Enkelit loukkasivat naiseuttani

tyyyti

Tai oikeastaan Helsingin Sanomien toimittaja loukkasi aiemmin syksyllä kirjoittaessaan Helsingin Messukeskuksessa järjestetystä vuotuisesta Kirjamessut-tapahtumasta.

Artikkelissa ja tekstin otsikoinnissa tuotiin esiin, että kirjamessut ja enkelit houkuttelivat naisia tapahtumaan sankoin joukoin.

On totta, että kirjamessujen kävijäkunta on suurimmaksi osaksi naisia, syystä tai toisesta. Mua kuitenkin pöyristyttää, että ENKELIT ( wtf!!?) vetävät väkeä paikalle.. ja tuohon väkeen viitattiin termillä naiset, joiden joukkoon itsekin kuulun. Enkeleitä en kuitenkaan jahdannut, vaikka messuhallissa kipittelinkin. Haluaisin esittää, että jatkossa rajattaisiin hörhöjen joukko julkaisuissa vähän selvemmin. Olisiko toimittaja voinut esittää otsikoinnissa, että Kirjamessuilla kävi paljon naisia, mutta tämän lisäksi myös hörhöjä? On aika loukkaus esittää, että kaikki naiset ovat järjiltään.

Siis huhhuh. Miten tollasta hömppää edes julkaistaan vakavasti otettavissa(?) kustantamoissa ja miksi ihmeessä tuollainen vetää väkeä kirjamessuille?

Lukekaa nyt aikuiset ihmiset muutakin kuin iltapäivälehtien horoskooppeja ja enkelisatuja!

15

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maailma on kaunis

      Jokaisella on vapaus valita mitä lukee ja mistä on kiinnostunut. Miksi sinä vaadit muita tekemään ja olemaan jotain mitä itse olet? Miksi muiden tulisi muuttua vain siksi että sinulla olisi hyvä olla?

      Jos sinua ei kiinnosta enkelit, anna kuitenkin muille vapaus olla kiinnostunut mistä haluaa. Ei muillakaan ole oikeutta valita sinun puolestasi mistä sinä olet kiinnostunut vai onko. Kysyisit mielummin itseltäsi, että minkä vuoksi itse haluan, että muut olisivat kiinnostunut samoista asioista kuin minä itse? Maailma on pullollaan eri asioista kiinnostuneita ihmisiä. Tätä asiaa et voi muuttaa vaikka kuinka haluaisit ja kuinka tuomitsisit muut hörhöiksi tai vastaaviksi. Ainut mitä voit muuttaa on oma ajattelusi ja suhtautumisesi asiaan. Jos siis tälläinen otsikointi tai asia aiheuttaa sinussa epätasapainoa, on kyse vain sinun sisäisestä epätasapainostasi. Jos haluat saada rauhan tällekin kyseiselle asialle,et tarvitse todellisuudessa muita muuttumaan vaan muutos lähtee sinusta itsestäsi. Tutki sisäistä maailmaasi, ajatteluasi ja uskomuksiasi. Kun muutat asioita itsessäsi, voit herätä päivään, jossa muiden tekemiset ja kiinnostuksen kohteet eivät saa sinua pois tolaltasia tai loukkaantumaan kuten nyt kävi. Etkö lopulta kuitenkin ole hakemassa sitä tunnetta, jossa et joutuisi loukkaantumaan toisten kirjoituksista?

      On paljon ihmisiä, joita kiinnostavat enkelit tai muut henkiseen kasvuun liittyvät asiat ja jos kyseisillä kirjamessuilla oli jotain enkeleihin liittyvää niin ilmeisesti se veti puoleensa heitä, jotka ovat kiinnostuneet siitä. Voit taas kysyä itseltäsi että miksi muiden ihmisten tulisi muuttaa käyttäytymistään sen mukaan mikä miellyttää sinua? Onko se todella tarpeellista ja tuleeko sinun elämäsi todella siitä yhtään onnellisemmaksi? Vai onko kyse jostain muusta kuten toimimattomasta ajattelumallistasi, joka aiheuttaa sinulle kärsimystä loukkaantumisen ja negatiivisten tunteiden kautta?

      Otsikko sinällään ei loukkaa ketään. Se voi kyllä loukata ihmisiä, joiden onnellisuus ja tasapaino on rakentunut ulkoisiin tekijöihin ja jotka hakevat onnellisuutta ja omaa tasapainoaan ulkoisista tapahtumista ja siten vaativat muita tekemään asioita kuin itse näkevät oikeaksi.

      Muita et siis voi muuttaa, mutta omaa ajatteluasi voit muuttaa. Siinä on työtä yhteen elämään ja jokaiselle päivälle. Mitä pikemmin aloitat sitä pidemmälle pääset.

