tuossakun joulun vilkkuvaloja ripustelin ja lehtikaktuksia väistelin, mieli lipui ens kesään.
Et mitä sitä silloin.
Oma ajatus on, et nyt kuljetaan kakspyöräsellä taas epämääräisiä reissuja. Yksin.
Voisin toteuttaa sen ajatuksen, joka oli alkuvuosina, lähtee kierteleen ilman määränpäätä teltan kans.
Oulujärven ympäri, Manamansalon kautta ja siitä sinne minne nokkka vie.
Kierrellä kerhojen kautta ja solmia uusia siteitä.
Vai yrittäisinkö houkutella muutaman tuttavan jonnekin Eurooppaan muutamaks viikoks, silloin se sit huipentuu aina Viron ralliin, mut...kivaa olis.
Mitäs ite...lomat kun on pakko suunnitella, niin minkä mukaan suunnittelette?
Ens kesän suunnitelmat?
31
103
Vastaukset
- verditti
Tuntuu miellyttävältä, kun kysyt näin henkilökohtaisia.
Okei olen paljaana edessäsi.
Tarkoitus on mennätulla seuraamaan forfigula aurigularian heräämistä toteuttamaan elämäntehtäväänsä.
Kiehtovaa on nähdä kuinka se karkoittaa julmaa väkivaltaa käyttäen
uroksen jonka kanssa se paritteli koko pitkän syksyn.
"Jesse on työnsä tehnyt, Jesse joutaa..,"
On tullut laskettuaika, kalvon peittämiä munia joita se suojaa, helli ja hoitaa syntymisen ihmeeseen saakka .
Luopuen hengestään ensiateriaksi jälkeläisilleen.- skyhighway
Juh, tosiaakin pistiäinen.
Jotain joka laskee jälkikasvunsa toisen elukan sisään.
Miten kuvaavaa, tämäkin.
Mutta luonto on ja luonto toteuttaa.
Tuoko,villitsi mielenkiintosi koko kesän mittaiseksi? - verditti¨
skyhighway kirjoitti:
Juh, tosiaakin pistiäinen.
Jotain joka laskee jälkikasvunsa toisen elukan sisään.
Miten kuvaavaa, tämäkin.
Mutta luonto on ja luonto toteuttaa.
Tuoko,villitsi mielenkiintosi koko kesän mittaiseksi?Elämän ja kuoleman välinen ero on muutamista minuuteita muutamaan tuntiin, tässä tapauksessa. Ota huomioon että nämä peruuttamattomat tapahtumat eivät koske samaa yksilöä. En uhraa kesääni näille vaikka tunnenkin olevani vastuussa tästä ötököiden sukuhaarasta. Kuljetin kantaäidin aikoinaan tietämättäni sydän-Hämeestä lähelle napapiiriä pappilan torpan? (8x12) mukana.
Linnee väittiaikoinaan ettei tämä pystyisi elämää noin pohjoisessa, olenkohan häntä suurempi tiedemies koska pystyn väittämään aivan päinvastaista.
Onneksi kuitenkin äiti äidin jälkeen he eivät tiedä leveys- tai pituuspiireistä mitään, vaan elävät käsittääkseni tasapainoista elämää siellä arctiassa.
Jos osaisivat ajatella, tekisivät muutaman terävän kysymyksen ja täysin kyllästyneinä ympäripyöreyksiin kääntäisivät kylkeään ja kuolisivat pois.
Nimimerkkisi kertoo, kallista ja laveasta, olen lentänyt joskus yläpuolella.
Kallis tie, mutta liittyykö se sinuun edes löyhästi?
Uusi nimimerkki mutta rutiinit kertoo jostakin muusta.
Apuvaa! olenkohan lukenuttukenut anjaniinaa.
Mä menen tyttären valmistujaisiin ensi kesänä Belgiaan, kun hän saa psykologin paprut. Sitten lähdemme vaeltamaan tällä kertaa isommalla kokoonpanolla kuin viime kesänä. Voi olla, että menemme Karhukierrokselle, mutta kun sinne tulee tyttärien mukana kaksi belgialaista avomiestä, emme tiedä, mikä on heidän kuntonsa. Matka on mitoitettava siten, että siitä myös nauttiin.
- skyhighway
hmmm... Karhunkierrokse olet jo kertaallen käynyt, mitäs jos menisitte vai Pallakselle?
Sielläkin on huikeita luontopolkuja ja eräkämppiä?
Tai Saariselälle? Luonnossa liikkuminen, ei ole ollenkaan hassumpi suuniitelma.
Mitä koit viimekesänä ..Kierroksella?skyhighway kirjoitti:
hmmm... Karhunkierrokse olet jo kertaallen käynyt, mitäs jos menisitte vai Pallakselle?
Sielläkin on huikeita luontopolkuja ja eräkämppiä?
Tai Saariselälle?En mä ole koko Karhunkierrosta kiertänyt, mutta osan siitä kyllä. Siitä on kauan. Näitä on kyllä muitakin, kuten Repovesi Kymenlaaksossa, jossa kävimme pari kesää sitten. Viime kesänä olin poikani kanssa Ruunaalla Lieksassa. Pallaksella ei ole tullut käydyksi, mutta Saariselällä on.
anjaniina_ kirjoitti:
Luonnossa liikkuminen, ei ole ollenkaan hassumpi suuniitelma.
Mitä koit viimekesänä ..Kierroksella?No, se oli kyllä erittäin hieno reissu, joka tehtiin Ruunaalle Lieksaan. Poikani on aika innostunut hommasta, mutta kuten nuoret usein, vähän välineurheilija.:-) Hän osti mulle maihinousukengät...oikein armeijan, joten ensi kesänä kokeillaan sitten niitä. Viime kesänä mä poltin goretex-kenkieni pohjan melkein puhki kuivatessani niitä laavulla illalla rankan päiväreissun jälkeen.
Teotwawki kirjoitti:
No, se oli kyllä erittäin hieno reissu, joka tehtiin Ruunaalle Lieksaan. Poikani on aika innostunut hommasta, mutta kuten nuoret usein, vähän välineurheilija.:-) Hän osti mulle maihinousukengät...oikein armeijan, joten ensi kesänä kokeillaan sitten niitä. Viime kesänä mä poltin goretex-kenkieni pohjan melkein puhki kuivatessani niitä laavulla illalla rankan päiväreissun jälkeen.
Aika paha, ;)) mut se sama juttu johon syyllistyy jokainen kokematon matkailija, kenkien lämmittäminen nuotiolla ,)))
Se on taitoa vaativaa puuhaa ja vsikea on tajuta että vähemmälläkin lämmöllä kosteus lähtee.
Erämatkailu on omanlaisensa laji ja niille, jotka menee vaativammille selkosille...noh
niiden on parempi olla hiukan kokeneita ;) erämaa saattaa yllättääanjaniina_ kirjoitti:
Aika paha, ;)) mut se sama juttu johon syyllistyy jokainen kokematon matkailija, kenkien lämmittäminen nuotiolla ,)))
Se on taitoa vaativaa puuhaa ja vsikea on tajuta että vähemmälläkin lämmöllä kosteus lähtee.
Erämatkailu on omanlaisensa laji ja niille, jotka menee vaativammille selkosille...noh
niiden on parempi olla hiukan kokeneita ;) erämaa saattaa yllättääMä kyllä luulen, että me tehdään näitä metsähallituksen merkittyjä reittejä vain. Vaikka ei mulla huono kunto ole, mutta ei tästä mitään elämää suurempaa tehdä. Mun mielestä 10 km päivässä on juuri sopiva patikointivauhti. Voi välillä heittää perhon tai uistimen veteen ja kokeilla onneaan siinäkin.
Teotwawki kirjoitti:
Mä kyllä luulen, että me tehdään näitä metsähallituksen merkittyjä reittejä vain. Vaikka ei mulla huono kunto ole, mutta ei tästä mitään elämää suurempaa tehdä. Mun mielestä 10 km päivässä on juuri sopiva patikointivauhti. Voi välillä heittää perhon tai uistimen veteen ja kokeilla onneaan siinäkin.
Joo, 10-20 on sopiva vauhti.Riipune kunnost joka osanottajilla on.
Ei pidä yrittää mahdottomii.Tai siis, jos menee liiallisuuksiin, niin siitä ei nauti kukaan.
Mutta pohjoises olis muutamiamielnekintosempii polkuja, ei niin metsähallituksen ne...
Mut joo, ne nyt ei ole niin lähellä teitä...anjaniina_ kirjoitti:
Joo, 10-20 on sopiva vauhti.Riipune kunnost joka osanottajilla on.
Ei pidä yrittää mahdottomii.Tai siis, jos menee liiallisuuksiin, niin siitä ei nauti kukaan.
Mutta pohjoises olis muutamiamielnekintosempii polkuja, ei niin metsähallituksen ne...
Mut joo, ne nyt ei ole niin lähellä teitä...Viime kesänä mietittiin hetki Isosyötettä, mutta mä olen käynyt siellä vain talvella, joten emme sitten viitsineet ajaa ihan sinne asti. Saatat tietää paikasta jotain.
Teotwawki kirjoitti:
Viime kesänä mietittiin hetki Isosyötettä, mutta mä olen käynyt siellä vain talvella, joten emme sitten viitsineet ajaa ihan sinne asti. Saatat tietää paikasta jotain.
Juh, Syötteel on hienot maastot ja hotellikin jos sinne haluu.
Vaeltelupolut on sen mukaan miten pitkän matkan haluu.
Käymisen arvoista seutua
En mie mittään suunnittele, en lomiakaan.
Viime kesäkin oli niin mahottoman hyvä ilman suunnitelmia. Päivä kerrallaan elelin ja kun siltä tuntui että nyt jonnekin niin sitten puhe-elin käteen ja eikun soittamaan ja hyvin se meni.
Paitsi nyt on kurkku ihan kipeä kun innostuin tuolta kirjastosta lainaamaan Suomi- Arabia cd:n. On meinaan sellaisia äänteitä että varmaan pitäis ihan opiskella opettajan kanssa.
Tuo vuorotyö haittaa monessa asiassa, enkä muista onko täällä Arabian opetusta lainkaan.Jaaa, ensin pitäisi kai saada jonkinlainen vuosisuunnitelma aikaiseksi. Sen mukaan sitten se kesä... Oikeastaan täydellisen auki vielä kaikki.
Tosin, luonto on varmasti joka tapauksessa isossa roolissa.Niin se on, minullakin ;) tavalla tai toisella ;)
Sulla oli kai se onnellinen tilanne, ettei tartte lomia suunnitella.
Itsellä pitää ja siksi sitä miettii jo nyt et mitä ja milloin.
Jak un se aika on Precious, niin sitä pitää hiukka suunnitella, mut eikuitenkaan ;)))
- Putkivalo
Miten se mieli sulla tollai lipsui! Joulusta kesään. Kun ei oo vielä edes pukki käynyt.
Mulla on se sama vanha, tuttu ja taattu - Kasvimaa ja rantsu. Oikeastaan se kesää edeltävä aika on se jännin, mitä kylväis, nouseeko, mahdunko bikineihin, ja herrajestas, nyt tuli mieleen - päästääkö lapset mut edes ensi kesänä rantaan niiden kaa?? MITÄ MÄ SITTE TEEN??! Pitääkö tehdä varasuunnitelma.Ai et puskissa kuijjailisit ;)))
Mul on hyvä dieetti...kerronko?
Pukkeja tulee ja menee, minen niistä jaksa kauheesti innostuu ;)))
Jutellaan noista kylvöistä suljetulla, mä voisin antaa sulle kaikenlaisii vihjeit ja siemenii, ihan mitä ikinä haluut?
Olisko Wisteria mitä?
Valkosena ja sinisenä?- Putkivalo
anjaniina_ kirjoitti:
Ai et puskissa kuijjailisit ;)))
Mul on hyvä dieetti...kerronko?
Pukkeja tulee ja menee, minen niistä jaksa kauheesti innostuu ;)))
Jutellaan noista kylvöistä suljetulla, mä voisin antaa sulle kaikenlaisii vihjeit ja siemenii, ihan mitä ikinä haluut?
Olisko Wisteria mitä?
Valkosena ja sinisenä?Ai minä? Puskissa? PIkineissä? Kunhan ei niihin tavallisiin nokkosmaisiin.
;DD käännä muutama pukki mullekin, alkaa olla patterit lopussa ;))))) Tuota. Meniks mun nukkumaanmenoaika jo? Hyvä, sit voin valvoa koko loppuyön :)))
Wisteria? Miltä se maistuu? Putkivalo kirjoitti:
Ai minä? Puskissa? PIkineissä? Kunhan ei niihin tavallisiin nokkosmaisiin.
;DD käännä muutama pukki mullekin, alkaa olla patterit lopussa ;))))) Tuota. Meniks mun nukkumaanmenoaika jo? Hyvä, sit voin valvoa koko loppuyön :)))
Wisteria? Miltä se maistuu?Wisteria, sinisade
http://www.google.fi/search?q=wisteria&hl=fi&client=firefox-a&hs=azF&rls=org.mozilla:fi:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=5zrITv6wMozEswb98qD7Bg&ved=0CEYQsAQ&biw=1413&bih=690
Olisko kiva köynnös, mul olis muutama siemen viel tuolla?
Hernekasvi, mut ...ääh se maku?
- Putkivalo
Ai SE! Joo, upea, mutta pärjääkö näillä leveysasteilla? Keltakultamikäliesateesta oon kuullut, ja nähnytkin, mutta sekään ei meinaa pärjätä kaikkialla.
Herne! Meinaatkos tukkia se mun pää-reikäni ;D
Mä kömmin nyt kisun viekkuun. Jos se päästää mut. Muuten kait nukun lattialla.
...taas...
Öitä ♥- Putkivalo
Aaiihssssaam***! Tuo vastausruutu! Se teki ton tahallaan! Ihan oikeaan kohtaan mä vastasin, niin kuin aina!! ;)))))
Öitä,,kultasadekin pärjää jos laitat sen etelänpuolel ja lämpimän seinän viereen.
Kato se brittien idea niistä tiiliseinistä onjust se,et seinä imee auringonlämpöö ja sit kasvi pärjää...
Mulla sini ja valkosade on sisällä talven, eli ruukussa, se on tuol orkideoiden kaa purkauslampun alla.
Ko ei se näil korkeuksil pärjää, siellä teillä se voiskin?- Putkivalo
anjaniina_ kirjoitti:
Öitä,,kultasadekin pärjää jos laitat sen etelänpuolel ja lämpimän seinän viereen.
Kato se brittien idea niistä tiiliseinistä onjust se,et seinä imee auringonlämpöö ja sit kasvi pärjää...
Mulla sini ja valkosade on sisällä talven, eli ruukussa, se on tuol orkideoiden kaa purkauslampun alla.
Ko ei se näil korkeuksil pärjää, siellä teillä se voiskin?Huomenta :) Mun sateet kuolis talvella :/ oon niin huono hoitomaan niitä sisällä, en ymmärrä. Ulkona kaikki on kunnossa, ja kasvit kiittää, mutta sisällä olen ihan tumpelo. Voishan sitä kokeilla silti, takapiha viettää etelään, on tosi lämmin. Mutta talvisin on kyllä pakkasta. Ne ei vissiin kestä että juuret paleltuu.
Putkivalo kirjoitti:
Huomenta :) Mun sateet kuolis talvella :/ oon niin huono hoitomaan niitä sisällä, en ymmärrä. Ulkona kaikki on kunnossa, ja kasvit kiittää, mutta sisällä olen ihan tumpelo. Voishan sitä kokeilla silti, takapiha viettää etelään, on tosi lämmin. Mutta talvisin on kyllä pakkasta. Ne ei vissiin kestä että juuret paleltuu.
Talvella ongelma on kuumat patterit ja liika kosteus.Talvi on lepoaikaa useimmille kasveille, net tarttee hyvin niukasti vettä ja paljon valoo ja viileetä.
Tosin nuo mun lehtikaktuset näyttää innostuvan talvee kohti, kasvu on aivan kauheeta. eli sillon sit vettä niille ja lannotetta.
Kai sä tiiät et kasvukaudel annetaan typpipitosta ja kukintaa ja talvee lähestyen fosforipitoista
NPK ilmoitetaan kaikissa lannotteissa N typpi P fosfori ja K kalium
Kiitos kysymästä. Ihan sitä naapurijärveä kiertämään mennään. Järvi on hiukkasen pienempi ja vastaantulijoita muista mökkiläisistä vain muutama.
Me lähdetään pakoon eräästä syystä ja mikä onkaan ihanteellisempi pakopaikka, kuin erämaajärvi. Niin että ihan pakolaisia ollaan ensikesänä.- rygseck
Mitää suunnittele...
Mä ku en ikinä ees pidä kesälomaa kesäl, ku syksyl vasta =)
Mut joo, on mulla muutama suunnitelma kesän varalle - yks on simmonen et pitää mennä kattomaan yhtä venettä ja sen veneilijää... sitte olis yks akkalauma, jonka kans tarttis tehdä jotain - etupäässä nauraa katketakseen (harjoittelen talvella vatsalihaksia erityisellä huolella) ;D
Sit meinasin kaivaa ison kuopan ja täyttää sen vedellä !
Toinen iso, vedellä täytetty, kuoppa on jo valmiina, mut sen pohja tarttis ruopata - siihen tulee kyllä kone sen tekemään - sitte siihen pykään saunan viereen.
Mukava istuksia sitte terassilla ja kuunnella sammakoitte älämölöä =)
Mut lomaa en suunnittele !
Jos on nättiä, ei tul sieniä eikä tartte mennä mettään.
Jos taas sataa ja sieniä tulee, ni kuka niitä viittee mennä satees noukkimaa ??Juu, noi kuuluu mullakin kesän rientoihin.Josko sitä vanhalla ellulla päräyttäs kattoon uutta venettä ;)
Toi sun kuoppas onhiukka niinku se meitin lammikko siel Karksnuijjassa.
Se oli kans terassin etteen kaivettu jorpakko ja ihan viimesinä päivinä hoksattiin, et siinä oli iilimatoja ;)))
Oli kiva katsella kun talon haikara aamuyön tunteina käveli siinä sammakoita katselemassa ;))
Ja saunasta kun tultiin ja muuteski helteessä oltiin, niin siin oli niin kiva uijja ;)
Nii...sieniä?
Sullahan on tapana poimii kivii?- rygseck
anjaniina_ kirjoitti:
Juu, noi kuuluu mullakin kesän rientoihin.Josko sitä vanhalla ellulla päräyttäs kattoon uutta venettä ;)
Toi sun kuoppas onhiukka niinku se meitin lammikko siel Karksnuijjassa.
Se oli kans terassin etteen kaivettu jorpakko ja ihan viimesinä päivinä hoksattiin, et siinä oli iilimatoja ;)))
Oli kiva katsella kun talon haikara aamuyön tunteina käveli siinä sammakoita katselemassa ;))
Ja saunasta kun tultiin ja muuteski helteessä oltiin, niin siin oli niin kiva uijja ;)
Nii...sieniä?
Sullahan on tapana poimii kivii?Joo-o... poimin mä sieniäki =)
Mä muuten kekkasin, mitä mä teen kaikille niille mun pikkukiville, joita oon laahannu maailmalta !
Mä ostan semmosen ison lyhdyn ja laitan net sinne - ne kivet, ja varsinkin ne muistot, mitä niihin liittyy, on mulle niin ku lyhty matkan varrella =)
Sopis niin ku naula päähän !!
Iilimadot putsaa verta - ne ovatten hyödyllisiä !
Tosin voivat olla senverran älyllisiä, etteivät tuu edes liki mua ku mulla on niiiiin pahaa verta =)
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 302845
- 951606
- 1211404
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa371244- 761165
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo251064- 53972
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270951MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil221924Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall112875