Onko jokin taho kuka auttaisi totaaliyksinhuoltajaa näin joulun alla? Vaikea elämäntilanne. Kokemuksia jouluavustuksesta jollakin?
jouluavustus
23
2284
Vastaukset
- sama juttu
Sosiaalihuollosta, seurakunasta tai työttömien yhdistyksetä kannattaa kysyä. Verot ym muut menot senkun nousee, mutta ei yh äitien ja työttöminen tulos nouse samaan tahtiin.
On kumma että "hyvinvointivaltiossa" pitää ihmisten nähdä nälkää, sitä ei voi käsittää, miski annetaan köyhyyden nousta. Euron myötä on kaikki kallistunu ja käyhien ihmisten määrä noussut jo miljoonaan.
Kannattaa käyttää kaikki avustusrahat ja paikat mitä tietää.. seurakunta auttaa varmasti, sossusta en tiedä, ne pitäisi olla köyhäna ialla, mutta eivät ole. - miisu....
Otahan pillerisi "yh-äiti" ja käy nukkumaan.
Älä taas keksi uutta provoa ja aloitusta tästä samasta aiheesta, josta olet ennenkin satuillut. - nyt jo yhteys MLL...
Kannattaa ottaa jo yhteytä MLL .n seurakuntaan jne.. Niiden kautta jakavat Hyvä joulumieli keräyksen lahjakortit joulun alla. Se keräys alkaa varmaan piakkoin ja ollut aiemmin n 70e arvoinen kaupan lahjakortti jolla saa jouluruuat hyvin kun osaa käyttää ja suunnitella. Esimerkkejä näyttivät ihan konkreettisesti tv.ssa viime joulun alla. Keräsivät kaupasta ison kärrillisen joulun ajan ruokia ja suklaat.
- Hyvä Joulumieli
Hyvä Joulumieli keräys käynnistyy jo 15 kerran 18.11. Tuossa tietoa:
Sinne lahjoittamaan vaikka joulukorttirahat jos siltä tuntuu. Itse luovuin joulukorttien lähettämisestä ja merkkien ostamisesta jo muutama vuosi sitten ja laitan nekin rahat noihin keräyksiin. Menevät tarpeellisempaan. Joulutervehdykset voi laittaa sähköisesti tai tekstareilla jne...
http://www.punainenristi.fi/node/4070 - hyvä vinkki
Hyvä Joulumieli kirjoitti:
Hyvä Joulumieli keräys käynnistyy jo 15 kerran 18.11. Tuossa tietoa:
Sinne lahjoittamaan vaikka joulukorttirahat jos siltä tuntuu. Itse luovuin joulukorttien lähettämisestä ja merkkien ostamisesta jo muutama vuosi sitten ja laitan nekin rahat noihin keräyksiin. Menevät tarpeellisempaan. Joulutervehdykset voi laittaa sähköisesti tai tekstareilla jne...
http://www.punainenristi.fi/node/4070Hyvä vinkki! Mieluummin korttirahat tuonne ja menee kotimaahan varmasti. Miksi niitä joulukortteja tarvii laittaakaan, kun voi toivottaa joulua muilla tavoin? Monta kymppiä kortteihin ja merkkeihin..?
- Kauppias&kulkuri
Kuuleppas äiskä! Älä vaivu masennukseen! Ala touhuamaan vaikka piparkakkutaloja jouluksi myyntiin, niistä saa n 45e kipale, Alat joulupukiksi, 10 keikkaa ja kasassa on 500e Alat kutomaan villasukkia ja lapasia yms ja myyt tuotteita torilla ja kirppareilla yms yms Mahdollisuuksia on todella paljon ansaita rahaa ja pienikin kauppa auttaa sinua heti taloudellisesti. Älä masennu vaan ole reipas ja tartu kaulimeen ja virkkuupuikkoihin! Jouluna voi tehdä paljon rahaa ihmisillä kun he jouluna sekoavat täysin joulun lumoihin:) Joulu on kauppiaiden parasta aikaa! Miksei se voisi olla myös meidän köyhienkin tuottoisaa aikaa? Minä en ainakaa osta ja anna rikkaille kauppiaille yhtään mitään! MYYN ITSE JA ANSAITSEN MUKAVASTI!
- Myy tietokoneesi
ja nettisi, niin saat rahaa.
- yh-aiti
Onpas täällä kirjavaa vastausta.. Ensi kertaa palstalla vasta kirjoitan.
Kiitos vinkeistä! Kysyn mainitsemiltanne tahoilta. Tuollainen 70 euron lahjakortti tosiaankin voi helpottaa oikeasti monenkin lapsiperheen joulua! Kun elää pienellä niin osaa olla pienestäkin tyytyväinen.
Hyvä idea tuo että leipoisi esim piparkakkutaloja myyntiin. Tykkään leipomisesta kuitenkin. Joulumuorina oleminenkaan ei kuullosta kauhealta ajatukselta. Alankin tässä miettimään noita tarkemmin.- selkeä tämä
Tee työtä ja lopeta kerjäläisenä olo. Lapsesikin nauraa tuollaiselle laiskurille.
- oldmetall
Sorry vaan yh-äiti itsekin olen ollut kohtalotoveri, mutta nyt olen jo eläkeiän kynnyksellä, ymmärrän , että yh-äideillä on tiukkaa arjesta selviämisestä.
Se miksi vastaukset ovat kirjavia , johtuu ehkäpä siitä seikasta, että täällä on ollut pilvinpimein yh-äiteinä esiintyviä provoilijoita ja siinä ovat saaneet kärsiä myös ihan oikeat yh-äidit jotka ovat halunneet vaihtaa mielipiteitä ja kysyä neuvoja ja javinkkejä.
Oli seassa ihan asiallisiakin vinkkejä. Minä aikoinaan leivoin piparkakkutaloja ja sain hyvin rahaa. Tein vieläpä joulaatikoita joillekin jotka eivät itse kerenneet työkiireiden takia.
niin jolu on jo ovella ja minä toivotan sinulle ja kaikille muillekin hyvää joulua - iäti vaaraton
Määki toivotan kaikile käyhil hyvää joulunototusta..
- löve83
Kirkolta ainakin itse saanut 40 e ruokarahalapun joulun alla:). Kiva pelastus ollut. En tiedä sitte mitä yh saa. Saman summan nyt ainakin. Tai riippuu myös paikkakunnasta(kokemusta löytyy). Yleensä on jotain 20-40 e väliltä yksinasujalla. Soita ihmeessä paikkakunnan seurakuntaan ja kysy. Ovat mukavia ihmisä:).
Hyvää joulun odotusta kaikille muillekin persaukisille;)! - yh-aiti
Kiitos vastauksista! Ja kaikille teille myös hyvää joulun aikaa!
- hmmm..
Vaate,lelu ym. varusteita löytysi meidän perheeltä jos kelpaa. Minkä ikäiset lapset/lapsi???
- yh-aiti
En muista,olen taas niin kännissä. Ihmettelen vain mikä vittu sinuakin vaivaa kun et voi tuoda rahaa. Etkö ole kuullut kuinka paljon tupakka ja muut maksaa nykyään. Vitun kallista tulla taksillakin baarista ja hullu kakara huutaa vielä yöllä.
- yh-aiti
Hei! Poika on 7 v ja toinen lapsi masussa, syntyy heti alkuvuodesta. Kyllä kelpaa vaatteet, lelut ym. Ilomielin ottaisin vastaan! Voit laittaa s-postia minulle, [email protected] Kerron tilanteestamme enemmän.
- samanmoinen;;))
soita heti pelastusarmeijalle, ja saat sieltä ehkäpä 40e. ruokaa varten, ja varmasti antavat, ja kirkko antaa myös, sieltä saa ainakin ostolappuja, joissa nimetty ruoat joita saa ostaa. on leivät ja maidot, munat ja hiivat, soita ihmeessä!!! ja heti maanantaina
- dddddddddsgd
Pelastusarmeija antaa jouluavustuksia tarvitseville, siihenhän se joulupatakeräys menee. Käsittääkseni myös lahjoja lapsille antavat.
- ,,,,,
saa pelastusa. muulloinkin apua, eikä vaan joulun alla, sinne vaan soittamaan
- yh-aiti
Kiitos vastauksista! Selvittelen asiaa heti huomenna kirkon osalta. Pelastusarmeijaa täällä meidän pienellä paikkakunnalla ei valitettavasti ole
- tietoa on
joo kirkon diakonista saa ruokaan ja esim. pensaan sellaisia ostokortteja mutta ei
tupakkaan eikä alkoholiin sinne ei tarvita edes aikaa sen kun pistelee paikalle
ja kertoo huolensa niin apua saa heti.
- mami-79
Itsekin yh äiti,yksi lapsi ja hirveen törkeetä provoilijoiden haukkua meitä..Kasvakaa tai jotain!Pelastusarmeija ja Diakonia on meitä ainakin auttaneet tänä jouluna,sain korteilla ruokaa ja pari lahjaa tytölleni.Ja todella mukavia ihmisiä
- mami-79
Ai niin ei meidänkään pienellä paikkakunnanlla ole Pel.armeijaa mutta ota yhtyes lähimpään armeijaan niin auttavat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232