Henkien tunnistamis lahja

Kristuksen lammas

Olen törmännyt monen laisiin seurakuntiin etsiessäni omaa hengellistä kotia.Lähinä minua huolestuttaa missä hengessä seurakunta on.Haetaanko kunniaa Herralle vai voita leivän päälle.Itse olin eksyä todella elävään seurakuntaan siellä profetoidaan,ylistetään,lauletaan ja tanssitaan Herralle.Sain kuulla sitä mitä halusin,minun korviani hiveli mitä sain kuulla,ylistettiin Herraa ja runsasta antajaa Jumala siunaa.Kaikki tuntui hyvältä ja joka kokous oli mahtavassa hurmahengessa.

Mutta sitten alkoi jokin minua repimään,kun olin yksikseni Herran hengessä sain sydämmeeni vastauksia joita en halunnut kuulla.Henki minussa vastusti menemästä tuohon seurakuntaa,,,,älä tee väärin.Miksi tämä ääni ja se ei jättänyt rauhaan ja näin minä lopetin käymisen tässä seurakunnassa ja sain rauhan.

Sitten kävin pienessä seurakunnassa joka oli hajonnut kahtia.Tähän oli jäänyt vain muutama kymmenen ihmistä jotka pääsääntöisessti oli vanhempaa väkeä.Siellä on muutamia nuoria evankelistoja jotka janovat Herran totuuta.Muistan kun menin kuuntelemaan saarnaa sain vastauksia minua askaruttaviin kysymyksiin,hämmästelin kuinka saarnaaja puhui kipeistä asioista ja kuinka ne vahvisti sitä mitä olen raamatusta lukenut.Saarnan jälkeen tuli mies juttelemaan minulle ja antoi minulle sellaisia vastauksia mitkä tuntui sydämmessä oikeiksi.

Nämä kaksi seurakuntaa tunnustavat samaa Herraa ja tekevät vielä yhteistyötäkin,mutta henki on aivan eri.Ensinmäinen on kuin rikasmies joka pudottaa isontukun rahaa kirstuun jotta kaikki näkee ja toinen kuin köyhä leski jolla ei ole kuin muutama lantti.Ruumiini halusi ensinmäiseen,mutta henkeni valitsi jälkinmäisen ja näin teen.

Miksi siis ei pienen seurakunnan väki tunnista isossa vallitsevaa henkeä?eikö heillä ole hengentunnistamia lahjaa vai eikö he uskalla.tiedän sydämmessäni että monet pienen seurakunna jäsenet tunnistavat ison seurakunnan hengen.Onko siis vain harvoilla hengentunnistamis lahja?Tiedän muutaman henkilön jotka tuntevat samoin mutteivat sano asiasta,miten pitäisi menetellä?

4

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voisiko myös olla näin: Suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta-ja hopea-astioita, vaan myös puu-ja saviastioita. Toiset ovat arvokkaaseen käyttöön, toiset halpaan. Jos siis joku puhdistaa itsensä tuollaisesta, hänestä tulee astia arvokkaaseen käyttöön , pyhitetty, isännälleen hyödyllinen ja kaikkiin hyviin tekoihin valmis. 2Tim.2:20-21

• niin olen kokenut

Niin se on, ei todella ole helppoa sanoa tarkkaa asiaa mikä on outoa jossain julistuksessa, vaikka sen kyllä aistii, että kaikki ei ole oikein, mutta kuitenkin ei osaa sanoa tarkalleen mikä on vierasta. Enkä tarkoita täydellisyyttä, sillä niitä meistä ei tule. Mutta kun jossain aistii,että onko koko henki Jumalasta.

• niin olen kokenut

Monesti mietin viekö Julistus lähemmäs Jeesusta, vai poispäin, omiin tekoihin jossa Jeesuksen sovitus ei ole enää keskeistä. Nykyään on paljon hyveoppia eikä Jeesuksesta mainita välttämättä sanaakaan, korkeintaan Jumala.

• Kristuksen lammas

Tuo on totta.Oletko pannut merkille kuinka sana Jeesus saa ihmiset kavahtamaan,jopa uskovaisetkin jotka ei ihan elä Herralle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3035
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1245
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1047
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      961
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      925
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      897
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      871
    8. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      161
      851
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      784
    Aihe