Kansallismieliset hindut ovat avoimesti ja väkivaltaisesti vastustaneet kristittyjen seurakuntien ja ihmisten läsnäoloa eri paikkakunnilla. Useita pastoreita on murhattu, toisia on pahoinpidelty, ja useat seurakunnat ovat joutuneet hyökkäysten tai uhkausten kohteiksi. Monissa Intian osavaltioissa on nyt säädetty uskonnosta toiseen kääntymisen kieltäviä lakeja.
Vuosittain yli sadassa tapauksessa kristityt joutuvat vakavan ruumiillisen hyökkäyksen kohteeksi. Erityisen tavallista tämä on Madhya Pradeshin, Rajasthanin, Karnatakan ja Andhra Pradeshin osavaltioissa.
http://ihmisoikeus.blogspot.com/2011/11/kansallismieliset-hindut-hyokkaavat.html
Uskonnonvapaus ei ole itsestään selvyys myöskään Intiassa
ihmisoikeus
1
121
Vastaukset
- tupsaliina
Samoin lienee käymässä näissä arabimaissa, joissa on nyt ollut kansannousuja. Huonoja uutisia on mm. Egyptistä. Samoin joissakin tätä eteläisemmissäkin maissa kuten Somaliassa.
Uskonnonvapaus alkaa pian olla pohjoismainen ylellisyys, kun katsoo tätä meininkiä ympärillään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351