Sijoitusasunto kimpassa?

kimppassa paukku

Olisiko sellaisessa mitään ideaa että neljä ihmistä ostaisi yhteisen sijoitusasunnon? Ja jokainen vielä itsekin lyhentäisi lainaa kuukausittain?

9

717

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asuntohankinta

      Hyvinkin järkevää, mutta on myös sijoitusasuntoja joihin pääsee käsiksi muutamalla tonnilla jopa n. 5.000 eurolla ja lyhennykset ja korot maksetaan yhtiövastikkeena.

      • Mistä löytyy?????

        Katselin sijoitusasunnoksi kaksiota täällä Savossa,omaa rahaa laittaisin 40.000e ja rahoitusvastikeella 30.000e.Jos asunnon vuokraa,tuloutettua rahoitusvastiketta ei saakaan vähentää verotuksessa,eli käytännössä omaan taskuun ei jää mitään,kun se vuokran ja vastikkeiden erotus menee veroihin.En ole vielä törmännyt asuntoon,jossa rahoitusvastike olisi muuta kuin tuloutettu,eli ei verovähennys kelpoinen.


      • Mistä löytyy?????
        Mistä löytyy????? kirjoitti:

        Katselin sijoitusasunnoksi kaksiota täällä Savossa,omaa rahaa laittaisin 40.000e ja rahoitusvastikeella 30.000e.Jos asunnon vuokraa,tuloutettua rahoitusvastiketta ei saakaan vähentää verotuksessa,eli käytännössä omaan taskuun ei jää mitään,kun se vuokran ja vastikkeiden erotus menee veroihin.En ole vielä törmännyt asuntoon,jossa rahoitusvastike olisi muuta kuin tuloutettu,eli ei verovähennys kelpoinen.

        Sorry,siis tietenkin rahastoitu,ei tuloutettu.


      • npifbpng
        Mistä löytyy????? kirjoitti:

        Sorry,siis tietenkin rahastoitu,ei tuloutettu.

        Makuasia jääkö omaan taskuun mitään. Kyllä se kokonaan maksettu asunto aikanaan siellä taskunpohjalla jotain painaa


    • kihff

      Miksi ihmeessä hankkia kimpassa?
      Jos meinaatte että ostatte yhden yksiön ja vuokraatte,niin eihän siitä lompakkoon mitään jää jos tuotot jaetaan neljälle. Enemmän näin vain haittana muut omistajat,koska et voi tehdä yksin päätöksiä ja mitäs sitten jos joku haluaa myydä osuutensa ja kukaan toisista ei halua ostaa osuutta. Siinä tapauksessa asunto menee kokonaan myyntiin. Ymmärrän että jos pariskunta ostaa yhdessä,koska voitot tulee kuitenkin samaan talouteen ja helpompi sopia muutenkin asioista.

      Esimerkiksi jos saat yksiöstä vuokraa 390e. Vastike on vaikka 120e. Tuosta kun verot vielä vähentää niin sun osuus on alle 50e/kk,mikä sitten lyhentää sun lainaa. Jos lainalla rupeaa ostamaan asuntoa niin miksi ihmeessä et ostaisi itse samantien 100% asunnon osakkeista?Tietty jos jotain 200th sijoitusasuntoa olette ostamassa,niin se on asia erikseen. Mutta oletan nyt kuitenkin että kyse olisi perinteisesti halvemmasta yksiöstä.

    • toijjota

      kaikenlaisella sitä ihmiset päätänsä vaivaa, yksin tietenkin pitää ostaa. asunto yksinkään omistaen ei todellakaan ole mikään kultakaivos saati jos tulot jaetaan vaikka toki menotkin pienemmät.

    • Thomas_77

      Asun itse helsingissä. Sain pienemmiltä paikkakunnilta 8 pientä sijoitusasuntoa samaan hintaan kuin helsingistä olisin saanut yhden (pankkilaina 30/70%). Tuottokin on paljon parempaa (6-11% riippuen paikkakunnasta). Ei edes tarvitse mennä paikan päälle, paikallinen välittäjä etsii uuden vuokralaisen jos tarvitsee ja hoidamme kaiken valvonnan Vuokraisäntä.fin kautta yhdessä.

    • teuvo_loooman

      Guuglasin hieman aikaa ja törmäsin tällaiseen fimraan - http://campitec.fi/rahasto.htm .

      Suora lainaus siuilta - "Campitec Oy yhdistää piensijoittajat asuntorahastoon, jossa päätöksenteko tapahtuu enemmistöpäätöksellä."

    • Hei,

      Itse olen miettinyt aivan samaa asiaa, naiden muiden osapuolten vain tulisi olla erittain luotettavia. Itsellani ei tule mieleen ketaan kuka lahtisi tallaiseen, itse lahtisin mieluusti jos vain sopiva sijoitusasunto ja kimppa loytyisi ! kun asunnon ostaa vaikka 2-4 ihmisen kimpassa, laittaa vuokralle, kunnostaa viela ja myy joskus 5-10 vuoden paasta pitaisi paasta mukavaan tuottoon. :)

      Jos olet kimppasijoittamisesta viela innostunut niin laitahan emailia: [email protected].

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe