Haluaisin kysyä miten alatiesynnytys vaikuttaa seksielämäänne? Tuntuuko seksi enää miltään? Nautitko seksistä enää yhtä paljon kuin ennen, vai onko alapää löystynyt sellaiseksi ettei mikään suuruus tunnu riittävän?
Onko alapää löystynyt ihan selkeästi?
Kokemuksia?
Tästä asiasta kun olen henkilökohtaisesti enemmän huolestunut alapääsynnytyksessä, kuin muista haitoista.. Vaginan löysyyttä kun ei voi korjata muulla kuin kalliilla kirurgialla, eikä sekään välttämättä auta.
Tuntuuko seksi samalta alatiesynnytyksen jälkeen?
25
6185
Vastaukset
- äiti kolmelle
Eipä ole löystynyt, takana 3 alatiesynnytystä, isoja vauvoja, 3980-4520 gr. Seksi tuntuu samalle kuin ennen raskauksia.
Nautin seksistä samaan tapaan tosiaankin kuin ennen synnytyksiä.- Tässä faktaa
Kiva kuulla ,että naisesta seksi tuntuu yhtä nautinnolliselta kun ennen synnytystä.
Tässä kumminkin miehen mielipide.
Kyllä se värkki löystyy, eikä lopulta paludu millään jumpallakaan. Ennen synnytystä yksi sormikin oli kireä ja muutenkin tuntui oikein mainiolta. Kolmen synnytyksen jälkeen menee vaikka nyrkki, eli kyllä se on huomattavasti löysempi ja elottomampi. Joka muuta väittää yrittää kaunistella totuutta.
Pitäisi olla miehiä varten naiset, jotka jatkaa sukua ja naiset mitkä viihdyttävät miehiä, kuten jo entisaikojen Roomassa.
- kops
miehen näkökulmasta alkuun tuntuu löysältä muttei sen jälkeen.
myöhemmin imu paranee ja häpyluu ei samalla lailla paina (kivuliaasti)
joten synnytyksen jälkeen jopa todella parempi.(tapaus kohtainen asia totta kai en ole koittanut ku yhtä synnyttänyttä ja koittelen usein vieläkin) ja tiukkuus palautunu täysin - samaamiettinyt
Itse stressasin kans tosi paljon et meneekö seksielämä sit ihan kiville synnytyksen jälkeen. Nyt on synnytyksestä 3 viikkoa ja 2 kertaa seksiä harrastettu, ekan kerran 13 pv synytyksen jälkeen, ja se kerta jännitti niin että en ihan oikeasti muista miltä tuntui, muuta kuin sen että eka työntö sattu perkeleesti. Loppuajan sitten keskityin puristamaan lantiopohjan lihaksia henkeni edestä ettei mahdollinen löysyys tuntuisi.. Tokalla kerralla sit tasan 3 viikkoa synnytyksen jälkeen tuntui jo tosi hyvälle, enkä itse ainakaan tuntenut itseäni mitenkään löystyneeksi, ja nautin tosi paljon. Mieskin joutui muutaman kerran hidastamaan viivästyttämään laukeamista ja ainakin näytti tykkäävän. Ihan normaalisti käyttäytynyt eikä vaikuta mitenkään "pettyneeltä". En kuitenkaan kehtaa suoraan kysyä että tunnunko enää miltään, joten en voi varmaksi tietää miltä miehestä tuntuu..
Mut kannattaa ehdottomasti panostaa siihen lantiopohjan lihasten treenaamiseen, nopeuttaa palautumista ja on muutenkin hyödyksi monella saralla. Itsekin aloitin jo laitoksella treenin ja jatkan edelleen ahkerasti.
Tottahan sen täytyy olla ettei paikat voi kenelläkään olla heti viikko, kaksi synnytyksen jälkeen olla ihan entisellään, vaan ajan kanssa palautuu. Toinen asia mitä mietin myös ennen synnytystä oli että miltähän mahtaa se alapää sitten näyttää kun siitäkin kuulee aina kauhutarinoita.. Noh itselläni kävi melko onnekkaasti, en revennyt lainkaan eikä mitään eppareita jouduttu tekemään, sisempiin häpyhuuliin tuli vaan pientä "asfaltti-ihottumaa" jonka kätilö pyysi saada tikata että synnytystä seuraava opiskelijakin näkee. Ja tämän tikkauksen ansiosta nuo häppärit jotka ennen olivat omaan makuuni suuret ja roikkuvat, ikäänkuin kiristettiin tikeillä ja näyttävät nyt pienemmiltä ja paikat kauniimmilta. joten näinkin päin voi joskus käydä :D- 595695+
tainnut olla kiire harrastamaan ku noinkin nopeesti
- Synnytys..
ei ole vaikuttanut seksielämään oikeastaan mitenkään. Tuntuu ja näyttää muuten ihan samalta, mutta tunto alapäässä on herkempi kuin ennen synnytystä. Minkä voi toisaalta ajatella myös huonoksi puoleksi, koska saan orgasmin todella helposti eikä se homma sen jälkeen enää oikein miltään tunnu. Lantionpohjanlihaksia treenasin synnytyksen jälkeen hyvin vähän ihan vain lihaksia jännittämällä ja se riitti palautumiseen.
- .........
Homma ei orgasmin jälkeen tunnu miltään?! Mulla se tuntuu juuri orgasmin saatua paljon paremmalta kuin ennen orgasmia. Ja miten voikaan olla tuntumatta kun orgasmin jälkeen paikat on aina herkkinä.
- No juu..
......... kirjoitti:
Homma ei orgasmin jälkeen tunnu miltään?! Mulla se tuntuu juuri orgasmin saatua paljon paremmalta kuin ennen orgasmia. Ja miten voikaan olla tuntumatta kun orgasmin jälkeen paikat on aina herkkinä.
sen 20-30 sekuntia orgasmin jälkeen on paikat niin herkkinä, että se lähinnä sattuu jos liikkuu. Sen jälkeen ei tunnu enää oikein miltään ja jos mies ei ole vielä saanut niin se on lähinnä vain odottamista, että saa hommat loppuun. Itselläni ainakin näin, kaikkihan me ollaan erilaisia.
- yhdesti synnyttänyt.
Seksi elämä paranee synnytyksen jälkeen, tai siis ainakin nainen muuttuu herkemmäksi :) kannattaa myös treenata lantionpohjalihaksia niin ei kauaa mene kun "värkki" on ennallaan.
- ap
Kiitos vastauksista! :)
- --------------------
Täällä kans parani, ennen en meinannu saada orgasmia yhdynnässä, nykyään ei kauan tarvi hommailla :) mieheltä kun oon kysyny sanoo ettei ole huomannu muuta muutosta kun just on että nykyisin mäkin saan! en oo lihaksia treenannu ollenkaan, mitähän sit tapahtuiskaan jos viel sen tekis :) :)
- hdngböndojhngegoj
On paljonkin eroa! :) Ennen synnytystä oli vaikea saada orgasmi, mutta kuten jo muutkin laittoi, sen jälkeen ei ongelmaa ;)
Lihaksia treenannut aina muistaessani, mutta hyvinhän ne jumppaa saa jo seksinkin aikana ;) Itse olen 21-vuotias ja synnytin n. 4 viikkoa sitten. Olimme poikaystäväni kanssa yhdynnässä ensimmäistä kertaa toissa päivänä. Vaikka halusin seksiä kovasti tauon jälkeen, niin jännitys oli suurempi, kuin aikoinaan ekalla kerralla. Käytössä oli kuitenkin paljon liukkaria ja tuntui aivan ihanalta. Poikaystäväni sanoi, että on ihan yhtä ihanan tuntuista kuin ennenkin ja yhtä tiukka on.
- Lääketieteen insinöö
Gallupien mukaan alapää venyy vain niiden miesten naisilla, joilla ei naista oikeasti ole ollenkaan.
- mirkku 18v...
Meillä ainakin ukko veteli perseeseen jo toisena päivänä kun pääsin synnäriltä kotiin. Sanoin että pimppaan en vielä anna niin ukko totesi että menes nelinkontin ja rasvasi kalunsa tuli peräsuoleen oikein kunnolla. Ihanaa oli=)
- montakersaa päästäny
tuntuu paljon paremmalle.
- nainen........
Kaikki vain väittää, että on muka parempaa ja tuntuu paremmalta. Eiköhän se kuitenkin useimmiten ole niin, että nainen ei ihan täysin ennalleen synnytyksen jälkeen palaa. Itselläni on ainakin paljon enemmän vaikeuksia kostua kuin ennen, ja kiinnostus seksiin vähentyi.
Itselle tehtiin episiotomia (viilto) synnytyksen aikana, ja se aiheutti pitkään kipuakin. Vielä paljon pahempi tilanne on niillä, joille tulee repeämiä. Ei siinä varmaan seksi pitkään aikaan kiinnosta, eikä tunto välttämättä koskaan palaa ennalleen.
Eli realistista on se, että kiinnostus seksiin voi muuttua paljonkin, samoin tunto ja kostuminen. - Laura-88
Miehelleni annan persettä, koska synnytyksen jälkeen en ihan heti
uskalla pimppaa antaa. Eipä ole valittanut.
Taitaa mokoma nauttia pepusta enemmän kuin ykkösestä. - siinähän
uskottelette. Eiköhän se tavara löysty synnytyksien jälkeen?
- ..
Pienimunaisten juttuja.
- näin meillä
Meillä kesti noin viisi viikkoa, ennen kuin uskalsi yrittää seksiä. Ennen jälkitarkastusta yritettiin muutama kerta, mutta ei uskallettu jatkaa, kun alapäähäni sattui niin paljon. Jälkitarkastuksessa lääkäri totesi, että paikat oli kunnossa ja antoi luvan seksiin. Tämän jälkeen uskalsin mennä loppuun asti. Ensimmäiset kerrat sattui ja eppis-haavan kohtaa kiristi. Jännityskin (pelkäsin kipua aika paljon) sattumisen lisäksi aiheutti sen, ettei oikein tuntunut hyvältä. Hieman jo ennätin pelätä, että onko herkkyyteen "lopullisia" vaurioita tullut. Harjoituksia jatkettiin ja nyt seksi jo tuntuu ihan yhtä hyvältä (n. 1/2 vuotta synnytksestä) kuin ennen synnytystäkin! Olen jumpannut lantionpohjan lihaksia ja tiukkuus myös on palautunut. Väsymys, kahdenkeskisen ajan puute ja hormonit saattavat aika ajoin vaikuttaa (jos kovasti univelkaa vauvan valvomisen vuoksi tai imetysen aikana limakalvojen kuivuutta) seksielämään, mutta tämä ei liene kenellekään yllätys. Ekoilla kerroilla ainakin kannattaa käyttää liukkaria, aloitella varovasti ja ei kannata säikähtää, jos ei heti tunnu samalta. Myös miehen kanssa etukäteen näistä asioista kannattaa jutella ja häntäkin pohjustaa.
- :)
Ensimmäisten 9kk aikana seksi ei ollut kovinkaan miellyttävää pahasti revenneiden paikkojen vuoksi.
Mutta nyt kun synnytyksestä on toista vuotta voin sanoa että seksi on paljon parempaa, oikeasti! En olisi ikinä uskonut synnytyksen jälkeen sanovani näin, mutta jotenkin kaikki tuntoaistit ovat tulleet paljon herkemmiksi. Toki myös henkinen puoli vaikuttaa varmasti paljon, olemmehan kokeneet yhdessä jotain mitä kukaan muu ei tiedä..
Toki paikat ovat erilaiset kuin aiemmin ja pitkään surkuttelinkin sitä, mutta kun huomasi että hyvin ne silti toimivat niin ei ole tullut enää murehdittua.. - Että näin...
Mulla synnytyksestä aikaa reilu 1kk.ite ekoja kertoja kokeiltiin seksiä synnytyksen jälkeen.Paikat alkavat olemaan ihan kunnossa ja eipä sattunut eka kerta olleskaan,pikkaisen herkkässä tilassa on vielä alakerta,mutta muuten tuntui ihan hyvältä itse seksin harrastaminen ja mies sanoikin jälkeenpäin,että tunnut tiukemmalta synnytyksen jälkeen,kuin ennen:) eli eipä paikat ole voinneet löystyä paljoa verrattuna ennen synnytystä.
itse en repeytynyt paljoa mitään synnytyksen aikana. - hioyhh
Synnytyksestä nyt 9vkoa ja ekan kerran harrastettu seksiä. Kiristi ja siksi vähän sattui, eikä kiristys johtunut siitä että olisin kuiva, sitä en tosiaankaan ollut. En sitten tiedä, kun ei minulle tullut synnytykestä tullut kuin pieni haava jota ei edes tikattu. Mutta... Ei tuntunut samalta kuin ennen. Enkä millään pystynyt saamaan orgasmia, ei tuntunut klitoriksessa niinkuin ennen ei yhtään.:(( harmitti niin että itketti. Onko kellään ollut samaa ongelmaa? Onko mahdollista etten enää koskaan saa orgasmia?
- 4.odott.
Hei hioyhh! Minulla oli toisen synnytyksen jälkeen samanlainen fiilis kun ei se orgasmi tullutkaan. Mies oli (ja on vieläkin) kestävä ja hellä mutta kun ei- niin ei.
Sitte jälkitarkastuksen jälkeen aloitin aktiivisen pimppa-lihas-jumpan geishapallojen kanssa. Olisko menny vajaa kuukausi kun se orgasmi tuli sieltä syvältä räjähtävällä voimalla.! Silloin muistaakseni eka kerran ejakuloin oikein kunnolla(:
Ne orkut kyllä sieltä tulee ja ehkä tuo jumppa sullakin auttaa. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847