Minua hävettää, että kansanedustuslaitoksemme tekee tälläisiä päätöksiä. Sydämeni palaa ja päässä huimaa. Kansanedustajien päätös leikata sotiemme veteraanien tukia on rikos isänmaata ja suomalaisia kohtaan.
Bloggaan tänään myöhemmin asiakirjan Suomen pankin törsäilyistä. Siinä Suomen pankin johtaja Erkki Liikanen tarjoaa rapuillallisen kavereilleen 1261,50 per nenä. Ja arvatkaa kenen laskuun? Mutta veteraaneille ei rahaa riitä.
Lainaus...
ARVATKAA HÄVETTÄÄKÖ.
TODELLA ISO HÄPEÄ ....MITÄ HELVETTIÄ...SOTIEMME VETERAANIT
88
1087
Vastaukset
- suhteessa määrään
Niin kun Sotiemme veteraanien määrä vähenee, niin minun mielestäni on aika luonnollista, että valtion budjetista voidaan myös heille tarkoitettujen rahojen määrää pienentää.
- Saatanan TAMPIO..
Onko sulla Kusta päässä vai provosoitko??
Jos ne ei ole riittänyt nytkään, niin ei kai niitä kuulu pienentää.. - Tampio porukka
Sankareiden, joille pitäisi antaa kaikki tuki mikä on mahdollista. Ja nyt tämä puupääporukka on leikkaamassa veteraaneilta kymmeniä miljoonia, vaikka entisetkään rahat eivät ole riittäneet kuntoutukseen.
Ja kun ikää tulee lisää, niin ei tarvitse olla raketti-insinööri, niin tajuaa, että apua ja rahaa tarvitaan enemmän, vaikka rivit harveneekin.
Kreikkaan tampiot on kyllä viemässä rahaa.. - niin...
Saatanan TAMPIO.. kirjoitti:
Jos ne ei ole riittänyt nytkään, niin ei kai niitä kuulu pienentää..Niin, mihin sinä kuntoutat yli 80-vuotiasta ihmistä, joka ehkä ja todennäköisesti on muutenkin laitoshoidossa? Ehkä tarkoitus on sitten lähinnä virkistys ja toimintakyvyn ylläpito enemmän kuin varsinainen kuntoutus.
Ei tämä ole mitään töykeyttä tai ymmärtämättömyyttä vaan tosiasia!
Elossa noin 8000 kertoi joku tuolla - no, kuinka moni heistä sitten edelleen asuu omassa kodissaan? Ja hän puhuu sotainvalideista - yleisesti minä taas puhun sotaveteraaneista.
Ja valtion ynnä kunnan lisäksi sotaveteraaneille kotiapua ja kotipalveluita järjestävät juurikin ne sotaveteraaniyhdistykset joille rahaa kerätään. Mutta apua ei saa, ellei sitä itse ano. Oletteko anoneet apua sotaveteraaneillenne? - niin.0
niin... kirjoitti:
Niin, mihin sinä kuntoutat yli 80-vuotiasta ihmistä, joka ehkä ja todennäköisesti on muutenkin laitoshoidossa? Ehkä tarkoitus on sitten lähinnä virkistys ja toimintakyvyn ylläpito enemmän kuin varsinainen kuntoutus.
Elossa noin 8000 kertoi joku tuolla - no, kuinka moni heistä sitten edelleen asuu omassa kodissaan? Ja hän puhuu sotainvalideista - yleisesti minä taas puhun sotaveteraaneista.
Ja valtion ynnä kunnan lisäksi sotaveteraaneille kotiapua ja kotipalveluita järjestävät juurikin ne sotaveteraaniyhdistykset joille rahaa kerätään. Mutta apua ei saa, ellei sitä itse ano. Oletteko anoneet apua sotaveteraaneillenne?Ja niinhän sitä sitten kävisi, jos varattu rahasumma ei muuttuisi pääluvun vähetessä, että viimeisimmille tulisi sitten oikein luksus kylpyläelämä kun ei enää olisi summaa jakamassa kuin sata tai viisikymmentä.
Eikö se sitten olisi epäreilua? - Mikä ihmeen tosia???
niin... kirjoitti:
Niin, mihin sinä kuntoutat yli 80-vuotiasta ihmistä, joka ehkä ja todennäköisesti on muutenkin laitoshoidossa? Ehkä tarkoitus on sitten lähinnä virkistys ja toimintakyvyn ylläpito enemmän kuin varsinainen kuntoutus.
Ja valtion ynnä kunnan lisäksi sotaveteraaneille kotiapua ja kotipalveluita järjestävät juurikin ne sotaveteraaniyhdistykset joille rahaa kerätään. Mutta apua ei saa, ellei sitä itse ano. Oletteko anoneet apua sotaveteraaneillenne?Tulitko tänne jotain pilkkua viilaamaan???Älä aloita kirjoituksia sanoilla EHKÄ JA JOS..SAPPI KIEHUU..
VARMASTI PUOLET ASUU KOTONAAN JA PUOLET LAITOKSISSA.
KYLLÄ NIITÄ ON ANOTTU::::!!!!!
MUTTA EI MYÖNNETTY.. - aha...
Mikä ihmeen tosia??? kirjoitti:
Tulitko tänne jotain pilkkua viilaamaan???Älä aloita kirjoituksia sanoilla EHKÄ JA JOS..SAPPI KIEHUU..
VARMASTI PUOLET ASUU KOTONAAN JA PUOLET LAITOKSISSA.
KYLLÄ NIITÄ ON ANOTTU::::!!!!!
MUTTA EI MYÖNNETTY..Millähän perusteella ei myönnetty?
Sinun pitää mennä sitten valittamaan asioista, jos ei myönnetty.
En minä ainakaan ole aloittanut kirjoituksia sanoilla ehkä ja jos.
neljätuhatta kotona ja neljätuhatta laitoksissa - vai niin. ihan itekö arvelet.
Minä veikkaan, että laitoksissa asuu enemmistö. 89-vuotiaana alkaa selviytyminen kotona olla aika vaikeaa kenelle tahansa. Siinä vaiheessa on moni varmaan kokenut lonkkamurtumat ja muut kaatumistapaturmat, muisti alkaa pettää ja kodin asioiden hoito olla hankalaa, että varmaan kunnan vanhushuollon päättäjät melko nopeasti alkavat puuhata vanhainkoti/palveluasumispaikkaa.
Haitko kunnalta vai haitko ihan yhdistykseltä apua kodinhoitoon - sieltähän saa vaikka siivousapua tai tullaan puut pilkkomaan jos vielä on halkolämmitys? - NIIN;NIIN;NIIN;;NIIN
niin... kirjoitti:
Ja valtion ynnä kunnan lisäksi sotaveteraaneille kotiapua ja kotipalveluita järjestävät juurikin ne sotaveteraaniyhdistykset joille rahaa kerätään. Mutta apua ei saa, ellei sitä itse ano. Oletteko anoneet apua sotaveteraaneillenne?PASKA PAUKKUU JA PALALAIKKA SOI..on aika puhkaista tämä vuosisadan pahin kupla.
Veteraaneille kerätyt rahat ovat menneet täysin muualle, kuin tulleet perille vähävaraisille sotiemme veteraaneille.
Minulla on tästä omakohtaista kokemusta ja kaikki, joiden kanssa olen keskustellut ovat samaa mieltä ja pitkään epäilleet samaa.
Sinä viisas toimittaja, joka kirjoitit jutun aiheesta, jatka vaan tutkimusta, löydät vaikka mitä. Aläkä välitä järjestöjen puolustautumisestä. Ovat kyllä vakuuttavia, mutta valehtelevat.
Tässä muutamia esimerkkejä:
- Veteraanien kuntoukset maksetaan Valtionkonttorista, eli veronmaksajien pussista, eikä veteraanien keräysvaroista.
- Sotainvalidien veljesjärjestön järjestämä siivooja maksaa vetraanille 32 € / kerta (pieni kaksio) ja siivoojan palkka maksetaan työllistämisvaroista, siis veronmaksajien pussista, ei veteraaniliittojen.
- Veteraanitkin maksavat joka vuosi liittoonsa jäsenmaksua, taatusti enemmän kun saavat jäsenetuja.
- Veteraanin avustushakemuksiin ei edes vastata
- Hakumenettelystä ei tiedoteta millään tavalla veteraanien omaisille
- Vain järjestöaktiivit tietävät miten itselle junaillaan edut ja varat
- Kuntoutuslaitoksiin pitää saada asiakkaita, ja kun sotaveteraanit ovat niin huonokuntoisia, etteivät laitoskuntoutuksesta enää hyödy, eivätkä voi sinne matkustaa, kuntoutuksiin kustannetaan veteraanien varoilla täysin muita kuin sotaveretaaneja.
- Veteraanijärjestöt värväävät kuulema riveihinsä keski-ikäisiä miehiä, koska on niin paljon rahaa käytössä.
Terveisin Veteraanin omainen - voi vee....
Tampio porukka kirjoitti:
Sankareiden, joille pitäisi antaa kaikki tuki mikä on mahdollista. Ja nyt tämä puupääporukka on leikkaamassa veteraaneilta kymmeniä miljoonia, vaikka entisetkään rahat eivät ole riittäneet kuntoutukseen.
Ja kun ikää tulee lisää, niin ei tarvitse olla raketti-insinööri, niin tajuaa, että apua ja rahaa tarvitaan enemmän, vaikka rivit harveneekin.
Kreikkaan tampiot on kyllä viemässä rahaa..Mihin sinä veteraaneja kuntoutat? Eikö tarkoitus enemmänkin ole virkistys ja toimintakyvyn ylläpito!
- föghdögg,
NIIN;NIIN;NIIN;;NIIN kirjoitti:
PASKA PAUKKUU JA PALALAIKKA SOI..on aika puhkaista tämä vuosisadan pahin kupla.
Veteraaneille kerätyt rahat ovat menneet täysin muualle, kuin tulleet perille vähävaraisille sotiemme veteraaneille.
Minulla on tästä omakohtaista kokemusta ja kaikki, joiden kanssa olen keskustellut ovat samaa mieltä ja pitkään epäilleet samaa.
Sinä viisas toimittaja, joka kirjoitit jutun aiheesta, jatka vaan tutkimusta, löydät vaikka mitä. Aläkä välitä järjestöjen puolustautumisestä. Ovat kyllä vakuuttavia, mutta valehtelevat.
- Veteraanien kuntoukset maksetaan Valtionkonttorista, eli veronmaksajien pussista, eikä veteraanien keräysvaroista.
- Sotainvalidien veljesjärjestön järjestämä siivooja maksaa vetraanille 32 € / kerta (pieni kaksio) ja siivoojan palkka maksetaan työllistämisvaroista, siis veronmaksajien pussista, ei veteraaniliittojen.
- Veteraanitkin maksavat joka vuosi liittoonsa jäsenmaksua, taatusti enemmän kun saavat jäsenetuja.
- Kuntoutuslaitoksiin pitää saada asiakkaita, ja kun sotaveteraanit ovat niin huonokuntoisia, etteivät laitoskuntoutuksesta enää hyödy, eivätkä voi sinne matkustaa, kuntoutuksiin kustannetaan veteraanien varoilla täysin muita kuin sotaveretaaneja.
- Veteraanijärjestöt värväävät kuulema riveihinsä keski-ikäisiä miehiä, koska on niin paljon rahaa käytössä.
Terveisin Veteraanin omainenHakumenettelystä - mun mielestä Sotiemme veteraanit nettisivuilla taisi olla jotain tietoa hakemisesta.
Ja kun marssii terveyskeskuksen ovesta sisään ja pyytää päästä lääkärin pakeille, niin tämän kyllä pitäisi kertoa sitten kunnan kautta saatavista kylpylä- ynnä muista hoitojaksoista veteraaneille.
Ei mitään muutakaan apua tulla tyrkyttämään, se on vain haettava.
Kun kerran itse sanot että veteraanit alkavat olla ikänsä puolesta huonokuntoisia, niin eikös sekin ole ihan selvä syy, että niitä varoja vähennetään mitä on varattu budjettiin. Huonokuntoisimmat varmaankin ovat sitten laitoshoidossa. Miksi veteraanien varoista laitettaisiin muita hoitoon kylpylään, tarkoitatko että vaikka entiset yritysjohtajat käyttäisivät frouvineen tllaisuutta hyväkseen.
Joo, mä lopetan. Vouhkatkaa keskenänne, tämän palstan vouhkaukset ovat tuulenpesä. - -työmies-
Tampio porukka kirjoitti:
Kreikkaan tampiot on kyllä viemässä rahaa.."apua ja rahaa tarvitaan enemmän, vaikka rivit harveneekin."
Moni muukin tarvitsee apua ja rahaa. Kiitollisuudenvelka veteraaneille on jo maksettu, moneenkin kertaan. Nyt on aika kohdistaa apua muuallekin. - AlfMelmac
Oletko ottanut huomioon, että ikääntyessä vaivat lisääntyvät. Missä on yleensä arvosi, taisi suvussasi olla ns. käpykaartilaisia??????
- AlfMelmac
niin... kirjoitti:
Ja valtion ynnä kunnan lisäksi sotaveteraaneille kotiapua ja kotipalveluita järjestävät juurikin ne sotaveteraaniyhdistykset joille rahaa kerätään. Mutta apua ei saa, ellei sitä itse ano. Oletteko anoneet apua sotaveteraaneillenne?Ei kannata uskoa kaikkea, mitä kerrotaan. Joku Pravda voi tuollaisen luvun heittää! Näe vaivaa ja käy kysymässä Sotaveteraaniliitosta, jos asia kiinnostaa.
- näin on.
föghdögg, kirjoitti:
Hakumenettelystä - mun mielestä Sotiemme veteraanit nettisivuilla taisi olla jotain tietoa hakemisesta.
Ja kun marssii terveyskeskuksen ovesta sisään ja pyytää päästä lääkärin pakeille, niin tämän kyllä pitäisi kertoa sitten kunnan kautta saatavista kylpylä- ynnä muista hoitojaksoista veteraaneille.
Ei mitään muutakaan apua tulla tyrkyttämään, se on vain haettava.
Kun kerran itse sanot että veteraanit alkavat olla ikänsä puolesta huonokuntoisia, niin eikös sekin ole ihan selvä syy, että niitä varoja vähennetään mitä on varattu budjettiin. Huonokuntoisimmat varmaankin ovat sitten laitoshoidossa. Miksi veteraanien varoista laitettaisiin muita hoitoon kylpylään, tarkoitatko että vaikka entiset yritysjohtajat käyttäisivät frouvineen tllaisuutta hyväkseen.
Joo, mä lopetan. Vouhkatkaa keskenänne, tämän palstan vouhkaukset ovat tuulenpesä.EI vaan hän tarkoittaa, että jos veteraani makaa laitoksessa - vanhainkodissa tai terveyskeskuksen vuodeosastolla tai palvelutalossa, niin hänen hoitomaksunsa pitäisi kustantaa näistä veteraanrahoista.
- Hups vaan
Terveisin Veteraanin omainenKäsittääkseni veteraanijärjestöillä on mittava kiinteä omaisuus ja rahastosijoituksia. Eikö niitä voisi purkaa ja käyttää veteraanien hyväksi?
- käenpesiä
niin... kirjoitti:
Ja valtion ynnä kunnan lisäksi sotaveteraaneille kotiapua ja kotipalveluita järjestävät juurikin ne sotaveteraaniyhdistykset joille rahaa kerätään. Mutta apua ei saa, ellei sitä itse ano. Oletteko anoneet apua sotaveteraaneillenne?Kakki tuttava veteraanit (7 henkilöä) asuvat vielä omassa taloudessaan.
Vanhin lopetti viime kesänä 96 vuotiaana verkkojen kanssa kalastelun yksin kun muut olivat huolissaan.
Kuntoutumistukea ei pidä vähentää.
Eihän se riittänyt isällenikään yhteenkään kuntoutuskertaan 91 vuotispäivään mennessäa vaikka hän oli ollut sodassa yht. 5vuotta.
Hän kuoli pari vuotta sitten 91-vuotiaana. - ddffd
Terveisin Veteraanin omainenVeteraanijärjestöt ovat silkkaa paskaa ja kusetusta. Enää en ole antanut lanttiakaan niille, mutta muistakaa ettei se ole kerääjävarusmiehen vika.
Pitäisi vaatia järjestöjä myymään omaisuutensa ja antamaan kaikki veteraaneilla. Muuhun sitä rahaa ei tarvita. Kaikki muuhan olisi huijausta ja valetta. - mitta on täysi
Perhana, pinentäkööt eduskuntaa ja niitten palkkoja sekä etuja. Sotaveteraanit on sotineet isänmaamme vapaaksi , nyt nää saamarin hölmöläiset myivät meidät suomalaiset.
Vielä on lastenlastenlapillakin tään eduskunnan hölmöilyt maksettavana.
Kyllä niin kyrsii. - on se
ddffd kirjoitti:
Veteraanijärjestöt ovat silkkaa paskaa ja kusetusta. Enää en ole antanut lanttiakaan niille, mutta muistakaa ettei se ole kerääjävarusmiehen vika.
Pitäisi vaatia järjestöjä myymään omaisuutensa ja antamaan kaikki veteraaneilla. Muuhun sitä rahaa ei tarvita. Kaikki muuhan olisi huijausta ja valetta.Kyllä minä tiesin jo intissä ollessani noiden olevan täyttä kusetusta, kun olin ottanut asiasta selvää. Jos tyhmät lampaat eivät ota selvää asioista, niin silloin he ovat disinformaationsa levittämisestä itse vastuussa. Kaikilla muillakin on nykyisin internet käytössään, josta totuus tuostakin asiasta selviää ihan parin tunnin työllä.
Tuo on hyvä idea, että vaatisivat järjestöt myymään omaisuutensa. Onhan meillä PV jossa on kyllä tarpeeksi organisaatiota pyörittämään näitä keräyksiä todelliselta pohjalta. - Minä tunsin
Terveisin Veteraanin omainenErään, nyt jo kuolleen sotaveteraanin, joka toimi paikallisessa yhdistyksessä. Hän kertoi, että veteraaniyhdistyksellä on todella valtava omaisuus ja lisää vaan kerätään.
Kenelle, kysynpä vaan? En mitenkään halveksi sodassa olleita, oli siellä oma isäkin, mutta ei mahdu minun järkeen, että jos kerran on isot omaisuudet, niin eikö niitä olisi pitänyt jo aikoja sitten alkaa realisoimaan ja antamaan sinne missä apua tarvitaan. Tuokin on törkeää että siivouspalvelu on maksullista, veteraanijärjestön pitäsi se maksaa.
Aikoinaan tälläkin kylällä toimi sotainvaliidien naisten osasto, joilla oli joka viikko 'kerho', jossa sitten neulottiin ja juotiin kahvia ja luulenpa, että selviteltiin kylän asiatkin siinä ohimennen :) Ja joka kerta kippoon joku tietty summa, jota en tiedä ja joka sitten tilitettiin eteenpäin. Herää kysymys, kuka niistäkin roposista hyötyi?
En tiedä isäni koskaan saaneen yhtään mitään mistään, liekö edes hakenut? Nyt tietysti joku sanoo tähän, että oma vika, miksi ei anonut? No, isä on ollut kuolleena jo yli 40 vuotta, eikä tarvitse enää mitään. Lämpimin ajatuksin vain muistan ...
Terveisin Veteraanin tytär - veter...
saisit turpaas ja kunnolla jos kohdattais ja tosi kovasti siinä ei laskettas aikaa vaan hampaita..
- ................
niin.0 kirjoitti:
Ja niinhän sitä sitten kävisi, jos varattu rahasumma ei muuttuisi pääluvun vähetessä, että viimeisimmille tulisi sitten oikein luksus kylpyläelämä kun ei enää olisi summaa jakamassa kuin sata tai viisikymmentä.
Eikö se sitten olisi epäreilua?Ei koska se heille kuuluisi ja se heille suotakoon.
- KYRPIINTYNYT
Saatanan TAMPIO.. kirjoitti:
Jos ne ei ole riittänyt nytkään, niin ei kai niitä kuulu pienentää..Miettikääpä mihin tuet menee ku sota veteraaneille , kävin hautaamassa kolme vuotta sitte setäni 93v, joka oli kiertänyt sodat ja tapellu kaikkia natseja ja ryssiä vastaan puolustaakseen tätä saatanan ns, isän maata , ei koskaan saanut näistä keräyksistä mitään avustuksia ja hautajaisissa jouduttiin pyytämään ulko puolinen kantamaan että saatiin haudattua , kysyin inarin kunnalta jeesiä näihin mutta vastaus oli ettei ole aikaa tämmöiselle , sen jälkeen loppui antaminen näihin keräyksiin , KETÄ VALTIO KUSTANTAA NÄILLÄ KERÄYKSILLÄ ?
- HÄVETTÄÄ PERKELE
Suomen viime sodissa sai pysyvän vamman 95 000 sotainvalidia, joista elossa on yhä noin 8 000. Heidän keski-ikänsä on 89 vuotta. Valtaosa sotainvalideista haluaa asua mahdollisimman pitkään omassa kodissaan. Ikääntynyt vaikeavammainen sotainvalidi selviytyy itsenäisesti, mikäli saa riittävästi palveluja.
- a. aimo
No nyt löytyi todellinen valopää! Jatka samaan malliin. Olisi hyvä tietää mitä päässä liikkuu, typerys!
- Enään 8000
Rahankeräys hyväntekeväisyyteen tuntuu välillä poikkeuksetta olevan huijarien temmellys kenttää. Tuntuu siltä että jos ei keräyksiin ja muihin siihen verrattaviin toimintoihin saada poliisin talous rikososastoa valvomaan kaikkea rahaliikennettä, ei avusta kohdistu kuin pieni osa sitä tarvitseville. Olisi erittäin mielenkiintoista kuulla sotaveteraanienkin tapauksessa MIKSI rahaa ei liiku veteraanien suuntaan kuin murto-osia.
Jos ihminen uhraa elämänsä, nuoruutensa ja terveytensä siihen että meillä ei nyt liehu kolmivärinen lippu, ei liene kenellekkään epäselvää käytetäänkö rahaa veteraaneihin vai ei.
Päitä pikaisesti vadille ja raha kiertoon. Ja lakiin vielä pykälä missä olisi: "joka tarkoituksella estää tai haittaa sotiemme veteraanien hyvinvointia ja terveyttä, tuomittakoon ankariin rangaistuksiin jonka jokainen oikeus tapauskohtaisesti päättäköön. Kuitenkin vähintään viideksi vuodeksi, enintään kymmeneksi".
Johan alkaisi joko poppoota painumaan kalterien taakse tai raha kiertämään veteraanien suuntaan.- Joku tekee rahaa
Aina näkyy löytyvän uutta myytävää. Kun rautasormuskopiot saatiin kaupaksi, putkahti esille Marskin merkit. Tuotto käytetään tietojen mukaan sotaveteraanien sosiaaliseen tukemiseen. Olisi mielenkiintoista tietää, mihin nämä keräysvarat loppujenlopuksi päätyvät. Veteraaneille nämä avustukset eivät ihan automaattisesti ohjaudu, vaan monta byrokraattia on vetämässä omaan pussiin. Edelleen ihmettelen sitä, miksi ei jo olemassa olevia varoja käytetä? Kun veteraaneja ei muutaman vuoden päästä enää ole, kerätään rahaa varmaankin "ilman apua jääneitten muistorahastoon".
- niin.0
Joku tekee rahaa kirjoitti:
Aina näkyy löytyvän uutta myytävää. Kun rautasormuskopiot saatiin kaupaksi, putkahti esille Marskin merkit. Tuotto käytetään tietojen mukaan sotaveteraanien sosiaaliseen tukemiseen. Olisi mielenkiintoista tietää, mihin nämä keräysvarat loppujenlopuksi päätyvät. Veteraaneille nämä avustukset eivät ihan automaattisesti ohjaudu, vaan monta byrokraattia on vetämässä omaan pussiin. Edelleen ihmettelen sitä, miksi ei jo olemassa olevia varoja käytetä? Kun veteraaneja ei muutaman vuoden päästä enää ole, kerätään rahaa varmaankin "ilman apua jääneitten muistorahastoon".
Jossinulla on tiedossasi, joka joka ei ole saanut, käypä laittamassa kaikki hakemukset sisään nyt hänen kanssaan - ja jos ei sitten tule, vaikka perustetta olisi, niin valita sitten vaikka oikeusasiamiehelle! tai kuntoutustarkastajalle tai valtionvakuuttajalle tai vaikka tasavallan presidentille.
MUTTA OLETKO SINÄ HAKENUT EDES SITÄ APUA? - Jussuf (se sama)
Onneksi vetskuja on jo aika vähän ja heidän mahdollisuutensa lypsää valtiota on pienentynyt. Maajussit ryöväävät jo ihan tarpeeksi, ettei tuommoista veteraanijoukkoa enää tarvita.
Onneksi persujen Allah-Aho on todennut että vetskujen hyöty yhteiskunnalle on niin pieni, että heidän ihmisarvonsakin lähenee nollaa.
Vai kolmivärinen lippu? Ai niin kuin Virossa vai? Miksi kolmivärinen Viron lippu on huonompi kuin kaksivärinen? Eikös se nyt ole yksi lysti millaisia liput on, vai onko tämä taas uusi persujen aate että kaikki ne maat joissa lipussa on kolme väriä ovat jotenkin huonompia. Siis esim. Norjan lipun olemassaolon vuoksiko pitäisi miljoonia syytää vielä enemmän vetskuille?
Jos ihminen haluaa uhrata nuoruutensa, elämänsä ja terveytensä siihen että häviää sodan, niin eikös se sentään ole ihmisen oma asia? - Jussufu se sama..
Jussuf (se sama) kirjoitti:
Onneksi vetskuja on jo aika vähän ja heidän mahdollisuutensa lypsää valtiota on pienentynyt. Maajussit ryöväävät jo ihan tarpeeksi, ettei tuommoista veteraanijoukkoa enää tarvita.
Onneksi persujen Allah-Aho on todennut että vetskujen hyöty yhteiskunnalle on niin pieni, että heidän ihmisarvonsakin lähenee nollaa.
Vai kolmivärinen lippu? Ai niin kuin Virossa vai? Miksi kolmivärinen Viron lippu on huonompi kuin kaksivärinen? Eikös se nyt ole yksi lysti millaisia liput on, vai onko tämä taas uusi persujen aate että kaikki ne maat joissa lipussa on kolme väriä ovat jotenkin huonompia. Siis esim. Norjan lipun olemassaolon vuoksiko pitäisi miljoonia syytää vielä enemmän vetskuille?
Jos ihminen haluaa uhrata nuoruutensa, elämänsä ja terveytensä siihen että häviää sodan, niin eikös se sentään ole ihmisen oma asia?Sulla taitaa oikeasti olla kusta päässä..
- Näin reagoi itseään
Jussufu se sama.. kirjoitti:
Sulla taitaa oikeasti olla kusta päässä..
Näin reagoi itseään hyvänä ihmisenä pitävä toimittaja PASKA JUSSUF SE SAMA . Freddien kommentti oli tietysti irrotettu asiayhteydestään. Freddie nimittäin vastasi Taha Islamin blogimerkintään, jossa tämä selitteli 14-vuotiaan koulutytön Hena Akhterin kuolemaa ruoskimisrangaistuksen yhteydessä. Palstoilla Taha Islam -nimellä esiintyvän nettikirjoittajan edesottamuksia en itse ole koskaan ottanut vakavasti. Provoilijoita löytyy nettikeskusteluissa riittävästi eikä Taha Islam ole siitä omaperäisimmästä päästä
Siinä sinulle saatanan apina.. jussuf - Alfmelmac
Jos ihminen haluaa uhrata nuoruutensa, elämänsä ja terveytensä siihen että häviää sodan, niin eikös se sentään ole ihmisen oma asia?Kyllä on hyvä, että saadaan komukoiden = kommareiden totuudentorvi esiin. Tuollaisen historian haluaisin opiskella. Häviö ja Suomi miehitettiin, heh hee....
- Jussuf (se sama)
Alfmelmac kirjoitti:
Kyllä on hyvä, että saadaan komukoiden = kommareiden totuudentorvi esiin. Tuollaisen historian haluaisin opiskella. Häviö ja Suomi miehitettiin, heh hee....
Juu, esimerkiksi Karjalan kannas miehitettiin kokonaan, samoin Petsamo.
Pääkaupunkia ei suinkaan "miehitetty", mutta Helsinkiin kuitenkin tuli Hotelli Torniin pitkäksi ajaksi valtuuskunta Neuvostoliitosta vahtimaan että suomalaiset eivät enää hyökkäilisi Neuvostoliittoon.
Mutta eihän tietysti persujen oppikirjoissa näistä asioista puhuta. E-hei... - -.,
niin.0 kirjoitti:
Jossinulla on tiedossasi, joka joka ei ole saanut, käypä laittamassa kaikki hakemukset sisään nyt hänen kanssaan - ja jos ei sitten tule, vaikka perustetta olisi, niin valita sitten vaikka oikeusasiamiehelle! tai kuntoutustarkastajalle tai valtionvakuuttajalle tai vaikka tasavallan presidentille.
MUTTA OLETKO SINÄ HAKENUT EDES SITÄ APUA?VETERAANEILLA EI OLE OLLUT TAPANA KÄYDÄ KERJUULLA!
Jos normaalilla haulla ei kuntoutusta ole saanut he jättävät asian sikseen.
Häpeä on kyllä muulla puolella kuin veteraaneilla. - Jussuf (se sama)
-., kirjoitti:
VETERAANEILLA EI OLE OLLUT TAPANA KÄYDÄ KERJUULLA!
Jos normaalilla haulla ei kuntoutusta ole saanut he jättävät asian sikseen.
Häpeä on kyllä muulla puolella kuin veteraaneilla.Vetskut voisi ottaa mallia maajusseista. Ei ole olemassa sellaista tukimuotoa joka heinähatulta ohi lipsahtaisi.
- Tri.Sorbus
Jos ihminen haluaa uhrata nuoruutensa, elämänsä ja terveytensä siihen että häviää sodan, niin eikös se sentään ole ihmisen oma asia?Alahan vitun TUSSUFI pakata kamelinnahkakassiasi palautustasi varten!
- huijausta?
Kuka varasti sotaveteraanien hyväksi kerätyt lähes 100 miljoonaa?
http://naskinen.blogspot.com/2011/11/mihin-piilotetaan-veteraanijarjestojen.html- yerlhioå
Ja eikös järjestöllä ole aikamoinen omaisuus, sitähän voisi ruveta myymään ja käyttää raha sotaveteraanien hyväksi. Ainakin 80 miljoonan omaisuus kuulemma.Kenelle se omaisuus on ajateltu annettavaksi perinnöksi aikanaan kysyn vain.
- valekeräystä
yerlhioå kirjoitti:
Ja eikös järjestöllä ole aikamoinen omaisuus, sitähän voisi ruveta myymään ja käyttää raha sotaveteraanien hyväksi. Ainakin 80 miljoonan omaisuus kuulemma.Kenelle se omaisuus on ajateltu annettavaksi perinnöksi aikanaan kysyn vain.
Järjestön johto siirtää sitä itselleen, kaikin keinoin.
- Hota ei auta
Se se vasta oli juttu, kun muutama vuosi sitten joku järjestö lahjoitti sotaveteraaneille erän ruumisarkkuja.. En nyt muista mikä järjestö niitä lahjoitti.
- Autoliike....
Volkkarin merkkiliike Joensuussa lahjoitti ruumisarkkuja.
- Päättäjät.
Isiemmemaa on jo menetetty, kiitos EU:n ja meidän lahjakkaiden päättäjien. Näin ollen en ihmettele yhtään, että veteraanitkin unohdetaan. Ei enää arvosteta mitä he tekivät meille ja Suomelle.
- Jussuf (se sama)
Niin, eikös se mennyt niin että "Uhrin ansiosta persu riehuu"
- Leximus
Niin, eikös se mennyt niin että "Uhrin ansiosta persu riehuu"
Vastaus nimimerkille "Jussuf".
Harvoin olen lukenut yhtä tyhmiä ja typeriä kommentteja. Kaiken huippu on se, että puhut asoista, joista sinulla ei ole juuri mitään tietoa, ja sekin vähäinen on väärin. Olet sivistymätön pelle, jonka tiedot Suomen historiasta ovat täysin mitättömät. Jokainen vähänkään asioista perillä oleva tietää, että itänaapurilla oli monikymmenkertainen miehistö ja varustelu ylivoima. Silti Suomi oli pitkän aikaa niskan päällä, vaikka raukat aloittivat sodan pommituksilla. Monet puolueettomat ulkomaiset sotatieteen ja - taidon asiantuntijat ovat pitäneet Talvisotaa yhtenä kaikkien aikojen suurimpana täysin altavastaajan asemassa olevan osapuolen voittona. Mistä luulet syntyneen lausahduksen "yksi suomalainen vastaa kymmentä..."! Stalin oli samanlainen murhaaja kuin Hitler.
On täysin käsittämätöntä että sotaveteraaneilta leikataan tukia. Me olemme kansakuntana heille velkaa kaiken mahdollisen tuen ja avun, sen pitäisi olla kunniavelka, mutta sitä se ei ole ainakaan nykyisille päättäjille. Ei tarvitse kuin ajatella baltian maita, miten näille maille kävi? Suomi olisi liitetty neuvostoliittoon samalla tavalla kuin mm.Viro.
Kansanedustajat kyllä huolehtivat omista eduistaan. Todella suuri määrä rahaa menee vuosittain mm. aivan uskomattomiin ulkomaan kieli- ja muihin kursseihin. Leikataan kansanedustajien palkkoja 5%:lla, niin tällä määrällä turvataan veteraanien kuntoutus. Lisäksi muutamat täysin tarpeettomat illalliset ja kurssit voidaan jättää pois.
Sinulle suunsoittaja totean, että taidat olla niitä kavereita, joista ei ole mieheksi kuin paskapöntöllä! - Jussuf (se sama)
Leximus kirjoitti:
Vastaus nimimerkille "Jussuf".
Harvoin olen lukenut yhtä tyhmiä ja typeriä kommentteja. Kaiken huippu on se, että puhut asoista, joista sinulla ei ole juuri mitään tietoa, ja sekin vähäinen on väärin. Olet sivistymätön pelle, jonka tiedot Suomen historiasta ovat täysin mitättömät. Jokainen vähänkään asioista perillä oleva tietää, että itänaapurilla oli monikymmenkertainen miehistö ja varustelu ylivoima. Silti Suomi oli pitkän aikaa niskan päällä, vaikka raukat aloittivat sodan pommituksilla. Monet puolueettomat ulkomaiset sotatieteen ja - taidon asiantuntijat ovat pitäneet Talvisotaa yhtenä kaikkien aikojen suurimpana täysin altavastaajan asemassa olevan osapuolen voittona. Mistä luulet syntyneen lausahduksen "yksi suomalainen vastaa kymmentä..."! Stalin oli samanlainen murhaaja kuin Hitler.
On täysin käsittämätöntä että sotaveteraaneilta leikataan tukia. Me olemme kansakuntana heille velkaa kaiken mahdollisen tuen ja avun, sen pitäisi olla kunniavelka, mutta sitä se ei ole ainakaan nykyisille päättäjille. Ei tarvitse kuin ajatella baltian maita, miten näille maille kävi? Suomi olisi liitetty neuvostoliittoon samalla tavalla kuin mm.Viro.
Kansanedustajat kyllä huolehtivat omista eduistaan. Todella suuri määrä rahaa menee vuosittain mm. aivan uskomattomiin ulkomaan kieli- ja muihin kursseihin. Leikataan kansanedustajien palkkoja 5%:lla, niin tällä määrällä turvataan veteraanien kuntoutus. Lisäksi muutamat täysin tarpeettomat illalliset ja kurssit voidaan jättää pois.
Sinulle suunsoittaja totean, että taidat olla niitä kavereita, joista ei ole mieheksi kuin paskapöntöllä!Ne "puolueettomat asiantuntijat" taitavat olla niitä samoja joita Anders Breivik ahkerasti lueskeli. Maajussit hokevat toisilleen noita valheita ja edelleen ovat sitä mieltä että olisi niin kiva kun oltaisiin taas sodassa Venäjän kanssa.
On täysin käsittämätöntä että Mannerheimin epäonnistuneisiin sotaretkiin osallistuneille sotahulluille maksetaan mitään tukia. Me emme ole velkaa kenellekään.
Teitä maajusseja kiinnostaa kovasti ihmisten eritetoiminnot, luultavasti siitä syystä että katselette lehmien lantaa kaiket päivät. Se, kuules, mädättää aivot ja et enää oikein ymmärrä näitä asioita.
- Sivulta.
Ei ole perusteltua jakaa veteraaneille valtavia tukia, kun veteraaneja on niin vähän.
Rahalle on tärkeämpääkin käyttöä. Velkakriisi on hoidettava tai muuten kaikki, myös nuoret ja työssäkäyvät, joutuvat kärsimään.- Äitiiii tuu pyyhkii
AMT vitun nörttiapinat painukaa töihin...Opiskelija elämä on turvattu...
- AlfMelmac
Veteraaneille valtavia tukia siis enemmän kuin Kreikalle, epätietoinen?
- häpeä vähäse
Velkakriisin hoitaminen kuuluisi niille jotka meidät on vieneet siihen mukaan.
Ei sen kantaminen ainakaan veteraaneille kuulu.
Nykypoliitikot ovat nössöjä. He antoivat lahjaksi pois sen vieraille minkä puolesta veteraanit muinoin uhrautuivat.
- Turpa kiinni Sivulta
- Sivulta.
Meillä on tukea tarvitsevia entisiä alkoholisteja ja huumekuntoutujia. Miksi esimerkiksi huumekuntoutujia ei huomioida samalla voimalla, kuin näitä veteraaneja?
Huumekuntoutuja tarvitsee tuettua asumista, palveluasumisyksikköjä, taloudellista ja sosiaalista tukea. Ei saa unohtaa heitäkään. Kylpyläjaksot ja toimintaleirit auttavat kuntoutumisessa. - AlfMelmac
Sivulta. kirjoitti:
Meillä on tukea tarvitsevia entisiä alkoholisteja ja huumekuntoutujia. Miksi esimerkiksi huumekuntoutujia ei huomioida samalla voimalla, kuin näitä veteraaneja?
Huumekuntoutuja tarvitsee tuettua asumista, palveluasumisyksikköjä, taloudellista ja sosiaalista tukea. Ei saa unohtaa heitäkään. Kylpyläjaksot ja toimintaleirit auttavat kuntoutumisessa.Kukakohan huumeita on käskenyt napata tai joku varmaan viinaa kurkkuun kaataa. Luusereille rahaa, vaikka ei ne siitä kuntoudu. Ainoa mahdollisuus, että niistä tulee kohtuukäyttäjiä eli ei heti ota liikaa...
- vapaa maa
Näkee selvästi, että aloittajan provolla on puhtaasti poliittiset tarkoitusperät ja käyttää julkeasti sotiemme veteraaneja poliittisena keppihevosenaan. Eikö teillä ole minkäänlaista häveliäisyyttä?
Et selvästikään on edes kysynyt, mitä sotaveteraani haluaa elämänsä ehtoopuolella. Luulet, että heidän halunsa ja tarpeensa ovat yhteneväiset sinun kanssasi. Näin ei kuitenkaan ole. Jotta ymmärtäisit sotaveteraaniemme haluja ja tarpeita, tulee sinun yrittää elää ensin heidän elämänsä. Oletko koskaan edes kysynyt? - sdgfsdfsdfsdf
No sanohan mistä niitä sitten pitäisi leikata? Ihan oikeassa osoittessa ollaan nyt! Lapset ja nuoret aikuiset etusijalle!
- AlfMelmac
15-25 v. immeiset syrjäytyy, mutta mikäköhän on syy. Itse opiskelin vielä 40 v. vanhana uuden ammatin. Jos on lapamato selkärangan tilalla niin ei sitä raha korvaa.
- ISO KIITOS
Sotaveteraanit joutuu jälleen kerran osallistumaan maamme itsenäisyyden turvaamiseen - maksamalla rahalla. Ei tämä näin saa mennä!
- Jussuf (se sama)
Höpsis ne mihinkään osallistu. Eläkettä keräävät kuin loiset ainakin.
Ei se niin saisikaan mennä, mutta semmoinen se on se Suomen laki.
- Avustusrahat jakoon
Siellä veteraanien keräystileillähän lepää miljardien edestä rahaa, vaan ei ne ole veteraaneille päätyneet nekään rahat???
Kenelleköhän niitä säästetään?! - Pelle Viltonen
Mä en lahjoita rahaa enää mihinkään. Piste
- sotilas0003
Sotaveteraani järjestöllä on valtava omaisuus. Olisi aika realisoida omaisuutta.
Eikä kerätä sitä maakunnista.
Kuinkahan moni näistä veteraaneista on ollut edes rintamalla. Taitaa olla elossa muutama tuhat enää.
Veteraanit on lähes 90 vuotiaita. Pahiten haavoittuneet on jo poistunut tästä elämästa.
Toivottavasti tämä veteraanien omaisuus ehditään tuhlata ennen kuin ,joku Mamujen keskus sosialisoi nämä rahat. - hävetkää
ei perkele mee tämäkään taas oikein... widdu saatana..
- yksityisyrittäjä
Näin sitä pitää.Kyllä on erittäin halveksuttavaa toimintaa,tarvittaisiin kait uusi sota jotta pystyttäisiin arvostamaan veteraanien niin miesten kuin naisten antamaa panosta itsenäisyyden puolesta.Nykypäättäjät hävetköön.
- Jussuf (se sama)
Tuo vetskujen tukeminen on tosiaan niin halveksuttavaa että siitä vie voiton vain se mieletön maajussien tukeminen mitä Suonessa harrastetaan.
Nykypäättäjät hävetköön.
- noihsbnfubbuoisp
Vetää sanattomaks! Miksi ei vieläkään anneta arvoa heille jotka ovat henkensä kaupalla pitäneet suomen suomena emmekä ole venäläisiä tänään vaikka eurooppaan itsenäisyytemme kalliilla annettiinkin.
Sitten vielä jotkut kehtaavat tännekin kirjoittaa leikkauksien puolesta. Painukoot mun puolesta sitten sinne venäjälle jos täällä asuminen ei kiinnosta saati anneta arvoa veteraaneille.- Jussuf (se sama)
Vai että "henkensä kaupalla" pitäneet "suomen suonena". Jos ne ovat henkeään olleet kauppaamassa niin saivatko hyvänkin hinnan?
Millä tavoin virolaiset muuttuivat venäläisiksi?
Leikkauksia tarvitaan. Jos esimerkiksi sydänleikkaukset tosiaan persujen tahdon mukaan lopetettaisiin, kuolisi sydänsairauksiin paljon enemmän ihmisiä. Sekö se on sitä persujen terveydenhoitopolitiikkaa? - wnanfnkniishujf
Vai että "henkensä kaupalla" pitäneet "suomen suonena". Jos ne ovat henkeään olleet kauppaamassa niin saivatko hyvänkin hinnan?
Millä tavoin virolaiset muuttuivat venäläisiksi?
Leikkauksia tarvitaan. Jos esimerkiksi sydänleikkaukset tosiaan persujen tahdon mukaan lopetettaisiin, kuolisi sydänsairauksiin paljon enemmän ihmisiä. Sekö se on sitä persujen terveydenhoitopolitiikkaa?Helvetin pelle!!! Sinulla ei ole mitään varaa arvostella veteraaneja saati puhua tuollaista paskaa. Suksi vittuun koko maasta!!!
- Jussuf (se sama)
wnanfnkniishujf kirjoitti:
Helvetin pelle!!! Sinulla ei ole mitään varaa arvostella veteraaneja saati puhua tuollaista paskaa. Suksi vittuun koko maasta!!!
No no... ollaankos sitä vähän niin kuin provosoiduttu. Ei ole hyvä sydämelle semmoinen.
Taitaisi olla viisainta kun wnanfnkniishujf itse lähtisi pois maasta kun kerran ei kestä keskustelua. Tässä maassa keskustelu vielä sallitaan, joten sopii siirtyä jonnekin missä ei keskustella.
- sodan hävineen poika
Sotiemme veteraanit, jotka ovat nyt yli 85 vuotiaita tarvitesvat tukea lopuun saakka, mutta sotavetereenaaniliito ja sotainvaliidiliittoliitto ovat Bresevin aikaisia organisaattioita, joihin kohdistuva tukija ja keräystuotto menee niiden järjestöjen byrokraattioon ja kallispalkkistan turhien toimihenkilöiden ja johtajien korkeisiin pakkkakustannuksiin. On häpeä.että sotiemme veterenaanejen statuksella rahastetaan ja kerjätään Suomen kansalta, joka vielä uskoo kansamme itsenäisyyteen.
Hävetkää rikolliset pummit ja kerjäläiset. - kyrpiintynyt päättäj
pitäähän ne jostain saada näiden pressojen pienet eläke-eurot
- kundi 25
Eiköhän yhteiskunta ole velkansa veteraaneille maksanut. Veteraanijärjestöillä on huomattava omaisuus, realisoikoon sen ja käyttäkööt rahat hoivapalveluihin. Minusta tavallisen työssäkäyvän ihmisen, tai opiskelijan, ei kannata veroja maksaa veteraanikuntoutukseen, kun muitakin tärkeitä menoeriä on.
- 6754rtyu
mun mielestyä veteraaneja olisi pitänyt kunnioittaa sankareina ja valtion maksaa koko heidän loppuelämän ylläpito,asunto ja kaikki,mutta ei,60 ja 70 luvulla heitä oikein hävettiin,koska olivat sotineet ihanaa neuvostoliittoa vastaan.Silloin kaikki
halus olla kommareita,se oli olevinaa hienoa.Aivan käsittämätöntä sontaa.Miten joku pysty pitämään neuvostoliittoa hienona?eikä toi nykyinen venäjä ole sen parempi. Idästä ei ole ikinä tullut mitään hyvää.Mä maksaisin ainakin ilomielin veroni,jos ne menis oikeisiin kohteisiin mutta kreikkalaisille,fuck.Sais kaatua koko EU tai tulla sota,vois arvot palautua kohdilleen.- Jussuf (se sama)
Hävetään vieläkin.
Maajussi taas haaveilee että olisi niin kiva kun olisi sota. Nähtävästi sen vuoksi että maajussit on vapautettu siitäkin.
Tuo Venäjä-viha on yksi persujen keino muuttaa Suomi suljetuksi taloudeksi. Jos Venäjän kanssa ei enää haluta tehdä kauppaa, niin miksi sitten Soini vouhottaa edelleen että Suomi ei tarvitse EU:ta? Kenen kanssa maajussi haluaisi sitten vaihdella perunoitaan, jos ei EU tai Venäjä kelpaa? Kiinan?
- asikdyyt
Ilman muuta veteraaneja pitää tukea. Veteraanijärjestöillä on omaisuutta joka on hankittu veteraanijärjestöjen tuella. Niitä vaan myyntiin jos joku maksaa oikean hinnan. Kauppaehtoihin vaikka että veteraaneilla ensisijainen oikeus ilmaiseen ylläpitoon muutaman kerran vuodessa.
Muutenhan ne jää valtiolle se omaisuus eikä hyörytä veteraaneja.- ...
Ei varmasti jää valtiolle se omaisuus, kyllä joku pitää huolen. Se menee parempiin suihin sitten kun viimeisestäkin veteraanista on aika jättänyt.
Silloin varmaan tulee olemaan keräyksiä johonkin muistorahastoon, jolla kustannetaan kaikenlaista pienen piirin hömppää, rapujuhlia ym.
- 27
niiltähän on helppo leikata,eivät voi mitenkään puollustaa itseään,on se vasemmistokin sydämmetön,
- persustelija
Kataisen kokoomus lähettäisi nekin rahat Eurooppaa "pelastamaan", liittovaltion hyväksi!
- raakkuna1
Suomenkansa on halunnut hoitaa veteraanien asemaa, ja voidaan sanoa että veteraanien asiat on laitettu kohdalleen. Niin realtietojen tarkastelussa katsotaan veteraanieläkkeen suuruusluokkaa, ja todetaan että se on kohtuullisen hyvä. Mutta yhteiskuntamme on sellaisessa tilanteessa, että jossain pitää suorittaa leikkauksia, niin suunnataan ne leikkaukset Kokoomuksen eläkkeisiin, eli varakkaat ihmiset jotka ovat joutuneet eläkkeelle, niin heillä on elämän perusedellytykset luotu kuntoon, ja omat kalliit asunnot, sekä autot ja kesämökit ja muut, mainittakoon optio säästöt, ja osakkeet. Niin ei todellakaan ole tarvetta suunnata valtion eläkekassan tuloja enää siihen päälle. Vaan kaikki tulee tarkistaa, ja eläkkeiden suuruusluokka tulee varakkailla henkilöillä poistaa kokonaan, tai sitten yksilön tilanteen johdosta asettaa tavallisen kansaneläkkeen luokitukseen. By Conquer Finns.
- ihmetteliätär
Mut, mut, mut.......
pitääköhän paikkansa ne "puheet jotta veteraanijärjestöillä on rahaa tileillään tolkuttomasti. Niitä joita ovat saanet lahjoituksena keräyksissä sun muissa????
Nehän pitäisi ensisijaisesti nyt kiireellä käyttää jäljellä olevien veteraanien ja lottien auttamiseen kaikilla tavoilla. Heille ne on kerätty ja heille ne kuuluvat ja he ovat ne ansainneet!
Joku roti siihen pitäs saada jos asia totta, tutkinta pystyyn vaan ja vastuulliset vastuuseen.
Yhteiskunnan tuki toki kuuluu heille myös, sitä ei saa leikata.
Notta silleen.- raakkuna1
Ihmetteliätär on tuonut esille tosiasia tiedon, että veteraanijärjestöillä on rahaa tileillään, joka on myönnetty valtion toimesta. Mutta kuitenkin veteraanijärjestö on tarkoin vaalinut haltuunsa tullutta omaisuutta, ja on vastuussa sen oikeasta jakamisesta. Niinpä meidän tulee tutkia tavallisen veteraanin saama eläke, ja todetaan sen olevan lähellä perusturvan suuruutta, eli 600€. Ja tarvitseeko tuota eläkesummaa vielä tarkistaa, niin silloin asiaa pohditaan aivan uudelta tasolta yhteiskunnassa. Joop.
- Tri.Sorbus
Mitä helvettiä? Jumalauta kyllä nuo meidän paskapäättäjämme pitää tappaa, ei tässä enää muu auta!
- 2135refd
No mene ja tapa. Vai aiotko netissä vinkumalla saada jotain tehtyä asialle?
- RAHATESIIN
Veteraaniliitolla on rahaa, MISSÄ NE RAHAT ON. Ketkä johtajat ovat ne rahat käyttäneet huorien perseeseen. Kansalaiset ovat niin ison omaisuuden tehynyt liitolle keräykissä ja sijoituksissa, että jokainen sotaveteraani eläisi loppuelämänsä vaikka kylpylähotellissa, hoitajat avustajina. Nyt kysymys kuuluu mihin on liiton rahat kadonneet. Olisiko syytä katsoa veroluettelot uudestaan, kenen liiveihin ne on mennyt.
- * Manne *
Ne soti väärässä sodassa. Ne jotka listivät ja raiskasivat maanmiehiään Somalisiassa saavat kyllä muhkeat avustukset, luokkaa 40 000 € puhtaana käteen.
- Hups vaan
Suurin osa veteraaneista ei edes mitään sellaista kuntoutusta haluaisi, että kotoa pitäisi johonkin viikoksi lähteä "pyöriteltäväksi". Mieluummin he ottaisivat päivittäisen avun kotiin. Jokunen veteraani ei ole vuosikausiin kunnon kotiruokaa saanut, saati sitten juttu- ja/tai ulkoiluseuraa. Kun asianomaisia kuunneltaisiin edes! Sama koskee kyllä kaikkia vanhuksia.
- i lov you veteraanit
Tämä tuki olisi tullut heille antaa jo reilu 50 vuotta sitten, silloin heitä todellisia sankareita ei osattu arvostaa. Samat jätkät jotka pitivät suomen itsenäisyyden, rakensivat tämän maan uudestaan. Nyt on liian myöhäistä tukea heitä.
Kaikella mahdollisella kunnioituksella sotaveteraaneja kohtaan, he taistelivat meille aikanaan ihanan itsenäisen maan. Jokainen heistä varmasti toivoi, meidän lapsille hyvän maan elää. Pidetään suomalaiset aina se mielessä aina, kun meitä harmittaa...
Nyt ei suomen rahat riitä joka paikkaan, valitettavaa mutta totta - Rintamamiehen poika
Olen rintamamiehen poika ja tiedän, mitä helvettiä on viettää lapsuus kurjissa olosuhteissa. Sairas, väsynyt ja pahoin henkisesti sekä fyysisesti siipeensä saanut soturi ei kyennyt aina työhön ja toimeentulon hankintaan. Yöt kuluivat kipujen kanssa painiessa ja päivät väsymystä potien. Yhteiskunnan apua ei tullut, joskaan ei pyydettykään. Soturin matka päättyi -80 luvun alussa.
Vanhan miehen ajatus oli kuitenkin loppumetreille asti kirkas. "Veteraani" nimitys oli hänelle kauhistus. Hän oli ollut rintamasotilas ja hän kutsui itseään ja kohtalotovereitaan " rintamamieheksi" . Hän näki asian niin, että "veteraanit" viihdyttivät lottia takaportaassa ja söivät parhaat ruuat taistelujoukoilta.
Monia suojeluskuntalaisia hän piti suunpieksäjinä ja pelkureina, jotka osasivat kiertää vaarat sodassa ja totuuden sodan jälkeen.
Onkohan niin, että varsnaiset kansan puolesta taistelleet tappotyömiehet ja todelliset ainuttaan tarjonneet ovat jo maan mullissa ?
Toki varmaankin muutamia sitkeitä sissejä vielä sinnittelee elämänlangastaan kiinni pitäen.
Tärkeää on kuitenkin muistaa, että kaikki sodanajan ikäluokkien edustajat eivät suorittaneet velvoitettaan kansaansa kohtaan. Tosiasia on, että sodan raskain taakka kaatui työmiesten ja pikkutilallisten niskaan.
Varakas väki tyytyi suojelemaan ja kasvattamaan omaisuuttaan noinakin aikoina. Nyt varakkaan väen aika kuluu verojen kiertämisessä. Ei heidän rahansa jouda " veteraaneille" , " rintamamiehistä " puhumattakaan ".- Jussuf (se sama)
Niin, monen rintamamiehen lasten elämä on varmaan ollut rankkaa. Isä vain ryyppää ja puhuu sota-asioista joista kukaan ei ole kiinnostunut. Pieksää toistuvasti lapset ja vaimon, kun kerran semmoisen opin on saanut. Leluinakin vain jotain ipodeja ja robottikoiria. Siitä kyllä kasvaa elinikäiset traumat.
Tuo kipujen kanssa painiminen on myös pitänyt hereillä. Aina tuon tuosta kaivaa vetsku esiin painimaton ja alkaa painia. Kipujensa kanssa. Siinä kyllä haitari soi ja suolikaasut haisevat. Ja aina yöllä!
Ja että kun matka päättyi 80-luvun alussa oli siinä kanssa tekemistä! Siitä piti monet valitukset lähettää VR:lle kun sillä tavalla junat ei kulkeneet. Vai liekö sitten ollut kyseessä työsuhdeauton särkyminen, mene tiedä. Mutta se, että matka keskeytyy on tietysti uusi valituksen aihe.
Vetsku ei halua olla vetsku vaan "ritsku". Kyllähän se nyt riepoo kun vetskua vetskuksi kutsutaan...
Maajussien on vain edelleen pärjättävä, jotenkin. Vaikka vaikeaahan se on. Täytyy täyttää tukianomuksia varmaankin joka vuosi, ja rahaakaan ei tule kuin se puolisen miljoonaa euroa vuosittain. Kyrsii niin että korvat heiluu.
- rahat käyttöön!
Veteraanijärjestöissä on valtava omaisuusmassa säätiöitynä. Nyt olisi luonnollista käyttää näitä varoja veteraanien kuntoutukseen, kun heitä vielä on elossa. Säätiöiden johdossa on kuitenkin nuoremman polven porukkaa, jotka istuvat kirstun päällä. Rahalle on löytynyt omistaja ja he aikovat pitää saaliistaan kiinni.
Tämä on vetereenirahastuksen oikea ongelma. Veteraaneja kunnioitan suuresti, mutta tässä on sellainen maku, että nyt tuetaaan jo jotain muuta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231730
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161442Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90874- 66841
- 1770
- 46751
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9681Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62668