Apua toiselle?

naapurin apu

Naapurini poika aloitti tänä syksynä opiskelun toisella paikkakunnalla, ja jo nyt hänen äitinsä joutuu lähettämään pojalleen lisää rahaa, jotka poika on kaiketi pelannut nettipokerissa.Samanlaista tapahtui myös pojan viel asuessa kotona. Äiti ei viitsi syyllistää poikaansa, kun hän ei ole oikein koskaan ollut kavereilla pilattu. En nyt tiedä onko pojalla varsinaista peliongelmaa, mutta minua harmittaa kun ystävä joutuu kärsimään poikansa hölmöilyjen vuoksi. Osaisitteko te tai joku muu auttaa tässä tilanteessa?

1

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!

Kiitos yhteydenotostasi. Olet naapuristasi huolissasi, ja on hienoa, että haluat auttaa ja tukea häntä. Viestistäsi käy ilmi, ettet varmasti tiedä, onko kyseessä peliongelma, ja että pojan äiti saattaa kokea ongelmasta puhumisen syyllistämiseksi.

Peliongelman puheeksi ottaminen voi usein läheisistä tuntua haastavalta ja epävarmalta, asiaa kannattaakin lähestyä ja tarkastella rauhallisesti ja maltillisesti keskustellen. Asian puheeksi ottaminen on kuitenkin hyvä keino lähteä purkamaan asiaa tosiasioiden kautta. Naapurisi ystävänä voit myös itse ottaa asian puheeksi naapurisi kanssa, ja sivuiltamme löydät siihen vinkkejä: http://www.peluuri.fi/laheiset/miten_voit_auttaa/ Myös läheiset tarvitsevat toistensa tukea.

Jos epäilet peliongelmaa, voit esimerkiksi keskustella naapurisi kanssa tämän pojan käyttäytymisestä ja vertailla sitä peliongelman yleisimpiin piirteisiin. Peliongelman tuntomerkeistä voit lukea enemmän nettisivuiltamme oheisen linkin alta: http://www.peluuri.fi/peliongelma/opi_tunnistamaan_varoitussignaalit/

Jos sinua itseäsi tai ystävääsi askarruttaa asia ja teillä on lisää kysymyksiä, voitte vaikkapa soittaa Peluurin Auttavaan puhelimeen ark. klo. 12 - 18 numeroon 0800 100 101, ja voimme näin kartoittaa tilannetta tarkemmin.

Ystävällisesti,
      Peluuri-tiimi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 96
      1649
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1444
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1377
    4. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      56
      1280
    5. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1258
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      965
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      827
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      771
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      754
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      735
    Aihe