Tunnustava kristitty ja Harry Potter

ahistaa

Olen siis uskossa. Lueskelen kuitenkin mielelläni Harry Pottereita ja muita fantasiakirjoja. Usein iskee huono omatunto. Voiko uskovainen pitää kirjoista, joissa harjoitetaan noituutta?

28

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zippadolder

Mmm. Kauheaa, että uskomisen takia täytyy tuntea huonoa omaatuntoa asiasta joka tuo itselle piristystä. Jos pidät kyseisistä kirjoista, sen kun luet.

• Saatana saalistaa

Ei pitäisi kehottaa ihmisiä lukemaan kirjoja, joissa esitetään hyväksyttävänä magia, noituus ja muu jumalaton, synnillinen meno. Pahinta on antaa tuollaisia neuvoja ihmiselle, joka jo on uskossa. Se on uskon nakertamista, toimimista Vihollisen hyväksi.

• kukka kolmonen
        Saatana saalistaa kirjoitti:

Ei pitäisi kehottaa ihmisiä lukemaan kirjoja, joissa esitetään hyväksyttävänä magia, noituus ja muu jumalaton, synnillinen meno. Pahinta on antaa tuollaisia neuvoja ihmiselle, joka jo on uskossa. Se on uskon nakertamista, toimimista Vihollisen hyväksi.

Itselleni nuo kirjat ovat kuitenkin satuja. KIrjat luettu ja elokuvat nähty. Jumalalla on parempaa. Mutta eivät kiellettyjä. Rukoile ja lue raamattua ja hakeudu uskovien yhteyteen. Tällä hetkellä vastaava taistelu on alkanut. Taistellaan vaan rappareita vastaan, silti heitä rakastaen. Ja homoutta kaan ei hyväksytä, koska raamattu kieltää sen yksiselitteisesti. Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jeesusta rakastavat.

• Saatana saalistaa kirjoitti:

Tyypillistä hihhuli tekstiä jossa haluat kieltää sananvapauden.Sinäkö sen päätät mitä saa ja mitä ei lukea.Olet fasisti

• Aukino

Kaikesta sellaisesta, jota ei voi epäilemättä lukea, tulee tehdä parannus, koska epäily johtaa vain totuuden murheeseen ja murhaan, vaikkei siltäkään voi välttyä, ainakaan tavallinen ihminen.... Kristinuskoon ei kuulu pohjimmiltaan epäilyä, paitsi sen Ylpeyden muotoon,ja substatiivien jakolaskuiseen kategroisointiin, ja jokainen kristinuskonkin teologi tekee "matemaattisia" kategorioita kaikelle "logiikalle ja tunteille" tehdessään tekee....
        Kristinusko on Ylpeyden uskonto, ja Ylpein kuningas on aina ja ikuisesti Kristus Jeesus, sittenkun on opetellut matematiikkansa kunnolla, ja siinä onkin aika vähän opittavaa, koska ne varsinkin tietokonekone osaa sitten ohjelmalla suorittaa täydellisesti ne pitkiäkin aikoja täydellisen oikein, toisinkuin ihminen, joka epäilee hitaita sanojaan.... Ihminen on liian hidas laskija,matemattikassa, muttei itse loogisten asioiden löytäjänä, uskokaa ihmisen poikaan ja tietokoneeseen, joka PYSTYY oikealla ohjelmalla laskemaan järjettömän vaikeita laskuja, ja mikä tärkeintä, OIKEIN, mikäli itse algorytmi ja kovon piirit ja softa niille algorytmeille oli oikein valmistettu. Sitäkin saa epäillä, muttei ennen, kun näkee tietokoneen laskeneen jotain väärinkin... Itse en ole nähnyt, koska vika on aina löytynyt vain omasta ohjelmastani....

• Pakstori
        kukka kolmonen kirjoitti:

Itselleni nuo kirjat ovat kuitenkin satuja. KIrjat luettu ja elokuvat nähty. Jumalalla on parempaa. Mutta eivät kiellettyjä. Rukoile ja lue raamattua ja hakeudu uskovien yhteyteen. Tällä hetkellä vastaava taistelu on alkanut. Taistellaan vaan rappareita vastaan, silti heitä rakastaen. Ja homoutta kaan ei hyväksytä, koska raamattu kieltää sen yksiselitteisesti. Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jeesusta rakastavat.

Ja homoutta kaan ei hyväksytä, koska raamattu kieltää sen yksiselitteisesti. Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jeesusta rakastavat.

Jaahas, mitä tämä sitten tarkoittaa: Johannes:"Joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt!". Ja: "Joka rakastaa veljeään on valossa, eikä ole mitään mikä veisi hänet lankeemukseen, joka ei rakasta veljeään on pimeydessä, eikä tiedä minne on menossa!"
        Tuskin Jeesus tätä vain sisarille ohjeeksi antoi... Ei kaikki "Homous" ole sitä seksuaalista hillttömyyttä, mihin se aina yhdistetään välittömästi...

• Brina

Uskovaisenkaan ei pidä uskoa ihan kaikkea. Fantasiat ovat fantasioita, monet uskomuksetkin!
      Kaikkiin kirjoihin, myös raamattuun, sama ohje; lue, tutki, matkustele mielikuvitusmaailmoissa, mitä tahansa, mutta muista pitää kiinni omasta totuudestasi eli siitä, mitä tunnet sydämessäsi oikeaksi. Siis kuuntele vain oman sisimpäsi ohjeita! Jos pidät H P- noitasaduista, kuten varmaan pidit lapsuuden satukirjoistakin, niin OK. Jokaisessa sadussa on jotain opittavaa. HP-tarinoissa se on esim. että me ihmiset rajoitamme omia näkemyksiämme, olemme ennakkoluuloisia ja toimimme siksi monesti tosi tyhmästi.

• KysynVaan-76

Onko jotenkin niin että jos uskoo Raamattuun niin uskoo sitten kaikkiin kirjoihin joita lukee? Ainakin sellainen tunne tulee siitä että uskovainen ei saisi lukea fantasiakirjallisuutta. Vai onko niin että uskovaisen todellisuudentaju on jo muutenkin niin heikentynyt että on suuri vaara että alkaa uskoa myös satuihin?

• Aukino

Onko jotenkin niin että jos uskoo Raamattuun niin uskoo sitten kaikkiin kirjoihin joita lukee? Ainakin sellainen tunne tulee siitä että uskovainen ei saisi lukea fantasiakirjallisuutta. Vai onko niin että uskovaisen todellisuudentaju on jo muutenkin niin heikentynyt että on suuri vaara että alkaa uskoa myös satuihin?

Kyllähän uskonelämän kuuluu jos jonkinlaisia "kieltäymyksiä", joita tulee noudattaa, jos aikoo pysyä "kaidalla tiellä". Mutta siihen ei kuulu se, että itsessään tuomitaan minään syntinä sellaista, jota itse ei saa suorittaa, kyse on uskosta kieltäymyksiin, eikä kieltämykselle ole väliä sille, mistä asiasta kieltäytyy, kunhan ei mistään itse elämälle välttämättömästä.... Siis ei kannata luulla, että saisi itse kaikkea sitä maailmasta, mitä tavalliset "maailman ihmiset", koska heillä tulee kaaosta suuressa omaisuudessaan ja monissa harrastuksissaan siinä, mitä pystyisivät suorittamaan hyvin ja täydellisesti.... Muutamassa asiassa kannattaa olla täydellinen, ja kieltäytyä kaikesta muusta, joka estää menestymistään "omalla ristin tiellään".

• lukutoukkaepämoukka

Fantasiakirjoja saa tottakai lukea. Ei siitä ole missään kieltoa edes raamatussa. Tekopyhät puhuu noituuden vaaroista ja samaan aikaan itse syövät äyriäisiä, eivät pyhitä lepopäivää eivätkä kivitä kuoliaaksi tottelemattomia lapsiaan vaikka näistä on selvät ohjeet raamatussa.

Mutta joo, raamattukin kannattaa lukea ihan kannesta kanteen. Se on ihan mielenkiintoista. Varoituksena vaan että siellä on paljon enemmän tappamista ja raakuuksia kuin Harry Potterissa, se kun on kirjoitettu aika paljon sivistymättömämpien ihmisten toimesta.

Sellainen vaara raamatun lukemisessa kuitenkin piilee että jos sen ihan itse lukee kannesta kanteen, voi olla ettei enää pysy uskossa. Raamatussa on niin paljon hassuja ja hölmöjä juttuja ettei sitä voi ajatteleva ihminen ottaa tosissaan. Kannattaa siis totisesti varoa mitä lukee :-)

• Aukino

Sellainen vaara raamatun lukemisessa kuitenkin piilee että jos sen ihan itse lukee kannesta kanteen, voi olla ettei enää pysy uskossa. Raamatussa on niin paljon hassuja ja hölmöjä juttuja ettei sitä voi ajatteleva ihminen ottaa tosissaan. Kannattaa siis totisesti varoa mitä lukee :-)

Kyllä ne valitettavasti ovat kaikki tosikertomuksia, paitsi ehkä muutaman hiukan symboolisemman näkynsä puolesta(mm. Danielilla), mutta se on silloin kyllä erikseen ilmaistu... Ei turhaan moni rakastu Raamattuun, koska kaikki Raamatun ajan pahuuskaan ei ole vielä nykyaikanakaan yhtään muuttunut, vaan moni asia on nykyään paljon pahemminkin kuin silloin, muttei tietysti kovin moni... Myös Raamattu on tavallinen "uutinen" siinä mielessä, että uutisoinnin arvoiseksi katsottiin lähinnä vain pahat asiat, lukuunottamatta itse Jeesuksen tekemiä ihmeitä ilosanomassa, evankeliumissa, tai vaikkapa profeettojen Elian ja Elisan ihmeitä.... Raamatusa on paljon sotakertomuksia, vanhassa testamentissa, uudessa testamentissa oli luovuttu maallisesta sodan käynnistä, koska Jumalan Poika vie meidät muunlaisten asioiden pariin, kuin tuhoamaan maailmaa ja toisiamme....

• ++++++++++++++

"Voiko uskovainen pitää kirjoista, joissa harjoitetaan noituutta?"

Miksei voisi? Pitäväthän he myös raamatusta, koraanista ja muista pyhistä kirjoista mikä uskontoon kuuluu.

• Älä lue niitä!!!

Mitä tekemistä Jeesuksen pelastamalla ja Jeesuksen verellä pestyn uudestisyntyneellä kristityllä voi olla saa-tanallisen noituuden kanssa???

No ei niin mitään!!!!

Kumma, miten paljon pi-rullista porukkaa tälläkin palstalla antaa sa@tanallisia ohjeita lukea noita hel-vettiin vieviä kirjoja. Ovat itse sinne tuleen menossa ja haluavat mukaansa viattomiakin.

• ++++++++++++++
        Älä lue niitä!!! kirjoitti:

Mitä tekemistä Jeesuksen pelastamalla ja Jeesuksen verellä pestyn uudestisyntyneellä kristityllä voi olla saa-tanallisen noituuden kanssa???

No ei niin mitään!!!!

Kumma, miten paljon pi-rullista porukkaa tälläkin palstalla antaa sa@tanallisia ohjeita lukea noita hel-vettiin vieviä kirjoja. Ovat itse sinne tuleen menossa ja haluavat mukaansa viattomiakin.

Keneltä Saatana on saanut voimansa ja kuka ei ota niitä voimia pois?
        Ketkä muut tekevät taikoja, eli käyttävät yliluonnollisia voimia asioiden tekoon?

• Pakstori
        Älä lue niitä!!! kirjoitti:

No ei niin mitään!!!!

No ei niin mitään!!!!

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi"... Mooses tuomitsi nuo welhoudet Israelilta pois, ja teki siinä juutalaisista sangen kaidan kansan, mikäli olisivat vain noudattaneet sitä, mutta ei edes kuningas Saul pysynyt siinä asiassa Mooseksen laissa.... Mikä ei ole yllätys, sen jälkeen, kun jätti täyttämättä Samuel-Jumalansa tahdon.... Samuel kuoli hänkin, ja tappoi sen filistealaisen kuninkaan, jonka Saul oli vielä aiemmin jättänyt henkiin, mutta en tiedä, kumpi teki oikein ja kumpi väärin, koska Samuel sattoi olla liian ylpeä siinä, että tiesi muka paremmin Jumalansa tahdon, kuin kuninkaansa Saul.... Mutta mitä ikinä mieleenne juolahtaakaan, ei turhaan heti kannata kääntää niitä päinvastoin, ellei ole varma että se oli Paholaisesta. "Syö mitä minä minä sinulle annan, äläkä tee niinkuin tämä niskuroiva kansa"-sanottiin Hesekielille... Hän ei ollut heti jokaista Jumalansa ehdotusta kumoamassa.... Ja Hesekielillä oli todella hassu elämä, ja todella karut puheet, paikoitellen.....

• Pavestori
        Pakstori kirjoitti:

No ei niin mitään!!!!

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi"... Mooses tuomitsi nuo welhoudet Israelilta pois, ja teki siinä juutalaisista sangen kaidan kansan, mikäli olisivat vain noudattaneet sitä, mutta ei edes kuningas Saul pysynyt siinä asiassa Mooseksen laissa.... Mikä ei ole yllätys, sen jälkeen, kun jätti täyttämättä Samuel-Jumalansa tahdon.... Samuel kuoli hänkin, ja tappoi sen filistealaisen kuninkaan, jonka Saul oli vielä aiemmin jättänyt henkiin, mutta en tiedä, kumpi teki oikein ja kumpi väärin, koska Samuel sattoi olla liian ylpeä siinä, että tiesi muka paremmin Jumalansa tahdon, kuin kuninkaansa Saul.... Mutta mitä ikinä mieleenne juolahtaakaan, ei turhaan heti kannata kääntää niitä päinvastoin, ellei ole varma että se oli Paholaisesta. "Syö mitä minä minä sinulle annan, äläkä tee niinkuin tämä niskuroiva kansa"-sanottiin Hesekielille... Hän ei ollut heti jokaista Jumalansa ehdotusta kumoamassa.... Ja Hesekielillä oli todella hassu elämä, ja todella karut puheet, paikoitellen.....

Niin siis olen lukenut itsekin Harry Pottereita, ja on pari julistetta seinälläkin, ihan kaikkia nisitä kirjoista en ole lukenut, mutta syytä tietää, ettei mikään niistä velhouksista ole mahdollista, kuin ainoastaan tietokonetrikkinä ja mielikuvituksena, joskaan en itse ole niin welho, että tietäisin, voiko magian tavoin saada kuvitelmaansa massaksi, jotenkin järjettömän helposti, en ainakaan vielä siihen usko.

Ja vain sen vuoksi, että 2. nimeni on Veikko, ja se on melkein sama nimi kuin Velho...

• Saul ei uskaltanut.
        Pakstori kirjoitti:

No ei niin mitään!!!!

SIksi ei Saulin "armollisuus" tuota vastustajaansa vastaan ollut oikein, eikä sotasaaliin ottaminen, koska Mooses oli säätänyt toisin, ja kyse oli sota-ajan laista, ja ei Saul pystynyt itse väkisten mitään rauhaa sillä päätöksellään jättää surmaamatta vihollinen tekemään, TUON ajan maailman lain ja järjestyksen silmissä. Samuel kuoli vanhusrkaana, vaikka joutui olemaan sotilaskin, vaikkei ollut todellisuudessa sotilas vaan profeetta ja Tuomari. Tuo kuningas, jonka Samuel murskautti, oli Agag-muistaakseni nimeltään...

• a-pl

Kannattaiskohan miettiä josko uskonnollisuus on menny jo överiksi kun pitää moisia edes miettiä. Lue, lue hyvä ihminen ihan kaikkea mistä nautit.

• Tottakai voit lukea mitä haluat.Jos fundamentalisti uskovaiset saisivat päättää ei luettaisi muuta kuin uskonnollisia tekstejä ja pidettäisiin ihmiset tietämättöminä.

• EI kaikki hetkessä..

Tottakai voit lukea mitä haluat.Jos fundamentalisti uskovaiset saisivat päättää ei luettaisi muuta kuin uskonnollisia tekstejä ja pidettäisiin ihmiset tietämättöminä.

EI mikään instituutio voi mennä kenellekään sanelemaan mitä saa tehdä ja mitä ei, sen päättää jokainen ihan itse, vaikka tulisikin sitten erotetuksi, vaikkapa uskonnollisestakin puljustaan... "Vapauteen Kristus teidät vapautti, älkää uudelleen antautuko orjuuden ikeeseen ja lakeihin, joihin sielunne ja henkenne ei voi yhtyä!" Usein nuo kieltojen antajat eivät ole itse koskeneet pikkusormellaansakaan niihin kieltämiinsä asioihin, ja sitten ovat ylpeitä, kun saavat jonkun epäröimään tekojensa oikeutusta ja luopumaan Jumalan hänelle(kiellettyn teon tehneen) tarkoittamasta rististään...

Jumala on hyväksynyt kaikkien ihmisten teot, mutta vasta Jeesuksen ollessa välimiehenä, ja sen jälkeen, kun Jumala ymmärtää, Jeesuksen kertoessa Isälle, miksi sekin ihminen tuotakin "syntiä" teki, ihminen voi saada takaisinkin sen asian, josta oli luopunut, Kristuksen sovitustyön ajaksi....

• Jeesus vapauttaa

En kyllä uskovana ymmärrä ollenkaan, miksi luet noita noitakirjoja - MIKÄ niissä kiehtoo???

Suosittelen sinua kuitenkin ehdottomasti lukemaan tämän kristillisen kirjan ja tosielämän kertomuksen:

Doreen Irvine: Olin noita

Kun sen luet, ymmärrät tarkemmin minkälaisten voimien kanssa olet tekemisissä ja jos olet oikeasti uskossa Jeesukseen, et halua takuulla enää ikinä katsella minkäänlaista pottereita ja muuta taikuutta ja noituutta, vaan kavahdat niiden kirjojen kansiakin.

• asukas_huoneesta_101

Uskoivaiset ovat pahoja ihmisiä.

Mitä muuta voi päätellä siitä että uskovaiset haluavat kontrolloida mitä toiset ihmiset lukevat. Jos jokainen läsnäolija tietää, että kirja x on satukirja ja sitä ollaan lukemassa vain viihteellisen arvon vuoksi, mitä pahaa siinä voi olla? Eikö ihminen saa viihtyä mielekuvituksen ja viihdyttäviä ajatuksia tuottavan tarinan parissa?

Miten nämä samat ihmiset suhtautuvat tieteellisiin kirjoihin? Tiedämmehän jo miten he suhtautuvat evoluution opettamiseen. Jotkut lahkot kieltäytyvät lääketieteen avusta ja aiheuttavat mm. lapsilleen tarpeetonta kärsimystä tuolla toiminnallaan. Uskovaiset levittävät valheellista käsitystä historiasta ja koko maailmankaikkeuden luonteesta ja perustelevat kaikkea tuota hulluutta sillä, että heidän mielestään usko on tärkeämpi kuin totuus.

Aivan sairasta. Koska tuolle aivopesulle oikein lyödään loppu? Antakaa lapsienne lukea Harry Potteria. Hävetkää ajatusrikospoliisit!

• Aukino

Mitä muuta voi päätellä siitä että uskovaiset haluavat kontrolloida mitä toiset ihmiset lukevat. Jos jokainen läsnäolija tietää, että kirja x on satukirja ja sitä ollaan lukemassa vain viihteellisen arvon vuoksi, mitä pahaa siinä voi olla? Eikö ihminen saa viihtyä mielekuvituksen ja viihdyttäviä ajatuksia tuottavan tarinan parissa?

Ei ole kyse siitä, että uskovaiset olisvat vielä saaneet päättää monestakaan asiasta maailmastamme, päin vastoin, sen ovat tehneet tavalliset maailman pahikset ja poliitikot... Jos uskovainen haluaa, lähinnä vain itselleen jonkin kieltäymyksen, niin sitä on maailman ihminen sovittamassa heti itselleen, ja suuttuu, kun ei itse pysty noudattamaan samaa kieltoa....

• en itse lue

Itsekkin ymmärrät, että jos ahdistaa niin ei lukemasi ainkaan henkeäsi ruoki.

• F1-fani

Jeesushan on ilmiselvä velho. Kävelee veden pinnalla ja muuttaa vettä viiniksi sormien napsautuksella. Jos hyväksyy Jeesuksen yliluonnollisuuteen, niin samallahan tavallaan alkaa uskoa velhoihin.

• Veden päällä

Jeesushan on ilmiselvä velho. Kävelee veden pinnalla ja muuttaa vettä viiniksi sormien napsautuksella. Jos hyväksyy Jeesuksen yliluonnollisuuteen, niin samallahan tavallaan alkaa uskoa velhoihin.

Jeesuksen veden päällä kävely on vanha vitsi...
        Kolme pastoria oli testaamassa uskoaan: Luterilainen pappi lähti ja käveli veden päällä... Sitten lähti katoilinen, hänkin käveli... SItten lähti babtisti, joka upposi veteen, ja tuli surullisena valittamaan "uskonsa heikkoutta".

Muut kuiskuttelivat toisilleen, että pitäisiköhän kertoa baptistille, missä ne "salakarit ovat"....

• Aukino

Ei mikään SANAN käyttö ole kaukana loitsimisesta ja noituudesta, tehdäänhän nämäkin tietokoneohjelmat tietynlaisilla "loitsuilla"; joilla on tosin niin tarkka muoto, ettei kärsi mennä mikään väärin, niitä "loitsuja" tehdessään ja ohjelmoidessan.
      Ei Jeesus häpeä kutsu Welhojakaan veljikseen, mikäli nämä eivät ainoastaan pahuudella ja lainrikkomuksella loitsi... Welhous oli alunperin vain näkyilluusion(magia) siirtämistä todellisuuteen, ja unien näkemistä ja muuta sellaista, ja sellaista vieläkin tarvitaan, vaikkapa tietokone tekee kaiken jo yhtä hyvin, mutta tietysti vasta pienelle pinnalle. Tietokoneohjelmointi on se taikuuden muoto, jolla KAIKKI Harry Potter illuusiot oli tehty, valkokankaalle, älkää muuta luulko Amerikankaan leffoista, vaikkapa tuo oli brittileffa ja -kirja.

Pahempi welhouden muoto on aina siinä, että taivutetaan muita ihmisiä tahtoonsa, ja siitä synnistä ei edes Jeesus-Herra ollut vapaa....

• Aukino

Pahempi welhouden muoto on aina siinä, että taivutetaan muita ihmisiä tahtoonsa, ja siitä synnistä ei edes Jeesus-Herra ollut vapaa....

Jeesus joutui siinä asiassa tehneensä tavallisen ihmisyyden synnin, jossakin aiemmassa elämässään, eikä Jeesuksesta ole syytä luulla synnittömyyksiä, paitsi siinä, että hän jokaisen armahtaakin asioista, joissa itsekään ei vielä tuolloisessa elämässään ollut täydellinen.

Mutta siis Getsemanessa taipui Isänsä tahtoon:"Tapahtukoon SINUN tahtosi, ei minun!" Ja silloin oli vielä Perkele Taivaan-Isän luona Taivaassa ja Murhasi Jeesuksen, koska ei taivaan isäkään ole synnitön, koska kokeilee kaikenlaista, ja "katuu kaikkea omaakin syntiään"; kuten vedenpaisumuksen jälkeen sanottiin, eikä siksi vastaavaa tuohoa ole ihan heti tekemässä uudelleen...
        Ei ole mahdollista olla siinä mielessä synnitön, että kaikessa saisi joka yrityksellään "maksimipisteet", ja kaikkien varauksettoman ihailun ja kunnioituksen, tämän tietää jokainen koululainenkin... Tai jos on saanut on tullut petetyksi....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3710
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1944
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      82
      1243
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1057
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      998
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe