Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kiitos Jumalalle, että saan vihata kaikkea valhetta ja pahaa

jota tämän maailman

valheen isä pyrkii esilläpitämään näissä mielettömissä valheopeissa.

33

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen minä

      Rakkaus voittaa vihankin lopulta.

      • Jumalan antamassa

        vanhurskaassa mielenlaadussa vihataan pahaa syntiä ja laittomuutta, amen.


      • Olen minä
        Jumalan antamassa kirjoitti:

        vanhurskaassa mielenlaadussa vihataan pahaa syntiä ja laittomuutta, amen.

        Vihasta nousevat tuomiot ja vihan teot. Pelko on todellinen kaiken vihankin takana.

        Kun ymmärtää, että viha eikä pelko ole tarpeellisia rakkauden kasvuun vaan estävät sitä, voi ne sitten tipauttaa tarpeettomina matkaltansa. Tämä vapauttaa ihmisen suurempaan rakkauden kokemiseen.

        Uskonto estää rakkauden kasvun omilla pelkouskomuksillaan. Pelolla, vihalla ja ymmärtämättömyydellä on edelleen suuri voima ja se vaikuttaa ihmisissä ja ohjaa heidän toimintaansa ja siksi koemme maailman sellaisena kuin se on. Sitten kun haluamme jotain todellista muutosta tälle, kohtaamme omat pelot, vihat, ja ymmärtämättömyyden ja kasvamme sieltä suurempaan rakkauteen ja suurempaan ymmärrykseen Elämästä.

        Kiitos Elämälle! Se antaa kaiken mitä tarvitsemme rakkauden kasvuun.


      • Jumalan antama viha
        Olen minä kirjoitti:

        Vihasta nousevat tuomiot ja vihan teot. Pelko on todellinen kaiken vihankin takana.

        Kun ymmärtää, että viha eikä pelko ole tarpeellisia rakkauden kasvuun vaan estävät sitä, voi ne sitten tipauttaa tarpeettomina matkaltansa. Tämä vapauttaa ihmisen suurempaan rakkauden kokemiseen.

        Uskonto estää rakkauden kasvun omilla pelkouskomuksillaan. Pelolla, vihalla ja ymmärtämättömyydellä on edelleen suuri voima ja se vaikuttaa ihmisissä ja ohjaa heidän toimintaansa ja siksi koemme maailman sellaisena kuin se on. Sitten kun haluamme jotain todellista muutosta tälle, kohtaamme omat pelot, vihat, ja ymmärtämättömyyden ja kasvamme sieltä suurempaan rakkauteen ja suurempaan ymmärrykseen Elämästä.

        Kiitos Elämälle! Se antaa kaiken mitä tarvitsemme rakkauden kasvuun.

        valhetta kohtaan tulee esille siten, että tahtoo pysyä totuudessa ja on valkeutta.

        Tämä viha ei ole tunnetta vaan tahto-asia valheista totuuteen. Myös Jumala vihaa valheita, samoin kaikkea huonoa hedelmää ja rakkaudessaan antaa meille mahdollisuuden uudistua huonosta hyvään ja maailmallisesta vanhurskaaseen ja pyhään oman mielenlaatunsa ja kuvansa kaltaisuuteen. Toki edellyttää nöyrtymistä anomaan ja hyvään kilvoittelemista tahtotasolla, sillä lähtee sydämestämme.

        Toki parempi joskus vaieta kuin puhua yhtään mitään, kuten varmaan ymmärrät, sillä olemme aika monimutkaisia ihmisiä, kuten Saarakin sanoi Herralle: "en naurannut", vaikka nauroi. Ihmisten edessä olisi valhe jäänyt huomaamatta, mutta ei Herran edessä. Herra tahtoo totuutta salatuimpaan saakka, niin se vain on, mitä nyt sitten tarkoittaneenkin erilaisissa tilanteissa, sillä perin monimutkaisia ovat asiat erinäisissä yhteyksissä.

        > Kiitos Elämälle! Se antaa kaiken mitä tarvitsemme rakkauden kasvuun.

        Amen, lisäksi Jumala ja Jeesus tahtoo totuutta ja hyvää hedelmää, kuten uskoa ilman epäuskoa. Oikeastaan parhaimmillaan voimme ojentaa kätemme Jeesukselle ja sanoa: "Herra, ohjaa sinä elämäämme ja vie minne tahdot sillä tahdon kantaa ristini ja seurata tahtoasi, rakas Mestarini!"


      • Olen minä
        Jumalan antama viha kirjoitti:

        valhetta kohtaan tulee esille siten, että tahtoo pysyä totuudessa ja on valkeutta.

        Tämä viha ei ole tunnetta vaan tahto-asia valheista totuuteen. Myös Jumala vihaa valheita, samoin kaikkea huonoa hedelmää ja rakkaudessaan antaa meille mahdollisuuden uudistua huonosta hyvään ja maailmallisesta vanhurskaaseen ja pyhään oman mielenlaatunsa ja kuvansa kaltaisuuteen. Toki edellyttää nöyrtymistä anomaan ja hyvään kilvoittelemista tahtotasolla, sillä lähtee sydämestämme.

        Toki parempi joskus vaieta kuin puhua yhtään mitään, kuten varmaan ymmärrät, sillä olemme aika monimutkaisia ihmisiä, kuten Saarakin sanoi Herralle: "en naurannut", vaikka nauroi. Ihmisten edessä olisi valhe jäänyt huomaamatta, mutta ei Herran edessä. Herra tahtoo totuutta salatuimpaan saakka, niin se vain on, mitä nyt sitten tarkoittaneenkin erilaisissa tilanteissa, sillä perin monimutkaisia ovat asiat erinäisissä yhteyksissä.

        > Kiitos Elämälle! Se antaa kaiken mitä tarvitsemme rakkauden kasvuun.

        Amen, lisäksi Jumala ja Jeesus tahtoo totuutta ja hyvää hedelmää, kuten uskoa ilman epäuskoa. Oikeastaan parhaimmillaan voimme ojentaa kätemme Jeesukselle ja sanoa: "Herra, ohjaa sinä elämäämme ja vie minne tahdot sillä tahdon kantaa ristini ja seurata tahtoasi, rakas Mestarini!"

        "Jumalan antama viha valhetta kohtaan tulee esille siten, että tahtoo pysyä totuudessa ja on valkeutta."

        Annas kun yritän ymmärtää tuota lausettasi, joka on melko moniulotteinen.

        Haluat siis kertoa meille muille, että Jumala antaa vihaansa valhetta kohtaan. Miten tämä viha käytännössä voidaan kokea, jotta voimme sitten alkaa tahtomaan pysyä siinä totuudessa, jota meille tarjoat? Oletko itse kokenut tätä mainitsemaasi Jumalan vihaa, kun tahdot nyt noin kovin pysyä totuudessasi?

        Haluat siis kertoa lauseellasi, että Jumala vihaa ja siksi sinä haluat pysyä totuudessa, jonka olet löytänyt. Tämä taitaa olla ihan vaan siksi, koska pelkäät Jumalaa ja Jumalan vihaa. Miksi pelätä Jumalaa, joka on rakkaus?

        Ja lopulta tulet siihen johtopäätökseen, että Jumalan viha on valkeudesta.

        Täältä ehdottoman rakkauden tietoisuudesta tuo kaikki kuulostaa jotenkin hyvin hyvin vajavaiselle ymmärrykselle siitä mitä Jumala on ja lisäksi lauseesi sisältää sellaista epäloogisuutta, että vain sellainen ihminen joka elää erillisyyden harhasta ja omasta egosta voi tuollaisen epäloogisuuden kyhätä kasaan. Mutta oppimassahan täällä ollaan kaikki :)

        Ihmeellinen on opin tie kun se ei aina mene suoraan sinne mistä kaikki vastaukset löytyisivät. Siksi sitä kait kutsutaankin opin tieksi.


      • anteeksi nauruni
        Olen minä kirjoitti:

        "Jumalan antama viha valhetta kohtaan tulee esille siten, että tahtoo pysyä totuudessa ja on valkeutta."

        Annas kun yritän ymmärtää tuota lausettasi, joka on melko moniulotteinen.

        Haluat siis kertoa meille muille, että Jumala antaa vihaansa valhetta kohtaan. Miten tämä viha käytännössä voidaan kokea, jotta voimme sitten alkaa tahtomaan pysyä siinä totuudessa, jota meille tarjoat? Oletko itse kokenut tätä mainitsemaasi Jumalan vihaa, kun tahdot nyt noin kovin pysyä totuudessasi?

        Haluat siis kertoa lauseellasi, että Jumala vihaa ja siksi sinä haluat pysyä totuudessa, jonka olet löytänyt. Tämä taitaa olla ihan vaan siksi, koska pelkäät Jumalaa ja Jumalan vihaa. Miksi pelätä Jumalaa, joka on rakkaus?

        Ja lopulta tulet siihen johtopäätökseen, että Jumalan viha on valkeudesta.

        Täältä ehdottoman rakkauden tietoisuudesta tuo kaikki kuulostaa jotenkin hyvin hyvin vajavaiselle ymmärrykselle siitä mitä Jumala on ja lisäksi lauseesi sisältää sellaista epäloogisuutta, että vain sellainen ihminen joka elää erillisyyden harhasta ja omasta egosta voi tuollaisen epäloogisuuden kyhätä kasaan. Mutta oppimassahan täällä ollaan kaikki :)

        Ihmeellinen on opin tie kun se ei aina mene suoraan sinne mistä kaikki vastaukset löytyisivät. Siksi sitä kait kutsutaankin opin tieksi.

        niinkuin Saarakin nauroi aikanaan, toki eri syystä. Minua alkoi naurattaa sinun päättelysi, joka johti aika nopeasti ihan erilaisen asenteeseen ja ymmärrykseen, joka itselläni on ja oli myös kirjoittaessani tuota. Toki en aina ajattele nyt noin tarkasti sitä mitä kirjoitan, ja yleensä vasta seuraavana päivänä luettuani, voin huomata ihan selviä virheitä lähinnä sanan jäädessä välistä ja siten merkityksen muuttuessa. Käyn nyt vuorostani tarkasti sinun kirjoittamasi :)

        >> "Jumalan antama viha valhetta kohtaan tulee esille siten, että tahtoo pysyä totuudessa ja on valkeutta."

        > Annas kun yritän ymmärtää tuota lausettasi, joka on melko moniulotteinen.

        Mielestäni ei ole kovin moniulotteinen lauseeni vaan ihan yksiselitteinen, siis itselleni, niinkuin sen ymmärrän. Toki kannattaa lukea sen jälkeinenkin, sillä koskee sitä samaa ´vihaa´, eikä ole tunnetta vaan tahtotila totuutta kohtaan valheiden sijaan.

        > Haluat siis kertoa meille muille, että Jumala antaa vihaansa valhetta kohtaan.

        Jumala tahtoo vanhurskauttaa mielenlaatumme karttamaan kaikkea valheellista ja yhtymään kaikkeen totuuteen, joka on Jeesuksen Hengessä Raamatullisissa ja Jumalan valtakunnassa ja vanhurskaudessa ja armossaan myös meidän ihmisten sydämien tahtotila tehdä Herran opetuksen ja tahdon mukaan. Tietysti vajavaista ja heikkoa näin lihassa ja veressä, koska on myös toiset vaikuttimet sekoittamassa ja epäusko hämmentämässä.

        Rakkaus-viha -suhde voidaan kuvakielellä tarkoitaa tahtomista ilman tunnetta, toiseen yhtymistä ja tekemistä, ja toisen hylkäämistä ja tekemättä jättämistä. Tämä tulee hyvin esille juuri tässä: "Rakastakaa Totuutta ja vihatkaa valheita!" ja on helppo ymmärtää jokaisen tietysti asiasta riippuen, mutta tärkeimmässä Jeesus on Totuus ja Paha on valheen isä, ja ennenkaikkea tärkeimmässä eli Jumalan valtakunnan vastaanottamisessa ja hylkäämisessä, niinkuin nuo rintamalinja asiassa yksiselitteisesti menee hengellisesti.

        Nyt sinulle vasta tuleekin moniulotteista ymmärtää :) mutta tulkoon äläkä pahastu vaan pureskele ja mutustele ja niele tai pöklää pois, jos siltä tuntuu :) vähän niinkuin puplautteleva ja röyhtäilevä vauva äitinsä tai isänsä olalla maitoaterian jälkeen :) näistä ei kenenkään vaatteet likaannu :)

        Jeesus kyllä tahtoo vanhurskautensa valkoiset lahjavaatteet puettaa yllemme.


      • jatkuu ...
        Olen minä kirjoitti:

        "Jumalan antama viha valhetta kohtaan tulee esille siten, että tahtoo pysyä totuudessa ja on valkeutta."

        Annas kun yritän ymmärtää tuota lausettasi, joka on melko moniulotteinen.

        Haluat siis kertoa meille muille, että Jumala antaa vihaansa valhetta kohtaan. Miten tämä viha käytännössä voidaan kokea, jotta voimme sitten alkaa tahtomaan pysyä siinä totuudessa, jota meille tarjoat? Oletko itse kokenut tätä mainitsemaasi Jumalan vihaa, kun tahdot nyt noin kovin pysyä totuudessasi?

        Haluat siis kertoa lauseellasi, että Jumala vihaa ja siksi sinä haluat pysyä totuudessa, jonka olet löytänyt. Tämä taitaa olla ihan vaan siksi, koska pelkäät Jumalaa ja Jumalan vihaa. Miksi pelätä Jumalaa, joka on rakkaus?

        Ja lopulta tulet siihen johtopäätökseen, että Jumalan viha on valkeudesta.

        Täältä ehdottoman rakkauden tietoisuudesta tuo kaikki kuulostaa jotenkin hyvin hyvin vajavaiselle ymmärrykselle siitä mitä Jumala on ja lisäksi lauseesi sisältää sellaista epäloogisuutta, että vain sellainen ihminen joka elää erillisyyden harhasta ja omasta egosta voi tuollaisen epäloogisuuden kyhätä kasaan. Mutta oppimassahan täällä ollaan kaikki :)

        Ihmeellinen on opin tie kun se ei aina mene suoraan sinne mistä kaikki vastaukset löytyisivät. Siksi sitä kait kutsutaankin opin tieksi.

        > Miten tämä viha käytännössä voidaan kokea, jotta voimme sitten alkaa tahtomaan pysyä siinä totuudessa, jota meille tarjoat?

        Oppimalla Jumalan tahdon ja totuuden ja olemuksen ja siihen anomalla ja nöyrtymällä Jeesuksen nimessä saamme vanhurskautua mielenlaadussamme ja pyhittyä totuudessa, joka on Jeesuksessa. Vastapuoli pyrkii tätä estämään epäuskolla, maailman haluilla ja murheilla ja vainoilla, ihan konkreettisesti, tietysti kaikki on Jumalan kädessä loppupelissä vaikka Raamatussa on kyllä erikoisiakin annettu näiden suhteen, mutta en nyt ala niitä tarkemmin esittämään.

        > Oletko itse kokenut tätä mainitsemaasi Jumalan vihaa, kun tahdot nyt noin kovin pysyä totuudessasi?

        Kyllä sillä Herran pelkoon liittyy viha valheita kohtaan ja on viisauden alku.

        Tietysti on hyvä jokaiselle ihmiselle tulla totuus Raamatun ja Pyhän Hengen opettamana tulla Jeesuksessa tuntemaan ja myös siinä pysyä, vaikka erehdyksiltä ei voida välttyä käytännön tasolla, jos nyt yleensä halutaan tutkia ja näitä asioita käsitellä ja myös omassa elämässä tehdä ratkaisuja tai olla tekemättä, sillä vaikka Jumalan tahto ja opetus on suora, niin valitettavasti Raamatustakin löydetään moniulotteista suuntaan ja toiseen, mutta koska ymmärryksemme on myös vajavainen ja tietomme ja Jumalan ilmoitus moninaista, niin ymmärrät varmaan käytännön tason totuudessa pysymisen vaikeudet.

        Olen kuitenkin kokenut arasti ja nöyrästi Jumalan edessä, että vaikka Jumala on pyhä ja tahtoo totuutta salatuimpaan saakka, niin samalla hän on pitkämielinen ja armahtavainen ja hyvä ja ei siksi hylkää eikä jätä ketään joka häneen turvaa, eikä sammuta suitsevaista kynttilänliekkiä, vaikka tahtookin pyhittää eikä ihmiset aina tahdo rakastaa totuutta sillä valheissakin on omat lihan mielen halut, niinkuin syömiset jota saamme kiitoksella tehdä, mutta kohtuuskin on hyvästä ja samoin paastoillakin on aikansa. Nämä on kuitenkin opetettu kuin veteen piirtämällä Raamatussa tai sieltä täältä vaikutteita vastaanottamalla ja siten Jumalan tahtoa pyrkien oppimaan.

        > Haluat siis kertoa lauseellasi, että Jumala vihaa ja siksi sinä haluat pysyä totuudessa, jonka olet löytänyt.

        Ei. Nyt menet siihen erillisyyden harhaan Jumala-suhteessasi, kun noin minusta ymmärrät ja tuot esille sitä ´erillisyys-harhaa´.

        Toki, jos olisit lisännyt yhden sanan ´valheita´, niin silloin vastaukseni olisi ´kyllä, juuri niin: Jumala vihaa valheita, amen. Siksi koska on itse totuus ja pyhä ja vanhurskas ei voi katsoa sormien läpi esimerkiksi rakkaan kansansa syntejä vaan kurittaa, jotta syntyisi rakkaus totuutta kohtaan. Toki ihminen on ja pysyy ihmisenä, niinkuin on niskurikansakin pysynyt itsessään niskurina, eikä itse voikaan itseään muuksi tehdä eikä uudistaa eikä muuttaa, mutta tässähän tulee juuri evankeliumin muutosvoiman ydin, että vastaanottamalla Jeesuksen ja tekemällä opetuksen mukaan me muutumme ja itseasiossa oman turmeltuneen minämme tulisi olla kuolleena ristillä ja Jeesuksen elää ylösnousemuselämää elävän veden ja Pyhän Hengen kautta, samoin verensä sovittaa aiemmat syntimme eikä niitä enää muistata. Mikä ihana hyvä sanoma, että voi tehdä hyvää Jumalan armossa ja vanhurskaudessa eikä omassa voimasssa tarvitse pinnistellä ja pyrkiä ja kilvoitella, ja siksi anokaa niin teille annetaan, ja myös sen tähden teille ei ole ettette ano. Kuka tämän ymmärtää ja tekee sen mukaan Jeesuksen nimessä saa avoimen Lähteen kaikkea syntiä ja saastaisuutta vastaan ja samalla Lähteen kaikkeen Jumalan armoon ja totuuteen hengellisesti rikkauksissaan. Toki on myös ahdistukset ja koeteukset ettei elämemme olisi ihan pelkkää ruusutarhoissa vaeltamista luonnon moninaista rikkautta ihastelleen kaikessa sydämen ja sielun ja mielen moninaisessa ihanuudessa ja rakkaudessa ja yltäkylläisyydessä, vaikka kyllähän se on juuri sitä verrattuna elämään, jossa ei ollenkaan olla koettu Jeesuksen Hengen ja persoonan armoa ja totuutta. Tietysti on meidän jokaisen vaikea ymmärtää miten asiat olisivat toisin, jos ne olisivat toisin, siis mitkä kaikki olisivat ne mahdollisuudet esimerkiksi tässä iässä nykytilanteessa, jos en olisi löytänyt Jumalan valtakunnan lapseutta, mahdoton sanoa, tai sinä, miten asiat olisi, jos olisit Jeesuksen turvannut vaikka kymmenen vuoden ajan. Ymmärräthän mitä tarkoitan?

        Kuinka arvokkaat ovatkaan Herraan Jeesukseen turvaavat ja hänessä vaeltavat vanhemmat lapsilleen verrattuna siihen toiseen mahdollisuuteen, toki ilmankin voi olla kovin erilaista ja myös Jeesuksen opetuslapsina on maailmassa ahdistusta ja monenlaista koetusta ja mielenlaatua Jumalan armosta ja kaikesta näihin liittyvistä riippuen. Lisäksi ihmisten omien halajamisten mukaan toinen arvostaa toista ja toinen toista asiaa, ja näin lapsetkin toki voivat ymmärtää näitä arvoasioita moninaisesti, niinkuin tekevätkin.


      • jatkuu ...
        Olen minä kirjoitti:

        "Jumalan antama viha valhetta kohtaan tulee esille siten, että tahtoo pysyä totuudessa ja on valkeutta."

        Annas kun yritän ymmärtää tuota lausettasi, joka on melko moniulotteinen.

        Haluat siis kertoa meille muille, että Jumala antaa vihaansa valhetta kohtaan. Miten tämä viha käytännössä voidaan kokea, jotta voimme sitten alkaa tahtomaan pysyä siinä totuudessa, jota meille tarjoat? Oletko itse kokenut tätä mainitsemaasi Jumalan vihaa, kun tahdot nyt noin kovin pysyä totuudessasi?

        Haluat siis kertoa lauseellasi, että Jumala vihaa ja siksi sinä haluat pysyä totuudessa, jonka olet löytänyt. Tämä taitaa olla ihan vaan siksi, koska pelkäät Jumalaa ja Jumalan vihaa. Miksi pelätä Jumalaa, joka on rakkaus?

        Ja lopulta tulet siihen johtopäätökseen, että Jumalan viha on valkeudesta.

        Täältä ehdottoman rakkauden tietoisuudesta tuo kaikki kuulostaa jotenkin hyvin hyvin vajavaiselle ymmärrykselle siitä mitä Jumala on ja lisäksi lauseesi sisältää sellaista epäloogisuutta, että vain sellainen ihminen joka elää erillisyyden harhasta ja omasta egosta voi tuollaisen epäloogisuuden kyhätä kasaan. Mutta oppimassahan täällä ollaan kaikki :)

        Ihmeellinen on opin tie kun se ei aina mene suoraan sinne mistä kaikki vastaukset löytyisivät. Siksi sitä kait kutsutaankin opin tieksi.

        > Tämä taitaa olla ihan vaan siksi, koska pelkäät Jumalaa ja Jumalan vihaa.

        Jumalan pelko ja viha ovat totuutta, mutta ensimmäinen kuuluu Jumalan lapselle ja poistaa jälkimmäisen syyn juuri ensimmäisestä johtuen, toki Jumalan rakastaminen on tärkeämpää kuin pelkääminen, mutta molemmat on tärkeitä, rakkaus tehdä Jumalan tahto ja pelko olla tekemättä Jumalan tahdon vastaisesti, ovat näin siis toistensa vastakohtia.

        Laittomat eivät pelkää Jumalaa ja siksi Jumalan viha on yllänsä, mutta myös rakkaus parannukseksi, sillä sitä varten Isä antoi Jeesuksen, että uskomalla häneen voimme uudistua laittomista vanhurskauteen ja edelleen pyhitykseen.

        > Miksi pelätä Jumalaa, joka on rakkaus?

        Jumalaa rakastavan ei tarvitse pelätä Jumalaa, mutta Jumalaa vihaavan kannattaa peljätä Jumalaa ja tehdä parannus vihasta rakkauteen, jälleen tämä rakkaus-vihasuhde ihmisen ja Jumalan välilä, ja Jeesus on ainoa Välimies syntiemme sovittajana ja ainoana mahdollisena lunastajana. Jeesus on myös Tuomari, ja sanansa mukaan meidät tuomitaan ja on tärkeää rakentaa Pelastuksen Kalliolle, että on pysyvää, silä maailma ja sen halut katoavat, mutta joka tekee uskossa ja toivossa ja rakkaudessa, pysyy, sillä on rakennettu Kalliolle. Jeesuksen opetukset ovat noudatettuina kultaa kalliimmat.

        > Ja lopulta tulet siihen johtopäätökseen, että Jumalan viha on valkeudesta.

        Erikoinen johtopäätöksesi, sillä aivan oudolta kuulostaa minusta :) Onkohan tämä päättelysi sitä naisen logiikkaa? Ehkä juuri siitä syystä Paavalikaan ei sallinut että nainen opettaa :) vaan synnyttää lapsia ja hyvin hoitaa kotinsa ja kunnioittaa miestään ja osoittaa sitä Järjestyksen Jumalan säätämyksen kunnioittamista ja nöyrtymistä sen alaisuuteen, jotta ei Paha pääsisi syyttämään Jumalan valittuja lupauksen lapsia.

        Taas kirjoitin vähän laajemman kautta, mutta suo se minulle anteeksi, sillä en tahdo sinua enkä ketään naista loukata, vaan pyrin pysymään totuudessa, niinkuin olen sen oppinut ja myös hyväksi havainnut, tietysti tapaukset ovat moninaiset eikä yksinkertaiset, sillä tietysti myös nainen voi olla oikeassa ja mies väärässä, näin ei tietenkään ole Jumala-ihminen suhteessa.

        Asiaan: ´Jumalan viha on valkeudesta.´ Jumalan rakkaus on Valkeudesta on parempi, tietysti Jumala on Valkeus ja voimme myös lukea vihastaan, mutta käyttää monesti vihassaan vihansa astioita ja myös Pahaa Vastustajaansa, vaikka onkin hallintavaltansa alaisuudessa, niin ei kuitenkaan siinä hyvässä vaan huonossa ja pahassa.


      • ... loppuu, viimein!
        Olen minä kirjoitti:

        "Jumalan antama viha valhetta kohtaan tulee esille siten, että tahtoo pysyä totuudessa ja on valkeutta."

        Annas kun yritän ymmärtää tuota lausettasi, joka on melko moniulotteinen.

        Haluat siis kertoa meille muille, että Jumala antaa vihaansa valhetta kohtaan. Miten tämä viha käytännössä voidaan kokea, jotta voimme sitten alkaa tahtomaan pysyä siinä totuudessa, jota meille tarjoat? Oletko itse kokenut tätä mainitsemaasi Jumalan vihaa, kun tahdot nyt noin kovin pysyä totuudessasi?

        Haluat siis kertoa lauseellasi, että Jumala vihaa ja siksi sinä haluat pysyä totuudessa, jonka olet löytänyt. Tämä taitaa olla ihan vaan siksi, koska pelkäät Jumalaa ja Jumalan vihaa. Miksi pelätä Jumalaa, joka on rakkaus?

        Ja lopulta tulet siihen johtopäätökseen, että Jumalan viha on valkeudesta.

        Täältä ehdottoman rakkauden tietoisuudesta tuo kaikki kuulostaa jotenkin hyvin hyvin vajavaiselle ymmärrykselle siitä mitä Jumala on ja lisäksi lauseesi sisältää sellaista epäloogisuutta, että vain sellainen ihminen joka elää erillisyyden harhasta ja omasta egosta voi tuollaisen epäloogisuuden kyhätä kasaan. Mutta oppimassahan täällä ollaan kaikki :)

        Ihmeellinen on opin tie kun se ei aina mene suoraan sinne mistä kaikki vastaukset löytyisivät. Siksi sitä kait kutsutaankin opin tieksi.

        Tässä tullaan siihen mielenkiintoiseen kysymykseen onko esimerkiksi kuolema Jumalasta vaikka vihollisista kukistetaan viimeisenä ja myös Jumala on sen siten säätänyt ihmisen enimmäiselinpituudeksi ja muuttanutkin. Asiaa tutkimalla voidaan siis ehkä varovaisesti todeta erästä lainatakseni, että Pahakin on Jumalan Paha, mutta koska Jumala on hyvä, mutta on sallinut Pahan koettelejaksi ja syyttäjäksi ja pahan vaikuttajaksi, niin onko se Jumalasta vai mistä. Luoja erotti Jeesuksen Valkeudeksi ja hyväksi juuri pimeydestä eli Vastustajasta ja pimeyden herrasta. Näin ollen asia on käsitelty ja vähän vaikeaksi julistettu :) Toisaalta näin ja toisaalta niin :) Jumala loi aurinkokuntaamme meidän ihmisten koettavaksi päivän ja myös yön, samoin on totuus ja myös valheet, samoin on Jeesus ja myös Vastustajansa, näinhän se menee, sillä Isä tahtoo nähdä, ketä ihmiset tahtoo rakastaa ja ketä vihata, eikä jälleen ole välttämättä tunnetta vaan tahtoa :)

        Avioliittokysymyksessäkin kysytään "Tahdotko sinä ...?" eikä kysytä "Tunnetko sinä ... ?" Toki hyvää on tunteetkin ennen Aamenta. Suhdettamme Jeesukseen verrataan nimenomaan kihlautumiseen uudestisyntymässä ja häät on viisaille perillepäässeille!

        > lauseesi sisältää sellaista epäloogisuutta, että vain sellainen ihminen joka elää erillisyyden harhasta ja omasta egosta voi tuollaisen epäloogisuuden kyhätä kasaan. Mutta oppimassahan täällä ollaan kaikki :)

        :) Oppimassa tietysti, autuaat ne, joiden Mestarina on Jeesus Nasaretilainen, eikä enkeli, joka ei tunnusta Jeesuksen Herrautta ja Jumaluutta :)

        Minä nyt lähinnä näin epäloogisuutta sinun tulkinnassa kirjoituksestani, mutta sehän tietysti voi johtua juuri tuosta kirjoittamastasi :(

        Olen nyt surullinen :( puolestasi, mutta Jeesuksessa saan silti olla iloinen :) Juuri tästä syystä Jeesus on niin hyvä, että rakastaa meitä vajavaisia ja heikkoja ihmisiä ja tahtoo että vanhurskaudumme ja pyhitymme ja hän saa meissä siten enemmän sijaa. Tietysti ongelmaksi maailmassa muodostuu se, että maailma rakastaa enemmän pimeyttä ja valheita kuin Jumalan Valkeutta ja Jeesusta ja Totuutta. Mutta minä olen oppinut jo vähän iloitsemaan siitä erinomaisesta osastani, minkä Isä Jumala on minulle maailmassa suonut ja vielä enemmän opettaa minua iloitsemaan, jos saan kokea itseeni kohdistuvaa vainoa ja valheita juuri tästä Jeesuksen opetuslapseudesta johon on minutkin kutsunut ja siinä tahtoo minutkin valita perintöosaa pyhilleen Uudessa Jerusalemissa.

        Ensin täällä minun tulee kuitenkin ristin kantaa loppuun asti, jotta saisin kruunun, kun sen pidän arvossa ja siten vaellan Isän Jumalan antamassa lahjavanhurskauden valkoisessa vaatteessa ja armossa ja totuudessa, amen.

        Ylistys ja kiitos ja kunnia Isälle Jeesuksen nimessä.

        Jumalan siunausta sinulle omalla tielläsi Jeesuksen nimessä ja Hengessä!


    • voi teitä..

      Mistä puhut?
      Voitko tarkentaa, sinäkö olet niitä harvoja joille totuus on valjennut, oletko varma:))))

      • Meitä Jeesuksen

        Herrauteen ja Jumaluuteen uskovia on todella suuri joukko, toki vielä paljon suurempi joukko on ihmisiä, jotka uskovat Jeesuksen noin kaksi vuosituhatta sitten vaeltaneen ihmisenä maan päällä. Autuaita kaikki, jotka tahtovat tuntea Jeesuksen Immanuelina ja Kuninkaiden Kuninkaana ja Herrojen Herrana ja Jumalana, amen. Hallelujah!

        Jeesuksen Isän kodissa on paljon sijoja kaikille valtakuntaansa tulla ja Jeesus on Totuus, amen. Hallelujah!


    • bprs

      Ainakin yhtä suuri joukko uskoo Allahiin ja Buddaan, oletko varma että vain itse olet nähnyt valon:)

      • Olen aivan satavarma

        että ainoastaan Jeesus Nasaretilainen on ainoa Välimies jokaisen ihmisen ja Jumalan, joka on luonut maan ja taivaan, välillä. Tästä ei ole mitään epäselvää. Paljon hankalampaa on sitten pyrkiä vaeltamaan valossaan eli totuudessaan ja armossaan, riippuen tietysti siitä, miten Jumala tahtoisi meitä lihaan ja vereen sidottuja ihmisiä, sillä olemme perin heikkoja ja vajavaisia vaikka olemmekin saaneet Raamatun ja myös Pyhän Hengen, mutta samoin on ristiriita lihan mielen ja kaiken sen maailmallisen välillä Herran Jeesuksen pyhään tahtoon nähden vanhurskaudessaan vaeltaessamme ja siihen pyrkiessämme.

        Jokainen joka tekee Jeesuksen opetuksen mukaan tulee varmuudella ymmärtämään ja näkemään, että Jeesus on Herra ja Jumalan ainosyntyinen Poika ja Immanuel ja ainoa kaikkea halliseva Mestari. Autuaat ne, jotka Jeesusta lähestyy nimessään ja anoaa vanhurskauttaan samalla vastaanottaen Raamatun hyvää sanaa ja Herran Hengen opetusta ja voimaa ja siunausta.


    • Olen minä

      Minä olen satavarma, että mitään muuta varmaa ei ole kuin matkan teko. Jokaisella on oma tärkeä matkansa täällä eikä kenelläkään ole yhtään sen tärkeämpää matkaa kuin toisella.

      Jokaisen matka on niin ihmeellinen ja arvokas, että sen voi kokea vain jokainen itse omien ajatusten, uskomusten, tunteiden ja tekojen kautta. Olemme voimakkaampia luojia kuin uskommekaan.

      • Olemme molemmat

        satavarmoja, kiitos Jumalalle, mutta minä uskon satavarmasti että tietoni on tärkeämpi kuin sinun, vaikka molemmat ovatkin totta satavarmasti, sillä vain Jeesus on ainoa Herra ja Välimies ihmisten ja Isän Jumalan välissä, joka on luonut maan ja taivaan ja Paratiisin ja tahtoo, että monet pelastuisivat syömään elämänpuusta, niinkuin Aadam ja Eeva söivät hyvän ja pahan tiedon puusta ja kuolivat hengellisesti. Tiedätkö miksi tämän uskon satavarmasti? Siksi että olen saanut syntyä elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä, amen, hallelujah Jeesusken nimessä, kunnia ja kiitos Isälle Jumalalle Totuuden Hengessä. Kuinka suuresti iloitsenkaan Jumalan armosta ja totuudesta näissä pyhissä asioissa, vaikka itsessäni koenkin vain suurta vajavaisuutta ja myös heikkoutta ja lankeilua. Herramme Jeesus on hyvä Paimen, eikä toista voi tulla, sillä syntyi Beetlehemissä ja kasvoi Nasaretissa ja toimi Kapernaumissa ja Meren Tien seudulla oli Valkeutena, samoin ristiinnaulittiin Jerusalemissa, kun oli sinne ´Hoosianna´ huutojen ja palmunoksien ja vaatteiden päällä ratsastanut aasilla ja paljon opettanut ja tunnusteot ja merkit seurasivat kaikkea Isän Jumalan palvelusta ja Jumalan valtakunta sai olla maan päällä noiden noin 3 vuoden aikana, amen. Jokainen voi näistä ymmärtää, että Jeesus on Israelin Pyhä Herra ja Kuningas ja Luvattu ja Lävistetty Poika, se odotettu Messias ja Kristus, joka pois otti maailman synnit Vapahtajana ja antoi elävän toivon ja pakanakansatkin saavat nimeensä ja Henkeensä ja vereensä ja elävään veteen Lähteestä annettuna panna kaiken toivonsa, myös sinä "Olen minä". Tartu kiinni Iankaikkiseen Elämään Jeesuksessa ja lupauksissa ja valtakunnassa ja vanhurskaudessaan, amen. Hallelujah!

        > Jokaisen matka on niin ihmeellinen ja arvokas,

        Jokaiselle ihmiselle on Isä Jumala Pojassa Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä antanut niin ihmeellisen ja arvokkaan päämäärän Jumalan Paratiisiin, että sydämessäni toivon, ettei yksikään eksyisi tai edes eksyksissä vaeltaisi, sillä on kuin Elämä kuolleista hengellisesti tai Valkeus maailman pimeydestä tuo suuri ja arvokas ja ihmeellinen uudestisyntyminen ja elävän hyvän Sanan maistaminen ja vastaanottaminen Jeesuksessa, amen. Hallelujah!


    • Vihataan myös

      valheen lisäksi kaikkea laittomuutta ja on syntiä, amen. Hallelujah! Peljätään Herraa, sillä myös Jeesuksen rukoukset kuultiin hänen Jumalan pelkonsa tähden, niinkuin on kirjoitettu, amen. Hallelujah!

      Jumalan pelko on Pahan vihaamista, amen.

    • Olen minä

      Kyllä, pelosta luodaan vihaa, joten ihminen on ihan oikeassa siinä että Jumalan pelosta viha luodaan. Näin viha saa voimaa ihmisissä ja kärsimystä pidetään yllä, kunnes ihminen ymmärtää, että omilla uskomuksillaan luo negatiivisuutta ja jota ei enää halua luoda itselleen eikä toisille. Silloin ihminen kasvaa suurempaan rakkauteen ja suurempaan olemukseensa, jota syvimmiltään on. Tätä Jeesuskin opetti kun kehoitti rakastamaan vihamiehiään ja tekemään tekoja joita haluaisi itselleen tehtävän. Nämä opetukset ovat rakkaudesta, ei pelosta eikä vihasta. Jumala on rakkaus ilman pelkoa ja vihaa. Vain ihminen itse on luonut mielikuvan Jumalasta, jolla on samoja ominaisuuksia kuin ihmisellä, joka elää egosta, erillisyyden harhasta ja dualisuudesta.

      Ihmisellä on aina mahdollisuus kasvuun, rakkauteen, vapauteen ja sen muistamiseen kuka todella on. Syvimmässä olemuksessamme ei ole pelkoa eikä vihaa. Tämä kaikki on henkistä kasvua suurempaan rakkauteen mitä olemme.

      Jokainen voi olla rakkauden mestari kuten Jeesuskin oli, mutta se vaatii suurempaa ymmärtämistä ja kokemista rakkaudesta ilman pelkoa, vihaa ja tuomioita. Uskonnot opettavat kolmea jälkimmäistä, ja siten opettavat vajavaista rakkauden olemusta. Vaikka palvovat Jeesusta, mutta eivät ymmärrä todella mitä Jeesus opetti rakkaudesta.

    • Jumalan lapseudessa

      kulkee käsi kädessä Herran pelko ja Herran rakastaminen. Jumalan rakkaus kyllä poistaa kaiken pelon ihmisiä kohtaan, sillä vaikka ihmisten voivat tehdä pahaa toisilleen ruumiillisesti, niin sielulle ei voida ruumiin kuoleman jälkeen mitään pahaa tehdä. Rakastakaa vihamiehiänne ja tietysti myös lähimmäisiänne, sillä se on Jumalan tahto lapsilleen. Rukoilkaa myös niiden puolesta, jotka teistä väärin todistavat tai valheita levittävät, sillä niin on Jeesus opettanut tekemään hyvää teitä vastaan rikkoneille.

      Rakastetaan Jeesuksen opetuksia ja totuutta ja armoa ja anotaan Jumalan Hengen siunausta Israelin jälkeläisille ja kaikille ihmisille.

    • Rakastetaan Herraa

      Jeesusta ja Isää Jumalaa ja Raamatun pyhiä kirjoituksia ja lupauksia ja anotaan Pyhän Hengen opetusta ja voimaa päästäksemme perille Jumalan vanhurskauden ja valtakunnan pyhinä, amen.

      Kavahdetaan tämän maailman pimeyden ruhtinaan ja valheen isän petoksia ja kavalia juonia ennenkaikkea uskonnollisuuden alueella, sillä valitutkin pyrkii eksyttämään ja hylkämään Jumalan antaman totuuden Jeesuksessa.

      Jeesus on Hyvä ja Pyhä Herra, amen. Kavahdetaan epäjumalia ja valheita, amen!

    • Rakkaus valheeseen

      on Pahasta, ja samoin tuomio niistä on valheita rakastaville pyhä:

      ´Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, JOTKA VALHETTA RAKASTAVAT JA TEKEVÄT.´ (Ilm. 22:14-15)

      Vain Jeesus on Totuus, rakastetaan Herraa tekemällä opetuksensa mukaan!

    • Myös jokaisesta

      turhasta sanasta, minkä puhumme, tulemme saamaan tuomion. Turhaan ei meitä kehota varjelemaan sydäntämme.

    • OttoPetteri

      >>...turhasta sanasta, minkä puhumme, tulemme saamaan tuomion....

    • Ei pelottelua

      vaan osoittaa vain jokaisen ihmisen tärkeyden tehdä parannus eli mielenmuutos Jumalan vanhurskauden vastaanottamiseen, sillä saadaan armosta ja lahjana, samoin pyhitys Jeesuksessa vaikuttaa Jeesuksen tahdon tuntemisen ja tekemisen Totuuden Hengessä.

      Iloitaan ja kiitetään Isää Jumalaa Jeesuksen nimessä siitä hyvästä, minkä tahtoo antaa kaikille anoville.

      Tietenkään ei kenenkään tule olla vastahankainen siitä, että anovat saavat ja monille annetaan Herran hyvyydessä. Pois kateus ja Jumalan vanhurskauden janoa toivon kaikille.

    • OttoPetteri

      >>...mielenmuutos Jumalan vanhurskauden vastaanottamiseen...>..pyhitys Jeesuksessa vaikuttaa Jeesuksen tahdon tuntemisen ja tekemisen Totuuden Hengessä....

    • syntymällä Jumalan

      lapseksi ymmärrät Raamatun sanoman ja on tärkeintä jokaiselle ihmiselle, sillä Jeesuksen opetuksen mukaan meidät tullaan myös tuomitsemaan ja pelastamaan, ja jälkimmäinen edellyttää viisautta taivaasta anottuna ja saanut elävänä Jumalan Sanana.

      Kun taivaallisten tärkeys hengellisesti 100 % ja ilman sitä emme voi päästä Jumalan valtakuntaan, niin ymmärrät varmaan tämän tärkeyden.

    • olen minä

      Better to light a candle than to curse the darkness.
      |Chinese Proverb|

      Vihata saa vaikka kuinka paljon, mutta sekin on vain väliaikaista. Sitten kun ymmärtää että rakkaus tuottaa parempaa kuin vihaaminen, niin ihmisenkin viha vaihtuu rakkaudeksi.

      Näin ihmisen henkinen kasvu kulkee eteenpäin ja näin on myös koko ihmiskunnan kasvu sidottu sen muistamiseen keitä todella olemme....toivoa ja rakkautta on aina....ethän menetä omaasi.

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QfxkFMKVAz8

    • Vain Jeesuksessa

      on Jumalan Valo, tämän maailman ruhtinas tekeytyy valkeuden palvelijaksi, mutta hedelmänsä ei ole totuus vaan valhe.

      Kannattaa jokaisen katsoa ettei se sydämmessään oleva valo ole pimeyttä ilman Jeesusta, sillä vain Jeesus on Jumalan Valo.

      Jokainen saa Jumalalta ymmärrystä ja viisautta, kun vain nöyrtyy sitä anomaan ja tahtoo myös tulla tuntemaan Jeesuksen opetuksen ja tekee sen mukaan, jos tahtoo rakastaa Valoa pimeyden sijaan.

      Tahdotko olla viisas ja rakastaa Jeesusta?

    • Vastustakaa Pahaa

      niin se teistä pakenee, kuten on opetettu Raamatun pyhissä kirjoituksissa. Vain Jeesuksen Hengessä pahuuden on totuudellisesti väistyttävän ja vain siinä Yhdessä Hengessä on Tie ja Totuus ja Elämä Jumalan valtakunnan ja Isän Jumalan suhteen.

    • Jumalan Totuus on

      Isässä Jumalassa ja Herrassa Jeesuksessa, kaikki valheen isän huonot hedelmät ovat pimeydestä ja tämän maailman Mammonan henkivallasta ja väkivallan isästä.

      Katsotaan ettei kukaan meitä eksytä, sillä niitä on täälläkin liikkeellä!

    • Kiitos Jeesuksen

      nimessä Isälle, että antaa anoville pyhitystä ja vanhurskautta ja hyvää hedelmää.

      Pannaan pois kaikki huono sen armon mukaan jonka Isä antaa Hengessään.

    • Niin kuin synti on hallinnut ja vienyt kuolemaan, niin on armo hallitseva ja johtava ikuiseen elämään, koska Herramme Jeesus Kristus on lahjoittanut meille vanhurskauden. Room5:21
      Synti ei siis saa hallita teidän kuolevaista ruumistanne, niin että noudatatte sen himoja

      • pannaan pois kaikki

        huonot halut ja maailman murheet ja epäusko ja penseys ja muut huonot asiat, jotka estävät meitä rakastamasta Herraa Jeesusta ja palvelemasta ja elämästä sitä vanhurskasta ja pyhää elämää johon saamme olla kutsutut Jumalan valtakunnassa Jeesusta seuratessa ristimme kantaen. Herran antama on täyttä hyvää elämää yltäkylläisyydessä ja levossa ja tulikasteessa muistetaan mihin päämäärään meitä kutsutaan ja myös millainen mieli on Jeesuksella Immanuelina ollut ettei tahtonut täältä ensimmäisiä sijoja vaikka oli Jumala, hallelujah!

        Herra Jeesus on hyvä Paimen, pyhitetty olkoon nimensä, totisesti!


    • Vaelletaan

      Jumalan voimassa sen armon mukaan mikä taivaasta annetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      88
      2313
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2019
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1853
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1400
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe