Tulkoon valkeus....

mie itte.;)

ja valkeus tuli.;)
Ihanaa ihanaa, ihmismieli osaa iloita sitten hyvinkin pienestä asiasta.;)
Synkkyys on poissa, kun maa sai valkoisen peitteen, ainakin hetkeksi.:)
Jostain kumman syystä minun tekee mieleni kaivaa esille villalangat ja sukkapuikot.:D

23

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuli ja meni valkeus. Olen tänään jo kertaalleen todennut että AI HEIT LUMI.

      Sukkapuikkoja sen sijaan kaipaan. Kaikkien näitten hulivilivuosieni jälkeen haluan kokeilla onnistuuko teoriassa opittu sukankutominen käytännössä. Sen lisäksi palelevat varpaani.

      Yritetäänkö yhdessä sukankutomista, oi mie itte?

      • mie itte.;)

        Valkeus pysyy edelleenkin, ei karannut käsistä.;)
        Vahvistetussa kantapäässä olen vasta menossa, hampaat irvessä kudoin illalla ja lohkesi hammas...nyt kiireestä kantapäähän eli menen korjauttamaan hampaani.;))
        Kyllä se onnistuu, tosin mulla on noita parittomia tekeleitä tuolla vaatekaapissa useita.:D


    • ;)

      Riisipuikot otin tuossa esiin ja syömisen ohella yritin kutoa villapaitaa paperinarusta. Mutta jo ensimmäinen lenksu meni umpisolmuun, että taitaa olla pitkä naru edessä, ennen kuin paita on valmis. Olen valinnut valmistumisajankohdaksi v 2017

      Nyt juon kahvia:)

      • mie itte.;)

        riisipuikot on hyvä väline, ei karkaa silmukka puikoilta.;))
        minun sukat pitää joutua äkkiä, muuten niitä ei ole vuonna 2020:ään valmiina.;D


      • ;)
        mie itte.;) kirjoitti:

        riisipuikot on hyvä väline, ei karkaa silmukka puikoilta.;))
        minun sukat pitää joutua äkkiä, muuten niitä ei ole vuonna 2020:ään valmiina.;D

        Joo minulle riittää kun on villapaita (sini-valkoinen tietenkin) valmiina itsenäisyyden 100 vuotisjuhliin ja täyttyy itselläkin tärkeitä merkkivuosia heti sen jälkeen.


      • mie itte.;)
        ;) kirjoitti:

        Joo minulle riittää kun on villapaita (sini-valkoinen tietenkin) valmiina itsenäisyyden 100 vuotisjuhliin ja täyttyy itselläkin tärkeitä merkkivuosia heti sen jälkeen.

        Persiillen män eli uusiksi tuo kantapää, kun tein sen väärin.;/
        Hitsi kun väskä painaa työpäivän ja zumban jälkeen, päikkäritkin jäi tänään ottamatta.:)
        Sivivalkoinen villapaita on upea...minä kudon sen sulle, ellei tyttäreni kerkee minua ennen...pahalta näyttää et kerkiää.;))
        Juuh, minun piti tässä palauttaa mieleen näitä neulomistaitoja, kun tyttö pyysi mua kaksi viikkoa sitten jo, että äiti...opeta minut neulomaan. Niinpä sitä eilinen ilta istuttiin vierekkäin ja opeteltiin luomaan silmukoita ja tekemään yksinkertaista oikeaa neuletta.;) Ja hyvin tuntui tarttuvan, hän on äärettömän lahjakas ja ennenkaikkea kädentaidot ovat perintöä.;) Virkkaa ja tekee jo kaikkea käsitöitä sekä taidejuttuja...suunnittelee ne itse, ja tekee ja vielä upeaa jälkeä.:)


      • ;)
        mie itte.;) kirjoitti:

        Persiillen män eli uusiksi tuo kantapää, kun tein sen väärin.;/
        Hitsi kun väskä painaa työpäivän ja zumban jälkeen, päikkäritkin jäi tänään ottamatta.:)
        Sivivalkoinen villapaita on upea...minä kudon sen sulle, ellei tyttäreni kerkee minua ennen...pahalta näyttää et kerkiää.;))
        Juuh, minun piti tässä palauttaa mieleen näitä neulomistaitoja, kun tyttö pyysi mua kaksi viikkoa sitten jo, että äiti...opeta minut neulomaan. Niinpä sitä eilinen ilta istuttiin vierekkäin ja opeteltiin luomaan silmukoita ja tekemään yksinkertaista oikeaa neuletta.;) Ja hyvin tuntui tarttuvan, hän on äärettömän lahjakas ja ennenkaikkea kädentaidot ovat perintöä.;) Virkkaa ja tekee jo kaikkea käsitöitä sekä taidejuttuja...suunnittelee ne itse, ja tekee ja vielä upeaa jälkeä.:)

        Samoin oma tyttö on käsityö ihminen, nytkin väsää koruja:) Virkkaus ja neule taitoja en tiedä, mitä lie aiemmin oppinut kouluissa.


      • ;)
        ;) kirjoitti:

        Samoin oma tyttö on käsityö ihminen, nytkin väsää koruja:) Virkkaus ja neule taitoja en tiedä, mitä lie aiemmin oppinut kouluissa.

        Juu ja piirtämisessä ja maalaamisessa hyvä myös. En tiedä mille alalle aikoo, johonkin akateemiseen kuitenkin meinaa orientoitua, ei nurkkataiteilijaksi baskeri päässä:)


      • mie itte.;)
        ;) kirjoitti:

        Juu ja piirtämisessä ja maalaamisessa hyvä myös. En tiedä mille alalle aikoo, johonkin akateemiseen kuitenkin meinaa orientoitua, ei nurkkataiteilijaksi baskeri päässä:)

        Täytyy tunnustaa, että ei oo kaikkia taitoja multa perinyt, sen piirtämisen ehkä...se taiteilijan taito on mulla, mutta puuttuu koulutus sekä harjoitus.;)
        Lahja se on tuo kädentaito, siitä pitää olla ylpeä näin äitinä sekä isänä.:)


    • Ei oo näkyny. Eikä viimeaikaisten ennusteitten valossa oo näkyvissäkään. Ja niin kiihkeesti ku mä odotan pääseväni korkkaamaan sen uuden kolan.. onneks ei tullu hommattua sitä lumilinkoo, ei varmaan tulis lunta moneen vuoteen.

      • mie itte.;)

        mitä ei oo näkynyt?;))
        Mähän olen tulossa taas etelään ensiviikonloppuna, tuu sä kans Hesaan lauantaina ja sunnuntaina.;)
        Osta meiltä hyvä lumilinko, niin minä saan ne uudet ikkunat.;-P
        Uusi, viime talvena ostettu nääs.:D


      • mie itte.;) kirjoitti:

        mitä ei oo näkynyt?;))
        Mähän olen tulossa taas etelään ensiviikonloppuna, tuu sä kans Hesaan lauantaina ja sunnuntaina.;)
        Osta meiltä hyvä lumilinko, niin minä saan ne uudet ikkunat.;-P
        Uusi, viime talvena ostettu nääs.:D

        Mitään oo näkyny. Eikä sitä valkeutta varsinkaan.
        En tuu, ei mulla oo koiraakaan.
        En osta. Sit joutusin ostaan traktorinki. Nääs nääs.

        Ja siinä olikin päivän positiiviroiskaus.


      • mie itse.;)
        a-v kirjoitti:

        Mitään oo näkyny. Eikä sitä valkeutta varsinkaan.
        En tuu, ei mulla oo koiraakaan.
        En osta. Sit joutusin ostaan traktorinki. Nääs nääs.

        Ja siinä olikin päivän positiiviroiskaus.

        Koirallako meinasit ratsastaa Helsinkiin?;) Kyl mie ihan autollani aattelin taas tuon matkan taivaltaa.;) Sikäli mikäli tankissa on benssiiniä ja tilillä rahhoo.;D
        Traktorin voin antaa sulle kaupan tekijäiseksi, mitä mä kaupungissa sillä teen?,)
        Heh heh...:DDD


    • Eipä tullu valkeus, vaikka niin lupas. Mutta varmasti se sieltä tulee...kaiketi....epäilen.....niin no katsotaan. :D

      • mie itte.;)

        Tulipas höh.;) Koira syö himona lunta, pitäskö sille antaa ruokaakin?
        Mä ajattelin säästää, kun syö kissan tuomat myyrät ja kissojen paskat tuolla ulkona ollessa, ei tarvii ostaa kallista royal caniinia.;D


    • ingaliina

      No nyt ei enää ole kuin -2 astetta ja lupaillut vielä lämpimämpää säätä.Varmaan loputkin kuurat sulattaa:( Liukasta on teillä.

    • Valkeus tuli ;o))),,, ja valkeus meni :o(((,,, nyt kuranen keli,,, ei kivaa, mut eipäs palele ;o))),,, ja lämmityskustannuksissahan tulee selvää säästöä ;o))),,,

      • mie itte.;)

        No siellä etelässä se noin on, muttei täällä.;) Iltazumbassa kävin työpäivän jälkeen, oli niin ihanaa kun kaupunki oli valoisa lumipeitteen ansiosta.:)
        No, eihän se kauaa pysy....luvattu jo niitä plussia tännekin.:)


      • ;)
        mie itte.;) kirjoitti:

        No siellä etelässä se noin on, muttei täällä.;) Iltazumbassa kävin työpäivän jälkeen, oli niin ihanaa kun kaupunki oli valoisa lumipeitteen ansiosta.:)
        No, eihän se kauaa pysy....luvattu jo niitä plussia tännekin.:)

        Ulkona vaikka olisi plussaa palstalla on aina miinus asteita :))) Nytkin sun mittari näyttää -1.


      • mie itte.;)
        ;) kirjoitti:

        Ulkona vaikka olisi plussaa palstalla on aina miinus asteita :))) Nytkin sun mittari näyttää -1.

        No niin näytti kaupungin mittari tuossa yhdeksän aikoihin, mutta lumipeite on vielä ainakin, sellainen ohut, mutta valaiseva. Palstan miinukset ei miun plussiani vie, siis täältä mun tunne-elämästä ainakin...mä oon niin iloinen kuin viiden pennin hevonen.:DDD Koiruli on ollut nyt aika terveenä ja jokainen pökäle on melkein riemun kiljahdusten aika...kuvittele, meikäläinen ilahtuu kakkapökylöistä, melkein hyppii seinille, kun näkee kunnon pökylän.;D


      • mie itte.;)

        Ota lääkettä tuohon, krapula on köyhien tauti nääs.;))


    • :)

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe