Sijoitusongelmia.

Teotwawki

Koska elämme tällä hetkellä aikaa, jolloin on erittäin vaikea ennustaa sitä, miten maailma muuttuu lähitulevaisuudessa, on myös vaikea päättää kuinka varansa sijoittaisi. Korkotuotot ovat käytännössä miinuskorolla, koska inflaatio syö koron ja osan pääomasta.

Useat tahot ovat päättäneet sijoittaa konkreettisesti kultaan ja muihin ns. varmoihin nousijoihin. Tämä ei ole mikään uusi ilmiö, sillä aina laman uhatessa kullan ja muiden arvometallien hinta nousee.

Hyvä ystäväni, ammattisijoittaja Peter Fyrkendahl esitti aivan uuden sijoituskohteen hiljattain. Hän suositteli minulle, että sijoittaisimme merilevään, sillä levän uusia ominaisuuksia tutkitaan nyt kiivaasti niin ravintoteollisuudessa, kuin myös lääketeollisuudessa. Jos nyt sijoittaa levään, voi sijoitukselle saada satojen prosenttien tuoton lähivuosina.

Olen lähettänyt Maa- ja metsätalousministeriölle valtausanomuksen koko Suomenlahden rannikkoalueen valtaamiseksi levän kaivamista varten. Taivalvaaran osakkeita ei kannata nyt ostaa, vaan sijoittakaan Teon leväkaivannais Oy:n osakkeisiin.

30

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jap

Merilevä on hyvä sijoituskohde, jos ydinvoimaloita alkaa enemmänkin räjähtelemään.

• Tämä ei liity ydinvoimaan millään tavalla.

• Oleks koskaan oikein todella miettiny, tuota sijoittamista?
      Rahaa sijoitetaan osakkeisiin, metalleihin, arvopapereihin jne....
      Jos ajatellaan et maailma mullistuu, niin mikä olis siinä tapauksessa viisas sijoitus, jos kapitalimi ontuu....?Ja sen luomat rakennelmat loppuu?
      Jos kaikki pettää?
      Ooks koskan oikein ajatellut, et jos raha menetä arvonsa.Ja mitä sanois Fyrkendahl?

• Ennustan, raha vaihdannan välineenä tulee säilymään, koska sen sijalle ei ole tarjolla mitään muutakaan. Rahan arvoiset asiat, kuten arvometallit ja rahaa kuvantavat osuustoditukset, osakkeet ja joukkovelkakirjat eivät menetä voimaansa pitkään aikaan. Se, että miten maailma sitten muuttuu, on kokonaan poliittisista päättäjistä kiinni. Jos he ryhdistäytyvät ja saadaan aikaan esim. koko maaimaa koskeva Tobinin vero, tähän voisi tulla jotain järkeä. Fyrkendahl on käytännön mies, eikä hänella ole tähän mitään sanottavaa.

• Teotwawki kirjoitti:

Ennustan, raha vaihdannan välineenä tulee säilymään, koska sen sijalle ei ole tarjolla mitään muutakaan. Rahan arvoiset asiat, kuten arvometallit ja rahaa kuvantavat osuustoditukset, osakkeet ja joukkovelkakirjat eivät menetä voimaansa pitkään aikaan. Se, että miten maailma sitten muuttuu, on kokonaan poliittisista päättäjistä kiinni. Jos he ryhdistäytyvät ja saadaan aikaan esim. koko maaimaa koskeva Tobinin vero, tähän voisi tulla jotain järkeä. Fyrkendahl on käytännön mies, eikä hänella ole tähän mitään sanottavaa.

Mä en oikein usko tuohon, vaan luulen et kun romahdus tulee, velkakirjoilla voi pyyhkii....
        Jos rahan arvo romahtaa, niin mitä sillä tekee, kolikot on metallia, mut siinäpä se.
        Paperi on vain paperia.
        Minä sijoittaisin, aseisiin ja ruokaan...
        Ei se niin ole, et joku pitää arvonsa jollei ole korvaavaa ;))) oravannahkat on ollet kova sana muinoinkin...

• anjaniina_ kirjoitti:

Mä en oikein usko tuohon, vaan luulen et kun romahdus tulee, velkakirjoilla voi pyyhkii....
        Jos rahan arvo romahtaa, niin mitä sillä tekee, kolikot on metallia, mut siinäpä se.
        Paperi on vain paperia.
        Minä sijoittaisin, aseisiin ja ruokaan...
        Ei se niin ole, et joku pitää arvonsa jollei ole korvaavaa ;))) oravannahkat on ollet kova sana muinoinkin...

Talous kasvaa aina jossain päin maailmaa ja nyt painopiste on siirtymässä kiihtyvällä vauhdilla itään ja Etelä-Amerikka on myös kasvualueita. Tämän jälkeen tulee Arfikka ja sinne Kiina on rynnimässä toden teolla, mutta ei kaikilta osin eettisesti. Kiinalaiset vuokraavat kymmenien tuhansien hehtaarien alueita Afrikasta viljelytarkoituksiin, mutta vievät viljan tietysti.......kuinkas muuten, Kiinaan. Tämä hyödyttää itse Afrikkalaisia kovin vähän, vaikka tiloilla töitä tekevät saavatkin palkkaa.

• Teotwawki kirjoitti:

Talous kasvaa aina jossain päin maailmaa ja nyt painopiste on siirtymässä kiihtyvällä vauhdilla itään ja Etelä-Amerikka on myös kasvualueita. Tämän jälkeen tulee Arfikka ja sinne Kiina on rynnimässä toden teolla, mutta ei kaikilta osin eettisesti. Kiinalaiset vuokraavat kymmenien tuhansien hehtaarien alueita Afrikasta viljelytarkoituksiin, mutta vievät viljan tietysti.......kuinkas muuten, Kiinaan. Tämä hyödyttää itse Afrikkalaisia kovin vähän, vaikka tiloilla töitä tekevät saavatkin palkkaa.

Juu, en puhu maailmantaloudesta tällä hetkellä, vaan siitä ajasta kun rahalla ei ole arvoa ;)))

• anjaniina_ kirjoitti:

Juu, en puhu maailmantaloudesta tällä hetkellä, vaan siitä ajasta kun rahalla ei ole arvoa ;)))

Taitaa olla kovin kaukana tulevaisuudessa tuo aika.;-)) Emme ehkä ole sitä näkemässä.

• Miksei sitten heittäisi niitä rahoja suoraan mereen...

... sehän on edelleen maailman suurin käyttämätön raaka-ainelähde...

• Joo, meressä on paljon hyödyntämättömiä luonnenvaroja edelleen joten ongelle vaan. Kalat on kohta kalastettu, mutta voimmehan jatkaa levien kanssa, niistä saa ravintoa koko maapallon väestölle, niitä voi viljellä ja niistä saa lääkkeisiin vaikka mitä ominaisuuksia. Lisäksi on vielä niiden kosmetiikkakäyttö, Rajattomat mahikset.

• Teotwawki kirjoitti:

Joo, meressä on paljon hyödyntämättömiä luonnenvaroja edelleen joten ongelle vaan. Kalat on kohta kalastettu, mutta voimmehan jatkaa levien kanssa, niistä saa ravintoa koko maapallon väestölle, niitä voi viljellä ja niistä saa lääkkeisiin vaikka mitä ominaisuuksia. Lisäksi on vielä niiden kosmetiikkakäyttö, Rajattomat mahikset.

Kalat on viety, levätkin kai saastuvat kun jätetavaraa sinne kaadetaan.

Mutta, mineraaleja, metalleja, ja energiaa, tuulesta ja aallokosta...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Kalat on viety, levätkin kai saastuvat kun jätetavaraa sinne kaadetaan.

Mutta, mineraaleja, metalleja, ja energiaa, tuulesta ja aallokosta...

Mä jätän noi enegria-asiat ja mineraalit pojalleni, se hallitsee ne paremmin. Mä kaivan vaan levää ja vuolen tuohta.

• Teotwawki kirjoitti:

Mä jätän noi enegria-asiat ja mineraalit pojalleni, se hallitsee ne paremmin. Mä kaivan vaan levää ja vuolen tuohta.

Jaa että niinku Cosa Nostra, joka asialle löytyy perheestä joku joka hoitaa...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Jaa että niinku Cosa Nostra, joka asialle löytyy perheestä joku joka hoitaa...

Meillä kaikki pidetään tiukasti perheen sisällä. Yksi hoitaa yhtä asiaa ja toinen toista, mutta ulkopuolisia ei päästetä sotkemaan asioita.

• Niin siis täältähän näitä löytyy.
      Löytyy rakkolevää, viherlevää pitkin kiviä. Mulla oli yhessä vaiheessa galleriassa kuvakin, ei ole nyt enää kivistä viherlevän kourissa.
      Niin sitten täältä löytyy myös sitä sinilevää silloin tällöin.
      Puhumattakaan että täältä on kotoisin mies joka eläessään lauloi Lyyli Leväperästä.
      Niin että mitäs sitä herrelle laitetaan?

http://www.youtube.com/watch?v=YF34lTxfcNY

• No, jos vaikka puoli kiloa sitä sinilevää sitten.:-))) Rouva ei nyt ymmärtänyt, että minä hamuan kaivuuoikeuksia koko Suomen rannikkoalueelle.

• Teotwawki kirjoitti:

No, jos vaikka puoli kiloa sitä sinilevää sitten.:-))) Rouva ei nyt ymmärtänyt, että minä hamuan kaivuuoikeuksia koko Suomen rannikkoalueelle.

Jaa meinaat että päästäisin sun noinniinkun, ihan tosta vaan ja sillain menee mun tontillekin :))
        Ehei poikaseni, saa sitä hamuta mutta tää vanhatäti pistää kyllä tällä suunnalla vastaan, ei mun alueelle .

• tulisilla kirjoitti:

Jaa meinaat että päästäisin sun noinniinkun, ihan tosta vaan ja sillain menee mun tontillekin :))
        Ehei poikaseni, saa sitä hamuta mutta tää vanhatäti pistää kyllä tällä suunnalla vastaan, ei mun alueelle .

Mut jos mä saan Maa- ja metsätalouministeriöltä kaivuuluvan, niin sitte mä saan kaivaa levää mistä vaan. Se on nääs vähän sama juttu kuin noi kaivosluvat, että sieltä kaivetaan, missä malmia on. Sä voit tietty julistaa sun tontin vaikka Natura-alueeksi, niin sitte ei ihan hevillä kaiveta.

• Teotwawki kirjoitti:

Mut jos mä saan Maa- ja metsätalouministeriöltä kaivuuluvan, niin sitte mä saan kaivaa levää mistä vaan. Se on nääs vähän sama juttu kuin noi kaivosluvat, että sieltä kaivetaan, missä malmia on. Sä voit tietty julistaa sun tontin vaikka Natura-alueeksi, niin sitte ei ihan hevillä kaiveta.

Jo naturata naturata naturata mulle, hihhiii
        Alkoi soimaan mun päässäni luettuani ton viestis.
        Pakko laittaa :))

http://www.youtube.com/watch?v=JCrwXj3hUis

• tulisilla kirjoitti:

Jo naturata naturata naturata mulle, hihhiii
        Alkoi soimaan mun päässäni luettuani ton viestis.
        Pakko laittaa :))

http://www.youtube.com/watch?v=JCrwXj3hUis

Toihan on TPS:n kannustuslaulu.:-)) Ei se muuta sitä miksikään, että tulossa on isoja pörssiuutisia, kunhan saan rahoittajat tajuamaan sijoitukseni eriomaisuuden.

• Peter Fyrkendahl

Peter Fyrkendahl ?
      Nimiä ei löydy, tullista, ei suomen väestö registeristä.
      Mutta sinut löytyi :)
      Nyt ymmärrän paremmin sun huuli jutut, aikoinaan otin tosi tosissaan sun jutut :)
      LoL, mä oon täysis mukana :D ootko kokeillu huuhaata?

• Peter Fyrkendahl ei asu Suomessa, vaan Etelä-Afrikassa. Tiedätkö muka oikean nimeni, enpä oikein usko.

• Peter Fyrkendahl
        Teotwawki kirjoitti:

Peter Fyrkendahl ei asu Suomessa, vaan Etelä-Afrikassa. Tiedätkö muka oikean nimeni, enpä oikein usko.

aivan, siellähän se "asuu" mut odota hetki missä Peter Fyrkendahl asuu.
        Siis uskon asiako ?

• Peter Fyrkendahl
        Teotwawki kirjoitti:

Peter Fyrkendahl ei asu Suomessa, vaan Etelä-Afrikassa. Tiedätkö muka oikean nimeni, enpä oikein usko.

Etelä Afrikassa ei asu sellaista henkilö kuin Peter Fyrkendahl, tälläistä henkilö ei myöskään löydy pohjoismaista, vaikka nimi viittaakin Sweden/Norway/Denmark.
        Mut tokihan 3kappaletta ja otinpa heihin yhteyttäkin, joten ehpä sulle olis se paras paikka huuhaa vaikka kaltaisesi sinuun yhtyykin.

• peteri afrikasta
        Peter Fyrkendahl kirjoitti:

Etelä Afrikassa ei asu sellaista henkilö kuin Peter Fyrkendahl, tälläistä henkilö ei myöskään löydy pohjoismaista, vaikka nimi viittaakin Sweden/Norway/Denmark.
        Mut tokihan 3kappaletta ja otinpa heihin yhteyttäkin, joten ehpä sulle olis se paras paikka huuhaa vaikka kaltaisesi sinuun yhtyykin.

hupaisaa kun tämä peetteri vastaa,niin kysymyksessähän on teotwawk.
        olet orpo verrattuna teotwawkiin,joten täällä nuolemme tätä tai seko anjaniiskua.

• Peter Fyrkendahl kirjoitti:

Ehkä sinä et nyt huolehdi siitä, mistä täällä keskustellaan ja annat muiden kirjoittaa, mitä haluavat.

• A.Warmagedon

Peter on joku kateellinen pelle,jolla ei ole mitä sijoittaa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      58
      2463
    2. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      47
      2281
    3. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      61
      1964
    4. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      307
      1414
    5. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      79
      1309
    6. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      64
      1256
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      62
      1072
    8. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      63
      1022
    9. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      25
      952
    10. Kai jaksat vielä?

Olisi sääli jos et…
      Ikävä
      77
      934
    Aihe