Karavaanarit-ohjelmasarjassa viime kesänä Wilma "Hantta" Schlizewski vieraili Isossa kirjassa.
Häntä tyttärineen ei suvaittu alueella ja yhteenkään tilaisuuteen heitä ei päästetty.
http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/viihde/karavaanarit/uutiset?1337610
Kyseinen jakso tuli 8.6 nimellä "Taivas on mustavalkoinen"
Ohjelman alussa Hantta kertoo nuorena punkkarina yrittäneensä mennä Yli-Vainion suureen tilaisuuteen jossa Niilo oli kerännyt suuria setelitukkoja ihmisiltä ja Hantan nähtyään Yli-Vainio oli huutanut "saatana saapui paikalle" ja hänet oli retuutettu ulos.
kyseinen jakso:
http://www.katsomo.fi/?progId=70997
Jotenkin suvaitsemattomaltahan tuo tuntuu kun hiukankin erinäköistä, temperamenttista porukkaa ei haluta paikalle mutta pahimmatkin rikolliset kelpaa.
Millähän perusteella tuo tiukka raja vedetään, jossa ihminen hylätään tai hyväksytään?
Karavaanari Hantta Isossa kirjassa
25
167
Vastaukset
- +-0
Luulevaiset on tunnetusti vihaisia katkeria ja suvaitsemattomia.
Mitäpä muuta heiltä voisi odottaa? - Tiedän, Jumala on
Olen uskovainen ollut jo 25 vuotta. Rakastan Jeesusta enemmän kuin elämääni.
Seuraava outo kokemus on täyttä totta: Näin kerran näin Hantta Krausen Itäkeskuksessa eräässä kaupassa.
Kun Hantta näki minut, hän jähmettyi ja katsoi minua yhtäkkiä silmät hirvittävää vihaa uhkuen ja pullistuen päästä kuin paholainen, vaikka olin hänelle ihan outo ihminen.
Hetken luulin jo, että hän käy päälleni, mutta jokin esti häntä. Tiedän että tuo Jokin oli Pyhä Henki minussa, joka myös sai hänet katsomaan minua kuin riivattuna.
Hänessä oli selvästi erittäin paha vastahenki, joka vihasi minun Henkeäni.Noinhan Eroekin kerran sanoi.
Uskoisin tuon asian olevan toisin päin, vaan sitä ei välttämättä itse ymmärrä.
Et ehkä tajua itse tuijottavasi ja toinen hämmästyy tuijotustasi.- Hmm...
Tällä videolla esiintyvällä naisella seisovat silmät päässä ja viha on valtava:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10156253 - Just joo
Hmm... kirjoitti:
Tällä videolla esiintyvällä naisella seisovat silmät päässä ja viha on valtava:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10156253Kyllä Hantan on täytynyt nähdä sinun vihasi ja halveksuntasi. Sitä ei vain aina hoksaa omaa käytöstään. Mutta voihan tähänkin tapaukseen sotkea pahat ja hyvät henget, Jeesuksen ja Jumalankin, niinkuin lahkolaisilla sekasikiöillä on tapana.
- KTS (Ei kirj.)
Tässä varmaan molemmat ovat tuijottaneet toisiaan ja sitten pinna kiristynyt. Sellaista sattuu.
- Tiedän, Jumala on
Just joo kirjoitti:
Kyllä Hantan on täytynyt nähdä sinun vihasi ja halveksuntasi. Sitä ei vain aina hoksaa omaa käytöstään. Mutta voihan tähänkin tapaukseen sotkea pahat ja hyvät henget, Jeesuksen ja Jumalankin, niinkuin lahkolaisilla sekasikiöillä on tapana.
No ei takuulla ole minulla mitään vihaa ja halveksuntaa Hanttaa kohtaan, aivan nurinkurinen väite - Enhän tunne edes koko ihmistä, muuten kun ulkonäöltä jostain takavuosien tv-ohjelmasta!!!
Ihmettelin vaan, että kukahan outo tyyppi minua noin kiihkeän vihaisesti mulkoilee silmät seljällään päästä, kunnes tajusin, että Hanttahan se - hänestähän siis EI voi erehtyä! - Otto-Boy
Pe.ku kirjoitti:
Noinhan Eroekin kerran sanoi.
Uskoisin tuon asian olevan toisin päin, vaan sitä ei välttämättä itse ymmärrä.
Et ehkä tajua itse tuijottavasi ja toinen hämmästyy tuijotustasi.Tottakai uskot asian olevan toisinpä'n - olethan ateisti kuten Hanttakin, teillä on sama henki.
* Se raha juttu ei ole niin, että ne setelitukot olisvat menneet Niilolle, ei, vaan kokouksen järjetäjille, niilo sai ainaostaan sen mitä saarnajille yleensä maksetaan, iahan mitätön osa kokonaiskolehdista.
* En tiedä mitä se siellä on tapahtunut, ettei hanttaa päästetty tilaisuuteen, vaikuttaa epäuskottavalta !"* Se raha juttu ei ole niin, että ne setelitukot olisvat menneet Niilolle, ei, vaan kokouksen järjetäjille,"
Kyseessähän oli Niilon järjestämä kokous.- malakka
Pe.ku kirjoitti:
"* Se raha juttu ei ole niin, että ne setelitukot olisvat menneet Niilolle, ei, vaan kokouksen järjetäjille,"
Kyseessähän oli Niilon järjestämä kokous.Yli vainion aikoihin monet helluntailaiset keräsivät rahat ihmisiltä,Minua surettaa kun sairaat toivoa parantumisesta joutuivat maksamaan helluntailais rosvoille setelirahaa nk. vapaaehtoisena uhrina.
Ei helluntailaisten kokouksissa kolikoita tunnettu eikä edelleenkään tunneta vaan pitää olla setelirahaa, kahisevaa,
Eräskin lahkolainen kerskui saaneensa kuukaudessa ruhtinaalliset rahat ihmisiltä pitäessään hengellistä kokousta. Pe.ku kirjoitti:
"* Se raha juttu ei ole niin, että ne setelitukot olisvat menneet Niilolle, ei, vaan kokouksen järjetäjille,"
Kyseessähän oli Niilon järjestämä kokous.* Ei suinkaan, vaan yleensä paikallis-seurakunta jäjestää ja sitten valitsee ja kutsuu puhujat, tässätapauksessa Niilo Ylivaino oli puhuja vairailija, ei siis ollut paikkakuntalaien, ei sittenkään, vaikka kokous olisi ollut lapualla. Niilon korvaukset kokouksisya olivat sellaista markan aina, 300 mk per kokous ! matkakulut, ja yleensä saarnaaja on sisällä jossain uskovan kodissa, joka tarjoaa suoan ja yömajoituksen. Näin se menee! Turha muuta alkaa vänkäämään !
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ei suinkaan, vaan yleensä paikallis-seurakunta jäjestää ja sitten valitsee ja kutsuu puhujat, tässätapauksessa Niilo Ylivaino oli puhuja vairailija, ei siis ollut paikkakuntalaien, ei sittenkään, vaikka kokous olisi ollut lapualla. Niilon korvaukset kokouksisya olivat sellaista markan aina, 300 mk per kokous ! matkakulut, ja yleensä saarnaaja on sisällä jossain uskovan kodissa, joka tarjoaa suoan ja yömajoituksen. Näin se menee! Turha muuta alkaa vänkäämään !
* Anteeksi palstalaiset, lapsuksia tulee, täytyy skarpata !
- Inhottavaa valhetta
En usko sanaakaan Hantan jutusta, taisi olla niin kännissä, että muisti jutun väärin.
Hantastahan on aina näkynyt ja kuulunut, että hän edustaa pimeyden valtakuntaa, ei siinä ole mitään ihmeellistä.
Se on vaan kovin valitettavaa, mutta niin se vaan on, että, jokainen tekee uskonratkaisunsa ihan itse tai on tekemättä, kuten Hantta ainakin tähän asti.
Vielä olisi tosin Hantallakin vähän aikaa tehdä parannus elämässään ja rukoilla Jeesusta elämäänsä. Mutta se aika on lyhyt, Jeesus on jo tulossa! - Tehkää parannus
Olet Pe.ku Hanttoinesi patologinen valehtelija, kuten teidän herrannekin saa.tana.
- Tämä on faktaa!
Hantta on erittäin fiksu nainen ja kasvattanut lapsensa hyvin. Niilon on täytynyt osoittaa häntä kohtaan halveksuntaa tai pelkoa, niinkuin nurkkakuntaiset. Tuohon aikaan luultiin että tatuointeja ja ihokoruja käyttävä ei ole normaali ihminen vaan vähintäänkin saa.t..anan palvoja. Kysympä kumpi heistä Hantta vai Niilo on normaali ihminen. Mielestäni Hantta päivänselvästi. Niilo taas oli sekaantunut kaikenmaailman huhhahhei-liirumlaarumeihin ja woodoo-menoihin ilman tatuointeja ja kasvokoruja.
- tyhmyys teoissa
Tämä on faktaa! kirjoitti:
Hantta on erittäin fiksu nainen ja kasvattanut lapsensa hyvin. Niilon on täytynyt osoittaa häntä kohtaan halveksuntaa tai pelkoa, niinkuin nurkkakuntaiset. Tuohon aikaan luultiin että tatuointeja ja ihokoruja käyttävä ei ole normaali ihminen vaan vähintäänkin saa.t..anan palvoja. Kysympä kumpi heistä Hantta vai Niilo on normaali ihminen. Mielestäni Hantta päivänselvästi. Niilo taas oli sekaantunut kaikenmaailman huhhahhei-liirumlaarumeihin ja woodoo-menoihin ilman tatuointeja ja kasvokoruja.
Miten voi olla fiksu jos haluaa ehdoin tahdoin mennä paikkaan jossa on ihmisiä joista ei pidä? Koko touhu tossa videon pätkässä näytti enemmänkin siltä, että kyseisellä ihmisellä on vaikeuksia itsensä kanssa suhteessa helluntailaisiin. Tyhmyys ja viisaus osoitetaan ihmisen teoissa ja tässä videolla se oli todella selvästi näkyvissä: " no sitten me aloitetaan juomaan viinaa!" sillä tavalla!
- Sekopäät!
tyhmyys teoissa kirjoitti:
Miten voi olla fiksu jos haluaa ehdoin tahdoin mennä paikkaan jossa on ihmisiä joista ei pidä? Koko touhu tossa videon pätkässä näytti enemmänkin siltä, että kyseisellä ihmisellä on vaikeuksia itsensä kanssa suhteessa helluntailaisiin. Tyhmyys ja viisaus osoitetaan ihmisen teoissa ja tässä videolla se oli todella selvästi näkyvissä: " no sitten me aloitetaan juomaan viinaa!" sillä tavalla!
Helluntailaiset se ongelma on eikä Hantta.
Tämä on faktaa! kirjoitti:
* Oletan asian olevan niin, että kun Niilolla oli Hengetuntemisen armolahja, hän sumsi hengessään vieraan voimakkaan hengen läsnä olon, ja samassa näki hannatan, nii usklasi sanoa asian suoraan , kiertelemättä, sellainen Niilo oli, ikävä tässä tulee Niiloa !
- Pyh!
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Oletan asian olevan niin, että kun Niilolla oli Hengetuntemisen armolahja, hän sumsi hengessään vieraan voimakkaan hengen läsnä olon, ja samassa näki hannatan, nii usklasi sanoa asian suoraan , kiertelemättä, sellainen Niilo oli, ikävä tässä tulee Niiloa !
Älä horise! Ja kirjoittele silloin kun olet selvinpäin. Jospa se olikin Hantta joka tunsi Saa.t.a.n.a.n läsnäolon Niilossa.
- Järki päähän
Sekopäät! kirjoitti:
Helluntailaiset se ongelma on eikä Hantta.
Eihän hellut hanttalaan menneet, vaan hantta hellulaan.
- Typerys!
Järki päähän kirjoitti:
Eihän hellut hanttalaan menneet, vaan hantta hellulaan.
Ongelmahan on se että hellareilla on ongelmia suvaita kaikkia ihmisiä. Ei Hantalla varmaankaan ole tuollaista sivistymätöntä moukkamaista luonteenvikaa.
- Pettynyt teihin
Ai että tällaista täällä tänään. Kertokaahan rehellisesti onko teissä yhtään tosi uskovaista. Uskomatonta että kun jollakin on ennakkoluuloja ja ongelmia itsensä kanssa, niin kuin nyt tässä tapauksessa Niilo Ylivainiolla Hannele Schlizewskiä kohtaan niin te käytte kilvan haukkumaan Hannelea ja hänen perhettään. Ei tosin kaikki. Muutamia kirjoittajia on jotka ovat ymmärtäneet mistä on ollut kyse.
- ...........
Hantta kertoo ettei häntä päästetty yhteenkään Ison Kirjan tilaisuuteen? Onko käytäntä ja totuus tässäkin erilaiset? Väitetään, että kaikki ovat tervetulleita helluntailaisten tilaisuuksiin mutta käytännössä eivät olekaan?
Taitaa olla väitteet vain kilven kiillotusta ja todellisuus tästä lahkouskonnosta toinen. - Rehellisyyttä !!!
Voitko sinä KÄSI SYDÄMELLÄ sanoa, että Hantta on henkilö, joka puhuu vain ja ainoastaan totta vihaamistaan uskovaisista???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1921368
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85862
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52761- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253637Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä320614Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7595Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55589- 53584