Miksi eri nettitestit antavat eri tuloksen

Kuopion jannu

Olen dna welhon asiakas. Kokeilin eri nopeusteteillä nopeuksia
http://www.welho.fi/nopeus/nopeusmittari
Tulos Latausnopeus 41.28 lähetysnopeut 1.96

http://www.sonera.fi/tietokone ja yhteydet/nettiyhteydet/nopeustesti
Tulos latausnopeus 28.08 lähetysnopeus 1.96

http://speedtest.net/
Tulos latausnopeus 3.87 lähetysnopeus 1.94

Hankin paripäivää sitten velhon ja on pelkkää ongelmaa ollut. Yhteyteni on kaapeli 40/2
Olen muutamassa päivässä soittanut lukuisia kertoja vikailmoitukseen ja tekniseen tukeen , koska yhteysnopeus on vaihdellut rajusti.

Perjantaina on huoltomies tulossa selvittämään ongelmaa, Mutta outoa että nyt tuo dna mittari antaakin hyviä lukemia

Nuo kaikki netti testi lukemat on otettu peräkkäin äsken. Varsinkin päivällä kun kokeilin niin lukemat heittelivät vielä enemmän

Asun Kuopiossa ihan kaupunki alueella ja käytössä siis kaapelimodeemi, jossa itsessään wlan. ( Käytän juuri kaapeliyhteyttä, anteni johto modeemiin, josta eternet piuha koneen eternet töpsykkään )

2

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VälilläOnVälilläEi

      Koska näiden testisoftien palvelimet toimivat eri alueilla. DNA:han antaa parhaimman tuloksen, koska sinulla on suora yhteys niiden palvelimeen. Speedtest taas toimii ulkomailla, joten tulokseen vaikuttaa kaikki mahdollinen (ja välillä mahdotonkin) verkkoyhteyden reitillä. Jos 40:een megaa pääsit, ole onnellinen. Lähetysnopeudet näyttävät olevan kaikilla suunnilleen samat, joten eiköhän yhteytesi ole kondiksessa.

    • hddddddddd

      Kyllä täytyy sen verran oikaista edellisen kirjoittajan faktoja, kyllä niitä speedtest.net pallvelimia on Suomessakin. Joten mittaukset tapahtuvat ihan Suomen internet-verkostossa (tulokset julkaistaan sitten ulkomaalaisella palvelimella).

      Ensimmäiselle suosittelen speedtest.net tytärsivustoa pingtest.net, jossa tulos pitää olla parasta A-luokkaa, koska kyseessä on kiinteä laajakaistaliittymä.
      Internetin toiminta kärsii pahasti jos yhtään paketteja hukkuu, ihan samoin jos posti hukkaa postisi. Mielestäni se on tärkeämpää kuin se miten nopeasti posti toimii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe