Olemme työssäkäyvä aviopari ja joutuneet syystä tai toisesta velkakierteeseen. Meillä on nyt ollut maksuvaikeuksia pikavippien kanssa ja olemme pystyneet sopimaan maksuista aina tähän asti. Olemme melkein joka kuukausi maksaneet jotakin. Anoimme myös vuokranmaksuun vapaakuukautta mutta sitä ei myönnetty. Joten maksusuunitelma kärsi kun emme pystyneet maksamaan sitä mitä luvattiin, vähän kuitenkin. Ja olisin saanut kaikki vipit maksettua parin kuukauden sisään. Sitten tulikin yllätys vipit lähti käräjille. Nyt olen ottanut yhteyttä sossuun. Olemme molemmat töissä joten sossusta apua emme saa. Kun ulosotto alkaa niin siinä menee sitten työpaikkakin koska ei ole varaa käydä töissä. Meillä ei ole myöskään ketään omaisia johon olisimme voineet tukea. Sitten kun kaikki on mennyt, sossu antaa toimeentulotukea ja hyvässä lykyssä maksaa pikavippivelat muut kulut . Mitä maksaa yhteiskunnalle?
Ulosottoa odotellessa
7
353
Vastaukset
- pelastunut
Miksi ette hae pankista lainaa jolla maksatte velat pois?Eihän teillä vielä ole maksuhäiriömerkintä?
Olen myös ollut kierteessä ja juuri äsken heräsin, et mulla on yli 5000 euron pikavippi/lulutusluotto velat. Kerroin vanhemmilleni, jotka tosin ei ilahtunut, mutta nyt olen saamassa lainan pankista. Mulla on kaksi takaajaa ja olin pankissa rehellinen, joka luultavasti auttoi lainan saamiseen.- veronmaksajaee
Hei kiitos pelastunut viestistäsi. Olen ollut yhteydessä Nordeaan, sosiaalitoimistoon, Kirkon diakoniapuun.
Sosiaalitoimisto sanoi, että emme kuulu avustuksen piiriin. Kirkko vastasi, että eivät auta pikavippiveloissa (antavat kyllä henkistä tukea). Pankki neuvoi velkaneuvojalle jonne meillä on jo aika tammikuussa. Keinot on vähissä, mutta emme ole ainoita tässä tilanteessa.
- 13+1
Jos olette molemmat töissä niin ihan ensiksi kannattaa mennä peilin eteen ja kysyä miksi tähän on tultu?
- sck my
antakaa vaan mennä käräjien kautta ulos ottoon
niin minäki teen
kahtoo ulosottomiehen kanssa niitä laskuja ku siellä on aikanaan yksi isompi
hommailette nyt kaikki osamaksu jutut jos meinaatte ostaa
ennen maksuhäiriö merkintää
mikä tulee vasta 2kk eräpäivän jälkeen
voivat muuten laittaa merkin vaikka on maksu suunitelma tehty
mulle tuli niin
risicum laitto - -tiina--
En ymmärrä,mitä järkeä on lopettaa työnteko,jos joutuu vippikierteeseen tai ulosottoon? Siinä viimeistään ajautuu lopulliseen köyhyysjierteeseen,jos jää notkumaan kotiin sossun elätiksi.....
Velat ulosottoon vaan,jos muu ei auta! Vouti vie osan palkastasi,esim.1/3-osan.
Työssä käymällä saat joskus kuitenkin velkasi maksettua,jollei velkaa ole tähtitieteellisiä summia. - ihqua
ei mitään tressia laskuista jos ei saa maksettua niin ne kasaantuu ulosottomiehelle
minulle oli suunnaton helpotus kun tuli tieto asiakastiedosta että on maksuhäiriämerkintä
ja vippi firmasta tuli kirje että haaste hakemus on lähetetty
olivat lisänneet jo 200 e kulut siihen
loppu jännittäminen ja kiire samalla hetkellä - ruma reija
mulle kans, kaikkien kandee pyrkii saamaa maksuhäiriömerkintä, kato sillä loppuu tressi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191170
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 77697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 88653
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet107477