Jokelan lammen "uimaranta"

Ex-uimari

On se kumma, että kunta ei voi laittaa yhtä uimakoppia sinne "rannalle". Voihan sen uimapuvun laittaa kotona valmiiksi päälle, mutta ei ole kiva mennä kotiin märkä uimapuku vaatteiden alla. Matkaa kun on parisen kilometriä enkä omista autoa. Olen monena keväänä meilannut kunnalle ko. toivomuksen, mutta turhaan. Ja Bajamaja on muita tarpeita varten ei mikään pukukoppi. Menisivät kunnan virkamiehet esim. Sääksjärven rannalle katsomaan mallia pukukopista jos eivät muuten osaa sellaista tehdä. Paljonko sellainen koppi maksaisi, ei varmaan ole rahasta kiinni, mutta tahdosta.

14

2320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viisanen

      Onko tuo entisten huumehörhöjen ja alkkisten suurta kunnioitusta saanut "kuralampi" yleensäkään edes uimakelpoinen. 100 x 100 metriä kokoinen lampi on täynnä piikkejä, rikkoutuneita kaljapulloja ja polkupyöränromua täynnä sekä sieltä voi löytyä ihan mitä vain. Uintisi tapahtuu varmasti omalla vastuulla. Itse kävisin mielummin suihkussa, kuin menisin uimaan tuohon iilimatoja kuhisevaan lampeen.

      Eihän tuota kurakkoa voi mitenkään verrata Sääksjärveen, jossa on puhdas vesi ja järvi on usean neliökilometrin kokoinen vuosikymmeniä ollut suosittu uimapaikka.

      Ota järki käteen, sillä eihän kuntien ole järkeä rakentaa uimakoppeja joka hemmetin kuralampea varten.

    • lyseonkasvattilammes

      Joo tolla periaatteella voisi rakentaa pukukopin vessanpöntön viereen. Vain täyskahjo ui siinä lammessa.

    • Ex uimari

      Enpä ole tiennyt, että lammen tilanne on noin surkea. Kunnan sivujen mukaan vesi on ollut puhdasta. En kyllä ole siinä vielä uinutkaan tuon pukukopin puuttumisen takia. Ikävä kuulla, että jokelalaiset likaavat "omaa pesää" (iilimadot ovat asia erikseen). Olisi kiva, kun kotikylässä olisi uimapaikka. Aina ei ole tilaisuutta pitemmälle lähteä.

      • WoodTale

        Itse asun Jokelassa. Aijon huomenna mennä sinne kyllä kahlaamaan mutta en tietenkään ui.


    • hhaloo

      Siis se ei ole mikään uima-lampi, eikä ole siihen tarkoitettu.
      Noin pieni lampi on esim. niin täynnä linnun jätöksiä ja kuonaa, että olisi suorannainen ihme ettei tulisi oireita.

    • en.näissä.vesissä.ui

      Mukavampaa olisi kesäinen kunnon allas urheilukeskuksen alueella. Puhdas vesi, nurmikko, matala allas lapsille, aikuisille 25 metrinen.
      Liikaa vissiin pyydetty, tennistähän kaikki pelaa.

    • mullaolipunkit

      Jokelan lammissa elää syyhypunkkeja, ei kannata edes kahlata niissä, koska punkki kaivautuu ihon sisään muutamassa sekunnissa. Sitten kutisee ja saa raaputtaa kynnet verillä.

    • limaa.sinilevää

      Näihin lätäkoihin en edes koiraani laittaisi.

    • Kuivanmaanuimari

      No tuo oma teltta mukanasi, jos niin uimaan sinne kaipaat.
      Ja onnistuuhan se vaihto pyyhkeiden/kylpytakin allakin, kun oikein harjoittelee.

    • Tiiut

      Minkähänlainen on tilanne nykypäivänä lammella? Lapset niin kovasti tykkäisi päästä sinne polskuttelemaan.

    • Anonyymi

      Menkääs nyt katsomaan!

    • Anonyymi

      Hei! Siellä on ollut jo 2 vuotta pukukopit ja myös laituri, mutta varo kuoleita monneja rannassa!

      • Anonyymi

        Se on RIVIERA. Jokelan ylpeys. Ravintola rakennettava siihen.
        Vesi on puhdasta, suosittelen. Paikalliset narkkarit ei tiedä siitä, joten hyvä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe