Moro,
Mitä järkeä on ostaa koneita ja laitteita yritykselle? Jos ostaa omaan piikkiin niin ei mene veroja. Jos ostaa yritykselle niin tulee muka "voittoa" saa alvin pois mutta yritysvero vie sen. Paljon fiksumpaa ostaa omaan piikkiin ja vaikka vuokraa tuotteen yritykselle. Olkoon se vaikka krijapainokone.
t. Aloittelija.
Ps. 2 vuotta meni, että hokasin asian..
Mitä järkeä ostaa yritykselle?
10
361
Vastaukset
- ....................
Mieti vielä toiset pari vuotta, niin ehkä tajuat asian
- Ei ihan aloittelija
Mietippä vielä hommaa edelleen. Ja kannattanee tutustua aiheeseen muutenkin hieman syvällisemmin.
- 17
Joo minäkin olen vuokrannut firmalle kynnysmaton itseltäni hintaan 10 000 euroa kuussa ja maksan verot vain vuokratulosta.
- 23r23
Hienoa että et oivaltanut asiaa.
- tyilioö
Istuppa nyt vielä hetkeksi ja mieti homma vielä kertaalleen........
- Swen.
Toisaalta ei kukaan osannut vastata otsikkoon :)
- Madracer
No kyllähän siinä on todellakin järkeä ostaa yritykselle,koska
ensinnäkin maksat tuon "yritysveron" tuloksesta.
Kaiken järjen mukaan tuo kirjapinokoneen ostaminen firmalle ei
kasvata sinun tulostasi vaan vähentää sitä.
Ja jos ostat sen koneen omalla rahalla niin olet siitä sinulle jääneestä
palkasta maksanut monet verot,joten se vasta "kallista" rahaa on.
Mitä alveihin tulee niin saat 23% ostohinnasta vähentää jos firmallasi
on vähennyksiä.
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, eli mieti vielä toiset pari
vuotta jos verotus on noin hukassa....ei jatku toiminta kauaa ellei ole verotuksellisista asioista selvillä.- 1902
Ja tuleehan siitä muutamalle vuodelle poistotkin, jotka alentaa tulosta...
- yritysvero vie sen??
"t. Aloittelija.
Ps. 2 vuotta meni, että hokasin asian.. "
Hehehe.....hyvä että nyt 2 vuoden jälkeen uskallat kysyy asiasta =)
Madracer vastasi viisaasti kysymykseesi.....- 30v yrittäjänä
Onko aloittaja yrittäjä? Ei voi olla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934- 95932
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25887Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 109656
- 34648
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet134579