Oho!

Onpa käynyt kummasti kun palsta on rauhoittunut talvikauden kynnyksellä, joka alkaa ensi yönä klo 4.

Itsekin olen pientä karsintaa suositellut kun aika merkillisistää asioista täällä kirjoitellaan suurta tahdittomuutta osoittaen.

Kirjoitatte nimeltä mainiten vaikkapa poliittisista päättäjistä. Saaavat kuulla kunniansa tai oletetun kunniattomuutensa. Nimet, kuten Jyrki Katainen, Jutta Urpilainen tai Paavo Väyrynen, saavat kuulla kunniansa.

Joku perustelu varmaan löytyy tuolle "muka" leikkimieliselle kirjoittelulle. Kirjoitanhan minäkin noita kovia sanojani mutta yritän perustella ja "istun" sanojeni takana.

On tärkeää, että kirjoittelusta pitävät tuovat kansanomaisen käsityksensä muiden tietoon mutta pientä hienoviilausta meidän on syytä suorittaa.

Kirjoittelin tästä asiattomasta kirjoittelusta, mainonnasta ym. Minulla oli väärää tietoa "menopaikasta". Paikka ei olekaan Hevon Kuusi vaan Hevon perse. Paremmin istuukin hepoon kuin kuusi. Pääte-tai päätymispaikka on Huitsin Nevadaan menevän tien varressa, jossa on oikealla tienhaara ja siinä tuo kyltti, jossa em. teksti Hevon jne.

Miksikö tämän kirjoitan? Kirjoitan koska edellinen toivotukseni lensi taivaan tuuliin Ylläpidon toimesta.

Näkyykohän huomenna?

25

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

Kuuntelitko sen 'palan' Paavo Väyrysen puheesta jonka hän piti kansalaisille jossain tilaisuudessa?
      Kyllä siellä vilahteli aika ronskia kieltä kun arvosteli tätä hallitusta.

"- Sanotaan, että älykkään ja viisaan ihmisen ero on siinä, että älykäs saattaa selviytyä tilanteesta, johon viisas ei edes joudu. Paavo Lipposella ja Sauli Niinistöllä ei ollut sitä viisautta, että Suomi olisi jäänyt muiden Pohjoismaiden tapaan euroalueen ulkopuolelle, keskustan presidenttiehdokkaaksi tänään nimetty Väyrynen sanoi. "

Hän kun kääntää takkiaan tullen mennen, arvostelee ja lääppii lentoemäntiä, onhan nämä kaikki ollut lehtien palstoilla.
      Alkuun oli voimakkaasti EI EUn suuntaan ja ensimmäisenä kuitenkin piti päästä Brüsseliin.

Politiikka on kaikkiaan hyvin likaista peliä, meillä on mahdollisuus äänestää vain esillä olevia, parempi olisi varmaan arpomalla.

• zxyzbr...

Mikä on totta, mikä tarua lehtikirjoittelussa mene ja tiedä.
        Joskus 80 – 90 luvuilla yövyin lähes viikoittain työmatkalla Helsingin Vaakunassa, missä keskustapoliitikot ja muut pesivät.
        Aulabaarissa näki politiikan eliittiä enemmän tai vähemmän maistissa tukka pystyssä ja housut haitariprässissä setvimässä valtakunnan asioita. Raskas työ vaatii raskaat huvit.
        En ole koskaan ollut KEPUN kannattaja mutta Väyrynen kiinnitti huomioni täydellisenä suituna herrasmiehenä, en kertaakaan nähnyt heiluvan kännissä, vaikka lasi hänelläkin oli kädessä. Eipä näkynyt nipistelevän tai lääppivän ketään, kaikista sitä ei voi sanoa.
        Aina kohtelias ja hymyilevä, päästi naiset edellä hissiin ja tervehti jopa kun kasvot olivat tulleet tutuksi.

• äänestäjä.

Ompa halventava kirjoitus Paavo Väyrysestä. Täynnä ylipursuvaa vihaa. Ei anna edes aihetta vastata.

• Samoin sanovat
        zxyzbr... kirjoitti:

Mikä on totta, mikä tarua lehtikirjoittelussa mene ja tiedä.
        Joskus 80 – 90 luvuilla yövyin lähes viikoittain työmatkalla Helsingin Vaakunassa, missä keskustapoliitikot ja muut pesivät.
        Aulabaarissa näki politiikan eliittiä enemmän tai vähemmän maistissa tukka pystyssä ja housut haitariprässissä setvimässä valtakunnan asioita. Raskas työ vaatii raskaat huvit.
        En ole koskaan ollut KEPUN kannattaja mutta Väyrynen kiinnitti huomioni täydellisenä suituna herrasmiehenä, en kertaakaan nähnyt heiluvan kännissä, vaikka lasi hänelläkin oli kädessä. Eipä näkynyt nipistelevän tai lääppivän ketään, kaikista sitä ei voi sanoa.
        Aina kohtelias ja hymyilevä, päästi naiset edellä hissiin ja tervehti jopa kun kasvot olivat tulleet tutuksi.

kaikki hänet tuntevat tai hänet tavanneet ihmiset.

Nuo haukkujat ovat aivan tyhjän päällä.

Lähinnä Kekkos-viha purkautuu heissä.

• Eihän ollut muuta

mahdollisuutta hänellä, kun Suomi liitettiin EU:in ja vietiin (Lipposen & Niinistön toimesta) ilman, että olisi meiltä kansalta edes kysytty lupaa (juuri siksi, kun tiesivät, että me vastaisimme :"EI!") diktatoorisesti ja perustuslain vastaisesti Suomi EMU:in , kuin lähteä ottamaan selvää EU:sta lähemmin.
      Ja nythän näemme, mihin EMU meidät on vienyt, kaulaa myöten velkasuohon 20 000 000 000 € eli
      yli kahdenkymmenen m i l j a r d i n €:n velat on nyt jo Suomella ja lisää luvassa!

Hyvin hän on sielläkin EU:ssa pärjännyt, - ei tullut heti takaisin kuten Sauli, - kaikkialla tulee toimeen koska on sekä älykäs että viisas.

Niinhän paavo Väyrynen
      itsekin nyt totesi katsoessaan elämäänsä taaksepäin:

"- Sanotaan, että älykkään ja viisaan ihmisen ero on siinä, että älykäs saattaa selviytyä tilanteesta, johon viisas ei edes joudu. Paavo Lipposella ja Sauli Niinistöllä ei ollut sitä viisautta, että Suomi olisi jäänyt muiden Pohjoismaiden tapaan euroalueen ulkopuolelle, keskustan presidenttiehdokkaaksi tänään nimetty Väyrynen sanoi. "

Hän on nyt mies parhaassa iässään.
      Suomen tulevaisuuden tukipilari.

• Samaa mieltä!

Paavo Väyrysessä on aitoa pressa-ainesta!

• Paavo ja Vuokko ovat
        Samaa mieltä! kirjoitti:

Paavo Väyrysessä on aitoa pressa-ainesta!

niin onnellisen rentoutunut pariskunta, huumori kukkii ja iloa on elämässä kaikin puolin, lastenlastenkin läheisyydessä.
        He ovat niin lämmin ja ystävällinen isäntäpari Linnaan, hymynaamat valloittaa maan!

Pyydetään niiltä sitä tilaviiniä tänne lähi-Alkoihin hiukka edullisemmin kuin noita etelän maiden sotkuja, joissa on ties mitä jalkahikeä mukana.

Yökötti, kun joku kertoi rypäleitten survomisesta paljain jaloin tuolla lämpimässä etelässä.
        Ymmärtääks ne hygienian päälle yhtään? Tai välittävätkö?

• eikö niin? mitä häh

Lahjoa puuta se tukipilari,

• Kaikkien aikojen suurimmat äänimäärät EU- vaaleissa.

Paavo Väyrynen lähes 158 000
      Esko Seppänen 152 000
      Anneli Jäätteenmäki lähes 150 000

Viimeksi pidetyissä vaaleissa T. Soinikin sai yli 130 000.
      Kyllähän te tieysti muistattekin nämä, mutta kun on "heittoja" että miksi "heti ensimmäisenä" piti päästä.... Eiköhän nämäkin ihan reilulla kansalaisten valtakirjalla paikkansa saaneet. Olen kyllä kuullut aiemminkin, että miksi koska kuitenkin ovat vastaanharaajia? Eikö ole heikko perustelu demokratiassa, että jos on "vastustaja" asiassa, pitää hylätä koko homma?

Edustajien toimia tehtävässään tietysti voi hyvinkin arvostella.

• Arvostukseni kohoaa

Ynnämuuta kohtaan kohisten! Olen aina pitänyt häntä tasapainoisena ja ajttelemaan pystyvänä, älykkäänä ja viisaana miehenä, mutta se
        ettei ole jumittunut jonnekin kapeaan näkövinkkeliin,
        jota puolustaisi hampaat irvessä,
        vaan pystyy olemaan näkijä yli puoluerajojen, se herättää kunnioituksen.
        En ole itse koskaan kuulunut mihinkään puolueeseen, olen äänestänyt Koivistoa, Ahtisaarta, Halostakin, - ja olen kyllä ensimmäistä ja viimeistä tekoani katunutkin, vaikka tiedän, ettei yksi ääni kesää tee.
        Nyt kannatan Paavo Väyrystä! Äly, viisaus ja luonne ovat hänellä hyvät ja käyttökelpoiset.

• II oikolukija

Paavo paavo kovan onnen lapsi.

Äänestäkäähän saatte unelma pressan.

Minä jätän kokonaan väliin ne vaalit...

• hei halooooo

laitan linkin viime vaaleista, eihän nuo edelliset luvut ole edes tältä vuosituhannelta

• hei haloooooo

• susm.

Ajattelin tuossa...siis minäkin...että oikeestaan poliitikoksi ei sovikaan ns.tavallinen ihminen inhimillisyyksineen. Ihminen, joka tekee "virheitäkin", ei sovi sellainen oma-itsensä-ihminen, jota me tämän tästäkin kuulutamme täälläkin palstalla olevamme. Poliitikolla pitänee olla kova halu valtaan ja ohjailuun.
      Oikeestaan poliitikot ovatkin aika pelottavia, kun aattelee.

Tulee kyllä joku poikkeuskin mieleen, vaikkapa Claes Anderson ja Ilkka Kanerva-kin, jotka ehkä olivat inhimillisine piirteineen sopimattomiakin kovaksi poliitikoksi.
      Onhan siellä eduskunnassa paljon hiljaistakin porukkaa, aukaisenevatko koskaan suutaan, ehkä painavat vain nappia puolueensa tahdon mukaisesti.

Muuten olen sitä mieltä, että meilläkin riittäisi puolta pienempi määrä eduskuntaan.
      P.S. Ite olisin viho viimeinen eduskuntaan menijäksi, en sais vaaleissa varmaan ees omaa ääntäni. !!!

• Kannatan Paavo Väy-

rystä, koska han on näistä ehdokkaista ainoa, jonka äänestämistä ei tarvitse katua.

• Enhän minä koskaan ole äänestänyt kepua,mutta en ole koskaan huomannut Väyrysen kääntäneen takkiakaan. Väyrynen on aina vastustanut EU:ta Natoonliittymistä ja vastustanut Emu jäsenyyttä.
        Siinä minä olen samoilla linjoilla.enkä ihmettelisi jos vaikka äänestäisin Väyrystä.
        Kyllähän nuo ynnämuun esiintuomat henkilöt jotka ovat aikoinaan saaneet suuret äänimäärät ovat kaikki enemmän tai vähemmän EU:n vastaisia tai ainakin Emun vastaisia, onhan kansa tiennyt valitsemalla heidät mitä linjaa he ajavat.

• Lorena*

Hupsista vaan, aloittaja näyttää laittavan kuolaimia kirjoittajien ajatuksiin. Ja että poliitikoitako ei saisi arvostella. Kyllä vaan, sanon minä vaikka aloittaja ei samaa mieltä olisikaan. Poliitikot ovat itse asettuneet omasta tahdostaan arvosteltaviksi kansakunnan päättäjinä. Jos aihetta on jokainen voi nimeltä mainiten tuoda esille asioita jotka eivät ole kansan edun mukaisia, siihen on vielä kansalaisilla täysi oikeus.

Kun kerran EU:ssa ollaan on myös pysyttävä mukana EU:n päätöksissä eikä sooloiltava omien unelmien mukaisesti, vaikka maassa unelma-puolue onkin hallituksessai, sillä erottautuminen yhteisistä EU:n päätöksistä on tullut ja tulee hyvin kalliiksi kansalle monella tavalla. Me veronmaksajat olemme viimekäden takuumiehiä ja velkojen maksajia.

