Volvo on tunnetusti pitkäikäinen laatuauto, mutta riittääkö se syyksi siihen, että kyseinen auto on niin suosittu?
Onko Volvo V70 statussymboli?
http://cdn.egmcartech.com/wp-content/uploads/2010/03/volvo_v70_wide_main_a.jpg?9707a5
Miksi Volvo V70 on niin suosittu
57
5421
Vastaukset
- ei mikään kinneri
Hyvä laadukas auto jossa on hyvät varusteet Pohjolan oloihin ja mukava ajoltaan.
Ei ruostu ja kaikinpuolin luotettava ja tilava auto.
Käyppä ajamassa uusi auto niin huomaat helposti mistä suosio tulee.- Hulinainen
On niin halpa ja eniten tyyppivikoja HS tutkimuksen mukaan. Kallis korjattava, vaikea parkkeerattava. Siksi halpa hankkia ja tosi kallis ylläpitää. Onnea vaan.
- nää.................
Hulinainen kirjoitti:
On niin halpa ja eniten tyyppivikoja HS tutkimuksen mukaan. Kallis korjattava, vaikea parkkeerattava. Siksi halpa hankkia ja tosi kallis ylläpitää. Onnea vaan.
Kallis korjattava???? Sinulla on vain vähän rahaa..
- Anonyymi
Hulinainen kirjoitti:
On niin halpa ja eniten tyyppivikoja HS tutkimuksen mukaan. Kallis korjattava, vaikea parkkeerattava. Siksi halpa hankkia ja tosi kallis ylläpitää. Onnea vaan.
Ei kyllä todellakaan kallis korjattava ja ei naisilla tuo parkkeeraus taida millään autolla kovin hyvin sujua.
- VolvoVille
Moi, minäkin olen pohtinut paljon tätä, ja ajatellut sen johtuvan volvon laadusta, ja turvallisuus imagosta. Lisäksi volvo on tilava ja jotenkin vähän parempi auto ihmisten mielestä.
- fasdass_
Ei tarvitse kauaa miettiä kun istut volvon nahkasohvalle ja toteat sen parhaaksi ikinä istumaksesi auton jakkaraksi. v70 mk.2 on aivan uskomaton laadun tuntu koko ohjaamossa. Täytyy tosin moittia v70 tunnotonta ohjausta. Tässä on selvästi haettu isoon ja raskaaseen autoon keveyttä, mutta on epäonnistuttu. Varsinkin keskialueella ratti on tunnoton ja korostetty ylikeveäksi. Mutta kyllä v70 edut pääsevät maantie ajossa esille, ei ole omiaan keskustaan. Eihän tuo mihinkään kiihdy. Mutta kyllä 2000 luvun volvoissa on niin hyvä ja mukava ohjaamo että ymmärtää niiden suosion. Penkki ei purista eikä paina mistään kohtaa.
- fasdass_
fasdass_ kirjoitti:
Ei tarvitse kauaa miettiä kun istut volvon nahkasohvalle ja toteat sen parhaaksi ikinä istumaksesi auton jakkaraksi. v70 mk.2 on aivan uskomaton laadun tuntu koko ohjaamossa. Täytyy tosin moittia v70 tunnotonta ohjausta. Tässä on selvästi haettu isoon ja raskaaseen autoon keveyttä, mutta on epäonnistuttu. Varsinkin keskialueella ratti on tunnoton ja korostetty ylikeveäksi. Mutta kyllä v70 edut pääsevät maantie ajossa esille, ei ole omiaan keskustaan. Eihän tuo mihinkään kiihdy. Mutta kyllä 2000 luvun volvoissa on niin hyvä ja mukava ohjaamo että ymmärtää niiden suosion. Penkki ei purista eikä paina mistään kohtaa.
Lisäksi v70 on todella erinomaiset valot joka suuntaan. Ajovalot näyttävät pitkälle ja peruutusvalot ovat varmasti isommat kuin missään muussa autossa. Volvolla todellakin näkee peruuttaa pimeässä syys säässä.
- mökkitie
fasdass_ kirjoitti:
Ei tarvitse kauaa miettiä kun istut volvon nahkasohvalle ja toteat sen parhaaksi ikinä istumaksesi auton jakkaraksi. v70 mk.2 on aivan uskomaton laadun tuntu koko ohjaamossa. Täytyy tosin moittia v70 tunnotonta ohjausta. Tässä on selvästi haettu isoon ja raskaaseen autoon keveyttä, mutta on epäonnistuttu. Varsinkin keskialueella ratti on tunnoton ja korostetty ylikeveäksi. Mutta kyllä v70 edut pääsevät maantie ajossa esille, ei ole omiaan keskustaan. Eihän tuo mihinkään kiihdy. Mutta kyllä 2000 luvun volvoissa on niin hyvä ja mukava ohjaamo että ymmärtää niiden suosion. Penkki ei purista eikä paina mistään kohtaa.
FASDAS. Minulla on nahkapenkit saunassakin,ei tarvitse olla enään autossa ja sitäpaitsi VOLVO on KIINALAINEN,vaikka margariinissa paistais,vai eikö.
- MikaOjantaus
mökkitie kirjoitti:
FASDAS. Minulla on nahkapenkit saunassakin,ei tarvitse olla enään autossa ja sitäpaitsi VOLVO on KIINALAINEN,vaikka margariinissa paistais,vai eikö.
Kiinalainen omistaja kyllä mutta suunnitelu tapahtuu edelleen siellä missä se on aina tapahtunut, omistajalla ei ole mitään merkitystä, sama pätee Jaguariin vai meinaatko että sekin on sit intialainen?
- mieluummin saabilla
Rahastahan siinä aina lopulta on kysymys! Volvolla on niin paljon paremmat myyntipalkkiot moneen muuhun merkkin verrattuna, että vaihdokin voi surutta maksaa pitkäksi. Eli kun myytävän auton katolla on iso tukku rahaa, voidaan asiakasta ohjailla tehokkaasti. Tätähän ei tietenkään asiakkaalle kerrota, vaan kehutaan: "sullon siinä tosi kaupallinen vaihdokki, ihan ykköslähdön peli!" Ja niin on taas yks hyväuskoinen saatu narutettua laulamaan tuttua virttä: "Ei ne siellä toisessa liikkeessä halunnu/osannu tehdä kauppaa, mutt volvolla oli sitt ammattitaitonen myyjä, kun minunkin vaihdokkini oikean arvon ymmärsi heti!"
- millä Saabillla??
tuollasia puhuu vain sellainen dorka joka ei ole vertaillut hintoja eri merkkien ja liikkeiden välillä.
Volvolla on hyvä maine eikä syyttä ja se kantaa hyvänä myyntinä. - mieluummin saabilla
millä Saabillla?? kirjoitti:
tuollasia puhuu vain sellainen dorka joka ei ole vertaillut hintoja eri merkkien ja liikkeiden välillä.
Volvolla on hyvä maine eikä syyttä ja se kantaa hyvänä myyntinä.Kaverini työskenteli ennen lamaa saabin myyjänä eräässä liikkeessä. Hän kertoi esimerkkinä, että business-mallisessa 9-5, jonka hinta oli n. 40 000€, myyntipalkkio oli n. 2 500€. Ei sillä myyntikatteella hirveästi vaihtoautoa ylihyvitetä, jos meinaa uudesta autosta jättää liikkeeseenkin jonkun euron...
Vastaava s80 volvo maksoi samoilla reilusti enemmän, mutta myyntipalkkiotakin siinä kaverin tietojen mukaan (oli myynyt uusia volvojakin joskus) oli yli kaksinkertainen määrä. Mitäpä luulet asiakkaan ajatelleen, kun eräässäkin tapauksessa hyvityshinnassa oli 4000€ ero volvon hyväksi? Varmaan, ett olipa siinä vasta ammattitaitoinen myyjä, eikä ne siinä toisessa liikkeessä kauppaa halunneetkaan tehdä...
Toinen kaverini vaihtoi muutama vuosi sitten vajaan 3 vuotta vanhan, 50tkm ajetun aven uuteen autoon, oli maksanut autostaan uutena varusteineen 36000€. Ooppelin vectraan olisi saanut siitä hyvitystä 26 000€, mutta vaihtoikin sitten uuteen s80 volvoon, kun hyvityshinta oli liikkeestä löytyneeseen autoon huikeat 34 000€. Olen itse nähnyt kyseisen kauppasopimuksen, joten tiedän mistä puhun. Kumma kyllä, liikkeessä myivät kaverin avea sitten 27 500€ pyyntihinnalla, joka oli sen hetken markkinoille aika lailla oikea hinta...
Rahasta siinä aina loppujen lopuksi on kysymys, uskokaa pois. Itse ajelen uusikoppaisella 9-3 saabilla, vaikka volvoon olisin entisestä autostani saanut hyvitystä 2000€ enemmän. Tosin v50 olisi ollut liian pieni ja kallis tarpeisiini, eikä se niin paljon fordin focuksesta poikennut, että olisin siihen syttynyt... - kaverilla näin, hii
mieluummin saabilla kirjoitti:
Kaverini työskenteli ennen lamaa saabin myyjänä eräässä liikkeessä. Hän kertoi esimerkkinä, että business-mallisessa 9-5, jonka hinta oli n. 40 000€, myyntipalkkio oli n. 2 500€. Ei sillä myyntikatteella hirveästi vaihtoautoa ylihyvitetä, jos meinaa uudesta autosta jättää liikkeeseenkin jonkun euron...
Vastaava s80 volvo maksoi samoilla reilusti enemmän, mutta myyntipalkkiotakin siinä kaverin tietojen mukaan (oli myynyt uusia volvojakin joskus) oli yli kaksinkertainen määrä. Mitäpä luulet asiakkaan ajatelleen, kun eräässäkin tapauksessa hyvityshinnassa oli 4000€ ero volvon hyväksi? Varmaan, ett olipa siinä vasta ammattitaitoinen myyjä, eikä ne siinä toisessa liikkeessä kauppaa halunneetkaan tehdä...
Toinen kaverini vaihtoi muutama vuosi sitten vajaan 3 vuotta vanhan, 50tkm ajetun aven uuteen autoon, oli maksanut autostaan uutena varusteineen 36000€. Ooppelin vectraan olisi saanut siitä hyvitystä 26 000€, mutta vaihtoikin sitten uuteen s80 volvoon, kun hyvityshinta oli liikkeestä löytyneeseen autoon huikeat 34 000€. Olen itse nähnyt kyseisen kauppasopimuksen, joten tiedän mistä puhun. Kumma kyllä, liikkeessä myivät kaverin avea sitten 27 500€ pyyntihinnalla, joka oli sen hetken markkinoille aika lailla oikea hinta...
Rahasta siinä aina loppujen lopuksi on kysymys, uskokaa pois. Itse ajelen uusikoppaisella 9-3 saabilla, vaikka volvoon olisin entisestä autostani saanut hyvitystä 2000€ enemmän. Tosin v50 olisi ollut liian pieni ja kallis tarpeisiini, eikä se niin paljon fordin focuksesta poikennut, että olisin siihen syttynyt...Eikös auto osteta ihan jonkun muun mukaan kuin vanhasta saatavan hinnan peruteella?? Valitseeko joku toisen automerkin siksi, että saa vanhasta nimellisesti isomman hyvityksen vaihdokista, huh mitä logiikkaa. Toki jos puhutaan huomattavasti kalliimmasta autosta lähtöhinnaltaan, niin kauppiaalla on enemmän pelivaraa, sillä tuo myyjän palkkio ja katteet menee prosentteina suhteessa hintaan. Ei kaupoissakin saman merkin sisällä on melkoisia eroja hyvityshinnoissa riippuen kyseisen liikkeen sen hetkisestä vaihtoautotilanteesta ym. kaupallisista syistä.
melko suoraviivaisesti Saapimies ajattelee asioista. - mieluummin saabilla
kaverilla näin, hii kirjoitti:
Eikös auto osteta ihan jonkun muun mukaan kuin vanhasta saatavan hinnan peruteella?? Valitseeko joku toisen automerkin siksi, että saa vanhasta nimellisesti isomman hyvityksen vaihdokista, huh mitä logiikkaa. Toki jos puhutaan huomattavasti kalliimmasta autosta lähtöhinnaltaan, niin kauppiaalla on enemmän pelivaraa, sillä tuo myyjän palkkio ja katteet menee prosentteina suhteessa hintaan. Ei kaupoissakin saman merkin sisällä on melkoisia eroja hyvityshinnoissa riippuen kyseisen liikkeen sen hetkisestä vaihtoautotilanteesta ym. kaupallisista syistä.
melko suoraviivaisesti Saapimies ajattelee asioista.Kaikella ystävyydellä, ihan kautta linjan se myyntipalkkiorakenne on parempi niillä merkeillä, joita eniten myydään. Parhaimmat myyntikatteet löytyvät sieltä rekisteröintitilastojen kärkipäästä, vai luuletko, että esimerkiksi toyotan keikkuminen vuodesta toiseen kärkipaikoilla johtuu sen "ylivertaisista ominaisuuksista", kuten ajettavuudesta, varustelusta, modernista ulkonäöstä etc. Vai johtuneeko hyvä markkinaosuus siitä, että myytävän auton katolla on iso nippu rahaa, jolla asiakkaan vaihtoauto voidaan maksaa pitkäksi? Niitä autonvaihtajia kun löytyy yllättävän paljon, joille se entisen myyminen on paljon isompi asia kuin se uuden ostaminen...
Rahalla ohjaillaan kuluttajia. Mitäpä luulet, jos olisit ollut kaverini asemassa ja saanut vaihtoautostasi 8000€ paremman hyvityksen volvoon, niin olisitko siitä huolimatta ottanut sen toisen merkin? Tuskinpa, vain hölmö olisi tehnyt niin. Fakta on kuitenkin, että liikkeessä möivät sitä vaihdokkia 6 500€ alle sen hinnan, jonka olivat siitä itse maksaneet, eli todellisuudessa se lie otettu varastoon vieläkin tätä alhaisemmalla hinnalla. Tosin kyseinen s80 volvo oli liikkeessä jo oleva auto ja elettiin kvartaalin loppupuolta, joten varmaan siinä on ollut maahantuojan lisätukia käytettävänä ylihyvitykseen, tai sitten vuosineljänneksen tavoitepalkkioista uupui vielä rekisteröintejä ko. liikkeellä.
Saat ilmaisen vinkin: seuraavan kerran kun vaihdat uuden auton, kysy tarjoukset jonkun kvartaalin (siis maalis-, kesä-, syys-, tai joulukuun) loppupuolella ja saatat "säästää" tuhansia euroja. Hyvityshinnat elävät nimittäin sen mukaan, onko liikkeessä saatu maahantuojan asettamat tavoitteet (ja tätä kautta tavoitepalkkiot) täyteen vai puuttuuko kappaleita vielä. Kokeile ja ylläty. - gs birotor
mieluummin saabilla kirjoitti:
Kaikella ystävyydellä, ihan kautta linjan se myyntipalkkiorakenne on parempi niillä merkeillä, joita eniten myydään. Parhaimmat myyntikatteet löytyvät sieltä rekisteröintitilastojen kärkipäästä, vai luuletko, että esimerkiksi toyotan keikkuminen vuodesta toiseen kärkipaikoilla johtuu sen "ylivertaisista ominaisuuksista", kuten ajettavuudesta, varustelusta, modernista ulkonäöstä etc. Vai johtuneeko hyvä markkinaosuus siitä, että myytävän auton katolla on iso nippu rahaa, jolla asiakkaan vaihtoauto voidaan maksaa pitkäksi? Niitä autonvaihtajia kun löytyy yllättävän paljon, joille se entisen myyminen on paljon isompi asia kuin se uuden ostaminen...
Rahalla ohjaillaan kuluttajia. Mitäpä luulet, jos olisit ollut kaverini asemassa ja saanut vaihtoautostasi 8000€ paremman hyvityksen volvoon, niin olisitko siitä huolimatta ottanut sen toisen merkin? Tuskinpa, vain hölmö olisi tehnyt niin. Fakta on kuitenkin, että liikkeessä möivät sitä vaihdokkia 6 500€ alle sen hinnan, jonka olivat siitä itse maksaneet, eli todellisuudessa se lie otettu varastoon vieläkin tätä alhaisemmalla hinnalla. Tosin kyseinen s80 volvo oli liikkeessä jo oleva auto ja elettiin kvartaalin loppupuolta, joten varmaan siinä on ollut maahantuojan lisätukia käytettävänä ylihyvitykseen, tai sitten vuosineljänneksen tavoitepalkkioista uupui vielä rekisteröintejä ko. liikkeellä.
Saat ilmaisen vinkin: seuraavan kerran kun vaihdat uuden auton, kysy tarjoukset jonkun kvartaalin (siis maalis-, kesä-, syys-, tai joulukuun) loppupuolella ja saatat "säästää" tuhansia euroja. Hyvityshinnat elävät nimittäin sen mukaan, onko liikkeessä saatu maahantuojan asettamat tavoitteet (ja tätä kautta tavoitepalkkiot) täyteen vai puuttuuko kappaleita vielä. Kokeile ja ylläty.Ainakin itselleni ainoastaan väliraha ratkaisee, eikä se mitä annetaan bruttohyvitystä vanhasta...
- kvarttaalihöpöttäjä
mieluummin saabilla kirjoitti:
Kaikella ystävyydellä, ihan kautta linjan se myyntipalkkiorakenne on parempi niillä merkeillä, joita eniten myydään. Parhaimmat myyntikatteet löytyvät sieltä rekisteröintitilastojen kärkipäästä, vai luuletko, että esimerkiksi toyotan keikkuminen vuodesta toiseen kärkipaikoilla johtuu sen "ylivertaisista ominaisuuksista", kuten ajettavuudesta, varustelusta, modernista ulkonäöstä etc. Vai johtuneeko hyvä markkinaosuus siitä, että myytävän auton katolla on iso nippu rahaa, jolla asiakkaan vaihtoauto voidaan maksaa pitkäksi? Niitä autonvaihtajia kun löytyy yllättävän paljon, joille se entisen myyminen on paljon isompi asia kuin se uuden ostaminen...
Rahalla ohjaillaan kuluttajia. Mitäpä luulet, jos olisit ollut kaverini asemassa ja saanut vaihtoautostasi 8000€ paremman hyvityksen volvoon, niin olisitko siitä huolimatta ottanut sen toisen merkin? Tuskinpa, vain hölmö olisi tehnyt niin. Fakta on kuitenkin, että liikkeessä möivät sitä vaihdokkia 6 500€ alle sen hinnan, jonka olivat siitä itse maksaneet, eli todellisuudessa se lie otettu varastoon vieläkin tätä alhaisemmalla hinnalla. Tosin kyseinen s80 volvo oli liikkeessä jo oleva auto ja elettiin kvartaalin loppupuolta, joten varmaan siinä on ollut maahantuojan lisätukia käytettävänä ylihyvitykseen, tai sitten vuosineljänneksen tavoitepalkkioista uupui vielä rekisteröintejä ko. liikkeellä.
Saat ilmaisen vinkin: seuraavan kerran kun vaihdat uuden auton, kysy tarjoukset jonkun kvartaalin (siis maalis-, kesä-, syys-, tai joulukuun) loppupuolella ja saatat "säästää" tuhansia euroja. Hyvityshinnat elävät nimittäin sen mukaan, onko liikkeessä saatu maahantuojan asettamat tavoitteet (ja tätä kautta tavoitepalkkiot) täyteen vai puuttuuko kappaleita vielä. Kokeile ja ylläty.Ei auton ostaja ole pelkästään "rahan" perään. Itse ainakin päätän ensin minkä auton haluan ja sitten kilpailutan tuon merkin kaupiaat. Kuka sitä autoa vaihtaa hyvityshinnan perusteella, ihan tosissaan??
Autokauppa on paljon yksinkertaisempaa kuin uskotkaan. - ent automyyjjä
kvarttaalihöpöttäjä kirjoitti:
Ei auton ostaja ole pelkästään "rahan" perään. Itse ainakin päätän ensin minkä auton haluan ja sitten kilpailutan tuon merkin kaupiaat. Kuka sitä autoa vaihtaa hyvityshinnan perusteella, ihan tosissaan??
Autokauppa on paljon yksinkertaisempaa kuin uskotkaan.Usko pois, niin se vain on. Kymmenen vuoden aikana myin uusia autoja kahdeksaa eri automerkkiä, yli tuhat kappaletta yhteensä. Mitä paremmmat myyntipalkkiot merkillä oli, sen helpompi oli kauppa saada maaliin. Silloin kun kaupan päättämiseen on käytettävissä paperirahaa, on helppoa hyvittää vaihdokki niin sanotusti "täyteen hintaan", eli antaa ostajalle se tunne, että hän tekee tässä nyt "hyvän kaupan"...
Ei se auton ostaja ole kuluttajana sen kummempi kuin muutkaan, eli kokemukseni mukaan häneenkin voidaan tässä asiassa soveltaa 80/20 -sääntöä. Vain 20% auton ostajista on kiinnostunut pelkästään välirahasta, kun taas 80 prosentille se VAIHTOAUTON HYVITYSHINTA on se ratkaiseva juttu. Ostopäätöksen sitten kukin perustelee itselleen järkisyillä, niin se ihmisluonto toimii...
Autokauppakin elää tänä päivänä niin tiukasti kvarttaalitalouden valjaissa, että oksat pois! Valitettavasti ne aiemmin mainitut tavoitepalkkiot ovat usein automyynnille juuri se raha, jolla osaston tulos saadaan nippanappa plussalle. Paradoksaalista on se, että vaikka uudessa autossa olisi kuinka hyvä myyntikate tahansa, se yleensä joudutaan suurelta osin "polttamaan" kaupan aikaan saamiseksi. Näin se homma vain toimii. - kaverin kaveri
mieluummin saabilla kirjoitti:
Kaikella ystävyydellä, ihan kautta linjan se myyntipalkkiorakenne on parempi niillä merkeillä, joita eniten myydään. Parhaimmat myyntikatteet löytyvät sieltä rekisteröintitilastojen kärkipäästä, vai luuletko, että esimerkiksi toyotan keikkuminen vuodesta toiseen kärkipaikoilla johtuu sen "ylivertaisista ominaisuuksista", kuten ajettavuudesta, varustelusta, modernista ulkonäöstä etc. Vai johtuneeko hyvä markkinaosuus siitä, että myytävän auton katolla on iso nippu rahaa, jolla asiakkaan vaihtoauto voidaan maksaa pitkäksi? Niitä autonvaihtajia kun löytyy yllättävän paljon, joille se entisen myyminen on paljon isompi asia kuin se uuden ostaminen...
Rahalla ohjaillaan kuluttajia. Mitäpä luulet, jos olisit ollut kaverini asemassa ja saanut vaihtoautostasi 8000€ paremman hyvityksen volvoon, niin olisitko siitä huolimatta ottanut sen toisen merkin? Tuskinpa, vain hölmö olisi tehnyt niin. Fakta on kuitenkin, että liikkeessä möivät sitä vaihdokkia 6 500€ alle sen hinnan, jonka olivat siitä itse maksaneet, eli todellisuudessa se lie otettu varastoon vieläkin tätä alhaisemmalla hinnalla. Tosin kyseinen s80 volvo oli liikkeessä jo oleva auto ja elettiin kvartaalin loppupuolta, joten varmaan siinä on ollut maahantuojan lisätukia käytettävänä ylihyvitykseen, tai sitten vuosineljänneksen tavoitepalkkioista uupui vielä rekisteröintejä ko. liikkeellä.
Saat ilmaisen vinkin: seuraavan kerran kun vaihdat uuden auton, kysy tarjoukset jonkun kvartaalin (siis maalis-, kesä-, syys-, tai joulukuun) loppupuolella ja saatat "säästää" tuhansia euroja. Hyvityshinnat elävät nimittäin sen mukaan, onko liikkeessä saatu maahantuojan asettamat tavoitteet (ja tätä kautta tavoitepalkkiot) täyteen vai puuttuuko kappaleita vielä. Kokeile ja ylläty.Kaveri, kaverin kaveri, kaverin kaiman koira.. Itselläsi ei mitään kokemuksia.. Aina ne kaverit..
- mieluummin saabilla
kaverin kaveri kirjoitti:
Kaveri, kaverin kaveri, kaverin kaiman koira.. Itselläsi ei mitään kokemuksia.. Aina ne kaverit..
Mitä väliä sillä nyt on? Varmaan sullakin on kavereita? Vai onko?
Asia vaan sattuu nyt olemaan niin, että kaveripiirissäni on parikin automyyjää, joiden kautta olen hieman maallikkoa lähempää päässyt kurkistamaan automyynnin rakenteisiin. Rahalla avitetaan kauppaa, ja mua v*tuttaa kavereitten puolesta kuunnella sitä vinkumista, "ettei ne siellä liikkeessä osannu/halunnu tehdäkään kauppaa..."
Volvo on hyvä auto. Se on IHAN YHTÄ HYVÄ auto kuin saab. Se ei siis ole yhtään PAREMPI, muttei HUONOMPIKAAN kuin saab, mutta paremmat myyntipalkkiot siinä joka tapauksessa on. Uuden volvon katolla on enemmän rahaa kuin saabin, joten sitä myös myydään enemmän. Piste.
Seuraavan kerran, kun vaihdatte autoanne, tiedätte, mistä SUURIMMALTA OSALTA johtuu jonkun merkin korkeampi hyvityshinta kuin toisen. Vaikka taitaa tämäkin viestiketju olla näille "hyvityshintajunteille" niin kuin tuossa seuraavassa tekstissä todetaan:
"He etsivät informaatiota, joka vahvistaa tätä käsitystä ja torjuvat tietoja, jotka horjuttavat tätä uskomusta."
Hyvää jatkoa ja hyviä autokauppoja jokaiselle! =0) - fasdassas
kvarttaalihöpöttäjä kirjoitti:
Ei auton ostaja ole pelkästään "rahan" perään. Itse ainakin päätän ensin minkä auton haluan ja sitten kilpailutan tuon merkin kaupiaat. Kuka sitä autoa vaihtaa hyvityshinnan perusteella, ihan tosissaan??
Autokauppa on paljon yksinkertaisempaa kuin uskotkaan.Usko vaikka ihan huviksesi että autovalmistajat ja maahantuojat ovat pistäneet sen verran kovat pykälät merkkiliikkeille etteivät ne myy rastiin, eivät syö toistensa asiakkaita. Tämä linja on kyllä lähes tulkoon kaikilla autovalmistajilla. Jos ei suoraan niin ainakin epäsuorasti. Kyllä valmistaja pitää siitä huolen etteivät merkkiliikkeet syö ahneuksissaan autovalmistajan pöydästä, eli eivät kilpaile keskenään. Merkkiliike joka sijaitsee paikkakunnalla X ei myy autoa asiakkaalle tippaakaan halvemmalle kuin paikkakunnan Y kauppias jossa on asiakas asuu. Siinä ei paljoa kilpailutukset eri paikkakunnilla auta. Autovalmistajilla on muutenkin täysin järjettömät kriteerit merkkiliikkeille.
- ent automyyjä
fasdassas kirjoitti:
Usko vaikka ihan huviksesi että autovalmistajat ja maahantuojat ovat pistäneet sen verran kovat pykälät merkkiliikkeille etteivät ne myy rastiin, eivät syö toistensa asiakkaita. Tämä linja on kyllä lähes tulkoon kaikilla autovalmistajilla. Jos ei suoraan niin ainakin epäsuorasti. Kyllä valmistaja pitää siitä huolen etteivät merkkiliikkeet syö ahneuksissaan autovalmistajan pöydästä, eli eivät kilpaile keskenään. Merkkiliike joka sijaitsee paikkakunnalla X ei myy autoa asiakkaalle tippaakaan halvemmalle kuin paikkakunnan Y kauppias jossa on asiakas asuu. Siinä ei paljoa kilpailutukset eri paikkakunnilla auta. Autovalmistajilla on muutenkin täysin järjettömät kriteerit merkkiliikkeille.
Anteeksi, oletkos paljonkin uusia autoja myynyt, kun noin varmaa tietoa on?
Tehdasta ja maahantuojaa ei kiinnosta muu kuin saada myytyä autojaan mahdollisimman paljon. Ne valitettavasti p*skat nakkaa siitä, tekeekö jälleenmyyjä niillä autoilla euroakaan tiliä, tai onko vaihtoautovarasto täynnä "pitkäksi" maksettua vaihdokkia.
Autokaupassa ei ole enää pariinkymmeneen vuoteen ollut samanlaista piirijakoa kuin muinoin, jolloin merkkiliikkeet eivät edes myyneet autoa asiakkaalle, joka oli toisen piirin alueella. Tehdas asettaa maahantuojalle tavoitteet, jotka maahantuoja jakaa markkinaosuuksien mukaan kullekin jälleeenmyyjälle. Jokainen jälleenmyyjä pyrkii luonnollisesti tekemään omat tavoiteensa täyteen, sillä niiden takana on aina palkkiona SETELIRAHAA. Ne tavoitteet eivät siis ole kollektiivisia, vaan LIIKEKOHTAISIA, eli esim. autoliikeketjulla, jolla on tietyn merkin edustus useammalla paikkakunnalla, JOKAISELLA PISTEELLÄ ON OMAT TAVOITTEENSA. Sille liikkeelle, joka saa tavoitteensa täyteen, maahantuoja maksaa tavoitepalkkiot, kun taas se liike, jolta jää YKSIKIN kappale puuttumaan, EI SAA SENTTIÄKÄÄN. - gs birotor
ent automyyjä kirjoitti:
Anteeksi, oletkos paljonkin uusia autoja myynyt, kun noin varmaa tietoa on?
Tehdasta ja maahantuojaa ei kiinnosta muu kuin saada myytyä autojaan mahdollisimman paljon. Ne valitettavasti p*skat nakkaa siitä, tekeekö jälleenmyyjä niillä autoilla euroakaan tiliä, tai onko vaihtoautovarasto täynnä "pitkäksi" maksettua vaihdokkia.
Autokaupassa ei ole enää pariinkymmeneen vuoteen ollut samanlaista piirijakoa kuin muinoin, jolloin merkkiliikkeet eivät edes myyneet autoa asiakkaalle, joka oli toisen piirin alueella. Tehdas asettaa maahantuojalle tavoitteet, jotka maahantuoja jakaa markkinaosuuksien mukaan kullekin jälleeenmyyjälle. Jokainen jälleenmyyjä pyrkii luonnollisesti tekemään omat tavoiteensa täyteen, sillä niiden takana on aina palkkiona SETELIRAHAA. Ne tavoitteet eivät siis ole kollektiivisia, vaan LIIKEKOHTAISIA, eli esim. autoliikeketjulla, jolla on tietyn merkin edustus useammalla paikkakunnalla, JOKAISELLA PISTEELLÄ ON OMAT TAVOITTEENSA. Sille liikkeelle, joka saa tavoitteensa täyteen, maahantuoja maksaa tavoitepalkkiot, kun taas se liike, jolta jää YKSIKIN kappale puuttumaan, EI SAA SENTTIÄKÄÄN.Ei aivan noinkaan vaan monilla isoilla ketjuilla(esim laakkonen) myyjä näkee heti rekisterinumeron perusteella onko jo tehty tarjous ja myyjä kerran sanoi ettei sa tehdä parempaa tarjousta kuin se josta on kysytty ensimmäisenä.
- ent automyyjä
gs birotor kirjoitti:
Ei aivan noinkaan vaan monilla isoilla ketjuilla(esim laakkonen) myyjä näkee heti rekisterinumeron perusteella onko jo tehty tarjous ja myyjä kerran sanoi ettei sa tehdä parempaa tarjousta kuin se josta on kysytty ensimmäisenä.
Pitää paikkansa. Ei esim. laakkosella ole mitään järkeä oman pisteensä kanssa lähteä kilpailemaan, mutta se ei muuta miksikään sitä tosiasiaa, että uusien autojen myyntitavoitteet ovat vain ja ainoastaan liikekohtaiset.
Kun taas väite siitä, että tehtaat tai maahantuoja jotenkin pyrkisi rajoittamaan autoliikkeiden kilpailua keskenään, on ihan täyttä p*skaa. On nimittäin niin, että jos uusien autojen myynti yht`äkkiä vaikka tuplaantuisi, maahantuojat antaisivat välittömästi lisää merkkiedustuksia liikkeille niin, että jokaiseen kaupunkiin saataisiin vähintään tuplaedustus. Mitä enemmän jälleenmyyjiä, sen verisempää kilpailu, sen enemmän myytyjä kappaleita ja sen enemmän syytä tehtaalla ja maahantuojalla taputtaa innostuneesti karvaisia käsiään. Näin se homma toimii.
- ei volvoa,eri merkki
VOLVO on hyvin pitkälle status symboli ja mielikuva laadusta ja turvallisuudesta!!
Tämä kertoo paljon:
"Hyvä esimerkki autoilijouden ajattelutavoista on Volvo. Merkittävä osa pienemmillä 40-sarjan autoilla ajavista ei usko ajavansa hollantilaisella autolla, joka on japanilainen, Euroopassa valmistettu "Mitsubishi". Heille ruotsalainen auto on arvo, josta he ovat olleet valmiita maksamaan. He etsivät informaatiota, joka vahvistaa tätä käsitystä ja torjuvat tietoja, jotka horjuttavat tätä uskomusta. Samanlaisessa maailmassa elää suuri osa VW Golfin, Seat Leonin, Skoda Octavian ja Audi A3:n omistajista."
Tästä linkistä koko juttu!!
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/ford-volvo-ja-mazda-samaa-tavaraa-eri-paketissa- gs birotor
Laitoit tuoreen 8v vanhan linkin, jonka jälkeen on paljon tapahtunut.
Totta ihmeessä omistaja käyttää samoja osia jo kustannustehokkuuden nimissä ja paljon on asioita muuttunut fordin enen omistaien merkkien keskuudessa. - ei volvoa,eri merkki
gs birotor kirjoitti:
Laitoit tuoreen 8v vanhan linkin, jonka jälkeen on paljon tapahtunut.
Totta ihmeessä omistaja käyttää samoja osia jo kustannustehokkuuden nimissä ja paljon on asioita muuttunut fordin enen omistaien merkkien keskuudessa.ÖÖÖ...MITEN MUUTTUNUT?!?!?
NIIN JUU, YHÄ USEAMPI MOOTTORI VOLVOSSA ON FORDIN TEKEMIÄ JA SAMOIN POWERSHIFT VAIHDELAATIKOT!!!
ALUSTAT MELKEIN JOKA VOLVOSSA FORDILTA!! JA MONET LISÄLAITTEET FORDIN KEHITTÄMIÄ MM.KAISTAVAHTI...
JA TARKOITIN ETTÄ VOLVO ON MIELIKUVA MUKA LAADUKKAAMMASTA, KUIN FORD!! LUE TEKSTI!! - gs birotor
ei volvoa,eri merkki kirjoitti:
ÖÖÖ...MITEN MUUTTUNUT?!?!?
NIIN JUU, YHÄ USEAMPI MOOTTORI VOLVOSSA ON FORDIN TEKEMIÄ JA SAMOIN POWERSHIFT VAIHDELAATIKOT!!!
ALUSTAT MELKEIN JOKA VOLVOSSA FORDILTA!! JA MONET LISÄLAITTEET FORDIN KEHITTÄMIÄ MM.KAISTAVAHTI...
JA TARKOITIN ETTÄ VOLVO ON MIELIKUVA MUKA LAADUKKAAMMASTA, KUIN FORD!! LUE TEKSTI!!Onko lukutaidossa vai luetun ymmärtämisessä vikaa?
Et ainakaan osaa isoja ja pieniä kirjaimia.
Et siis ole kuullut että suurin osa entisiä fordin osittain/kokonaan omistamia merkkejä on myyty.
Esim. volvon on pakko käyttää noita fordin osia nykyisten mallisukupolvien loppuun asti ja onhan jo uusi omistaja raottanut verhoa tulevaisuudesta omien mootoreiden ja ns pohjalevun ym osalta
.http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/kolmisylinterisia-volvoja
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uuden-aikakauden-volvoja
Tuo powershift vaihteisto on käytännössä getragin suunnittelema ja valmistetaan getrag/ford yhteisesti omistamassa yrityksessä.
ecoboost koneet ovat fordin ja pienet dieselit ovat ford/psa yhteistyötä ja ainakin ennen niitä myös valmistettiin volvon moottori tehtaalla skövdessä(ruotsissa)
(taas toisaalta voidaahan sanoa että kaikki koneet ovat fordin kun kerran oli entinen omistaja...)
Kaikki autot myydään tavallaan mielikuvien perusteella ja tiedätkö montakin henkilöä joka pystyy ostamaan vain omien tarpeiden mukaisen auton eikä anna markkinoinnin vaikuttaa millään tavoin.
Oletko lukenut yhdestäkään uudesta autosta jossa valmistaja ei puhuisi parannetusta laadusta ja laadun tunnusta?
Kerrotko mitä tarkoittaa laatu sana sinulle?
Huomaa kyllä ettei ole auto ala tuttua sinulle kovinkaan hyvin... - psa diesel
gs birotor kirjoitti:
Onko lukutaidossa vai luetun ymmärtämisessä vikaa?
Et ainakaan osaa isoja ja pieniä kirjaimia.
Et siis ole kuullut että suurin osa entisiä fordin osittain/kokonaan omistamia merkkejä on myyty.
Esim. volvon on pakko käyttää noita fordin osia nykyisten mallisukupolvien loppuun asti ja onhan jo uusi omistaja raottanut verhoa tulevaisuudesta omien mootoreiden ja ns pohjalevun ym osalta
.http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/kolmisylinterisia-volvoja
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uuden-aikakauden-volvoja
Tuo powershift vaihteisto on käytännössä getragin suunnittelema ja valmistetaan getrag/ford yhteisesti omistamassa yrityksessä.
ecoboost koneet ovat fordin ja pienet dieselit ovat ford/psa yhteistyötä ja ainakin ennen niitä myös valmistettiin volvon moottori tehtaalla skövdessä(ruotsissa)
(taas toisaalta voidaahan sanoa että kaikki koneet ovat fordin kun kerran oli entinen omistaja...)
Kaikki autot myydään tavallaan mielikuvien perusteella ja tiedätkö montakin henkilöä joka pystyy ostamaan vain omien tarpeiden mukaisen auton eikä anna markkinoinnin vaikuttaa millään tavoin.
Oletko lukenut yhdestäkään uudesta autosta jossa valmistaja ei puhuisi parannetusta laadusta ja laadun tunnusta?
Kerrotko mitä tarkoittaa laatu sana sinulle?
Huomaa kyllä ettei ole auto ala tuttua sinulle kovinkaan hyvin...Pääsinpä ihan tuoreeltaan kokeilemaan psa/ford pikkudieseliä, kun se ihan ekana lanseerattiin citroen xsara picasson keulille vuonna 2004... Mukava moottori, entisestään parantunut uusien sukupolvien myötä!
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/psa-ford-–yhteistyon-tuloksena-kaksi-uutta-hdi-dieselia - ei volvoa,eri merkki
gs birotor kirjoitti:
Onko lukutaidossa vai luetun ymmärtämisessä vikaa?
Et ainakaan osaa isoja ja pieniä kirjaimia.
Et siis ole kuullut että suurin osa entisiä fordin osittain/kokonaan omistamia merkkejä on myyty.
Esim. volvon on pakko käyttää noita fordin osia nykyisten mallisukupolvien loppuun asti ja onhan jo uusi omistaja raottanut verhoa tulevaisuudesta omien mootoreiden ja ns pohjalevun ym osalta
.http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/kolmisylinterisia-volvoja
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uuden-aikakauden-volvoja
Tuo powershift vaihteisto on käytännössä getragin suunnittelema ja valmistetaan getrag/ford yhteisesti omistamassa yrityksessä.
ecoboost koneet ovat fordin ja pienet dieselit ovat ford/psa yhteistyötä ja ainakin ennen niitä myös valmistettiin volvon moottori tehtaalla skövdessä(ruotsissa)
(taas toisaalta voidaahan sanoa että kaikki koneet ovat fordin kun kerran oli entinen omistaja...)
Kaikki autot myydään tavallaan mielikuvien perusteella ja tiedätkö montakin henkilöä joka pystyy ostamaan vain omien tarpeiden mukaisen auton eikä anna markkinoinnin vaikuttaa millään tavoin.
Oletko lukenut yhdestäkään uudesta autosta jossa valmistaja ei puhuisi parannetusta laadusta ja laadun tunnusta?
Kerrotko mitä tarkoittaa laatu sana sinulle?
Huomaa kyllä ettei ole auto ala tuttua sinulle kovinkaan hyvin...Kyllä minä osaan lukea, paremmin mitä sinä kirjoittaa!!! ;)
Olen tosiaan keltanokka autoalalla valmistuin 2001 auto inssiksi, ja olen ollut automyyjä vasta siitä lähtien...Liikkeemme myy sekä Volvoa, että Fordia! En halua haukkua kumpaakaan..
Tottahan tuo sinun juttusi on hyvin pitkälti. Ajoin sitä takaa, että ei volvo ole sen laadukkampi/parempi esim.alustaltaan,moottoriltaan ja laatikoltaan, kuin Ford jota pidetää usein paljon huonompana!! Volvo on kalliimpi ja siinä panostetaan sisustukseen ja varusteisiin paljon enemmän kuin Fordissa, mutta perusauto on lähes sama!!
Eli volvossa on parempi LAATUVAIKUTELMA!!
Ja tunnen kyllä laadun ja laatuvaikutelman!!
Sana laatu tarkoittaa nykyään tekniikan toimivuutta, pientä kulutusta, hyvää hinta/laatusuhdetta ja merkkihuoltojen/korjausten toimivuutta yms.!!
Laatuvaikutelma on markkinoijien keksimä sana joka on "kusetusta", eli laatu halutaan saada tuntumaan paremmalta kuin todellisuudessa on(näin karrikoidusti)!!
Ja laatuvaikutelmaa saadaan lisättyä paljon esim. mainostamalla ja sisustuksella, jotka eivät vaikuta auton todelliseen LAATUUN!! - ei volvoa,eri merkki
gs birotor kirjoitti:
Onko lukutaidossa vai luetun ymmärtämisessä vikaa?
Et ainakaan osaa isoja ja pieniä kirjaimia.
Et siis ole kuullut että suurin osa entisiä fordin osittain/kokonaan omistamia merkkejä on myyty.
Esim. volvon on pakko käyttää noita fordin osia nykyisten mallisukupolvien loppuun asti ja onhan jo uusi omistaja raottanut verhoa tulevaisuudesta omien mootoreiden ja ns pohjalevun ym osalta
.http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/kolmisylinterisia-volvoja
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uuden-aikakauden-volvoja
Tuo powershift vaihteisto on käytännössä getragin suunnittelema ja valmistetaan getrag/ford yhteisesti omistamassa yrityksessä.
ecoboost koneet ovat fordin ja pienet dieselit ovat ford/psa yhteistyötä ja ainakin ennen niitä myös valmistettiin volvon moottori tehtaalla skövdessä(ruotsissa)
(taas toisaalta voidaahan sanoa että kaikki koneet ovat fordin kun kerran oli entinen omistaja...)
Kaikki autot myydään tavallaan mielikuvien perusteella ja tiedätkö montakin henkilöä joka pystyy ostamaan vain omien tarpeiden mukaisen auton eikä anna markkinoinnin vaikuttaa millään tavoin.
Oletko lukenut yhdestäkään uudesta autosta jossa valmistaja ei puhuisi parannetusta laadusta ja laadun tunnusta?
Kerrotko mitä tarkoittaa laatu sana sinulle?
Huomaa kyllä ettei ole auto ala tuttua sinulle kovinkaan hyvin...Kyllä minä osaan lukea, paremmin mitä sinä kirjoittaa!!! ;)
Olen tosiaan keltanokka autoalalla valmistuin 2001 auto inssiksi, ja olen ollut automyyjä vasta siitä lähtien...Liikkeemme myy sekä Volvoa, että Fordia! En halua haukkua kumpaakaan..
Tottahan tuo sinun juttusi on hyvin pitkälti. Ajoin sitä takaa, että ei Volvo ole sen laadukkampi/parempi esim.alustaltaan,moottoriltaan ja laatikoltaan, kuin Ford jota pidetään usein paljon huonompana!! Volvo on kalliimpi ja siinä panostetaan sisustukseen ja varusteisiin paljon enemmän kuin Fordissa, mutta perusauto on lähes sama!!
Eli volvossa on parempi LAATUVAIKUTELMA!!
Ja tunnen kyllä laadun ja laatuvaikutelman!!
Sana laatu tarkoittaa nykyään tekniikan toimivuutta, pientä kulutusta, hyvää hinta/laatusuhdetta ja merkkihuoltojen/korjausten toimivuutta yms.!!
Laatuvaikutelma on markkinoijien keksimä sana joka on "kusetusta", eli laatu halutaan saada tuntumaan paremmalta kuin todellisuudessa on(näin karrikoidusti)!!
Ja laatuvaikutelmaa saadaan lisättyä paljon esim. mainostamalla ja sisustuksella, jotka eivät vaikuta auton todelliseen LAATUUN!! - gs birotor
ei volvoa,eri merkki kirjoitti:
Kyllä minä osaan lukea, paremmin mitä sinä kirjoittaa!!! ;)
Olen tosiaan keltanokka autoalalla valmistuin 2001 auto inssiksi, ja olen ollut automyyjä vasta siitä lähtien...Liikkeemme myy sekä Volvoa, että Fordia! En halua haukkua kumpaakaan..
Tottahan tuo sinun juttusi on hyvin pitkälti. Ajoin sitä takaa, että ei Volvo ole sen laadukkampi/parempi esim.alustaltaan,moottoriltaan ja laatikoltaan, kuin Ford jota pidetään usein paljon huonompana!! Volvo on kalliimpi ja siinä panostetaan sisustukseen ja varusteisiin paljon enemmän kuin Fordissa, mutta perusauto on lähes sama!!
Eli volvossa on parempi LAATUVAIKUTELMA!!
Ja tunnen kyllä laadun ja laatuvaikutelman!!
Sana laatu tarkoittaa nykyään tekniikan toimivuutta, pientä kulutusta, hyvää hinta/laatusuhdetta ja merkkihuoltojen/korjausten toimivuutta yms.!!
Laatuvaikutelma on markkinoijien keksimä sana joka on "kusetusta", eli laatu halutaan saada tuntumaan paremmalta kuin todellisuudessa on(näin karrikoidusti)!!
Ja laatuvaikutelmaa saadaan lisättyä paljon esim. mainostamalla ja sisustuksella, jotka eivät vaikuta auton todelliseen LAATUUN!!Olet oikeassa siinä , että kirjoituksessani voi olla kielioppivirheitä ,kun en ole asunut suomessa sitten vuoden 2002 jälkeen.
En ole aivan varma ,mutta muistelisin että volvossa olisi alustassa enemmän alumiinia käytetty tukivarsissa kun fordissa taas olisi peltiä? (v70/mondeo)
Vaikkakin nuo muutoin ovat samalta peruspohjalta tehty.
Tuo ns" pohjalevy"(erikoinen sana tiedä sitten mikä olisi parempi) on eräs kalliimpia kehittää moottorien ohella ja se saa kaikki valmistajat menemään entistä pienempään määrään niiden osalta.
Alunperinhän kun ford volvon osti niin se sijoitti sen "premier automotive group" merkkiensä joukkoon eli se oli jo silloin asemoitu fordia ylemmäs ja nykyisinhän tuota PAG ryhmästä ei ole jäljellä kuin muistot...
Tuon laatu ja laatuvaikutelman kiteytit hyvin ja tuolla osiolla tehdään todella paljon mielikuva markkinointia.
esim:http://www.volvocars.com/fi/campaigns/misc/Pages/MY12.aspx
Laatu on siinä mielessä erikoinen sana ettei sillä oikein ole selkeää mittaria, koska eri henkilöt kokevat sen eri tavoin.
Olisi hauskaa saada tietoon kuinka paljon eri merkit käyttävät rahaa mainontaan/myyty auto... - tä??????????????????
ei volvoa,eri merkki kirjoitti:
Kyllä minä osaan lukea, paremmin mitä sinä kirjoittaa!!! ;)
Olen tosiaan keltanokka autoalalla valmistuin 2001 auto inssiksi, ja olen ollut automyyjä vasta siitä lähtien...Liikkeemme myy sekä Volvoa, että Fordia! En halua haukkua kumpaakaan..
Tottahan tuo sinun juttusi on hyvin pitkälti. Ajoin sitä takaa, että ei volvo ole sen laadukkampi/parempi esim.alustaltaan,moottoriltaan ja laatikoltaan, kuin Ford jota pidetää usein paljon huonompana!! Volvo on kalliimpi ja siinä panostetaan sisustukseen ja varusteisiin paljon enemmän kuin Fordissa, mutta perusauto on lähes sama!!
Eli volvossa on parempi LAATUVAIKUTELMA!!
Ja tunnen kyllä laadun ja laatuvaikutelman!!
Sana laatu tarkoittaa nykyään tekniikan toimivuutta, pientä kulutusta, hyvää hinta/laatusuhdetta ja merkkihuoltojen/korjausten toimivuutta yms.!!
Laatuvaikutelma on markkinoijien keksimä sana joka on "kusetusta", eli laatu halutaan saada tuntumaan paremmalta kuin todellisuudessa on(näin karrikoidusti)!!
Ja laatuvaikutelmaa saadaan lisättyä paljon esim. mainostamalla ja sisustuksella, jotka eivät vaikuta auton todelliseen LAATUUN!!"Kyllä minä osaan lukea, paremmin mitä sinä kirjoittaa!!! ;)"
Eikö "auto inssi" osaa yhdyssanoja???? - Arska Vaan
ei volvoa,eri merkki kirjoitti:
Kyllä minä osaan lukea, paremmin mitä sinä kirjoittaa!!! ;)
Olen tosiaan keltanokka autoalalla valmistuin 2001 auto inssiksi, ja olen ollut automyyjä vasta siitä lähtien...Liikkeemme myy sekä Volvoa, että Fordia! En halua haukkua kumpaakaan..
Tottahan tuo sinun juttusi on hyvin pitkälti. Ajoin sitä takaa, että ei Volvo ole sen laadukkampi/parempi esim.alustaltaan,moottoriltaan ja laatikoltaan, kuin Ford jota pidetään usein paljon huonompana!! Volvo on kalliimpi ja siinä panostetaan sisustukseen ja varusteisiin paljon enemmän kuin Fordissa, mutta perusauto on lähes sama!!
Eli volvossa on parempi LAATUVAIKUTELMA!!
Ja tunnen kyllä laadun ja laatuvaikutelman!!
Sana laatu tarkoittaa nykyään tekniikan toimivuutta, pientä kulutusta, hyvää hinta/laatusuhdetta ja merkkihuoltojen/korjausten toimivuutta yms.!!
Laatuvaikutelma on markkinoijien keksimä sana joka on "kusetusta", eli laatu halutaan saada tuntumaan paremmalta kuin todellisuudessa on(näin karrikoidusti)!!
Ja laatuvaikutelmaa saadaan lisättyä paljon esim. mainostamalla ja sisustuksella, jotka eivät vaikuta auton todelliseen LAATUUN!!Laatu tarkoittaa asiakkaan arvostamia ominaisuuksia. Tarkemmin, juurikin kohderyhmän eikä kenen tahansa arvosamia ominaisuuksia.
Rautalankaa:
Minä arvostan Volvoa koska se on talvellakin sekä lämmin, hyvä ajaa että turvallisen maineessa. Minua sen sijaan ei juurikaan kiinnosta Toyotaan liitettävä vähäinen korjaustarve. (kun 300 vuodessa ekstraa ei paljon paina mutta talvi tulee yli puolen vuoden ajan joka vuosi.)
Siksi minusta Volvo on laadukas auto. Tämä ei voi olla mikään kannanotto siihen että muidenkin pitäisi alkaa ajatella samoin.
- 565656
EI kai V70 Volvossa enää mitään statusta ole ? - on niitä niin paljon tuolla liikenteessä - mutta on se vain muuten hyvä auto: hyvä ajaa, kestävä, luotettava yms...kyllä suosio puhuu puolestaan !
- volvo<>ford??
Onhan se hyvä!
itse ajan tyytyväisenä 1/2 fordilla, mutta seuraava valinta saattaa mennä fordin hyväksi....lähes sama auto, mutta on edullisempi!! - gs birotor
volvo<>ford?? kirjoitti:
Onhan se hyvä!
itse ajan tyytyväisenä 1/2 fordilla, mutta seuraava valinta saattaa mennä fordin hyväksi....lähes sama auto, mutta on edullisempi!!Tilanne noin nyt ,muttei ennään muutaman vuoden päästä ,jos uutta aioit hankkia.
- gs birotor
On todella harvassa autot joissa on statusta...
Suomessa ei taida juuri olla status autoja kuin jokunen kymmen... - volvo<>ford?
gs birotor kirjoitti:
Tilanne noin nyt ,muttei ennään muutaman vuoden päästä ,jos uutta aioit hankkia.
Kuten sanoin en taida uutta Volvoa hankkia...
Ainakaan mitä on alan lehdita lukenut että mukimäärä ja tilavuudet moottoreissa pienee paljon.. epäilen kyllä hieman isoon autoon ei voi olla hyvä, tai sitten moottorin kestävyys heikkenee!!
- Ocean Race
Hohhoijaa. Tämä viestiketju edustaa siis sitä nettietikettiä, joka valitettavasti tunkee joka paikkaan.
Varsinaiseen ensimmäisen viestin otsikon kysymykseen vastaus on: -Mielestäni V70 on laatuauto. Myös TM on valinnut sen talviautokseen ja myö HS:n verkkoliite on arvioinut sen hyväksi.
Omalta osaltani voin todeta saman. Siis kokemukseni perusteella. Onko aiemmilla kirjoittajilla? - teekkarinmieli
itse en näe V70 Volvossa muuta kuin tylsän elämän tunnusmerkit. Mahtuu vähän mökkitavaraa mukaan matkalle mutta ajettavuuden toteutus ja moottoriteknologia innovoitu peräsuolenpätkästä.
- järkevä auto
Järkevä, kestävä, mukava, turvallinen, tilava, kulkee riittävästi, laadukas,,,jne. tuota kun hieman jatkaa , niin ei siinä muuta.
Ei kait niitä muuten myytäsi niin paljon, vaikka ei ole ihan halpakaan. - 2 volvoa pihassa
järkevä auto kirjoitti:
Järkevä, kestävä, mukava, turvallinen, tilava, kulkee riittävästi, laadukas,,,jne. tuota kun hieman jatkaa , niin ei siinä muuta.
Ei kait niitä muuten myytäsi niin paljon, vaikka ei ole ihan halpakaan.jep, pikkuisen muita parempi, se riittää
- vanha sauna.
2 volvoa pihassa kirjoitti:
jep, pikkuisen muita parempi, se riittää
2VOLVOA PIHASSA. PASKA tosi PASKA mikä PASKA ja nykyään vielä KIINALAINEN.
- kolliander
järkevä auto kirjoitti:
Järkevä, kestävä, mukava, turvallinen, tilava, kulkee riittävästi, laadukas,,,jne. tuota kun hieman jatkaa , niin ei siinä muuta.
Ei kait niitä muuten myytäsi niin paljon, vaikka ei ole ihan halpakaan.Jätä nuo järkevä,kestävä ja laadukas sanat pois niin voidaan olla samaa mieltä. Entisenä v70 omistajana voin sanoa että heikompaa autoa ei hevin löydy. Jatkuvasti kallista vikaa. Kulutus kohtuuton. Ihme vemputus ajossa vaikka vikaa ei löytynyt. Erittäin kallis auto ylläpitää.
- rsfo
paskapulkka se on
- ...
johon sulla ei ole varaa...
Huopmaatkos vastaus oli kirjoitettu henkisesti samalla tasolla jolla olet...
- Käteisostaja
Joku taas kaivoi jeesuksenvanhan topicin esiin.
V70:n kilpailijoiksi mielletään Audi A6, BMW 500-sarja ja M-B E-sarja. Volvo on suunnilleen samantehoisella koneella ja samalla varustelulla yli kymppitonnin halvempi (uutena). Tämä selittää myynnin. Tosin nythän V70 on laskussa ja lasku tod.näk. syvenee, kun autovero paljon kuluttavilla malleilla nousee. V70:n tilalle pitäisi pian saada uusi malli, nykyinen näyttää kilpailijoihin nähden kymmenen vuotta vanhalta.- focus 92
Nyt on tulossa uusi malli 2015, että älä hättäile.
- Köyhille kaikki on
Ei se kallis ylläpitää ole, köyhistä se vaan tuntuu siltä.
- Ostin volvon
Olen äskettäin ostanut vanhan v70 d5 farkun ja laitatin uudet öljyt suodatin ilmansuodatin moniurahihnan.Tämä maksoi kaikkineen 150e,en minä pidä kalliinna olenkaan.
Kaikki tehtiin liikkeessä ja leiman sai huoltokirjaan.Joku kertoo kulutuksesta ylempänä,sitä minäkin tarkkailen nyt,laitoin tankin nyt viimeksi täyteen kun tankkasin niin keskikulutus lähemmäs 600km matkalla on 3.8l sadalle,sitä en tiedä valehteleeko paljonkin mutta tietokone näyttää jäljellä olevan matkan lähes 1400km vielä.
On minusta aika edullista ajoa. - volvotonpaskoja
volvo on vitun paska merkki
- Anonyymi
Noin voi ajatella tai ainakin kirjoittaa. LOL!
- JagRullar
Mulla vanha V70-m 2002 , 140 heppaa.- Ei kyllä vedä vertoja aiemmalle 945:lle m-97 jossa matalapaine turbo, sanoisin että paras mitä Volvo ikinä tehnyt ! Kyllä takatuuppari aina etuvetoisen voittaa, viimeistään kun parkkeeraa.-
- Anonyymi
Volvo on tehopeli
- Anonyymi
Homojen auto....ruotsista kun merkki on...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homojen auto....ruotsista kun merkki on...
Saab ja Scania ovat myös ruotsalaismerkkejä! Ei homoja niin paljon ole, että noihin kaikkiin homo löytyisi kuskiksi tai omistajaksi?
- Anonyymi
Jos Volvo on Volvo? Niin miksi pellin alta löytyy seuraavaa: Ford, Renault, Peugeot, Fiat------Volvoko? Ei, jotain paskaa kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768412Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583253- 382594
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182175- 272161
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362149- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151713- 651678
- 181619