voisitteko valaista tietämätöntä?

bella92

Eli mitä tarkoittaa Kaikennäkevä silmä?

http://travellerism.files.wordpress.com/2010/05/alistuminen10.jpg

Wkipedia: "Silmä – Jumalan kaikkinäkevä katse. Usein nämä tunnuskuvat yhdistetään siten, että silmä on kolmion sisällä ja kolmio ympyrän sisällä "

Jos se on Jumalan kaikkinäkevä katse, miksi siitä puhutaan piiloviestinnästä, saatanasta ja okkultisimista?

4

402

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Porinpoika71

Asiaan sekoitetaan satanismia ja muuta asiaan kuulumatonta, koska se mielletään vapaamuurareiden symboliksi. Vapaamuurareiden vainoamista on ollut kautta aikain ja se on johdettu katolisen kirkon toimesta ja heidät on yhdistetty illuminatiin.

Kyseinen tunnus on perikristillinen ja siinä on jumalan kaikkinäkevä silmä ja kolmio markeeraa isää, poikaa ja pyhää henkeä. Kolminaisuusoppi, joka on kirkon opettama, on toisaalta harhaoppia. Jumala ei ole kolmijakoinen vaan yksi. "Minä olen Herra sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia." Jeesus ei ole Jumala vaan hänen poikansa. Pyhä Henki on sekoitettu mukaan, jotta Kristinusko oli helpompaa levittää pakanakulttuureihin ja he saivat samantapaisen kolmijakoisen jumalan, kuin heillä oli.

Kyseinen silmä kolmiossa, löytyy mm. USA:n dollirin setelistä ja teksti: "Jumalaan me luotamme."

Ei kannata miettiä liikaa itselle merkityksettömiä symboleja. Kuolemanpelkoisetkin murehtivat kuolemaa, vaikka syntymä on heille ollut se kaiken pahan alku ja juuri. Ihminenhän on kuolemanvaaralle altis heti syntymänsä jälkeen ja jo äitinsä kohdussa.

• Illuminaatit

Kaikkinäkevä silmä on pakanallinen symboli. Egyptiläisten uskonnossa on se vahvasti esillä. Vapaamuurarit on okkultistinen järjestö.

• m.uskonnotonlähimmäinen
        Illuminaatit kirjoitti:

Kaikkinäkevä silmä on pakanallinen symboli. Egyptiläisten uskonnossa on se vahvasti esillä. Vapaamuurarit on okkultistinen järjestö.

Thank you, Captain Obvious!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      180
      1452
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      85
      1293
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      104
      1038
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      869
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      753
    6. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      636
    7. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      7
      636
    8. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      566
    9. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      89
      553
    10. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      542
    Aihe