Teille jotka painotatte työn ja ammatin tärkeyttä

kysynpähän vaan

Olen 17-vuotias tyttö. Kävin peruskoulun ja keskeytin lukion, koska jouduin palaamaan kotimaahani pitämään huolta vanhasta isästäni ja tämän ravintolasta. Nyt olen palannut Suomeen, jossa minulla on vakituinen työpaikka (työsopimus ollut 1,5v) ja 22-vuotias poikaystävä.
Meilläpäin mennään jo naimisiin tässä iässä, joten musta on vähän hassua katella suomalaisnuoria jotka tuntuu niin epäkypsiltä. Totta kai mäkin biletän ja käyn klubeilla mutta olisin valmis tietenkin lopettamaan sen raskaaksi tullessani.
Asun poikaystäväni kanssa kivassa vuokrakämpässä ja hänelläkin on vakituinen työ. Ei me rikkaita olla, mutta ei mitään sossun asiakkaitakaan.
Olenko siis _teistä_ valmis saamaan lapsen?

8

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikävä ihminen

      Et ole. Olet vielä alaikäinen ja lisäksi erittäin lapsellinen, mikäli tuon tyyppiseen kuvioon lastakin haluaisit..

      Lisäksi itsestäsi kertomasi "faktatiedot" kuulostavat lähinnä keksityiltä. Trollailu on tylsää ja turhaa.

    • aloittaja...

      Eli siis neljän kuukauden päästä olen valmis, koska silloin täytän 18? Koska se numerohan ratkaisee ja yön yli kypsyy kun täysikäistyy.
      MIkä kuulostaa keksityltä? Ikävää että koet niin. Jotenkin odotinkin että joku tulis huutelemaan, mut täähän on suomi24.
      Muita mielipiteitä?

    • wfaefda<fvcs<wa

      olet valmis silloin perheen perustamiseen, kun et kysele toisilta ihmisiltä lupia ja mielipiteitä joka asiaan ja silloin, kun olet AIKUINEN sanan oikeassa merkityksessä, eli toisin sanoen osaisit itse huolehtia itsestäsi ja kodistasi ja taloudestasi ja kykenet tarjoamaan lapsellesi turvallisen ja rakastavan kodin.

      huom. lapsi tarvitsee myös vanhemman joka osaa auttaa ja opastaa tulevaisuudessa vaikeissa ja vähemmän vaikeissa asioissa.

    • -_-

      "Meilläpäin mennään jo naimisiin tässä iässä, joten musta on vähän hassua katella suomalaisnuoria jotka tuntuu niin epäkypsiltä."

      Suomessa pelkästään jo lakikin estää naimisiinmenon alle 18-vuotiaana. Naimisiin voi alle 18-vuotiaana mennä ainoastaan poikkeusluvalla.

    • fuck

      Mitä hittoa kakara tekee kakaralla!? leikkii? osta nukke.

    • ama91

      Itse olen 20-vuotias ja valmistun helmikuussa koulusta. Vauvakuume on kova myös poikaystävälläni. Olemme päättäneet alkaa yrittämään lasta kun valmistun koulusta.

      Jos susta itsestä tuntuu,että olet valmis,niin silloin olet. Et tarvitse siihen muiden mielipiteitä,se olet sinä, joka asiasta päätät (poikaystäväsi mukaanlukien). Kunhan muistat vaan, että kun saat lisäystä perheeseesi, niin saat aika ison vastuun harteillesi. Kysy itseltäsi oletko todella valmis huolehtimaan pienestä vauvasta ja kasvattamaan sitä myös vaikeissa elämäntilanteissa...

      Ehdotan, että hoidat lukion loppuun ja mietit sitten uudestaan! Vauvan kanssa oleminen on huomattavasti helpompaa,kun ei tarvitse taas lähteä opiskelemaan ja elää opintotuella kun lapsi menee tarhaan.. Plussaa on,että sinulla on vakituinen työpaikka,pidä siitä kiinni!!

      Tsemppiä yritykseen :-)

      • ama91

        Ja lisäyksenä vielä aikaisempaan viestiini, mielestäni iällä ei ole mitään tekemistä asioiden kanssa ( niinkuin tuo yksi sanoo). Monet 18-vuotiaat on paljon kypsempiä henkisesti kuin monet 25-vuotiaat..

        Itse mietin enimmäkseen sitä,mitä äitini sanoo jos pamahdan paksuksi 20-vuotiaana, mutta olen päättänyt niin,että jos hän suuttuu niin sitten suuttuu,tämä on minun elämä ja teen sillä mitä haluan ja teen itse päätökseni ja toivon että äitini tukee minua. :)


    • sadsäääääääääää

      No miksi teillä mukamas on kiire?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe