oma heppa?

sofiiiiiiiiiiii

Heippa! :)
Ollaan maalle muuttamassa, vihdoin ja viimein, kun opinnot lähestyy loppuaan ja työelämä häämöttää... :)
Nuorempana ratsastin paljonkin, sekä ratsastustunneilla että "naapurin hevosilla" eli omaan tahtiin maastossa ratsastusta. Kesäleireillä kävin myös kolmesti.
Sitten alkoi opiskelut ja kaupunkielämä jolloin ratsastus jäi... Aina olen kuitenkin heppafani ollut, lukenut lehtiä yms lueskellut informaatiota kun en itse ole puuhaan mukaan päässyt.
Hevoskokemukseni siis on suhteellisen pieni vielä, kun en esim hoitoon yms ole sen tarkemmin käytännössä perehtynyt.
Olen kuitenkin harkinnut sen oman pollen ostamista sitten maalle muuton jälkeen (iso vanha ok-talo 20ha metsällä, voi sitten laidunmaatakin tehdä). Suomehevosen haluan ehdottomasti koska a) niistä on eniten kokemusta ja b) ovat vieneet sydämeni. :)
Olen myös kiinnostunut raviurehilusta, vaikka siitä ei ole yhtään käytännön kokemusta. Naapurillani siis oli ravureita joita kyllä hoidin ja tulisuus tuli tutuksi. Mutta siis kisaillut en ole eikä siitä sen enempää kokemusta ole.. Kuinka pääsisin alkuun tähän harrastukseen?
Ylipäätään hevosen omistamisen neuvot ja vinkit ovat tervetulleita!
Kiittäen,
Sofia

3

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmm74389

Kuullostaa ihan hyvältä. Jos ostat hevosen niin muistathan että sillä pitää olla seuraa eli toinen heppa. Jos et omasta mielestä oo viel ihan valmis nii ota vaikka ylläpito hevonen ja testaa millaista on olla hevosen omistaja. Ennen hevosen ostoo pitää tietää kaikki sairaudet, ruokinnat ja rokotukset yms. Sit tietysti rakentaa talli tai pihatto, ostaa varusteet ym. Jos oot enemmän ravureista kiinnostunut niin voithan alkaa vuokrata jotain ravuria ja opetella siinä samassa :)

• ratsastusope24v

Moi. Itse suosittelisin että kävisit eka tunneilla mielen virkistykseksi. Jos ostat hevose sinulla pitää olla rahaa,aikaa,tilaa ym. Hevosen pito vaatii aikaa ja kokemusta. Jos ostat hevosen niin muista mennä kokeilemaan kyseistä hevosta ja mahd. kokeiluaika. Myös sinun pitää osata hevosmiestaidot,ruokinna,perusasiat ratsastuksessa,lääkitykse ym. Onnea hevosen ostoon tai yp:lle. Terv. ratsastusope24v

• KOKENUT-OMISTAJA

itekki omistan suokin nimeltä villar's flash guit*flash*.... mutta sinuna sofia menisin alkeis kursseille ja sitten parib vuoden päästä ottaisin heposen,et näköjää ole vielä kauhean kokenut vaikka olet ollut koko elämäsi suokkijen kanssa.. suokit ovat raveihin oivia heppoja...harkitses nyt vielä kunnolla...ei hevonen ymmärrä kuskiaan mutta kuski sen joten harkintaa sofia....ja jos rakastat suokkia nin älä KUITENKAAN KOSKAAN OTA SUOMENHEVOSTA JOKA ON SÖPÖ,KOE RATSASTA ENSIN JA KATSO MITEN HEVONEN KÄYTTÄYTYY HARJATESSA YM,JOS OTAT SÖPÖYDESTÄ NIIN VOI OLLA ETTET PYSTY HALLITSEMAAN HEVOSTASI VAAN ALUKSI KANNATTAA OTTAA RAUHALLINEN VAIKKA 22 VUOTIAS VANHA RUUNA OPPIMESTARI JA SITTEN PIKKUHILJAA SIIRTYÄ ISOMPAAN...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe