Kusinen Pohjola

Hstakaa Vttu

OP:n asiakasomistajana minulle on kertynyt satojen eurojen edestä bonuksia, OP onkin kuukausien ajan houkutellut minua käyttämään ne vakuutusmaksuihin Pohjolassa. Lopulta varasin ajan keskusteluun. Tunnin istumisen jälkeen kädessä oli vakuutusehdotus, pari sataa kalliimpi kuin nykyinen (IF). Olisin kätevästi päässyt eroon bonuksista, jäänyt kuluvan vuoden aikana voitolle jonkun kympin, mutta tulevina vuosina satasia tappiolle. vitun OP ja Pohjola voivat työntää bonuksensa ja vakuutuksensa perseeseen, ajanhukkaa ja samaa kusetusta mitä kaikista suunnista muutenkin tulee.

14

1259

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksunpalautus

      Nykyään ei bonuksia taida saada rahana ulos. Mikä mahtaisi olla tilanne, jos tekisi sinne vakuutukset ja maksaisi ne esim. vuodeksi eteenpäin ja pian sen jälkeen siirtäisi takaisin vanhaan yhtiöön. Muodostuisi maksunpalautuksia, eikö vaan. Saisiko palautukset rahana vai muuttuisivatko ne takaisin bonuksiksi? Jos ne saisi rahana niin menisikö veroa kuten aiemmin kun bonukset sai rahana ulos?

      OP-Pohjolan tulos on jyrkässä alamäessä koska vakuutusbisnes kuulemma pissii nilkoille. Tottakai pissii jos vakuutuksia annetaan ilmaiseksi ja korvaukset kuitenkin joudutaan maksamaan kovalla rahalla. Hetken päästä alkavat hinnat nousta. Se lienee väistämätöntä sillä tuskin pankkipuoli loputtomiin suostuu pitämään vakuutuspuolen päätä pinnalla...

    • ujhsfj

      Eiköhän siellä ne vakuutusmaksujen hinnat ole jo sen verran korkeat, että ei niitä ole paljon enää varaa nostella.

    • EI OP -POHJOLAA

      Joo, kyllä on luotto OP-Pohjolan vakuutuksiin mennyt. Silloin kun vakuutuksia otetaan, niiden luvataan korvavan kaiken esim. luonnonilmiöistä aiheutuvat tuhot, mutta kun korvauksia menet hakemaan, niin aina löytyy joku sivuseikka, jonka vuoksi et ole oikeutettu korvausiin. Esimerkiksi myrsky kaatanut puun ja puu rikkonut ikkunan ja rakenteita. Et saa korvauksia vaikka tapahtuma on äkillinen, koska puu oli tarkastajan mukaan laho ja sinun olisi pitänyt hoksata kaataa se ennen myrskyä. ELI aina löytyy joku seikka, joka hylkää korvaukset.

    • ajan_tasalla

      Herra ottaa ja herra antaa vähän takaisinkin,
      ota selvää vakuutusten hinnoista, omavastuista ja korvausten laajuudesta,

      jos kestät totuuden,
      tieto lisää tuskaa.

      Voi tulla itku pitkästä ilosta.

    • tapsa54

      Joo, on todellakin totta tuo, että aina ei voi kaikkeen varautua eikä kaikkiin pienempiinkin yksityiskohtiin varautua, sillä jokaisella on myös muuta elämää. Joskus voi oikeasti käydä jokin yllättävä vahinko, johon ei ole voinut millään tavalla varautua, ja TÄLLÖINHÄN vakuutusten pitäisi korvata, mutta kun aina löytyy se jokin, joka evää korvauksen. On se kumma kun ensin pitää mielettömästi käyttää energiaa tappeluun vakuutusyhtiön kanssa ennen kuin saa korvauksen.

    • ihmettelen suuresti

      Kaikista pahin Pohjolassa on se, että asiakaspalvelu on niin luokatonta. Kerrankin eräs Oulun konttorin naishenkilö suorastaan v*****uili kun yritin saada korvaavuusasioista selvää.. Mistä ne oikein palkkaa nuita henkilöitä?

      • Masa

        Minulla on täysin vastaavia kokemuksia heidän asiakaspalvelustaan kun olin yhteydessä puhelimitse!! Laadutonta!!


      • immettelijä

        Oman kokemukseni mukaan heidän asiakas"palvelu" on lähinnä korvauksen hakijan poishätistelyä. Riippuu varmaan asiakas"luokasta" ja neuvottelukyvyistä.


    • rahat pois

      Pankkitunnuksilla palveluun ja pänttäät tunnin jos toisenkin sopimatonta lappua vääntäessäsi, ja muista varata viereesi kaikki kengännumerosta alkaen alkavat numerosarjat mitä kaavakkeessa kysellään. muuten se ei lähettämisen osalta onnistu! Sitten pyyhit hikeä ja painat LÄHETÄ nappia, kaikki häviää olettaen tiedot nyt sitten on lähetetty, voit tarkistaa sitten keskeneräisistä tai lähetetyistä viesteistä asian etenemisen. Joo, ei niitä siellä näy ja vakuutusyhtiö myös tiedustellessasi asiaa kertoo ettet mitään tänne ole lähettänyt! Tapahtumahistoria osiosta kuitenkin löytyy ja sitten kopioit skannaat ( ei pysty tallentamaan) ja lähetät tiedostona uudelleen! Saat vastaukseksi todennäköisesti vakuutusyhtiöltä yhteystiedot ns. tyhmien apuun onnistuaksesi joskus myöhemmin. Sitten käynti ns. konttoriin, jossa välittömästi tunnet ilmapiiristä olevasi huonompi ihminen, ostaessa oli tunnelma arvostavan oloinen.

    • pettynyt-13

      Se on totta. Pohjolan palvelu on ylimielistä ja surkeaa. Kummallisia laskuja tulee ja konttorissa kehotetaan ne repimään, kun saat uuden laskun. Uusi lasku on sama, mutta lisättynä viivästyskorolla. Sitten kävi niin, kun myin auton ja vakuutus lakkasi, se myös hävisi. Nyt ei löydy vakuutusta, ei bonuksia. Kauhulla odottelen, kun vakuutus sitten "löytyy", millaisia laskuja sieltä tulee. Useita kertoja kävin Pohjolan konttorissa. Siellä Infossa piti seikkaperäisesti kerto, millaisella asialla on. Olisinhan sitten voinut asiani hoitaa siinä loppuun. Se vain tuntui yksityisyyttäni loukkaavalta, kun muita oli jonottamassa selän takan. Ihmettelin sitäkin, että Pohjola on niin kuninkaallinen paikka, että sinne olisi varattava aika tänään ja mennä uudelleen asiaansa selvittelemään. kyllä elämässä on muutakin kuin vakuutus. Vastauksia en ole kysymyksiini saanut. Pitäisi vaan aina uusi aika varata. Pohjolan virkailijat ovat ylimielisiä, asiakasta mitätöiviä, asiakaspalveluun sopimattomia. Valitettavasti OP:ssakin alkaa samanlaiselta vaikuttaa. Liekö irtisanomiset ja "vyön kiristys" entisestään tilannetta heikentänyt?

    • 20+15

      Pohjola on meilläkin ongelmana. Asumme ok-talossa ja meillä on oma vesi ja viemärijärjestelmä. Syksyllä lokasäiliö rikkoontui ja ajattelimme, että ei hätää, onhan meillä vakuutus. Ilmoitus Pohjolaan ja siellä käskivät kaivaa säiliön esiin ja korjata tilanne. Sitten vain selvitys ja laskut heille. Kuvasimme vielä säiliön vaurion ja lähetimme heille kaikki tiedot työstä. Odottelimme n. viisi viikkoa ja sitten soitin yhtiöön. As.palvelussa eivät osanneet sanoa mitään ja lupasivat jättää soittopyynnön jollekin. Taas odottelua kolme viikkoa ja laitoimme sitten s-postia heille. Kului jälleen kaksi viikkoa, eikä hiiskaustakaan Pohjolasta. Nyt tammikuun puolivälissä soitin taas ja nyt yhdistivät korvauskäsittelijälle, joka tylysti sanoi, että ei korvata, lukee vakuutusehdoissa. Katsoin ehtoja ja huomasin, että Pohjola on näppärästi rajannut korvauksen ulkopuolelle kaikki seikat, mitkä yleensä voivat aiheuttaa säiliön rikkoontumisen. Lisäksi vahinko ei ollut ennalta arvaamaton ja yllätyksellinen. Ilmeisesti minun olisi pitänyt tietää, mitä maan sisällä 2-3metrissä tapahtuu.
      Asiakaspalvelu oli todella töykeää, minkä näemmä moni muukin on huomannut. Yksi puhelu alussa oli mukava, siellä mieshenkilö totesi,että vakuutuksemme korvaa vahingon, tietenkin huokaisimme helpotuksesta. Kun nyt mainitsin asiasta, todettiin vain, että se mies ei ole tiennyt mitään. Ihme touhua. Se, että meillä on vakuutus Pohjolassa, tuli maksamaan meille 17000e.
      PS. Minulla on autossa tuulilasi rikki, mutta on tuulilasivakuutus. Varmaan Pohjola on siinäkin rajannut korvauksen ulkopuolelle KIVENISKEMÄN.

    • cvvbd

      Olisit nauhoittanut puhelun, jos mies sanoi että korvataan niin heidän on pakko korvata jos pystyisit todistamaan hänen niin sanoneen.

    • Vitunpohojola

      On kyllä ihan paska laitos tämä pohjola! Lähettää aiheettomia laskuja ja kun vahingossa maksat, niin et saa edes rahoja takaisin! Kaikki muukin niin vaikeata ja epämääräistä, mikään ei onnistu, Kusettaa kaikissa mahdollisissa asioissa!!! Nykyään käytän muita vakuutusyhtiöitä ja mitään ongelmmia ei ole ollut, ei edes korvausten saamisessa.

    • paskapohjola

      Joo näin on edelleen! Tämän kevään aikana olen saanut kaksi aiheetonta laskua. Ensimmäisellä kerralla perivät vakuutusta kahteen kertaan ja toisella kerralla perivät vakuutusta ajoneuvosta, jonka olin ilmoittanut heidän verkkopalvelussaan liikenteestä poistetuksi. Todella paskaa huijausta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

      Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      94
      4155
    2. 66
      3413
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3054
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2529
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

      Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2346
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      202
      2117
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

      ”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2051
    8. Mies älä

      Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      860
    9. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      73
      781
    10. Mä tiedän

      Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      756
    Aihe