuin talousrikosyksikkö. Sinne singahtaa välittömästi jokainen veronkiertoyritys joka ajopäiväkirjojen puutteellisista merkinnöistä paljastuu..

        Sama yksikkö tutkii myös valelaskuja, joilla jotkut yrittävät erehdyttää ihmisiä maksamaan aiheettomasti.


      • Ei tutki
        Poliisissa kun on kirjoitti:

        sellainenkin kuin talousrikosyksikkö. Sinne singahtaa välittömästi jokainen veronkiertoyritys joka ajopäiväkirjojen puutteellisista merkinnöistä paljastuu..

        Niin?

        Mitä koitat sanoa?

        Miten tämä liittyi siihen, että jokin firma haluaa selvittää jonkin väittämänsä sopimuskumppanin. Luuletko, että se tapahtuu tutkintapyyntönä poliisille?

        Ja mitä tulee talousrikosyksikköön, ne eivät piirturikortteja tutki. Piirturikortteja tutkitaan äärimmäisen harvoin muutenkaan. Poliisin valvonnan resurssit ja painopiste ovat ylinopeusvalvonnassa.


    • älä maksa.

      "Mulla vaimo kalasteli tuossa tovi sitten lapun omistamalleni autolle. Katsotaanpa lähetetäänkö valelasku auton omistajalle, eli minulle. Eikös tällainen ollut petos? :)"

      Tulee se. Ensin perintäyhtiö kehottaa maksamaan, sitten reklamoit, että et ole osapuoli ja saat sen pelottelukirjeen. Siinä kerrotaan, että viedään tarvittaessa oikeuskäsittelyn ja että oikeus tuomitsee omistaja maksamaan, jos ei kerro kenellä auto on ollut ko aikana. Samoin peloitellaan luottotietojen menetyksellä ja kustannuksilla. Ilmoitat vielä ketrran, että et ole osapuoli ja että olet valmis menemään oikeuteen. Siihen se kirjeenvaihto sitten loppuu. Niin, ja jotkut firmat vetoavat korkeimman oikeuden päätökseen, joka ei ole ollenkaan relevantti näissä tapauksissa.

    • Melkein pelottaa

      Poliisi toki tutkii kun sitä pyydetään tutkimaan tai on riittävästi syytä epäillä. Joissain tapauksissa tutkiminen loppuu käytännössä tutkimuspyynnön vastaanottamiseen.

      Jos intoa riittää, niin siitä vain kokeilemaan kutsuuko poliisi naapurisi kuultavaksi kun esität jonkun seuraavista tutkimuspyynnöistä:

      - Naapurini taitaa olla pedofiili. katso nyt tätäkin kuvaa jossa naapurin auto on pysäköitynä ilman pysäköintikiekkoa.

      - Naapuri ei suostu kertomaan minulle kuka ajoi hänen autollaan viime perjantaina. Voisitteko tutkia onko naapurini laiminlyönnyt velvollisuutensa tarkistaa kuljettajan ajo-oikeus ennen ajoneuvon luovutusta.

      - naapurini pysäköi kaupan eteen. Voisitteko tarkistaa onko hän maksanut veronsa.

      Ainoa "Ilmianto" jonka pysäköintifirma saattaisi pystyä tekemään olisi ilmianto pysäköintivirheestä. pahimmassa tapauksessa seurauksena olisi pysäköintivirhemaksu. Minä ainakin maksaisin mieluummin sen rahan valtiolle.

      • 1+11

        "Jos intoa riittää, niin siitä vain kokeilemaan kutsuuko poliisi naapurisi kuultavaksi kun esität jonkun seuraavista tutkimuspyynnöistä:

        - Naapurini taitaa olla pedofiili."

        Tossa lähellä oli sellainen tapaus. Maksoi sanojalle 8 000 e käräjäoikeudessa. Sen poliisi tutki, mutta tuskin tutkii näitä ykstyisoikeudellisia pysäköintitapauksia.


    • Parkkilateksi

      "Ainoa "Ilmianto" jonka pysäköintifirma saattaisi pystyä tekemään olisi ilmianto pysäköintivirheestä. pahimmassa tapauksessa seurauksena olisi pysäköintivirhemaksu. Minä ainakin maksaisin mieluummin sen rahan valtiolle. "

      Hyvää tekstiä.
      Oleellista tässä onkin se, että tuo parkkifirman höpinä kirjeessä on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ne eivät 40-50€:n vuoksi ala mitään tutkintapyyntöjä poliiseille tekemään. Eivät todellakaan.

      Jos rangaistus tulisi pysäköintivirheen muodossa julkiselta puolelta, firma olisi hoitanut tehtäviä, mistä se ei nettoa penniäkään. Se taas ei ole bisneksen idea, kuin korkeintaan siinä mielessä, että maksamaan joudut jos väärin pysäköit. Eli pysäköintiä voisi valvoa kuka vain, mutta rangaistuksen voi antaakin vain poliisi - niinkuin se alunalkaen on aina ollutkin.

      Se, onko tällaisilla kännykamerakuvilla näyttöä pysäköintivirhemaksuissa, joita poliisi tai kunnallinen valvoja voi asettaa, onkin toinen juttu. Yleisesti taitaa olla niin, ettei tällaisilla ole käytännön tasolla mitään painoarvoa. Kuvia kun voi manipuloida ja niiden väitettyä tapahtuma-ajankohtaa on mahdotonta määritellä.

      Kyseessä on siis vedätyksen jatkaminen toinen toistaan uskomattomammilla keinoilla. Näiden edessä on turha nöyrtyä. Kiistämiset sisään niinkuin ennenkin ja uhkailuiden kanssa järkähtämätön asenne.

      • tahvo.

        "Kyseessä on siis vedätyksen jatkaminen toinen toistaan uskomattomammilla keinoilla. Näiden edessä on turha nöyrtyä. Kiistämiset sisään niinkuin ennenkin ja uhkailuiden kanssa järkähtämätön asenne."

        Mitä useampi jättää maksamatta, sitä nopeammin tulee näille parkkijobbareille loppu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe