Olisi tarkoitus ostaa ihan uusi venetraileri "syyshintaan" eli mitä kokemuksia esim
Aku 450,600,750 trailereista ja kestääkö ne kumijousitukset ja miten laakereiden
kanssa sekä muu rakeenteellinen kestävyys ja sinkiyyksen laatu?
Kiitokset jo etukäteen asiallisista vastauksista.
Kokemuksia AKU trailereista
4
5491
Vastaukset
- PuSe
Mulla on ollut tuo 450 ja 600 -mallit. Tuo pienempi on mielestäni lähinnä soutuveneen kokoisen veneen kuljetukseen. Kapea kärry ja kovat kumivääntöjouset.. Kantavuusraja tuli vastaan jo vähän yli 200 kilon kuormalla.
600 -malli on mielestäni hyvä kärry. Sen jousitus toimii hyvin eikä hypi tyhjänäkään.
Kiinnityslenkit hyvin esillä. Lokasuojat kestää kävellä ja takavalot niissä on myös suojattu. Sinkitys on ihan yhtä hyvä kuin ns. Suomalaisissa kärryissä. - Riippuu käytöstä
Aku 1000 vlj jonka ostin uutena 2003,ei ylimääräisiä vikoja eikä harmeja viellä. Kuormaa päällä n:1000 kg sis.siirto ajot ja toimii talvitelakointi alustana.
Hinta laatu suhde miellestäni ok.
Jos pitäisi paljon pitempiä matkoja vetää, niin valitsisin tupla-aisallisen mallin. - kärrynvetäjä1
Mulla on tuo Aku 450, ja kantavuusraja jota joku täällä väitti (200) ei pidä alkuunkaan paikkansa. Maksimi kantavuus on 376 kiloa ja kärry on vankkarakenteinen peruskärry. Ihme ininää täällä joillain kun ei ilmeisimmin tiedä yhtään mitään venekärryistä. Kumiakselikärry on riittävä ja hyvin toimiva kärry useimmille alle 5 metrisiä veneitä vetäville. Niitä lehtijousi/iskunvaimenninhärdellejä tarvitaan vasta jos kiskoo usein jotain yli 500 kiloista kuollutta painoa, vanhaa ht-venettä ym. ; eli sen painoista venettä kun muutenkin olis järkevämpää ottaa jo oma venepaikka
- JaniV
Minulla on AKU 450k vuosimallia 2003 ja siinä oli laakerit todella väljät. Yritin etsiä tietoa, että mitkä laakerit siihen käy, eikä oikein tuntunut löytyvän. En löytynyt tietoa, että onko siinä kartiorullalaakerit vaiko kompaktilaakerit. Nyt on vaihdettu laakerit ja kirjoitan tänne samalla muistiin, sekä tiedoksi muille myöskin, että mitkä laakerit traileriin kävi. Laakeri on kompaktilaakeri ja laakerin kyljessä on tunnus 02 6450 02 00/EN ja mitat ovat 34x64x37mm. Vesihän noihin laakereihin taitaa mennä jo ekassa kastautumisessa, joten laitoin halvimmat laakerit, jotka löysin. Motonetistä löytyi sopiva laakeri pyöränlaakerisarja 34X64X37MM Opel/perävaunut 21-1142. Hintakin on kohtuullinen. Laakeri on tiukalla sovitteella, joten prässi olisi kätevä apuväline uuden laakerin asentamisessa. Itse sain naputeltua uuden laakerin vanhaa laakeria apuna käyttäen. Uuden laakerin jäähdytin pakastimessa kylmäksi ja pyörän navan lämmitin noin 80 asteiseksi ennen kuin yritin asentaa uutta laakeria. Toivottavasti tästä on muillekin apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta673464Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1473305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463292- 532739
- 312003
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271900- 481666
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401605Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä881589- 391370