Voiko uskova olla riivattu?

kyselevä uskis

37

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu tietysti

      siitä mitä uskovalla tarkoitetaan? Tietenkään ei voi riivaajia olla Pyhästä Hengestä syntyneellä! Sitten on Jumalaan uskovia, ja Jeesukseen uskovia, kuten riivaajatkin uskoo Jeesukseen. Nimikristillisyys ilman syntymistä vedestä ja Hengestä ei ole vielä Jeesuksen omana olemista, ja tietysti voi ilman Pyhää Henkeä saastaiset henget asustaa. Magdalan Mariasta Jeesus ajoi seitsemän saastaista henkeä kun tuli elävään sydämen uskoon. Riivaustilat on Jumalan tuomioita, mutta Jeesus tahtoo niistä ihmisiä vapauttaa kuten myös uudestisynnyttää elävään sydämen uskoon ja kiitokseen Isää Jumalaa kohtaan nimessään.

      • Anonyymi

        Kiitos tuo auttoi minuakin


    • on

      uskovainen on kirkon/uskonnon/lahkon/kultin/sektin riivaama

    • sanan mukaan

      Jumalalle on kaikki mahdollista. Kaikille voi tapahtua kaikkea.

      1. Sam. 16:14

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

    • akseli kallela

      Jumalan profeetallisen sanan mukaan Jeremian kautta Jumala sanoi, että vasta Uudessa Liitossa Jumala tulee asumaan kansansa sisimpään. Hesekielin kautta Jumala puhui saman profeetallisen sanan sanomalla, että Jumala antaa uuden Hengen kansansa sisimpään. Hesekielin luvun 11 tekstiyhteys osoittaa sen, että on kysymys Uuden liiton ajasta, jolloin Herra antaa Israelin kansalle uuden Hengen. Tässä on kysymys uudestisyntymisestä kun Israelin kansan jäännös päivien lopulla viimeisenä aikana tekee parannuksen ja Jeesuksen olevan Herra ja Messias, sen seurauksena he saavat Pyhän Hengen sisimpäänsä.

      Kuningas Saul ei elänyt Uuden Liiton ajassa ja siksi sanonta Herran Henki poistui Saulista ei tarkoita sitä, että Jumala asui hänen sisimmässään, vaan sitä että Jumalan Pyhä Henki ei enää johdattanut Saulia. Saulin syntien, pahojen tekojen ja katumattoman sydämen tähden Jumala lähetti pahan hengen vaivaamaan Saulia. Vanhassa liitossakaan ei riivaajat ilman syytä voineet vaivata ihmisiä, vaan heidän pahojen tekojensa tähden pahat henget vaivasivat heitä. Tämäkään kohta ei tue opetusta, että Uuden Liiton uskovassa voisi asua riivaajia.

      Vanhassa testamentissa Jumalan Pyhä Henki ohjasi kansaansa heidän ulkopuoleltaan käsin, koska vasta Uudessa Liitossa Jumala tulee asumaan kansansa sydämeen. Herra Jeesus vahvisti tämän saman asian:

      Joh 14:
      23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
      24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
      25 ¶ Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
      26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

      Herra Jeesus sanoi, että Hän ja Hänen Isänsä tulee asumaan niihin, jotka rakastavat Jumalaa ja pitävät Hänen sanansa. Herra Jeesus sanoi, että He jäävät asumaan sen ihmisen sisimpään, joka rakastaa Jumalaa ja pitää Hänen sanansa (haluaa uskoa sen mitä Raamattu opettaa). Herra Jeesus jatkaa ja sanoo, että Puolustaja, Pyhä Henki tulee asumaan Hänen kansansa sisimpään.

      Luuk 9:
      1 ¶ Niin hän kutsui kokoon ne kaksitoista ja antoi heille voiman ja vallan kaikkia riivaajia vastaan ja voiman parantaa tauteja.
      2 Ja hän lähetti heidät julistamaan Jumalan valtakuntaa ja parantamaan sairaita.

      Luukkaan evankeliumin 9 luku on vanhan liiton puolella tapahtunut asia, mutta tässä kohdassa on kyse Herran Jeesuksen opetuslapsista, jotka saivat voiman ja vallan kaikkia riivaajia vastaan. Tämä tarkoittaa sitä, että he saivat vallan ajaa riivaajia ulos sekä aseman missä riivaaja ei pääse asumaan heidän sisimpäänsä, koska Jumala suojelee heitä.

      Apt 1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

      Uudessa Liitossa Jumala antaa Pyhän Hengen kautta voiman, jonka avulla uskova on suojassa riivaajilta siten ettei yksikään riivaaja voi tulla asumaan uskovan sisimpään, koska Pyhä Jumala asuu uskovien sisimmässä. Riivaajat voivat Uuden Liiton aikana koittaa puhua eksyttäviä ajatuksia uskovan mieleen ja ajatusmaailmaan, mutta ne eivät voi tulla asumaan uskovan sisimpään.

      löytyy tuolt; http://koti.phnet.fi/petripaavola/uskovassaeivoiasuariivaajaa.html

      • oikeaa tietoa

        puhut täyttä potaskaa "akseli kallela" nimimerkin taakse käykeytyvä henkilö

        Vanhan liiton aikaa Pyhä Henki meni ihmisen sisälle (ei vain ohjannut ulkoapäin, kuten valehtelet idolisi kirjoituksia kopioiden)

        4. Moos. 24:2

        Ja kun Bileam nosti silmänsä ja näki Israelin leiriytyneenä heimokunnittain, niin Jumalan Henki tuli häneen.


      • Anonyymi
        oikeaa tietoa kirjoitti:

        puhut täyttä potaskaa "akseli kallela" nimimerkin taakse käykeytyvä henkilö

        Vanhan liiton aikaa Pyhä Henki meni ihmisen sisälle (ei vain ohjannut ulkoapäin, kuten valehtelet idolisi kirjoituksia kopioiden)

        4. Moos. 24:2

        Ja kun Bileam nosti silmänsä ja näki Israelin leiriytyneenä heimokunnittain, niin Jumalan Henki tuli häneen.

        Pyhä Henki tuli opetuslasten päälle Tulisten Kielten muodossa.

        Vasta kasteessa Pyhä Henki tuli sisälle ihmiseen, koska kasteessa ensin pestiin synnit pois.

        Pyhä Henki ei tule synnin sekaan ihmisen sisälle.

        Paha henki ja Pyhä Henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.


    • Teukan tunteva

      Kiitos Petri Paavolalle hyvästä kirjoituksesta. Jo tuonkin todistuksen pohjalta Teukka ei voi olla uskovainen, hänessä kun asuu riivaaja.

    • sdsdvsdfv

      Mitään muita kuin riivaajia siellä asukkaan jos uskoo riivaajiin. Mielisairautta ne jutut on.

      • Ei sen vakavampaa

        Se nyt on vain sellainen sanonta, että mikä pi-ru sua riivaa.


      • addasswvwv
        Ei sen vakavampaa kirjoitti:

        Se nyt on vain sellainen sanonta, että mikä pi-ru sua riivaa.

        No kyllä monet uskoo ettei se ole aina omassa hallussa se omanuppi.
        Pirut ja perkeleet ovat kaikki Jumalasta, elikä siten hieman outoa hommoo?


    • oikeaa tietoa

      vaikka useampiakin.

      Juudaskin oli Jeesuksen valitsema ja uskovainen.

      Mutta häneen meni itse Paholainen henkensä kun työnsi Juudaksen sisälle.

      Jumala voi sallia useammankin pahan hengen mennä uskovaan, uudestisyntyneeseen ja puhdistettuun sydämeen. Niin kävi kuningas Saulille ja entiselle Saulus Tarsolaiselle.

      24 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
      25 Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
      26 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

      • Paavalin veli

        Taas tuota tuttua teuvolaista Paavalin demonisointia. Koita nyt jo vähitellen raitistua.


    • Minä kysyn:

      Miksi hanki päällesi Jumalan kirouksen tuomalla raamattukeskusteluun vääräuskoiseksi uudelleen kastetun ihmisen harhaopetusta?

      • Lue poika

        Lue poika raamattua, niin asiat voi kirkastua sinullekin.


    • Ei uskovassa voi asua riivaja,koska se on pyhänhengen temppeli.
      Siellä on jumalan laki asuu.
      Riivaajat kyllä tunnistta missä jeesus on ja he pelkäävät sitä.
      Sen sijaa uskova voi ajaa riivajia ulos toisesta henkilöstä jeesuksen nimeen on kuitenkin kysyttävä jeesukselta lupaan,se tapahtuu rukousessa.

    • amen amen

      Amen kuulija1lle

    • ukso..

      Raamattu vastaa;
      Luuk. 11:24

      "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.'

    • Uskovassa uudestisyntyneessä eli Pyhän Hengen saaneessa niin hänessä voi olla vain Pyhyys.
      Molempia ei voi olla missään tapauksessa, MUTTA kun kaikki ei ole saaneet Pyhyyden Henkeä vaikka ovat ulkokultaisen näköisesti uskossa ja tässä se ydin on.
      Siksi sellaiset ihmiset saattaa jopa olla saastaisen hengen käytössä ja ovat sitten uskovien tilaisuuksissa kierimässä lattialla kun eivät kestä Pyhän Hengen läsnäoloa ja haluavat karkuun.
      Tämä on yleistä.
      Siksi monella menee puurot ja vellit sekaisin kun ihmettelee toimintaa.
      Kuka on mitäkin.

    • Anonyymi

      Lakihenkisissä on riivajaa. Ainakin juttujen perusteella.

    • Anonyymi

      Uskovaisuus ilmenee alentuneena todellisuudentajuna. Se on kuin mielenhäiriö, paitsi sitä ei vain luokitella selleiseksi. Varsinkin ahdasmielinen tai jyrkkä uskonnollisuus pahentaa mielenterveysongelmia. Riivaajia on vain saduissa.

    • Anonyymi

      Tottakai voi riivaaja asua uskovaisessa. Lue vaikka Raamattua kuinka ovat uskovaiset kamppailleet riivaajaa vastaan. Jeesuskin joutui riivaajan valtaan ja oletko sinä muka paremmassa suojeluksessa riivaajia vastaan kuin oli Jeesus.

    • Anonyymi

      Tunnen aika monta uskovaista, ja mun mielestä useammalla niistä viiraa.

    • Anonyymi

      Olihan Paavalissakin asuvaisena Saatanan enkeli eli demoni, jota ei otettu pois ollenkaan.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

    • Anonyymi

      Riivaajat julistaa Jeesusta ja Paavalia oikein huutamalla. Ihminen voi kaatua selälleen kun kohtaa uskovaisen (lahkolaisen) jossa on riivaajahenki sisällä.

      Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

      Luuk. 8:28

      Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika?

      Ap. t. 16:17

      Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".

      Ap. t. 16:17

      Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

    • Anonyymi

      Lahkolaisten kaatajahenki on valkian saatanan henki.

      Mark. 9:22

      "Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi. "

      • Anonyymi

        Epilepsiakohtaus. Ei mikään riivaajahenki.


    • Anonyymi

      Kuningas Saulin ja Saulus Tarsolaisen kohtalo oli ihan samanlainen.

      1. Sam. 16:14

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

      • Anonyymi

        Eksyttäväinen hurmoshenki paljastaa pahan hengen aktivoitumisen.

        1. Sam. 18:10

        Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

        1. Kun. 18:29

        Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.


    • Anonyymi

      Edelleenkin, epilepsiakohtaus.
      Pari minuuttia tajuttomuutta ja sitten paluu pikkuhiljaa, hikisenä ja tokkuraisena tähän maailmaan.
      Ei mitää jumalaista.

      • Anonyymi

        Lääkärilehdessä kerrottiin lahkolaismiehestä, joka sairasti epilepsiaa ja oli mennyt psykoosiin, mutta ei suostunut käyttämään mitään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta kohtauksiensa vuoksi siinä uskonyhteisössä, mihinkä kuului.


      • Anonyymi

        Riivaajat puhuu ihmisen äänielimiä käyttäen vaikka huutamalla ja sekavia molotuksia "glossolaliaa"

        Luuk. 8:28

        Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika? Minä pyydän: älä kiduta minua!" [Luuk. 4:41; Jaak. 2:19]

        Riivaajahenki voi esiintyä myös hyvin kohteliaana ja esiintyy tosiuskovaisena, Jeesustelee kovasti.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?

        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.


    • Anonyymi

      Lakihenkisessä on riivaajien viisautta. Se on tiettyjen samojen asioiden toistelua innoissaan ja kyvyttömyyttä keskustella mistään. Ja kuten ymmärrettävää ei se riivaajie viisaus oikeasti mitään viisautta ole, vaan tyhmiä uskonnollisia päähänpinttymiä joita pitää toista sopivassa ja sopimattomassa yhteydessä.

    • Anonyymi

      Lahkojen uudestikasteessa ihminen saa riivaajahengen sisälleen. Se ottaa ensimmäiseksi ihmisen äänielimet haltuunsa ja yrittää häiritä ihmisen tasapainoelintä mikä on korvien takana.

      • Anonyymi

        Jaak. 2:19

        Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.


    • Anonyymi

      Kyllä ihmisen pään elimissä on jotain vikaa silloin jos hän etsii vain vikoja muista ihmisistä Raamatun avulla. Kyllä siellä silloin on selkeä rakennevika.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3304
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      417
      2975
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2819
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2182
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2010
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      79
      1190
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1040
    Aihe