oma heppa?

sofiiiiiiiiiiii

Heippa! :)
Ollaan maalle muuttamassa, vihdoin ja viimein, kun opinnot lähestyy loppuaan ja työelämä häämöttää... :)
Nuorempana ratsastin paljonkin, sekä ratsastustunneilla että "naapurin hevosilla" eli omaan tahtiin maastossa ratsastusta. Kesäleireillä kävin myös kolmesti.
Sitten alkoi opiskelut ja kaupunkielämä jolloin ratsastus jäi... Aina olen kuitenkin heppafani ollut, lukenut lehtiä yms lueskellut informaatiota kun en itse ole puuhaan mukaan päässyt.
Hevoskokemukseni siis on suhteellisen pieni vielä, kun en esim hoitoon yms ole sen tarkemmin käytännössä perehtynyt.
Olen kuitenkin harkinnut sen oman pollen ostamista sitten maalle muuton jälkeen (iso vanha ok-talo 20ha metsällä, voi sitten laidunmaatakin tehdä). Suomehevosen haluan ehdottomasti koska a) niistä on eniten kokemusta ja b) ovat vieneet sydämeni. :)
Olen myös kiinnostunut raviurehilusta, vaikka siitä ei ole yhtään käytännön kokemusta. Naapurillani siis oli ravureita joita kyllä hoidin ja tulisuus tuli tutuksi. Mutta siis kisaillut en ole eikä siitä sen enempää kokemusta ole.. Kuinka pääsisin alkuun tähän harrastukseen?
Ylipäätään hevosen omistamisen neuvot ja vinkit ovat tervetulleita!
Kiittäen,
Sofia

3

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmm74389

      Kuullostaa ihan hyvältä. Jos ostat hevosen niin muistathan että sillä pitää olla seuraa eli toinen heppa. Jos et omasta mielestä oo viel ihan valmis nii ota vaikka ylläpito hevonen ja testaa millaista on olla hevosen omistaja. Ennen hevosen ostoo pitää tietää kaikki sairaudet, ruokinnat ja rokotukset yms. Sit tietysti rakentaa talli tai pihatto, ostaa varusteet ym. Jos oot enemmän ravureista kiinnostunut niin voithan alkaa vuokrata jotain ravuria ja opetella siinä samassa :)

      • ratsastusope24v

        Moi. Itse suosittelisin että kävisit eka tunneilla mielen virkistykseksi. Jos ostat hevose sinulla pitää olla rahaa,aikaa,tilaa ym. Hevosen pito vaatii aikaa ja kokemusta. Jos ostat hevosen niin muista mennä kokeilemaan kyseistä hevosta ja mahd. kokeiluaika. Myös sinun pitää osata hevosmiestaidot,ruokinna,perusasiat ratsastuksessa,lääkitykse ym. Onnea hevosen ostoon tai yp:lle. Terv. ratsastusope24v


    • KOKENUT-OMISTAJA

      itekki omistan suokin nimeltä villar's flash guit*flash*.... mutta sinuna sofia menisin alkeis kursseille ja sitten parib vuoden päästä ottaisin heposen,et näköjää ole vielä kauhean kokenut vaikka olet ollut koko elämäsi suokkijen kanssa.. suokit ovat raveihin oivia heppoja...harkitses nyt vielä kunnolla...ei hevonen ymmärrä kuskiaan mutta kuski sen joten harkintaa sofia....ja jos rakastat suokkia nin älä KUITENKAAN KOSKAAN OTA SUOMENHEVOSTA JOKA ON SÖPÖ,KOE RATSASTA ENSIN JA KATSO MITEN HEVONEN KÄYTTÄYTYY HARJATESSA YM,JOS OTAT SÖPÖYDESTÄ NIIN VOI OLLA ETTET PYSTY HALLITSEMAAN HEVOSTASI VAAN ALUKSI KANNATTAA OTTAA RAUHALLINEN VAIKKA 22 VUOTIAS VANHA RUUNA OPPIMESTARI JA SITTEN PIKKUHILJAA SIIRTYÄ ISOMPAAN...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe