Polvijärven pastori pitää alkoholin käyttöä ja tupakointia syntinä. Olen rukoillut niitä kumpaakin halua pois itseltäni. Mitään ei ole tapahtunut. Tunnen edelleen nikotiinin pakkoa.
Lotosta en ole kuullut. Vikinglottoa ja lottoa pelailen ja joskus pitkävetoakin.
Saako uskovainen lotota?
27
211
Vastaukset
- Koko olemus
Saa. Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus.
- Koko olemus
Jatkan vielä:
Sellainen ihminen, joka pitää sitä syntinä, saa pitää sitä syntinä, eikä häntä voi pakottaa olematta pitämään sitä syntinä. Ketä mistäkin omatunto kolkuttaa.
Sen lisäksi, ei välttämättä kaikilla ole tarvetta lotota. Itse esim. en pidä itseäni varsinaisesti uskovaisena, vaan jonkinlaisena kristittynä enkä ole päässyt liioin tupakanpoltosta eroon. En silti ota nokkiini, jos joku pitää sitä syntinä, koska onhan se itse asiassa synti ruumista vastaan. Itselläni on vain paljon pahempia syntejä ruumista vastaan tehtyjen syntien lisäksi, joten olen ikään kuin priorisoinut nämä muut synnit ja sitä paitsi, kuten sanottu, koko olemukseni on syntinen.
- Koko olemus
Sitä paitsi, lotosta saadut rahat voi käytttää hyväntekeväisyyteen, antaa Jumalle kunnon kymmenykset.
- Koko olemus
Vieläkin jatkan:
Otan tästä Raamatusta neuvoa eli jos jokin vaivaa, tai haluaa päästä eroon, rukoilen ja pyydän Jumalalta apua. Jos ei Jumala anna apua, tulen tulokseen kuten Paavali: minun armoni riittää sinulle. Mitäpä muutakaan tässä voi tehdä.
- Kymmenykset
Saa lotota, kunhan lottoaa vain eurolla viikossa. Muu raha menee tietenkin lähetysjärjestöille.
Lottovoitosta pitää muistaa maksaa kymmenykset. Miksi suoda itselleen hyvin rajoitettu elämä!?
- Koko olemus
Rakas a. 1982, en koe vähääkään, että elämäni olisi jotenkin rajoitettu. En tuijottele itseni enkä kenenkään muunkaan yksittäisiin synteihin. Kymmenykset ja kaikki tehdään tietysti täydestä sydämestä, jos ei halua tehdä, ei tarvikaan. Sen takia mitään ei koekaan rajoituksena, koska tekee sen sydämensä halusta. Ainakin itse haluaisin olla niin rikas, että voisin pelastaa kaikki maailman katulapset.
- fgfjhftjfgjfd
Kenota ainakin kannattaa, se kun maksaa minimissään vain 50 centtiä päivässä.... ja silti päävoitolla voi saada tuhansia.
Sitä paitsi Jeesuksellahan oli vähän sellainen asenne muutenkin rahaan, että voisin melkein väittää Pokeriammattilaisuudenkin olevan ok Jumalan silmissä.
Niillä ainakin niin kristillinen asenne siihen hommaan, ettei ota pattiin ollenkaan jos häviää satoja tonneja taivaan tuuliin jonain iltana... Juuri näin. Saa lotota. Usko ei estä oman järjen käyttöä. Uskovan elämä ei muutenkaan ole kieltoviidakko, vaan elämää turvallisella perustalla Jumalan hoidossa. Ja korostan, että kaikki ei siis ole sallittua - sellainen ei ole oikein, mikä vahingoittaa toisia ja rikkoo lakeja. Uskovilla ei ole erillisiä lakeja.
pappi Sonja- puolet monet
justa ja joo. Ihan ilman pappiskoulutustakin olisin osannu sanoo, et saa toki lotota. Mutta toisaalta aika isolla osalla tätä luterilaista kansaa on peliriippuvuutta ja peliongelmaa. Tästä on tehty viimeaikoina oikein tutkimusta, miten laaja ja syvä ongelma oikein on. Samalla kun pappi kirjoittaa näitä valtavia syvällisiä synninpäästöjä, niin joskus ehkä olisi pienet varoituksen sanatkin paikallaan.
- eikö muka
"Uskovan elämä ei muutenkaan ole kieltoviidakko"
Milloin näitä taas muutellaan?
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
3. Pyhitä lepopäivä.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
5. Älä tapa.
6. Älä tee aviorikosta.
7. Älä varasta.
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
11. Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan (muutenkin mahdotonta) - joskus kuullut
"Uskovilla ei ole erillisiä lakeja."
Mikä on se jumalan laki, josta uskovat puhuvat? Väliäkö sillä, vaikka vastausta ei tulisi, koska se laki koskee tietenkin vain arkkipiispan lammaslaumaa. - Eipäs Saapas
Ei saa, ja minäkin lopetin heti kun voitin ensimmäisen päävoiton.
- Log_
"Usko ei estä oman järjen käyttöä."
Kyllä se tuntuu estävän, kun lottoamislupaakin pitää erikseen kysyä.
"Polvijärven pastori pitää alkoholin käyttöä ja tupakointia syntinä. Olen rukoillut niitä kumpaakin halua pois itseltäni. Mitään ei ole tapahtunut. Tunnen edelleen nikotiinin pakkoa"
- tuo tupakka asia on huono, koska se vie terveyden.
Teepä näin: Polta Jeesuksen nimessä tulessa, uunisa, nuotiossa, tms kaikki tupakkavehkeesi ja sanoudu irti Jeesuksen nimessä koko "harrastuksesta". Tuli on Jumalan tuomiovälinne. Uskon, että pääset voitolle.
- alkoholin käyttö ei ole syntiä, juoppous on. Alkoholia samme monissa muodoissa. Jeesustakin haukuttiin syömäriksi ja juomariksi. Jos viini, jota Hän nautti ruoan kanssa olisi ollut alkoholitonta,ei haukkumista olisi esiintynyt? Jeesus oli synnitön, vaikka teki Kaanaan häissä 600l alkoholipitoista viiniä, josta ihmiset juopuivat. Tämähän on tiukkapipoille kauhistus, ajatuksenakin mahdoton..
"Lotosta en ole kuullut. Vikinglottoa ja lottoa pelailen ja joskus pitkävetoakin. "
Ei pahaa, jos ei anna pelihimolle ylivaltaa, vaan asia pysyy hallinnassa.
Eräs köyhä mummo Lapissa pani Jumalan kehotuksesta viimeisen roponsa, 50pennisen lottoon markka -aikana ja sai täysosuman yhdellä rivilä. Se oli aikaa, kun lotossa pelattiin 6 numeroa ja rivihinta oli siis 50p.
Ei arpajaisiin sallistuminen ole synti, Raamattu sanoo, että Herralta tulee arvan ratkaisu. Peliriippuvuus on sitten huono asia, joka voi viedä pohjalle.
1. Kor. 6:12
Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.- body
Jos meidän pitäisi elää " kirjanoppineitten" mallin mukaan, niin sieltä tuskin Jeesus löytyisi , sillä hän eli tavallisen kansan parissa.
Jos joku pastori pitää jotain syntinä, se kuuluu hänen toimenkuvaansa, mutta kukin määritelköön itselle, mikä sopii ja mikä ei sovi. - öw
Polvijärven pastori lienee joku vapaiden suuntien saarnaaja TV 7:ssa.
- body
ÖW
tuskin he mitään vapaita suuntia ovat, kuormittavat opeillaan minkä ehtivät.
- EL. a.K:IM
ensi kertaa
Ei muuta kun viinakaupan kautta kioskille laittaa lottoriviä sisään, nortti huulessa.
Jos polvijärven tonttu kikkailee vielä, niin tehdään nopea vaihto.
Sanotaan että ruumis on sielun temppeli meinaa sitä, että sille pitää antaa, mitä se tarvitsee. - judstaer
Ei tunnu reilulta, että ties mitkä raamattukurssin käyneet telttapuhujat käyttävät itsestään nimitystä pastori.
Sen olisi voinut suojata vain perinnekirkkojen käyttöön ja tarkoittamaan tietyn perusteellisen koulutuksen saanutta.
Itse olen törmännyt ainakin helluntalaiseen, vapaakirkolliseen ja täysin villiin eli mihinkään kuulumattomaan "pastoriin", joilla ei ainakaan akateemista sivistystä ollut. - ao
Ap.t. 13:2
Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut." > Siirry
Rinnakkaisviitteet
Ap.t. 9:15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
Room. 1:1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
Gal. 1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
Ef. 3:8 Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
1Tim. 2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
2Tim. 1:11 jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu. - Näin on
Saa lotota. Mutta voitto tulee vain, jos Jumala sallii.
- Fasaani
Omatunto varoittaa itseäni. Lottoaisiko Jeesus?
- Suuriuskoinen
Jos on paljon uskoa niin lottoaa vain yhden rivin mutta vähäuskoiset lottoaa monta riviä ja se jolla on oikein paljon uskoa se ei lottoa ollenkaa, sillä kyllä rahaa tulee...
- evlut
Minulla on paljon uskoa ja yksi rivi lottoa.
- Höpö löpö
Polvijärven pastorin ohjelmassa pidetään paljon muutakin syntinä. Katsoin kerran yhden jakson jossa Aulikki sanoi Kalevala-koruja saatanan tekeleeksi. Hän oli itse hävittänyt lahjaksi saamansa Kalevala-korut. Polovijärven pastori ei liene paras esimerkki hengelliseksi ohjaajaksi.Intoa hänellä kyllä on, mutta se jokin, se jokin puuttuu.
- qsetus jatq
Jos haluat päästä taivaaseen, niin muista Jeesuksen sanat: 'helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä taivasten valtakuntaan.'
Joten jos enemmän kuin 5 oikein napsahtaa, kannattaa varmuuden vuoksi lahjoittaa ne pois. Ja samalla tietysti muutkin rikkaudet jos niitä sattuu nurkista löytymään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2131403- 961266
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan21011Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9908Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86880Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle15871- 32810
Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.57796T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37748Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44734