Ulosottoa odotellessa

veronmaksajaee

Olemme työssäkäyvä aviopari ja joutuneet syystä tai toisesta velkakierteeseen. Meillä on nyt ollut maksuvaikeuksia pikavippien kanssa ja olemme pystyneet sopimaan maksuista aina tähän asti. Olemme melkein joka kuukausi maksaneet jotakin. Anoimme myös vuokranmaksuun vapaakuukautta mutta sitä ei myönnetty. Joten maksusuunitelma kärsi kun emme pystyneet maksamaan sitä mitä luvattiin, vähän kuitenkin. Ja olisin saanut kaikki vipit maksettua parin kuukauden sisään. Sitten tulikin yllätys vipit lähti käräjille. Nyt olen ottanut yhteyttä sossuun. Olemme molemmat töissä joten sossusta apua emme saa. Kun ulosotto alkaa niin siinä menee sitten työpaikkakin koska ei ole varaa käydä töissä. Meillä ei ole myöskään ketään omaisia johon olisimme voineet tukea. Sitten kun kaikki on mennyt, sossu antaa toimeentulotukea ja hyvässä lykyssä maksaa pikavippivelat muut kulut . Mitä maksaa yhteiskunnalle?

7

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelastunut

      Miksi ette hae pankista lainaa jolla maksatte velat pois?Eihän teillä vielä ole maksuhäiriömerkintä?
      Olen myös ollut kierteessä ja juuri äsken heräsin, et mulla on yli 5000 euron pikavippi/lulutusluotto velat. Kerroin vanhemmilleni, jotka tosin ei ilahtunut, mutta nyt olen saamassa lainan pankista. Mulla on kaksi takaajaa ja olin pankissa rehellinen, joka luultavasti auttoi lainan saamiseen.

      • veronmaksajaee

        Hei kiitos pelastunut viestistäsi. Olen ollut yhteydessä Nordeaan, sosiaalitoimistoon, Kirkon diakoniapuun.
        Sosiaalitoimisto sanoi, että emme kuulu avustuksen piiriin. Kirkko vastasi, että eivät auta pikavippiveloissa (antavat kyllä henkistä tukea). Pankki neuvoi velkaneuvojalle jonne meillä on jo aika tammikuussa. Keinot on vähissä, mutta emme ole ainoita tässä tilanteessa.


    • 13+1

      Jos olette molemmat töissä niin ihan ensiksi kannattaa mennä peilin eteen ja kysyä miksi tähän on tultu?

    • sck my

      antakaa vaan mennä käräjien kautta ulos ottoon
      niin minäki teen

      kahtoo ulosottomiehen kanssa niitä laskuja ku siellä on aikanaan yksi isompi

      hommailette nyt kaikki osamaksu jutut jos meinaatte ostaa
      ennen maksuhäiriö merkintää

      mikä tulee vasta 2kk eräpäivän jälkeen
      voivat muuten laittaa merkin vaikka on maksu suunitelma tehty
      mulle tuli niin
      risicum laitto

    • -tiina--

      En ymmärrä,mitä järkeä on lopettaa työnteko,jos joutuu vippikierteeseen tai ulosottoon? Siinä viimeistään ajautuu lopulliseen köyhyysjierteeseen,jos jää notkumaan kotiin sossun elätiksi.....

      Velat ulosottoon vaan,jos muu ei auta! Vouti vie osan palkastasi,esim.1/3-osan.

      Työssä käymällä saat joskus kuitenkin velkasi maksettua,jollei velkaa ole tähtitieteellisiä summia.

    • ihqua

      ei mitään tressia laskuista jos ei saa maksettua niin ne kasaantuu ulosottomiehelle

      minulle oli suunnaton helpotus kun tuli tieto asiakastiedosta että on maksuhäiriämerkintä
      ja vippi firmasta tuli kirje että haaste hakemus on lähetetty
      olivat lisänneet jo 200 e kulut siihen

      loppu jännittäminen ja kiire samalla hetkellä

    • ruma reija

      mulle kans, kaikkien kandee pyrkii saamaa maksuhäiriömerkintä, kato sillä loppuu tressi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe