RV 8+1 mitä mä voisin syödä??

=O

Raskauttani ei ole ultralla vielä varmennettu, mutta oireet (ja testi) kyllä puhuvat puolestaan.

Halusin niin kovasti noudattaa terveellistä ruokavaliota raskausaikana, mutta tää kuvotus ja etova olo ja järkyttävä väsymys ja kylmyys pakottaa lähinnä makaamaan kippurassa, nälkäisenä peiton alla. Silmänaluset tummat ja naama muuten kuin lakana. Kamalinta on, että mulla on nälkä koko ajan mutta samaan aikaa etoo niin, etten pysty oikein mitään syömään.

Yritän juoda tuoremehuja ja syön mandariineja ja viinirypäeitä jonkinverran. Tomaatti leivän päällä menee joskus jotenkuten. Joskus illalla tekee mieli paistettuja perunaviipaleita valkosipulin ja ketsupin kanssa ja näitä sitten eilenkin paistoin ja söin... Sipsit maistuu valitettavasti ja ehkä popcornit. Meinaan tänään kokeilla. Liha ei oikein tahdo maistua ollenkaan, eikä kala eikä kana. Eikä kanamunat. Joskus vuorokaudessa on hetkiä, että olo helpottuu ja on ehkä helpompi syödä mutta aika harvassa ovat, ja usein lieväkin kuvotus voittaa nälän tunteen.

Te jotka kärvistelette pahoinvonnin kanssa, kertokaa jos on olemassa jokin ruoka-aine, joka maistuu. Jos löytyisi vielä jotain mikä minulta on jäänyt huomaamatta...

11

2434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös pahoinvoiva

      Kuules, jos sun tekee pahaa niin syö mikä maittaa. Mulla alko pahoinvointi rv7 ja loppua ei näy. nyt rv 12 4. Joten kannattaa syödä oikeesti mikä maittaa. Mä oon vetänyt pizzaa, tänään makkaraperunoita yms yms :DD Joten anna mennä mikä maistuu. Omena maistui minulla ainakin myös...s

    • ellami

      Mä keksin tänään yhden, eli Paussi-välipalakeksit :) Ne ei edota yhtään ja niissä on energiaa! Mua on eniten aamuisin vaivannut paha olo ja oksentelu, niin tänään söin pari tollaista keksiä ennen kuin nousin ylös, niin ei oo oksettanut yhtään. Toinen, mikä menee alas, on hapankorput ja maustamaton jogurtti. Mulla viikkoja nyt 8 6.

    • .............

      Mulla kanssa oli/on toi liha ei maistu. Vähän on alkanut jo helpottaa ja jotain liharuokia pystyy syömään.
      Mutta, siis mulle maistui ruisleipä, hapankorppu, jogurtti(maustamaton), kaurapuuro, vesimeloni(paras!), omena, yhdessä vaiheessa oikeen rapeeks paistettu pekoni, mut pian tuli sit se et en pystyny syömään mitään rasvasta ruokaa. Monta viikkoa meni aika köyhällä ruokavaliolla, mut kannattaa tosiaan muistaa syödä vitamiineja kun ruokavalio ei niin monipuolinen ole.

    • Maalismamma.

      Täälä ensimmäiset 4 kuukautta meni vissyllä ja jääkaappikylmällä appelsiinilla. :) yritin syödä vähän ja useasti, ja pahoinvointirannekkeita käytin kans.

    • moimoivaa

      ruisleipää, tuc-keksejä, viinirypäleitä, hapankorppua, viiliä.. näitä syön itse ja oon syöny vaikka olisi pienikin ällötys ja se on auttanut siihen ällötykseen... mut jos mikään ei oikein maistu, niin kannattaa tosiaan oikeesti syödä sitä, mikä maistuu :)

    • ....

      Mulle maistui alkuraskaudessa hyvin kasvissosekeitot, joissa oli linssejä tai muita papuja protskun lähteenä, sekä loraus jotain kasviöljyä rasvan lähteenä. Etenkin tomaattiset keitot upposivat hyvin. Samoin tuoreet, jääkaappikylmät kasvikset ja hedelmät. Töissä vedin pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä aina kun ehdin, koska pitkä syöntiväli pahensi ällötystä ja ruokahaluttomuutta. Vissyvesi ja mehujää olivat herkkua... :)

      Eiköhän tuo ellotus muutamassa viikossa helpota. Siihen asti voit hyvällä omallatunnolla syödä vähemmän terveellisesti, kunhan löydät jotain, mikä menee alas. Onnea odotukseen! :)

    • Maalismamma.

      Mulle ainaki se (4kk) ällötysaika oli sitä terveellisen syömisen aikaa, just aiemmin mainitut appelsiinit ja kaikki salaatit yms. kevyet ja "raikkaat" ruuat maistu. Sitte kun ällötysvaihe oli ohi, niin haluttais mänkätä naamaan kaikki herkut mitä kaupasta löytyy. :)

    • AP

      Kiitos vinkeistä!

      Tomaattikeitto maistui muuten mullekin jonkun aikaa. Se Keldan keitto missä on niitä leipäkuutioita mukana:)

      Täytyypä kokeilla seuraavaks hapankorppua. Se kuulostaa houkuttelevalta. Muutama päivä keksin sitten Yosa jukurtin. Ihanan raikasta:) Ja menee hyvin alas, kun siinä ei ole maitoa, joka sekin meinaa ällöttää välillä. Tänään rv 8 5 ja vielä ei ainakaan helpotusta näy :/

    • sara88

      Voin sanoa että pääset vielä helpolla... itselläni oli vuosi sitten ettei mikään pysynyt sisällä ei edes vesi vasta 8 aikaan illalla pysyi se ja 9 sain syötyä ensimmäisen kerran. pahoinvointia kesti minulla 6- 18 viikolle, 18 viikon jälkeen vain sattunnaisia oksentelua, 25 viikon jälkeen ei enään mitään! jouduin 3 kertaa tiputukseen painoa putosi koko aikana 30kg, ja yhdessä vaiheessa lääkärit suosittelivat aborttia, mutta nyt poika nukkuu omassa sängyssään tyytyväisenä.

    • leivätön pöytä

      Kokeile hedelmiä ja marjoja. Myös hapanmaitotuotteet vo sopia.

      Vältä kaikkea teollista.

      Muista riittävä D-vitamiini ja Omega3.

    • Feliciaaa

      8 1 hedelmiä, appelsiinia, nektariinia esim. Jugurttia, jäätelöä, juustoruisleipää. Musta tuntuu että näillä eletään ainakin vähän aikaa. Jostain kumman syystä salaatit lihat on alkanu yököttämään, mutta sitten esim porkkanaraaste menee. Salaattiruokavalio joku liha on ollu mulla suosikki aina, mutta jostain syystä nyt ei kyllä yhtään maistu!!! Ruissi ja juustoa päälle niin se on mun "ruoka".. 😅

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe