nestettä jaloissa

fiiili

Ei kellään sattuisi olemaa mitään hyviä vinkkejä millä saisin nyt 12 vuotiaan puoliveriseni jalat pysymään kuivina. Nestettä kertyy yleensä ratsastuksen jälkeen, nesteet lähtevät yleensä lähes kokonaan seuraavaan päivään mennessä, mutta palaa taas rasituksen jälkeen. Hevosen jalat pitäisi olla kunnossa, kun on 3kk sitten rtg-kuvatut ja ultrattu.
Eihän tuo sinäänsä vakavaa ole, kun lähtee liikkuessa pois eikä jatka turpoamista mutta kyselempä kuitenkin.

4

5735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jinnan

      Linimentti (hyväksi todettu msm ja eri yrttilinimentti). Eli kylmäät ensin letkuilla jalat n 5min, linimentti päälle ja jos haluat siihen vielä tehoa niin (lämpö)pintelit päälle. Tuota nyt ensimmäisenä lähtisin kokeilemaan, perushommat

      Niin jos illalla liikutat niin yöksi pirtukääreet. On ihan huiput ja varsinkin meillä ravipiireissä käytetään paljon. Kovan treenin jälkeen varsinkin laitetaan :) Varmasti lähtee nesteet kiertämään. Eli jonkun rätin kastat pirtussa ja käärit jalkoihin,pintelit päälle ja aamulla pois. On kumma jos ei turvotus laske.

      Inkivääri teelusikallinen ruokinnassa on ollut apua jos turvotusta on ollut pitkäaikaisesti esim tarhatessa

    • fiiili

      kiitos paljon vastauksesta! täytyykin kokeilla :)

    • APUA MITÄ TeeN

      Mitä teen 11v ponillani on nestettä jaloissa mutta en tiedä miten saane pois koska hevonen ei siedä jalkoihin tulevaa kylmää tai vettä !! ja kun hepalla on nestettä jaloissa onko se vaarallista ??

    • hullu.poni

      Kesäisin on hyvin yleistä, että hevoset keräävät nestettä jalkoihin. Se ei meinaa lähteä kylmäämälläkään. Silloin on vain yrittettävä saada hevonen juomaan, ja mahdollisesti lisätä elektrolyytteja, jotta nesteet lähtisi liikkeelle. Kaikki hevoset ei kerää nestettä, jotkut kerää. Ei ole vakavaa, mutta kertoo siitä, että hevosella ei ole nestetasapaino kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe