Aina kuulee tarinoita kuinka ihmiset löysi valon, turvan tunteen uskonnosta.
Nyt heillä on mihin purkaa tunteita ja tuntea rakkautta.
Niin se ehkä onkin, Jeesus selittää tien sinulle kun olet hämmästynyt,
olet länsä, tunnet itsesi olevan tärkeä maailmassa, kun jumala on läsnä.
Arkielämässä, kun haluaa tuntea turvaa ja jos haluaa jutella tunteisa ja rakkaudesta, kun haluat läheisyyttä, me muut kutsumme niitä YSTÄVIKSI,
se on ehkä syy miksi emme vaivaudu uskomaan olemattomiin.
Uskonto tuo turvaa?
22
79
Vastaukset
"Uskonto tuo turvaa?"
Päinvastoin ...uskonto aiheuttaa yhteiskunnalle ja ihmisille suurta vahinkoa!
Jos joku väittää "uskonto tuo turvaa", niin ei hahmota totuutta tai koittaa vääristellä sitä. Viimeksi Norjassa uskovainen tappoi monta viatonta nuorta siviiliä....siis vielä Norjassa joka on yksi länsimainen sivistysvaltio!!- sci3ncense
Uskonto voi tuoda henkilökohtaisen turvan tunteen, vaikka ei se mitään turvaa tuo, mutta tuo sellaisen "tunteen"... Siihen yritin pyrkiä.
Ja me kutsumme sellaista joka tuo turvaa ystäväksi. (tai aseeksi ;))
En vain näe mitä hyötyä uskonnosta on selviytymisen kannalta,
eli luonnon kannalta. Se ei tuo mitään fyysista turvaa, vain tunteen joka on pelkästään henkistä. sci3ncense kirjoitti:
Uskonto voi tuoda henkilökohtaisen turvan tunteen, vaikka ei se mitään turvaa tuo, mutta tuo sellaisen "tunteen"... Siihen yritin pyrkiä.
Ja me kutsumme sellaista joka tuo turvaa ystäväksi. (tai aseeksi ;))
En vain näe mitä hyötyä uskonnosta on selviytymisen kannalta,
eli luonnon kannalta. Se ei tuo mitään fyysista turvaa, vain tunteen joka on pelkästään henkistä.Tunteellinen turva ei ole sama kuin realistinen turva. Moni tuntee, että suurin uhka Suomelle on vielä nykyisinkin Venäjä, mutta realismia on se että Venäjä ei ole uhka kenellekään muille kuin niille jotka siitä ihkuvat.
Katsoisin, että Kiina on suurempi uhka Suomelle, joka voisi vaikkapa ostaa koko Suomen, jos niikseen tahtoisivat. Saabin osto on pikkujuttu kiinalaisille eli se on heiltä vasta alkusoittoa!
Minun elämässäni on sekä Jumala että ystävät. Toinen ei sulje toisen tarvetta pois. Jumala on elämäni perusta ja Hän kykenee käsittelemään nekin asiat, jotka ovat ystävilleni liian suuria. Hän kykenee myös auttamaan ystäviäni.
Mutta jos itse ei ole tätä turvaa kokenut, saa varmasti uskovista todella harhaisen kuvan. Jumalan läheisyys on tunnettava itse, jotta sen merkityksen elämässään ymmärtää.
Olkaa kiitollisia ystävistänne. He ovat arvokkaita. Toivon myös, että saatte tuntea Jumalan läsnäolon ja huolenpidon - silloin ymmärrätte, mikä aarre on kyseessä. Mutta Jumala herätää uskon missä ja milloin sen hyväksi näkee. Kenties juuri tämän palstan kautta. Ihmisen tehtävä on ottaa tuo uskon lahja vastaan.
siunauksin pappi SonjaOlen sen verran erakkoluonne, että kykenen tulemaan kaikkein parhaiten toimeen ilmankin näitä ystäviä, sukulaisia ja tuttuja jne. Voin hyvin pahoin, jos ympärillä pyörisi jatkuvasti joku. En pahemmin käy missään syntymäpäivillä tai kekkereillä, koska pidän niitä täysin turhina. Ihminen ei välttämättä tarvitse ystäviä vaan yksi hyvä ystävä voi aivan hyvin riittää. Ihminen ei välttämättä tarvitse Jumalaakaan.
Itseasiassa en viihdy miehenä kovinkaan kauaa miesporukassa, jossa on aina ne samat paskajutut. Minulla on oikeastaan eniten naisia ystävinä, joka saattaa tuntua kummalliselta.
Uskonnot eivät ketään pelasta. Luterilaisuuskaan ei pelasta edes yhtäkään pappia taivaskelpoiseksi.
USKO JEESUKSEEN PELASTAA , KUN SE ON RAAMATUN MUKAINEN.- rautalangasta
Tuskin se keneltäkään on pois, jos minä voin pitää Jumalaa jopa ystävänäni.
Voin jopa mennä lenkille puhuakseni Jumalalle.
Usein jopa teenkin niin, koska puhuminen jossakin lenkkipolulla metsän keskellä on paljon helpompaa, kuin kotona.
Tuskin se kenenkään toisen elämää rasittaa.
Ja kyllä se omaa elämääni rikastuttaa. Sanokoon sitten kuka tahansa mitä tahansa. :)- EL.a . k:IM
rautalangasta
Sä olet osa perhettä.
Mutta kylläkai perheenjäsen saa kutsua toista jäsentä myös ystäväkseen.
Saat sanoa Jumalaa ystäväksesi.
Mä kyllä diggailen kutsua Isää Isäksi.
Mutta ei se kirjoituksien valossa ole ollenkaan kiellettyä kutsua Jumalaa vaikka ystäväksi.
`Mitä te nimeäni kyselette`. `Minä olen, mikä minä olen`.
Elä mussukka eksy sinne metsään :). Jooko :)
- EL.a .K:IM
sciencense27.10.2011
Uskonto ei tuo turvaa, vaan Usko.
Ne ovat kaksi eri asiaa.
Ei olemattomiin kannata uskoa.
Mäkin välillä ihan mielellään uskon neuvonantajiini, vaikka olen niiden pomo.
Mutta ne ei ole YSTÄVIÄ, vaan PERHETTÄ. - sciencense
Haahaa, ystävä, perhe, ihmiset tuo enemmän turvaa kuin uskonto tai uskossa oleminen ikinä.
Jokaisella on omat kokemuksensa. Minulle sekä ystävät, perhe, että myöskin usko tuovat kaikki jotain hyvää ja tärkeää elämään. En luopuisi mistään näistä, en mistään hinnasta.
Mutta jos ajatuksesi on, että ihmiset uskovat turvallisuuden takia, niin sitä en allekirjoita. Minä uskon, koska uskon. En tavoitteellisesti, tyyliin: "alan uskoa nyt siksi, että tuntisin oloni turvallisemmaksi" vaan pikemminkin tyyliin: "..huomaan, että uskoni tuo minulle myös eräänlaista turvaa, joka on erilaista kuin se tunne jota koen ystävieni tai perheeni kanssa".
Jenny kanttori- sci3ncense
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Jokaisella on omat kokemuksensa. Minulle sekä ystävät, perhe, että myöskin usko tuovat kaikki jotain hyvää ja tärkeää elämään. En luopuisi mistään näistä, en mistään hinnasta.
Mutta jos ajatuksesi on, että ihmiset uskovat turvallisuuden takia, niin sitä en allekirjoita. Minä uskon, koska uskon. En tavoitteellisesti, tyyliin: "alan uskoa nyt siksi, että tuntisin oloni turvallisemmaksi" vaan pikemminkin tyyliin: "..huomaan, että uskoni tuo minulle myös eräänlaista turvaa, joka on erilaista kuin se tunne jota koen ystävieni tai perheeni kanssa".
Jenny kanttoriNiin, totta, ihmisillä on eri syyt uskoa...
Mutta tuskimpa kukaan uskoisi jos heille ei oltaisi siitä ikinä kerrottu. - Hei jenny
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Jenny kanttoriMihin sä uskot?
- Matkalla taivaaseen
Jumala johdattaa niitä, jotka kulkevat rukoillen.
Hienoa olla Jumalan johdatuksessa. - sciencense
Mitä tapahtuisi jos kaikki lopettisivat uskomasta...
Kannattaisi varmaan kokeilla! Eihän uskominen ole sidoksissa niinkään ystäviin tms. Ajatteletko että ihminen alkaisi vihamaan toisia ihmisiä ja ne ystävätkin muuttuisivat vihamiehiksi, jos ihmiset lopettaisivat uskomasta. Uskoa voi hyvään ilman uskontoja. Ei siihen hyvään tarvita olemattomia tahoja!
- sci3ncense
ateisti1982 kirjoitti:
Kannattaisi varmaan kokeilla! Eihän uskominen ole sidoksissa niinkään ystäviin tms. Ajatteletko että ihminen alkaisi vihamaan toisia ihmisiä ja ne ystävätkin muuttuisivat vihamiehiksi, jos ihmiset lopettaisivat uskomasta. Uskoa voi hyvään ilman uskontoja. Ei siihen hyvään tarvita olemattomia tahoja!
Ei uskontojen lopettaminen ole vaikeata! Pitää olla vain kertomatta siitä lapsille :D
- evoluutti
sci3ncense kirjoitti:
Ei uskontojen lopettaminen ole vaikeata! Pitää olla vain kertomatta siitä lapsille :D
Ja poltetaan kaikki kirjat, joissa on jotain viittauksia uskontoon? Vai jätetäänkö opettamatta lukutaito. Revitään alas kirkot ja muidenkin uskontojen temppelit, jyrätään hautausmailta hautakivet. Hävitetään uskonnollisaiheinen kuvataide ja tuhotaan uskonnollisaiheisen musiikin äänitteet ja nuotit. Jätetään lapsille kertomatta totuus siitä että uskontoja on ollut ja että ne ovat vaikuttaneet ihmisten elämään. Keksitään valheelliset selitykset niille historian tapahtumile, joissa uskonto on ollut motivaationa. Helppoa?
En halua elää missään kirjarovioiden yhteiskunnassa, en vaikka ne kirjat edustaisivat täysin omilleni vastakkaisia aatteita. - Mirka ...
sci3ncense kirjoitti:
21v ikäraja uskonnoille riittäisi niin uskonnot häviäisi hyvin nopeasti.
- Antakaa meidän uskoa
Antakaa meidän, jotka haluamme uskoa, uskoa.
- Mirka ...
Usko/uskonnot eivät tuo mitään turvaa. Uskomusten ja uskontojen takia on tapettu aina ja tapetaan edelleen. Uskonnot pitäisi kriminalisoida.
- Jopas nyt
Mirka, sä sitten jaksat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.142063Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161861599Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1601486Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1001362Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381208Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas141969- 84958
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu49952Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.141858Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13847