    • tyyyti

      Kyllä, itseasiassa elämäni olisi onnellisempaa, jos taikausko katoaisi. Monella hihulilla se vasta asenneongelma onkin.

      Itseasiassa olin ennen melko ymmärtäväinen kaikenlaisten hihuleiden suhteen, kuten esimerkiksi uskovaisten.. yritin jostakin syystä tuolloin kunnioittaa heidän näkemyksiään ja ymmärtää heidän epäjohdonmukaista ajatuksenkulkuaan, mutta lopulta sain tarpeekseni. Kuuntelin useita vuosia (osittain välttämättömyydestä) muun muassa kaikenlaista rasistista soopaa näiden "jeesuksen tietä kulkevien" suusta. Uskovaiset ihmiset saivat ihan omilla epäkypsillä ja alkeellisila, jopa epäeettisillä "perusteluillaan" mut vakuuttuneeksi siitä, ettei niiden ajatuksilla ole mitään arvoa eikä niitä ole syytä kunnioittaa. Eikä kyse ole mistään yksittäistapauksista, vaan kuten sanoin olen altistunut uskisten löpinöille useiden vuosien ajan ja myös eri uskontokuntien/lahkojen edustajia olen tavannut.

      Mun mielestä on häpeällistä, että tuollaista perusteetonta höttöä tarjotaan kansalle, ikään kuin olisi pienintäkään mahdollisuutta sille, että yliluonnolliset asiat, kuten vaikkapa enkelit, olisivat totta. Jos niiden olemassaolosta olisi edes pieni määrä vakavasti otettavaa aineistoa todisteena.. mutta ei sellaista ole. On vain yksittäisten ihmisten fiilistelyä. Tällainen on surullista ja jopa vaarallista. Tällainen hapatus luo ympärillemme käsitystä, jossa jokainen voisi ikään kuin rakentaa päänsä sisälle mieleisensä todellisuuden ja sitten pahimmillaan vaatia ja olettaa, että muut elävät sen mukaisesti.

      Väität, että minä haluan muiden ajattelevan, kuten minä ajattelen. Väärin. Haluan, että että ihmiset ajattelisivat itsenäisesti ja kriittisesti eivätkä uskoisi heti ensimmäistä satusetää, joka sattuu niille mukavia juttuja kertomaan. Maailma olisi siten huomattavasti turvallisempi ja helpompi paikka elää.

      • tyyyli

        Ps. Haluan vielä tähdentää, että en tästä huolimatta ole uskonvapautta vastaan.


      • Olen minä

        "itseasiassa elämäni olisi onnellisempaa, jos taikausko katoaisi. Monella hihulilla se vasta asenneongelma onkin. "

        Jos jonkun toisen ihmisen uskomukset aiheuttavat sinulle ongelman ei ongelma ole uskojan vaan sinun. Eli minä en tunnista mitään ongelmaa kuin sinulla itselläsi tässä tapauksessa.

        Ihminen on siitä mielessä mielenkiintoinen olento, että muiden ihmisten asenneongelmat ovat todellisuudessa ihmisessä itsessään ei toisissa ihmisissä.

        Ymmärrykseni on edelleen se, että sinun onnellisuus ei siitä muuksi muutu muuttamalla muita vaan muuttamalla itseäsi.

        Maailmassa ei ole mitään yliluonnollista, kaikki on luonnollista.
        Elämän suola on fiilistelyssä. Jos fiilistely on sinulle surullista ja vaarallista, se on vain sinun oma kokemuksesi ja uskomuksesi asioista. Sillä ei ole mitään tekemistä muiden ihmisten fiilistelyjen kanssa.

        "...luo ympärillemme käsitystä, jossa jokainen voisi ikään kuin rakentaa päänsä sisälle mieleisensä todellisuuden..."

        Nimenomaan me olemme täällä luomassa oman todellisuutemme, kuka muukaan sitä meille puolestamme loisi. Jokainen on oman elämänsä luoja omilla ajatuksillaan, uskomuksillaan ja tunteillaan ja lopulta teoillaan. Jokainen on vastuussa itselleen siitä mitä luo. Jos haluat muuttaa jotain, muuta itseäsi, on totta monella tasolla.

        "...ja sitten pahimmillaan vaatia ja olettaa, että muut elävät sen mukaisesti."

        Mielenkiintoista on, että sinä itse olet vaatimassa tätä myös. En tiedä oletko huomannut tätä vielä.

        "Haluan, että että ihmiset ajattelisivat itsenäisesti ja kriittisesti eivätkä uskoisi heti ensimmäistä satusetää, joka sattuu niille mukavia juttuja kertomaan."

        Sinä voit haluta että ihmiset toimisivat itsenäisesti, mutta koska et voi tätä asiaa muuttaa toisissa ihmisissä juuri sellaiseksi kuin haluaisit, niin ainut mitä voit muuttaa on oma asenteesi. Tätä kutsutaan myös henkiseksi kasvuksi ja sitä kautta ihminen itse muuttaa itseään eikä jää tilaan jossa vaatii ja haluaa muita muuttumaan. Onnellisuus ei ole ulkoisissa tekijöissä vaan se on ihmisen sisäinen tila. Kärsimys on ihmisen omaa luomaa ja sen voi poistaa kun kääntyy katsomaan omaan sisimpäänsä ja siellä oleviin ajatuksiin ja uskomuksiin ja muuttamalla niitä (kutsutaan myös asenteen muutokseksi).

        Syvällisempi totuus on siis, että muita et voi muuttaa, mutta itseäsi voit. Ja muuttamalla itseään sisäisesti, muuttaa myös ulkoista.


      • tyyyti
        Olen minä kirjoitti:

        "itseasiassa elämäni olisi onnellisempaa, jos taikausko katoaisi. Monella hihulilla se vasta asenneongelma onkin. "

        Jos jonkun toisen ihmisen uskomukset aiheuttavat sinulle ongelman ei ongelma ole uskojan vaan sinun. Eli minä en tunnista mitään ongelmaa kuin sinulla itselläsi tässä tapauksessa.

        Ihminen on siitä mielessä mielenkiintoinen olento, että muiden ihmisten asenneongelmat ovat todellisuudessa ihmisessä itsessään ei toisissa ihmisissä.

        Ymmärrykseni on edelleen se, että sinun onnellisuus ei siitä muuksi muutu muuttamalla muita vaan muuttamalla itseäsi.

        Maailmassa ei ole mitään yliluonnollista, kaikki on luonnollista.
        Elämän suola on fiilistelyssä. Jos fiilistely on sinulle surullista ja vaarallista, se on vain sinun oma kokemuksesi ja uskomuksesi asioista. Sillä ei ole mitään tekemistä muiden ihmisten fiilistelyjen kanssa.

        "...luo ympärillemme käsitystä, jossa jokainen voisi ikään kuin rakentaa päänsä sisälle mieleisensä todellisuuden..."

        Nimenomaan me olemme täällä luomassa oman todellisuutemme, kuka muukaan sitä meille puolestamme loisi. Jokainen on oman elämänsä luoja omilla ajatuksillaan, uskomuksillaan ja tunteillaan ja lopulta teoillaan. Jokainen on vastuussa itselleen siitä mitä luo. Jos haluat muuttaa jotain, muuta itseäsi, on totta monella tasolla.

        "...ja sitten pahimmillaan vaatia ja olettaa, että muut elävät sen mukaisesti."

        Mielenkiintoista on, että sinä itse olet vaatimassa tätä myös. En tiedä oletko huomannut tätä vielä.

        "Haluan, että että ihmiset ajattelisivat itsenäisesti ja kriittisesti eivätkä uskoisi heti ensimmäistä satusetää, joka sattuu niille mukavia juttuja kertomaan."

        Sinä voit haluta että ihmiset toimisivat itsenäisesti, mutta koska et voi tätä asiaa muuttaa toisissa ihmisissä juuri sellaiseksi kuin haluaisit, niin ainut mitä voit muuttaa on oma asenteesi. Tätä kutsutaan myös henkiseksi kasvuksi ja sitä kautta ihminen itse muuttaa itseään eikä jää tilaan jossa vaatii ja haluaa muita muuttumaan. Onnellisuus ei ole ulkoisissa tekijöissä vaan se on ihmisen sisäinen tila. Kärsimys on ihmisen omaa luomaa ja sen voi poistaa kun kääntyy katsomaan omaan sisimpäänsä ja siellä oleviin ajatuksiin ja uskomuksiin ja muuttamalla niitä (kutsutaan myös asenteen muutokseksi).

        Syvällisempi totuus on siis, että muita et voi muuttaa, mutta itseäsi voit. Ja muuttamalla itseään sisäisesti, muuttaa myös ulkoista.

        Miksi haluat muuttaa asenteitani oikomalla mun viestejäni? Eikö sun pitäisi muuttaa omia asenteitasi mun mielipiteitäni kohtaan, vai mikä pointti tossa jutussa olikaan?

        Kai nyt saan sanoa, jos jokin asia on mun mielestä vaarallista hölynpölyä. Jos et pidä siitä, niin eikö sun pitäisi sun oman teoriasi mukaisesti hyssytellä itsesi hiljaiseksi?

        Kiitos, että otit asian esiin, mutta mä olen itseasiassa varsin hyvinvoiva ja onnellinen ihminen. Ei se, että jos toteat, että ulkona on huono sää, tarkoita sitä, että olisit jotenkin onneton. Se on vaan rehellistä. Mun mielestä on rehellistä sanoa, että puppu on puppua, ei se tee musta onnetonta ihmistä.

        Oot ihan oikeessa, että emme välttämättä voi muuttaa toisia ( Idiootti ei välttämättä opi), mutta olosuhteisiimme voimme yleensä jonkin verran vaikuttaa. Mäkin olen vaikuttanut omiini siten, että en ole jäänyt enää kyyristelemään uskisten rasististen puheiden eteen, vaan olen antanut samalla mitalla takaisin ja välttelen ihmisiä, jotka on mun mielestä sietämättömiä. Ja kyllähän se toimii!


      • Olen minä
        tyyyti kirjoitti:

        Miksi haluat muuttaa asenteitani oikomalla mun viestejäni? Eikö sun pitäisi muuttaa omia asenteitasi mun mielipiteitäni kohtaan, vai mikä pointti tossa jutussa olikaan?

        Kai nyt saan sanoa, jos jokin asia on mun mielestä vaarallista hölynpölyä. Jos et pidä siitä, niin eikö sun pitäisi sun oman teoriasi mukaisesti hyssytellä itsesi hiljaiseksi?

        Kiitos, että otit asian esiin, mutta mä olen itseasiassa varsin hyvinvoiva ja onnellinen ihminen. Ei se, että jos toteat, että ulkona on huono sää, tarkoita sitä, että olisit jotenkin onneton. Se on vaan rehellistä. Mun mielestä on rehellistä sanoa, että puppu on puppua, ei se tee musta onnetonta ihmistä.

        Oot ihan oikeessa, että emme välttämättä voi muuttaa toisia ( Idiootti ei välttämättä opi), mutta olosuhteisiimme voimme yleensä jonkin verran vaikuttaa. Mäkin olen vaikuttanut omiini siten, että en ole jäänyt enää kyyristelemään uskisten rasististen puheiden eteen, vaan olen antanut samalla mitalla takaisin ja välttelen ihmisiä, jotka on mun mielestä sietämättömiä. Ja kyllähän se toimii!

        "Enkelit loukkasivat naiseuttani.
        Tai oikeastaan Helsingin Sanomien toimittaja loukkasi aiemmin syksyllä kirjoittaessaan Helsingin Messukeskuksessa järjestetystä vuotuisesta Kirjamessut-tapahtumasta. "

        Palataanpa takaisin noihin ensimmäisiin sanoihisi ja kokemukseesi asiasta, jotta emme pääse unohtamaan siitä mistä alunperin lähdimme liikkeelle.

        Jos siis jokin tälläinen asia saa sinut loukkaantumaan, niin eihän se ole hyvinvointia eikä onnellisuutta. Todellisesti onnellisella ihmisellä ei myöskään mielestäni ole tarvetta tuomita toisia ihmisiä, jos he sattuvat olemaan kiinnostuneita vaikka enkeleistä. Siten et saa minua kovin vakuuttuneeksi siitä, että olisit varsin hyvinvoiva ja onnellinen. Ehkä koet sitä hetkittäin kun ulkopuoliset tapahtumat kulkevat tavalla kuten itse haluat mutta kun et voi ohjata muita ihmisiä toimimaan kuten itse haluat, joudut helposti epätasapainoon, joka vie onnellisuuteesi ja hyvinvointisi hetkessä pois kun negatiiviset ajatukset ja tunteet ottavat vallan sinusta.

        Minulla ei ole mitään tarvetta muuttaa asenteitasi, se on sinun oma tehtäväsi. Olen vain osoittamassa tietä muutoksen mahdollisuuteen, jonka kautta voidaan kokea pysyvämpää onnea ja iloa, rauhaa ja tasapainoa riippumatta siitä mitä ulkopuolella tapahtuu. Ihmisen sisäinen tila siis merkitsee enemmän siihen miten pysyvää onnea ja hyvinvointia voidaan kokea.

        "....olosuhteisiimme voimme yleensä jonkin verran vaikuttaa..."

        Olemme oman elämämme luojia, joten vaikutamme 100% omaan elämäämme ja sitä kautta myös olosuhteisiimme. Sisäiset olosuhteet ovat täysin itsemme luomia, joten jos jokin ulkopuolinen itsestäsi saa sisäisen tilasi epätasapainoon kertoo se vain sinulle siitä, että sisäisessa ajattelussasi ja uskomuksissasi on jotain mikä saa sinut epätasapainoon. Tiedostamalla sen mitä on sisällä ja mikä laukaisee epätasapainon, voi asialle tehdä jotain. Mutta jos ei edes tiedosta mikä laukaisina toimii ei muutosta ole mahdollista tehdä. Siten joudumme kokemaan aina uudelleen ja uudelleen saman epätasapainon tunteen kunnes opimme ymmärtämään mitä meidän tulee muuttaa sisällämme. Ihminen etsii onnea ja iloa ulkopuoleltaan eikä koskaan sitä saavuta, sillä syvempi onni ja ilo löytyy sisältä.

        "...välttelen ihmisiä, jotka on mun mielestä sietämättömiä..."

        Toki voidaan vältellä, mutta se ei tuo pysyvää onnea ja iloa, kuten varmaan olet jo huomannut. Sinun ei tarvinnut edes kohdata varsinaisesti sietämättömäksi luokittelemaasi ihmistä kun jouduit epätasapainoon. Pelkkä Hesarin lukeminen teki sen. Viestini siis on se, että on täysin mahdotonta vältellä jotain mikä on sinussa itsessäsi, sisälläsi. Se on matkassasi jokaisella hetkelläsi menet minne tahansa ja kohtaat mitä ihmisiä tahansa. Jos sisäinen on epätasapainossa joudut kokemaan epätasapainoa niin kauan kun opit.


      • tyyyti
        Olen minä kirjoitti:

        "Enkelit loukkasivat naiseuttani.
        Tai oikeastaan Helsingin Sanomien toimittaja loukkasi aiemmin syksyllä kirjoittaessaan Helsingin Messukeskuksessa järjestetystä vuotuisesta Kirjamessut-tapahtumasta. "

        Palataanpa takaisin noihin ensimmäisiin sanoihisi ja kokemukseesi asiasta, jotta emme pääse unohtamaan siitä mistä alunperin lähdimme liikkeelle.

        Jos siis jokin tälläinen asia saa sinut loukkaantumaan, niin eihän se ole hyvinvointia eikä onnellisuutta. Todellisesti onnellisella ihmisellä ei myöskään mielestäni ole tarvetta tuomita toisia ihmisiä, jos he sattuvat olemaan kiinnostuneita vaikka enkeleistä. Siten et saa minua kovin vakuuttuneeksi siitä, että olisit varsin hyvinvoiva ja onnellinen. Ehkä koet sitä hetkittäin kun ulkopuoliset tapahtumat kulkevat tavalla kuten itse haluat mutta kun et voi ohjata muita ihmisiä toimimaan kuten itse haluat, joudut helposti epätasapainoon, joka vie onnellisuuteesi ja hyvinvointisi hetkessä pois kun negatiiviset ajatukset ja tunteet ottavat vallan sinusta.

        Minulla ei ole mitään tarvetta muuttaa asenteitasi, se on sinun oma tehtäväsi. Olen vain osoittamassa tietä muutoksen mahdollisuuteen, jonka kautta voidaan kokea pysyvämpää onnea ja iloa, rauhaa ja tasapainoa riippumatta siitä mitä ulkopuolella tapahtuu. Ihmisen sisäinen tila siis merkitsee enemmän siihen miten pysyvää onnea ja hyvinvointia voidaan kokea.

        "....olosuhteisiimme voimme yleensä jonkin verran vaikuttaa..."

        Olemme oman elämämme luojia, joten vaikutamme 100% omaan elämäämme ja sitä kautta myös olosuhteisiimme. Sisäiset olosuhteet ovat täysin itsemme luomia, joten jos jokin ulkopuolinen itsestäsi saa sisäisen tilasi epätasapainoon kertoo se vain sinulle siitä, että sisäisessa ajattelussasi ja uskomuksissasi on jotain mikä saa sinut epätasapainoon. Tiedostamalla sen mitä on sisällä ja mikä laukaisee epätasapainon, voi asialle tehdä jotain. Mutta jos ei edes tiedosta mikä laukaisina toimii ei muutosta ole mahdollista tehdä. Siten joudumme kokemaan aina uudelleen ja uudelleen saman epätasapainon tunteen kunnes opimme ymmärtämään mitä meidän tulee muuttaa sisällämme. Ihminen etsii onnea ja iloa ulkopuoleltaan eikä koskaan sitä saavuta, sillä syvempi onni ja ilo löytyy sisältä.

        "...välttelen ihmisiä, jotka on mun mielestä sietämättömiä..."

        Toki voidaan vältellä, mutta se ei tuo pysyvää onnea ja iloa, kuten varmaan olet jo huomannut. Sinun ei tarvinnut edes kohdata varsinaisesti sietämättömäksi luokittelemaasi ihmistä kun jouduit epätasapainoon. Pelkkä Hesarin lukeminen teki sen. Viestini siis on se, että on täysin mahdotonta vältellä jotain mikä on sinussa itsessäsi, sisälläsi. Se on matkassasi jokaisella hetkelläsi menet minne tahansa ja kohtaat mitä ihmisiä tahansa. Jos sisäinen on epätasapainossa joudut kokemaan epätasapainoa niin kauan kun opit.

        Voi kulta pieni, niin moni juttu tossa sun tekstissäsi meni pieleen, etten tiedä mistä aloittaa.

        Ensinnäkin,ymmärrän, ettei mun rekisterini sulle heti aukea. Kun mä sanon, että mua loukkaa se, että mun sukupuoleni linkitetään hörhöyteen, niin sen voi käsittää monella tapaa. Ei mun alahuuleni mitenkään vapissut ton jutun seurauksena, vaikka sä nyt niin haluaisit uskoa, jotta tollejeesustelulle olisi pohjaa. Mä olen lähinnä valveutunut ja haluan kiinnittää huomiota siihen, millasia ennakko-oletuksia esimerkiksi mediassa ruokitaan. Anteeksi vain, jos satun kiinnittämään huomiota julkiseen keskusteluun ja sen sävyyn. Ymmärrän, että te uskikset ja kaikki samaan leiriin kuuluvat ette liiemmin piittaa tästä todellisuudesta ja tämän ajan hengestä. Onhan tuonpuoleinen ja kaikki muu mielikuvitusleikki niin hitsin paljon fantsumpaa.

        Ikävä palauttaa sut maanpinnalle, mutta sun "sisäiselle rauhallesi" ei ole mitään todellista perustaa. Mä olen varsin vakaa ihminen ja nähnyt sen verran monia asioita, että ei mun elämä kovinkaan helposti mene sijoiltaan. Mä en ole tarvinnut mitään taikaolentoja turvakseni, vaan voin luottaa ihan itseeni. Luonnon lainalaisuuksien ymmärtäminen tuo mulle helpotusta. Mä tiedän, et sun on vaikea käsittää, että rationaalisuus on muutakin kuin masennusta. Sullehan se olisi kova paikka, jos joutuisit luopumaan sun taikaolennoista. Sun koko identiteetti ja elämänkatsomus rakentuu totaalisen järjettömyyden varaan ja sekös vasta onkin pelottavaa. Tän takia sun pitää uskotella itsellesi, että sulla oilis edes jotakin "sisäistä rauhaa" enemmän ku rationaalisella ihmisellä. Tämän sä ajattelet ikään kuin puoltavan sun fantasioitasi. Toi on kuitenkin aivan väärin. Niin paljon kuin sua harmittaakin tää, niin mun on pakko kertoa, että elämä on oikein antoisaa, tasapainoista ja kiinnostavaa ilman taikauskoakin. Itseasiassa huomattavasti tasapainoisempaa kuin jollain joka kamppailee joidenkin täysin turhien asioiden esim. uskontojen perusteettomasti aiheuttamien syyllisyydentunteiden kanssa. Uskovaiset ne vasta reppanoita onkin. Ja tollaset enkelihaihattelut tukee näiden ongelmien syntyä. Kun ei vaadita järkeä, niin järjettömyyteenhän se johtaa.

        Ja usko pois. Todellakin sietämättömien ihmisten välttäminen tuo pysyvää onnea. Vai kannustatko sä esimerkiksi ihmisiä hakeutumaan fyysisesti väkivaltaisten ihmisten seuraan vai mieluummin välttämään niitä? Tommosesta turhasta jeesustelusta just huomaa lapsellisen ihmisen, joka elää fantasiamaailmassa.


      • Olen minä
        tyyyti kirjoitti:

        Voi kulta pieni, niin moni juttu tossa sun tekstissäsi meni pieleen, etten tiedä mistä aloittaa.

        Ensinnäkin,ymmärrän, ettei mun rekisterini sulle heti aukea. Kun mä sanon, että mua loukkaa se, että mun sukupuoleni linkitetään hörhöyteen, niin sen voi käsittää monella tapaa. Ei mun alahuuleni mitenkään vapissut ton jutun seurauksena, vaikka sä nyt niin haluaisit uskoa, jotta tollejeesustelulle olisi pohjaa. Mä olen lähinnä valveutunut ja haluan kiinnittää huomiota siihen, millasia ennakko-oletuksia esimerkiksi mediassa ruokitaan. Anteeksi vain, jos satun kiinnittämään huomiota julkiseen keskusteluun ja sen sävyyn. Ymmärrän, että te uskikset ja kaikki samaan leiriin kuuluvat ette liiemmin piittaa tästä todellisuudesta ja tämän ajan hengestä. Onhan tuonpuoleinen ja kaikki muu mielikuvitusleikki niin hitsin paljon fantsumpaa.

        Ikävä palauttaa sut maanpinnalle, mutta sun "sisäiselle rauhallesi" ei ole mitään todellista perustaa. Mä olen varsin vakaa ihminen ja nähnyt sen verran monia asioita, että ei mun elämä kovinkaan helposti mene sijoiltaan. Mä en ole tarvinnut mitään taikaolentoja turvakseni, vaan voin luottaa ihan itseeni. Luonnon lainalaisuuksien ymmärtäminen tuo mulle helpotusta. Mä tiedän, et sun on vaikea käsittää, että rationaalisuus on muutakin kuin masennusta. Sullehan se olisi kova paikka, jos joutuisit luopumaan sun taikaolennoista. Sun koko identiteetti ja elämänkatsomus rakentuu totaalisen järjettömyyden varaan ja sekös vasta onkin pelottavaa. Tän takia sun pitää uskotella itsellesi, että sulla oilis edes jotakin "sisäistä rauhaa" enemmän ku rationaalisella ihmisellä. Tämän sä ajattelet ikään kuin puoltavan sun fantasioitasi. Toi on kuitenkin aivan väärin. Niin paljon kuin sua harmittaakin tää, niin mun on pakko kertoa, että elämä on oikein antoisaa, tasapainoista ja kiinnostavaa ilman taikauskoakin. Itseasiassa huomattavasti tasapainoisempaa kuin jollain joka kamppailee joidenkin täysin turhien asioiden esim. uskontojen perusteettomasti aiheuttamien syyllisyydentunteiden kanssa. Uskovaiset ne vasta reppanoita onkin. Ja tollaset enkelihaihattelut tukee näiden ongelmien syntyä. Kun ei vaadita järkeä, niin järjettömyyteenhän se johtaa.

        Ja usko pois. Todellakin sietämättömien ihmisten välttäminen tuo pysyvää onnea. Vai kannustatko sä esimerkiksi ihmisiä hakeutumaan fyysisesti väkivaltaisten ihmisten seuraan vai mieluummin välttämään niitä? Tommosesta turhasta jeesustelusta just huomaa lapsellisen ihmisen, joka elää fantasiamaailmassa.

        Kiitos että voin olla kultasi, mutta saanko kysyä mistä Jeesus sulle tähän tupsahti?
        Mukavaa myöskin, että koet itsesi tasapainoiseksi, kirjoituksesi vain antavat vähän erilaisen kuvan ihmiselle joka on perehtynyt ihmisen egon toimintaan ja psyykkeeseen.

        Viimeisin kirjoituksesi kuulostaa melkoiselle purkaukselle. Joskus sekin auttaa että saa tukahdetut tunteet päästeltyä ulos. Oletko kokenut jotain väkivaltaa uskovien taholta kun koet heidät niin vaaralliseksi vai mistä ajattelusi mahtaa juontaa juurensa?


      • tyyyti
        Olen minä kirjoitti:

        Kiitos että voin olla kultasi, mutta saanko kysyä mistä Jeesus sulle tähän tupsahti?
        Mukavaa myöskin, että koet itsesi tasapainoiseksi, kirjoituksesi vain antavat vähän erilaisen kuvan ihmiselle joka on perehtynyt ihmisen egon toimintaan ja psyykkeeseen.

        Viimeisin kirjoituksesi kuulostaa melkoiselle purkaukselle. Joskus sekin auttaa että saa tukahdetut tunteet päästeltyä ulos. Oletko kokenut jotain väkivaltaa uskovien taholta kun koet heidät niin vaaralliseksi vai mistä ajattelusi mahtaa juontaa juurensa?

        Niin, näet mitä haluat nähdä. Sulle on helpompi torpata toi teksti ja kuitata se tolla tavalla kuin oikeasti nähdä ja myöntää, että enkelit ja kaikki niihin liittyvä on puppua.

        Mun mielestä ei ole mitään surullisempaa kuin koulutettu ihminen, joka ruokkii taikauskoa.

        Omalla toiminnallasi luot kasvualustaa fanaattiselle uskolle, joka on pahimmillaan tappavaa.


      • Olen minä
        tyyyti kirjoitti:

        Niin, näet mitä haluat nähdä. Sulle on helpompi torpata toi teksti ja kuitata se tolla tavalla kuin oikeasti nähdä ja myöntää, että enkelit ja kaikki niihin liittyvä on puppua.

        Mun mielestä ei ole mitään surullisempaa kuin koulutettu ihminen, joka ruokkii taikauskoa.

        Omalla toiminnallasi luot kasvualustaa fanaattiselle uskolle, joka on pahimmillaan tappavaa.

        "Niin, näet mitä haluat nähdä."

        Aivan totta. Jokainen näkee mitä haluaa nähdä. Tiesitkö että voi nähdä vaikka enkeleitä kun niitä haluaa nähdä? Sinä taas näit Jeesuksen kirjoituksessani ja Hesarista pongailet enkeleitä. Ihmeellinen on maailmamme.

        Saattaa olla että koska itse vastustat fanaattisesti, joudut useammin myös kohtaamaan tälläistä kuvailemaasi fanaattisuutta elämässäsi. Vedät puoleesi sitä mitä ajattelet ja luot todellisuutesi siitä mitä olet. Muuttamalla ajattelua muutetaan myös todellisuutta. Suositukseni on edelleen kääntyä sisäänpäin ja luoda tasapaino elämään sieltä kautta, eikä pyrkiä muuttamaan muita, mikä siis todettiin jo lähes mahdottomaksi. Tietysti voit jatkaa yrityksiäsi muuttaa taikauskovia uskomaan samalla tavalla kuin sinä, mutta epäilen kovasti että tulet onnistumaan siinä. Ja vaikka tulisitkin, en usko, että tulisit yhtään sen onnellisemmaksi.

        "Omalla toiminnallasi luot kasvualustaa fanaattiselle uskolle"

        Sinut ainakin sain fanaattiseksi, että todistettavasti lauseesi on totta. En kuitenkaan ole vastuussa sinun reakoinnistasi ja asenteistasi minua kohtaan vaan jätän sen sinun itsesi hoidettavaksi. koska itsehän siitä olet vastuussa. Jokainenhan on vastuussa itsestään ja siitä mitä luo.

        Rauhallista ja tasapainoista matkan tekoa Sinulle! Luodaan rauhaa ja tasapainoa ensin itselle ja sitä kautta maailmakin muuttuu.


      • Olen minä
        tyyyli kirjoitti:

        Ps. Haluan vielä tähdentää, että en tästä huolimatta ole uskonvapautta vastaan.

        Vastustat taikauskoa, mutta et uskonvapautta?

        Osaatko selittää miten tuo onnistuu kohdallasi? Miten vapaata on uskonvapaus sinun kohdallasi?


      • tyyyti
        Olen minä kirjoitti:

        Vastustat taikauskoa, mutta et uskonvapautta?

        Osaatko selittää miten tuo onnistuu kohdallasi? Miten vapaata on uskonvapaus sinun kohdallasi?

        Vastustan taikauskoa henkilökohtaisella tasolla, mutta yleisellä tasolla olen sitä mieltä, että jokaisen tulee voida valita miten omaa taikauskoaan toteuttaa - jos sellaista minun harmikseni esiintyy. Miten vaikea tätä on ymmärtää?

        Mitä tulee esimerkiksi lapsen aivopesuun, eli vaikkapa liittämiseen kirkkoon kastamisen yhteydessä, niin sitä vastustan. Aikuiset ihmiset valitkoon höpösatunsa, jos näin haluavat. Silti olen ja tulen aina olemaan asioista eri mieltä heidän kanssaan ja näen taikauskossa paljon kasvualustaa negatiivisille asioille.

        Ymmärrän, että te uskikset haluaisitte viedä kaikki ikeudet ihmisiltä, jotka eivät ajattele kuten te, mutta itse en ole samanlainen.


      • tyyyti
        tyyyti kirjoitti:

        Vastustan taikauskoa henkilökohtaisella tasolla, mutta yleisellä tasolla olen sitä mieltä, että jokaisen tulee voida valita miten omaa taikauskoaan toteuttaa - jos sellaista minun harmikseni esiintyy. Miten vaikea tätä on ymmärtää?

        Mitä tulee esimerkiksi lapsen aivopesuun, eli vaikkapa liittämiseen kirkkoon kastamisen yhteydessä, niin sitä vastustan. Aikuiset ihmiset valitkoon höpösatunsa, jos näin haluavat. Silti olen ja tulen aina olemaan asioista eri mieltä heidän kanssaan ja näen taikauskossa paljon kasvualustaa negatiivisille asioille.

        Ymmärrän, että te uskikset haluaisitte viedä kaikki ikeudet ihmisiltä, jotka eivät ajattele kuten te, mutta itse en ole samanlainen.

        Ja lisäyksenä, että toki tuota taikauskon toteuttamista sitoo vastaavalla tavalla Suomen lait ja asetukset, kuten kaikkea muutakin toimintaa tämän valtion rajojen sisällä.


    • Half Woman

      No olihan siellä Enkeleitä, jokaisen kävijän suojelusenkeli, ellei enemmän! :)

    • Kirjatoukkako

      Enkelit tykkää kilteistä ihmisistä. Ja kilteistä kirjatoukista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe