Opiskelujan ohella sairausapäivärahaa?

fdffddfdfsdf

Onko mahdollista saada opiskelujen ohella jotakin osasairauspäivärahaa? Eli siis opintotuen lisäksi. Olen tällä hetkellä sairaslomalla b-todistuksella ja alotan mahd. tammikuussa koulun toisessa kaupungissa. Koulumatkojen, vuokran vakuutusmaksun ja ruoan(johon ei oikeastaan edes jää rahaa) jälkeen minulle ei jää euroakaan.

Ajattelin, että millä ihmeellä maksan lääkkeeni ja kelaterapian? :D Kunnan terapia kun kestää meillä vain sen 6kk ja se sopivasti loppuu jouluna.

7

92

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhempi Ihminen

Ei osasairaspäivärahalle pääse ymmärtääkseni jos saa Kelan minimisairauspäivärahaa ja sen yhdistäminen opintotukeen lienee todella vaikeaa, sanoisin mahdotonta.

Sinulla on mahdollisuus hakea toimeentulotukea ainakin terveydenhoitomaksuihin.

• 321456897

Voit yrittää päästä kuntoutustuelle jolloin sinulle maksetaan kuntoutustukea koulutuksen aikana, mutta tämäkin vain jos olet ollut jo vuoden sairaslomalla.

opintotukea ja sairaslomarahaa ei saa samaan aikaan, koska et ole sairas kyetessäsi opiskelemaan.

Kannattaa sossuun mennä.

• fasdsdsdaad

No olen kyllä sairas, mutta opiskelu ja työelämä vaativat eri asioita. Töihin en ole vielä valmis, siksi onkin inhottava tilanne. Nyt minua tuetaan vain jäämään kotiin saikkuamaan. Tällainenhan tämä yhteiskunta on =(

Vuotta en kerkeä olemaan sairaslomalla ennen kuin opinnot alkavat. Plaaah... Minulle muutenkin tällainen kouluun lähteminen on vuosisadan saavutus, kun olen nyt 6kk maannut kotona. Inhottavaa, että tavallaan minua nyt rankaistaan siitä, koska silloin saan vähemmän rahaa kuin mitä nyt saikulla. Ja vielä kun ne rahat eivät riitä mihinkään....

Vielä kun en varmaan voi muuttaa kyseiselle paikkakunnalle opiskelija-asuntoon, koska minulla on niin kovat asuntokriteerit sairauteni tähden. Saan paniikkikohtauksia kerrostalojen ylimmissä kerroksissa :DDD Eli eihän tälläistä valikoivaa mihinkään oteta.

• 1353548453132

Miksi et voi mennä sossuun? Jos sinulle jatketaan sairaslomaa, mutta niin että voit käydä koulussa, niin sinun kuuluisi saada apua sosiaalitoimistosta ainakin lääkkeisiisi.

Mitään ylimääräistä et ikävä kyllä saa.

• dasdasasssds

Sossusta en valitettavasti saa rahaa... Tajusin myös, että enhän minä saa mitään, koska minun tulee tietenkin ottaa ensisijaisesti opintolainaa -.- Inhottavaa tuo lainan tuputtaminen.

• 4231432432423

Lääkkeisiin kuuluisi kyllä antaa, riippuen toki mistä lääkkeistä kyse. Jos masennuslääkkeistä, niin oitis sossuun puhumaan uudelleen asiasta.

• kklllk
        4231432432423 kirjoitti:

Lääkkeisiin kuuluisi kyllä antaa, riippuen toki mistä lääkkeistä kyse. Jos masennuslääkkeistä, niin oitis sossuun puhumaan uudelleen asiasta.

Kuten aloittaja sanoi, sossusta ei saa mitään rahaa, ellei opintotuen rinnalla ole opintolainaa. Sairauslomaa ei taas voi saada, jos opiskelee - yksikin suoritettu opintopiste lopettaa sairauspäivärahan ja siirtää henkilön takaisin opintuen piiriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      85
      1206
    2. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      74
      959
    3. Jasmin Vähäkangas paljastelee

Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      941
    4. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      57
      700
    5. Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta

Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.
      Sinkut
      183
      662
    6. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      159
      661
    7. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      270
      651
    8. Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat

Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t
      Hyrynsalmi
      4
      616
    9. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      43
      615
    10. Ei mulle kelpaa kukaan muu...

Kuin "hän"
      Ikävä
      30
      612
    Aihe