Katkeruus yksinäisyyden osasyynä

Tämmöstä mielessä

"Yksinäisyys sydämessä, katkeriksi pisaroiksi tiivistyy
Siinä yksinäisyyden on seuraus, siinä on sen syy "
Juice

Yksinäisen katkeruus tilanteeseensa on tavallista ja se katkeruus
näkyy ulospäin. Tälläinen katkera henkilö karkoittaa ihmisiä
eikä ihmissuhteiden luonti onnistu kun aina vain on synkkämielinenkin.

Yksinäistä vältellään muutenkin ja jos esim hakee netistä
kirjoittelukaveria niin jos paljastaa olevansa yksinäinen
loppuu viestitttely aika nopeasti. Näin mulle ainakin on käynyt.

5

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttönen-

Tämä on ihan totta, itsekin olen miettinyt että onko masennus (tai kuvaamasi katkeruus) yksinäisyyden syy vai seuraus. Ystäviä tarvitsee, mutta kuka jaksaisi olla masentuneen kaveri ja sitten sitä masentuu vaan entisestään jos on yksinäinen...ikävä noidankehä.

• Katkeruus on seuraus

Maailma aiheuttaa katkeruutta. Kukaan ei vain huvin vuoksi valitse katkeruutta.

• Maailman palkka

Katkeruus syntyy jatkuvista huonoista kokemuksista sekä voimattomuudesta vaikuttaa omiin asioihin. Katkeruuden kipinä leimahtaa kun tajuaa, ettei maailma ollutkaan hyvä ja oikeudenmukainen paikka, niin kuin meille lapsena uskoteltiin. Ja siitä, että huomaakin ajautuneensa väliinputoajaksi vaikka edessä piti olla loistava tulevaisuus..

• Only 1 reason... 1 of 10... ~10

• Voisin kuvitella, että pelko siitä ettei kukaan jaksa katsella itseä masentuneena voisi aiheuttaa käytöstä joka karkoittaa muita.

Masentunut ei välttämättä uskalla panostaa liikaa ihmissuhteeseen, ihan hyvää hyvyyttäänkin, koska toinen on selvästi tekemässä tyhmää ratkaisua ollessaan sinun ystäväsi (jos vertaa aiempiin tapauksiin ja tilanteisiin). Tältä siis itsestä voi tuntua.

Ihmisessä, joka on tai haluaa olla sinun ystäväsi, on selvästikin jotain vikaa. Miksi se muuten olisi ystäväsi kun kaikki muutkin aina jättää toisen.

Katselin tylsyyttäni suomi24 treffi-ilmoituksia, ja siellä oli viehättävä tyttö, joka sanoi olevansa tylsä. Alkoi heti kiinnostaa. Henkilökohtaisesti, olen mielummin "tylsimyksen" kanssa ystävä, kuin jonkun jolla on jatkuva tarve showhun. Tylsyys ei siis tässä tapauksessa tarkoita tekemisen puutetta, vaan sellaista persoonaa, joka ei vain aina jaksa esiintyä tai olla olevinaan, ta olla ihmisten seurassa. Muuten sitä voi tehdä vaikka mitä. Olen itse monen mielestä todella tylsä kun en tee asioita kuten he haluaisivat, en innostu minua innostamattomista asioista, mutta voisin uskoa, että joku, joka innostuu samoista asioista kuin minä pitäisi minua ei tylsänä.

Se on niin paljon helpompaa myös jaksaa olla "ei tylsien" ihmisten seurassa, kun on edes kotona jotain omaa johon palata, tai joku oma porukka jonka kanssa tehdä sitten jotain mielekkäämpää.

Itse yritän nyt olla vian itsekseni tyytyväinen ensin, ja sitten vasta muiden kanssa. Se on ahdistavaa huomata olevansa jopa onnellinen yksin, mutta siitä se lähtee kai, en tiedä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4836
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      202
      2597
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1687
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      29
      1655
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      24
      1517
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      29
      1425
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1227
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      149
      1108
    9. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1044
    10. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      962
    Aihe