• joxees

Katsopa yle leaks siellä vasta nolataan ja nälvitään, Launtai-iltaisin.
      En ihmettele jos kyllästytään palstan tilan vahtimiseen.
      Itse kyllätyin käymään ainaisen natinan takia, jos ketään ei loukata nimellä, ei mitään haittaa ole monenlaisista mielipiteistä, paitsi poliitikkoja itse he asettuvat maalitauluksi ja töppöilevät sekä valehtelevat.....

• yx ja toinen

kyllästynyt tuohon paimentamiseen ja ennen kaikkea nurkkakuntaisuuteen. Samat asiat käsitellään tuolla omassa karsinassa, se on tämän palstan pilannut lopullisesti.

• Palsta onkin viime aikoina ollut poliittinen mielipidekenttä, jossa ei voi edes odottaa esteettistä kieltä, kun niin monet taloudelliset epävarmuudet koettelevat koko EU:ta.

Jo tammi-helmikuussa tapahtuvat presidentinvaalit leimaavat keskustelunaiheet vielä pitkään.

Hieman kyseenalaiseksi on joutunut EU:n päätökset, kun Kreikka pääsi soluttautumaan mukaan väärillä taloudellisilla edellytyksillä.

Kuitenkin olemme sitoutuneet EU:n päätöksiin, joten näillä edellytyksillä mennään toistaiseksi.

Toki mahtuu aloituksia muistakin aiheista palstalle, mikä onkin toivottavaa, ettei 70 palsta muodostu pelkäksi poliittisten mielipiteiden arenaksi.

• vai esteettistä

kieltä , imeliä runojako poliitikoista pitäisi kirjopitella.

• Kuin trumpetti räikeä Väyrystä huutaa,
      viel' Niinistö pitelee suurinta luutaa!
      Lipponen äijäenergiaa lujasti huokuu,
      seremoniamestarit vallasta luopuu!

• Hei, texanell, tässä laitan lainauksen, kun en itse nyt viitsi kirjoittaa, keittiösta tuleva valmistuneen lounaan tuoksu panee kiirehtimään:

"
      Avaustilaisuuden juontaja kysyi eturivissä istuneelta varapuheenjohtaja
      Kaunistolta minkälaisia muistoja ja mielikuvia tällä on Paavosta.

Toimittajataustainen Kaunisto muisteli vanhaa tapausta, kun hän ensimmäisen kerran oli mukana haastattelemassa Väyrystä Eduskunnassa.

- Me yritettiin haastatella Paavoa, mutta jostain syystä nauhuria ei saatu toimimaan. Paavo katsoi sitä hetken ja totesi, että täytyy painaa sitä play-nappia. Sen jälkeen hän sanoi, että nyt voidaan suorittaa haastattelu, Kaunisto kertoi yleisön revetessä nauruun.

Tapahtuma teki vaikutuksen Kaunistoon.

Tuore presidenttiehdokas kommentoi myös vaaliasetelmia.

Rytmikkäät Paavo-huudot saattelivat Väyrysen lavalle, ja mies kertoi uskovansa, että toinen kierros tarvitaan ennen kuin uusi presidentti on selvillä.

- Kaikki täällä uskovat, että minä voitan...kun minä olen toisella kierroksella niin Niinistökin häviää, veisteli Väyrynen yleisölle."

• Sittenhän vasta alkaakin mielenkiintoisempi *peli* jos toinen kierros alkaa. Siihen asti en paljoakaan osallistu, muuten kuin seuraamalla mediaa!

Ruokapuuhat minullakin meneillään, mutta vasta 16.00 tulevat vieraani ja päästään syömään.
      Kiitos mielenkiintoisesta osallistumisesta ja hyvää jatkoa!

• Taloustutkimus:

Presidentti Tarja Halonen saa kansalaisilta kautensa lopussa kouluarvosanaksi 7.73. Tuo keskiarvo, kahdeksan miinus, on tasaisen harmaata, tyydyttävää tasoa.

Arvosanaa selvitti Taloustutkimus Aamulehden tilauksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      235
      7965
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5620
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4852
    4. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      156
      3969
    5. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      80
      3655
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2061
    7. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2055
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1879
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      46
      1779
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      39
      1717
    Aihe