UT:ssa opetetun yhden kasteen tulee olla UT:n opetusten mukainen

Moni täällä yrittää kyseenalaistaa UT:n opetusten mukaisen vain uskoontulleille suoritettavan apostolisen vesikasteen veteen upottamalla vedoten siihen, että UT:n mukaan on olemassa vain yksi kaste.

Noin persuteeton väite on rinnastettavissa samaan, kuin jos väittäisi sellaisen uskon Jumalaan riittävän, mikä on buddhalaisuuden läpitunkema vedoten siihen, että on kyseessä vain yksi usko!

Voidaksesi saada tästä Kristinuskon perusteisiin kuuluvasta toimenpiteestä (upotuskasteesta) apostolisen käsityksen, tule keskustelemaan tilaisuuteemme ensi perjantai-iltana klo 18 alkaen osoitteeseen: Asesepänkatu 1, Turku 20810. Liki Martin kirkkoa, vain noin 100 m siitä koilliseen.

Järjestämme myös halukkaille apostolisen kastetilaisuuden ja kastamme vain uskoontulleita ja suullisesti uskonsa tunnustaneita Adonai Yeshua HaMashiach HaNostri Nimeen!
...

Autoille löytyy ilmaista parkkitilaa aivan vierestä.

Tilaisuus pidetään Turun Seudun Invalidit ry:n kokoussalissa, joten myös liikuntarajoitteiset ovat tervetullaita ja heille on esteetön pääsy!

Sijainnista ja aiheista lähemmin sivuilla:
http://pro-yeshua-team.blogspot.com/

13

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen Hega

Toteutatteko myös lähetyskäskyn jälkimmäistä osaa:

28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

...opettaa kastettuja keskustellen pitämään Jeesuksen käskyt?:

Apt
      19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
      19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
      19:7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.
      19:8 Ja hän meni synagoogaan, ja kolmen kuukauden ajan hän puhui heidän kanssansa rohkeasti ja vakuuttavasti Jumalan valtakunnasta.
      19:9 Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa.
      19:10 Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan.

• Opetamme heitä vaeltamaan kuten Yeshua vaelsi, sillä UT:n Kirjoitusten mukaan he ovat siihen velvolliset, samoin kuin myös me olemme!

• yakov
      Jääkö lapset seurakunnan ulkopuolelle,miten heidän käy eikö jeesus pelasta heitämyös.Vai pitääköhedän kasvaa aikuseksi ennen kuin saavat opetuksen.

• toinen Hega

>>Jääkö lapset seurakunnan ulkopuolelle,miten heidän käy eikö jeesus pelasta heitämyös.Vai pitääköhedän kasvaa aikuseksi ennen kuin saavat opetuksen. >>

Eikö seurakunnan ulkopuolelle kuulu jäädä vain uskosta osattomat, riippumatta siitä, ovatko lapsia vai aikuisia?

Seurakuntaan ei liitytä,
        seurakuntaan lisäännytään uudestisyntymisen kautta:

Apostolien teot:
        2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

Luuletko että Jumala ei pysty pelastamaan niitä, jotka hän on valinnut?
        (myös lapsia?)

• Eivät suinkaan! Heidät on syytä tuoda uskovien kokouksiin aina, kun se on mahdollista. Yeshua siunasi lapsia ja jätti siten meille seuraajilleen esimerkin, miten huolehtia heistä tänäänkin.

Lapsia - sylivauvoista nyt puhumattakaan - ei kuitenkaan pidä mennä kastamaan vielä siinä vaiheessa, jolloin he eivät itse tiedä olevansa syntisiä, sillä apostolinen upotuskaste suoritetaan syntien anteeksisaamiseksi ja tietenkin vain niille, jotka itse tunnustavat syntinsä ja itse tahtovat mennä kasteelle!

Ei Herra Yeshua vie ketään ihmistä taivaaseen vastoin tämän omaa tahtoa. Tästä syystä Yeshua sanoi opetuslapsilleen: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua!"

• Bud Spencer!

UT:ssa EI missään kohtaa ole OPETUSTA, että VAIN uskoontulleen saa kastaa ja vain silloin kaste olisi oikea kaste,

UT:ssa kerrotaan TAPAHTUMIA, joissa uskoontulleita kastettiin, KUN EVANKELIUMIN SAARNAAMINEN ALOITETTIIN.

Pakkohan ALUSSA, kun seurakuntaa PERUSTETAAN, ja "lähdetään nollasta liikkeelle", on kastaa evankeliumin saarnan vastaanottavia kristityiksi kääntyviä ihmisiä.

JATKOSSA ei ole enää mitään syytä, miksi SEURAKUNTAAN SYNTYVIÄ kristittyjen lapsia ei kastettaisi jo pieninä.

Sitäpaitsi UT:ssakin on myös kerrottu LUKUISISTA TAPAUKSISTA, JOISSA KASTETTIIN PIENIÄ LAPSIA JA VAUVOJA! KOKONAISTEN SUURTEN PERHEKUNTIEN KASTEISSA!!!!!

"Uskovien kaste"-opetus on aivan äkkiväärää biblististä Raamatun selittämistä.

Ja motiivikin on palstalla tuotu sille useasti esille: jäsenten ryöstökalastus kirkoista!

• Buncer

Spenseri on oikeaasa.

UT:ssa ei kielletä kastamasta vaikka Buddhan nimeen, joten sellainen
        kaste on aivan yhtä raamatullinen kuin vauvakaste!!!
        Jatkossa ei ole väliä, miten se kaste suoritetaan.

• mathetes

Vastaus spencerille!

Kirjoitit:
        >>UT:ssa EI missään kohtaa ole OPETUSTA, että VAIN uskoontulleen saa kastaa ja vain silloin kaste olisi oikea kaste,>Pakkohan ALUSSA, kun seurakuntaa PERUSTETAAN, ja "lähdetään nollasta liikkeelle", on kastaa evankeliumin saarnan vastaanottavia kristityiksi kääntyviä ihmisiä.>JATKOSSA ei ole enää mitään syytä, miksi SEURAKUNTAAN SYNTYVIÄ kristittyjen lapsia ei kastettaisi jo pieninä.>Sitäpaitsi UT:ssakin on myös kerrottu LUKUISISTA TAPAUKSISTA, JOISSA KASTETTIIN PIENIÄ LAPSIA JA VAUVOJA! KOKONAISTEN SUURTEN PERHEKUNTIEN KASTEISSA!!!!!>"Uskovien kaste"-opetus on aivan äkkiväärää biblististä Raamatun selittämistä.>Ja motiivikin on palstalla tuotu sille useasti esille: jäsenten ryöstökalastus kirkoista!

• Matkan jatkuessa...

"Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"

Filippus sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista."

Hoviherra vastasi: "Minä uskon että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."

Hän käski pysäyttä vaunut, ja he molemmat, Filippus ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippus kastoi hänet." Apt. 8: 36 - 38.

Vaikka jakeen 37 alaviitteessä huomautetaankin, että "Jae puttuu vanhimmista käsikirjoituksista, tuo puuttuminen ei suinkaan muuta jakeen 37 arvoa.

Olipa jae alkuperäisen kirjoittajan eli Luukkaan käsialaa, tai jonkun myöhemmän tekstin täydentäjän työtä, se kuvaa silti alkuajan kristittyjen näkemystä, jonka mukaan se, ettei ihminen kaikesta sydämestään usko evankeliumin julistuksen välityksellä kuulemaansa, se estää kastamasta häntä, olipa hän kuka tahansa tai minkä ikäinen tahansa.

Bud Spencer puhui siis tuossa edellä täyttä "höpöä".

• Ehdotan Buddylle Apostolien tekojen lukemista nykyistä tarkemmin ja siksi aikaa olisi hyödyllistä laittaa syrjään täysin UT:n opetusten vastainen sylivauvakaste!

Sylivauvakaste on perinnerikasta taikauskoa, eikä perustu mihinkään Raamatun opetukseen, vaan on jälkijättöistä maallistuneiden kirkkojen harjoittamaa ihmissielujen kalastusta omiin instituutioihinsa!

Mä en kalastele yhtäkään sellaista ihmissielua täällä enkä muuallakaan, joka on jo ollut kuuliainen Herra Yeshuan ja tämän apostolien opetuksille. Tosiasia kuitenkin on, että Suomen Siionissa huikea enemmistö on täysin epätietoista ja tahallaan harhaanjohdettua koskien apostolista opetusta ja terveoppista seurakuntakäytäntöä.

Siksi minua tarvitaan ja muitakin kaltaisiani! Tervetuloa siis apostoliselle upotuskasteelle, sillä huomaan sinun olevan vielä vailla Pyhän Hengen lahjaa. Ilman tätä lahjaa on turha kolkutella taivaan portteja!

• Buncer kirjoitti:

Spenseri on oikeaasa.

UT:ssa ei kielletä kastamasta vaikka Buddhan nimeen, joten sellainen
        kaste on aivan yhtä raamatullinen kuin vauvakaste!!!
        Jatkossa ei ole väliä, miten se kaste suoritetaan.

Heh-heh... Hieno oivallus kerrassaan!

Ei Raamatussa kielletä kastamasta koiriakaan, mutta se ei silti merkitse sitä, että koiratkin pitäisi kastaa... :o)

• mathetes kirjoitti:

Vastaus spencerille!

Kirjoitit:
        >>UT:ssa EI missään kohtaa ole OPETUSTA, että VAIN uskoontulleen saa kastaa ja vain silloin kaste olisi oikea kaste,>Pakkohan ALUSSA, kun seurakuntaa PERUSTETAAN, ja "lähdetään nollasta liikkeelle", on kastaa evankeliumin saarnan vastaanottavia kristityiksi kääntyviä ihmisiä.>JATKOSSA ei ole enää mitään syytä, miksi SEURAKUNTAAN SYNTYVIÄ kristittyjen lapsia ei kastettaisi jo pieninä.>Sitäpaitsi UT:ssakin on myös kerrottu LUKUISISTA TAPAUKSISTA, JOISSA KASTETTIIN PIENIÄ LAPSIA JA VAUVOJA! KOKONAISTEN SUURTEN PERHEKUNTIEN KASTEISSA!!!!!>"Uskovien kaste"-opetus on aivan äkkiväärää biblististä Raamatun selittämistä.>Ja motiivikin on palstalla tuotu sille useasti esille: jäsenten ryöstökalastus kirkoista!

Hienoa Mathetes!

Kirjoitit täyttä asiaa!

• Matkan jatkuessa... kirjoitti:

"Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"

Filippus sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista."

Hoviherra vastasi: "Minä uskon että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."

Hän käski pysäyttä vaunut, ja he molemmat, Filippus ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippus kastoi hänet." Apt. 8: 36 - 38.

Vaikka jakeen 37 alaviitteessä huomautetaankin, että "Jae puttuu vanhimmista käsikirjoituksista, tuo puuttuminen ei suinkaan muuta jakeen 37 arvoa.

Olipa jae alkuperäisen kirjoittajan eli Luukkaan käsialaa, tai jonkun myöhemmän tekstin täydentäjän työtä, se kuvaa silti alkuajan kristittyjen näkemystä, jonka mukaan se, ettei ihminen kaikesta sydämestään usko evankeliumin julistuksen välityksellä kuulemaansa, se estää kastamasta häntä, olipa hän kuka tahansa tai minkä ikäinen tahansa.

Bud Spencer puhui siis tuossa edellä täyttä "höpöä".

Olen kanssasi samaa mieltä jakeista Apt. 8: 36,37 ja 38.

Täydennän niitä kuitenkin sillä, että Filippus käytti opettaessaan ja kastaessaan Vapahtajamme alkuperäisiä hebrealaisia erisnimiä: Adonai Yeshua HaMashiach HaNostri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      522
      4368
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3481
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      284
      2302
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      476
      2179
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      86
      1486
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1373
    7. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      102
      1301
    8. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      64
      1281
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      65
      1204
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      84
      1134
    Aihe