Kaikki sitä niin ylistää ja niin moni kuuluu uskoon jonkinlaiseen,
mutta miksi? Mikä on se syy, miksi ihmiset uskovat vaikka jumalaa ei ole koskaa pystytty toteamaan olevaksi...
Naurettavaa jos minulta kysytään.
Mistä voi tietää, että jumala on olemassa?
70
330
Vastaukset
- oletko herännyt?
No miksi sinua askarruttaa sittten tämä kysymys? Juuri itse pohdit?
- hereillä
Jospa aloittaja haluaa tietää miksi uskovainen uskoo?
- Askarruttaa hyvinkin
"No miksi sinua askarruttaa sittten tämä kysymys? Juuri itse pohdit?"
Kun jumalan olemassaolosta ei ole todisteita, niin tämä kysymys askarruttaa kaikkia niitä, joita yleensä mikään askarruttaa, niin kauan kuin joku jumalaan uskova osaa kertoa miksi hän siihen uskoo. - ??
" Mistä voi tietää, että jumala on olemassa? "
Kun tulet uskoon, tulet Jumalan lapseksi, saat Pyhän Hengen lahjan, se henki sinussa on yhteydessä Jumalaan.
Et voi olla tietämättä onko Jumala olemassa vai eikö ?
Mutta niin kauan kuin kuljet hänelle vieraana, satana syöttää mieleesi epäilyksiä, ei häntä varmaaan ole..jne.
Kokeile, et mitään menetä, mutta saada voit paljon. - 28
?? kirjoitti:
" Mistä voi tietää, että jumala on olemassa? "
Kun tulet uskoon, tulet Jumalan lapseksi, saat Pyhän Hengen lahjan, se henki sinussa on yhteydessä Jumalaan.
Et voi olla tietämättä onko Jumala olemassa vai eikö ?
Mutta niin kauan kuin kuljet hänelle vieraana, satana syöttää mieleesi epäilyksiä, ei häntä varmaaan ole..jne.
Kokeile, et mitään menetä, mutta saada voit paljon."Kokeile, et mitään menetä, mutta saada voit paljon."
Aivan samoin ne kovia huumeita kaupittelevatki sanovat.
Kokeile. Ensimmäinen annos on ilmainen. - ed.
28 kirjoitti:
"Kokeile, et mitään menetä, mutta saada voit paljon."
Aivan samoin ne kovia huumeita kaupittelevatki sanovat.
Kokeile. Ensimmäinen annos on ilmainen." Aivan samoin ne kovia huumeita kaupittelevatki sanovat "
niinkö sanovat, no huume on aika eri asia kuin usko ! Huume ei ole hyväksi, usko on !
Mutta jotain yhteistä niillä kyllä on, ilman uskoa ei halua enää elää.
Ja huumeissa on myös riippuvuus tekijä, tosin huono sellainen.
" Kokeile. Ensimmäinen annos on ilmainen. "
Usko ei ole ilmainen, maksat siitä hinnan, koko elämäsi.
Voit menettää työpaikkasi, joudut kaikkien silmätikuksi ja vain siksi, ettet kännää, et varasta työnantajaltasi, olet lainkuuliainen hyvä työntekijä, mutta ne laiskat ja työhönsä kyllästyneet eivät pidä siitä.
Mutta silti, ennenmin uskon Jeesukseen kuin tämän maailman katoavaan rihkamaan.
- 1+1
Naurettavuus siitä on kaukana , kun synnit painaa tunnolla. Kummasti vaan Jumalan apu kelpaa.
Ja Jumala vastaa niille, ketkä häntä vilpittömästi etsivät. Olisi aika sinunkin tehdä tilisi selviksi, koska et tiedä mikä päivä on viimeinen. Sitten se on myöhäistä.
Raamattu ilmoittaa sen millainen Jumala on.- Mirka ...
Raamattu on Aku-Ankkaan verrattavissa oleva satukirja. Eli, jumala on satua ja höpötystä eikä vastaa kenellekään yhtään mitään.
- Toisin menee
Mirka ... kirjoitti:
Raamattu on Aku-Ankkaan verrattavissa oleva satukirja. Eli, jumala on satua ja höpötystä eikä vastaa kenellekään yhtään mitään.
Ilmiselvästi olet väärässä, sillä miljoonat saavat vastauksia Raamatusta. Tietääkseni Aku Ankan puoleen ei niinkään käännytä. Turha siis sanoa ettei vastaa kenellekään yhtään mitään, kun totuus on kuitenkin toinen.
- Mirka ...
Toisin menee kirjoitti:
Ilmiselvästi olet väärässä, sillä miljoonat saavat vastauksia Raamatusta. Tietääkseni Aku Ankan puoleen ei niinkään käännytä. Turha siis sanoa ettei vastaa kenellekään yhtään mitään, kun totuus on kuitenkin toinen.
""Ilmiselvästi olet väärässä, sillä miljoonat saavat vastauksia Raamatusta. ""
Aku-Ankasta löydät vastauksia ihan siinä kuin raamatustakin. Pitää vain lukea Aku-Ankkaa ja mielikuvitus hoitaa loput. - j.j.j.j.j.j.j.j
Mirka ... kirjoitti:
Älä nyt sano mirka että käyt Aku Ankka palstallakin heittämässä älyttömyyksiäsi???
Suosittelen sulle että alat etsimään itsellesi ystäviä muuten sinusta tulee katkeroitunut ihminen. Jo nyt on selkeät merkit ilmassa luonteesi huonosta puolesta. Mirka ... kirjoitti:
"Raamattu on Aku-Ankkaan verrattavissa oleva satukirja. Eli, jumala on satua ja höpötystä eikä vastaa kenellekään yhtään mitään. "
100% eri mieltä kokemuksen kautta ja muutenkin.Toisin menee kirjoitti:
Miljoonat ovat saaneet vastauksen Tarot-korteista ja horoskoopeista. Miljoonat ovat saaneet avun homeopatiasta. Mitä tämä meille kertoo?
- Tärkeintä elämässä
Mirka ... kirjoitti:
On todella surullista, että sinulla on tuollaiset ajatukset Kaikkivaltiaasta Jumalasta, joka on kaiken elollisen Luoja ja ylläpitäjä. Psalmissa 14; jakeessa 1 sanotaan: Mieletön se, joka ajattelee:Ei Jumalaa ole olemassa. Ja lisäksi Raamatussa sanotaan myös sekin, että tulee aika, jolloin jokaisen polven on notkistuttava Jumalan edessä. Etkö tiedä, että Jumala rakasti meitä jokaista niin paljon, että antoi ainokaisen poikansa Jeesuksen Kristuksen kuolla Golgatan ristillä, jolloin Hän sovitti meidän kaikkien synnit, että meillä olisi iankaikkinen elämä kerran Taivaassa, sitten kun maallinen matkamme päättyy, ja ettemme joutuisi ikuiseen kadotukseen ja eroon Jumalasta. Tie Isän luo käy ainoastaan Jeesuksen kautta. Siunattua kevättä sinulle ja alappa tutkimaan Raamattua, sieltä selviää kaikki.
- ??
Mirka ... kirjoitti:
" Raamattu on Aku-Ankkaan verrattavissa oleva satukirja. "
Miten tulet juttuun itsesi kanssa ? Jos olet paatunut, eikä sulla ole enää pelastusta, nuiin en voi kuin sääliä sinua.
Jos olet vain muuten katkeroitunut, hae apua, koska se sairastuttaa ajan myötä, sydän sairaudet, allergiat, ym. ovat seurausta niin katkeruudesta kuinvihasta, anteeksiantamattomuudesta.
Se on ihan TIETEELLISESTI todistettu.
Kirje roomalaisille 1
Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin ... Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: ...
Aivan oikein, Raamattu ilmoittaa millainen Jumala on: tappaja, sadisti, mielensä muuttaja, tekojaan katuva, sotahullu, kuolemantuomioita jakava, epäoikeudenmukainen, ei ota huomioon ihmisen tarpeita ja toiveita, tuhoaa kokonaisen kaupungin viattomine lapsineenkin,
epätasa-arvoa ylläpitävä (naiset, orjat), ei halua laskea väkilukuun lapsia eikä naisia, ei keksnyt muuta keinoa kuin tapattaa poikansa, halusi antaa ensimmäiselle miehelle kumppaniksi eläimen, mutta tajusi erheensä ja loi naisen.
Sellaiselta Jumalalta kuka haluaa mitään? Pysyköön piilossa kuten tähänkin asti.- Kukas se siellä
Ihan kuin Saatan* itse kirjoittaisi tälle palstalle...
Kukas se siellä kirjoitti:
"Kukas se siellä", haluatko lausunnollasi antaa ymmärtää, että itse Saatan* on kirjoittanut Raamatun?
Raamatussa on Jumala esitetty tuolla tavalla hyvin monissa eri kohdissa. Siksi on hyvin outoa, että tuollaista pidetään minään jumalana. Idiootti paremminkin.- Ymmärsit väärin
helsinkijokkeri kirjoitti:
"Kukas se siellä", haluatko lausunnollasi antaa ymmärtää, että itse Saatan* on kirjoittanut Raamatun?
Raamatussa on Jumala esitetty tuolla tavalla hyvin monissa eri kohdissa. Siksi on hyvin outoa, että tuollaista pidetään minään jumalana. Idiootti paremminkin.En tietenkään. Totesin vain, että sinä luonnehdit Jumalaa aivan kuten Saatan* tekisi.
Luonnehdintasi on sinun mielipiteesi Hänestä, ei mikään yleispätevä arvio. Ymmärsit väärin kirjoitti:
En tietenkään. Totesin vain, että sinä luonnehdit Jumalaa aivan kuten Saatan* tekisi.
Luonnehdintasi on sinun mielipiteesi Hänestä, ei mikään yleispätevä arvio.Ai jaa, ei se oo mun mielipiteeni, vaan se mitä Raamatussa on kerrottu.
Jos sulla on jotain muuta tietoa Raamatun pohjalta, niin anna kuulua.
Unohdin kyllä mainita, että Raamatussa Jumalan kerrotaan myös rakastavan, jos ihmiset tekevät KAIKEN mitä hän on käskenyt. On siinäkin!- .
helsinkijokkeri kirjoitti:
Ai jaa, ei se oo mun mielipiteeni, vaan se mitä Raamatussa on kerrottu.
Jos sulla on jotain muuta tietoa Raamatun pohjalta, niin anna kuulua.
Unohdin kyllä mainita, että Raamatussa Jumalan kerrotaan myös rakastavan, jos ihmiset tekevät KAIKEN mitä hän on käskenyt. On siinäkin!Jokainen näkee kohteen sellaisena kuin hänen oma mielensä on.
. kirjoitti:
Jokainen näkee kohteen sellaisena kuin hänen oma mielensä on.
No mun kai pitää ymmärtää 24.11.2011 mukaan se, että jotkut näkevät Jumalan sadistisuuden Jumalan suvereenina voimankäyttäjänä ja kaikkivoipaisena mahtina. Onko heillä epäinhimmillisyyden mieli?
Toiset taas näkevät vain sen sadismin ja muun epäinhimmillisyyden, ja paheksuvat sitä. Kuten mä. Mulla on sellainen mieli.- sokeat eivät näe
Kukas se siellä kirjoitti:
" Ihan kuin Saatan* itse kirjoittaisi tälle palstalle... "
Niinhän se onkin, millanen isä sellanen lapsi.
- PSARI
Janne.,
pakkohan se on Jumalaan uskoa, kun Raamatussa lukee niin ja katsoppas vaikka oheisista jakeista, jumalia on oikein monta kappaletta jopa Raamatun yhdessä jakeessa...!
Huomaathan sellaisen tärkeän asian, että ei ole olemassa vain yhtä Jumalaa, vaan jopa Raamattu puhuu useasta Jumalasta. Miten siis kristinusko voi olla monoteistinen yksijumalainen uskonto?
1. Moos. 6:2 jumalien pojat huomasivat, että ihmisten tyttäret olivat kauniita, ja he ottivat näistä vaimoikseen keitä halusivat. [2. Piet. 2:4; Juud. 1:6]
1. Moos. 6:4 Siihen aikaan ja myöhemminkin oli maan päällä jättiläisiä, kun jumalien pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia. Juuri näitä olivat muinaisajan kuuluisat sankarit. [4. Moos. 13:33; Bar. 3:26]
2. Moos. 15:11 Kuka on sinun vertaisesi, Herra, jumalien joukossa? Kuka on sinun kaltaisesi, sinä pyhyydessä ihmeellinen, maineteoissasi pelättävä, sinä ihmeiden tekijä! [1. Aik. 16:25; Ps. 82:1, Ps. 86:8, Ps. 97:7, Ps. 103:19]
3. Moos. 26:1 "Teillä ei saa olla epäjumalia. Älkää pystyttäkö jumalien kuvia tai patsaita. Älkää veistäkö maassanne kuvia kiviin älkääkä palvoko niitä, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne. [2. Moos. 20:4 ]
5. Moos. 10:17 Herra, teidän Jumalanne, on jumalien Jumala ja korkein Herra, suuri, väkevä ja pelottava Jumala. Hän ei ole puolueellinen eikä häntä voi lahjoa. [2. Aik. 19:7; Job 34:19; Viis. 6:7; Sir. 35:16; Ap. t. 10:34 ]
5. Moos. 12:3 Repikää maahan niiden alttarit, murskatkaa kivipatsaat, polttakaa asera-paalut, lyökää palasiksi kaikki jumalien kuvat. Tuhotkaa noiden kansojen jumalat, niin että niiden nimetkin unohtuvat. [2. Moos. 34:13 ]
5. Moos. 18:20 Jos taas joku profeetta julkeaa minun nimissäni puhua sellaista, mitä minä en ole käskenyt hänen puhua, tai puhuu vieraiden jumalien nimissä, hänen on kuoltava.' [5. Moos. 13:6; Jer. 14:15]
5. Moos. 31:18 Mutta minä käännän kasvoni heistä pois kaiken sen pahan tähden, mitä he ovat tehneet kääntyessään vieraiden jumalien puoleen.
5. Moos. 31:20 Minä vien heidät nyt siihen maahan, jonka lupasin heille heidän esi-isilleen antamallani valalla, maahan, joka tulvii maitoa ja hunajaa. Kun he ovat syöneet itsensä kylläisiksi ja lihaviksi, he kääntyvät vieraiden jumalien puoleen ja alkavat palvella niitä. Minua he halveksivat, minun liittoni he rikkovat.
1. Sam. 4:8 Voi meitä! Kuka pelastaa meidät noiden mahtavien jumalien käsistä? Nehän ovat samoja jumalia, jotka löivät egyptiläisiä autiomaassa niin monilla onnettomuuksilla! [2. Moos. 7:1-11:10]
Jumala jatkuu- PSARI
monoteismi jatkuu...
1. Kun. 11:4 Salomon vanhuuden päivinä vaimot viekoittelivat hänen sydämensä muiden jumalien puoleen, eikä hän ollut enää täydestä sydämestään uskollinen Herralle, Jumalalleen, niin kuin hänen isänsä Daavid oli ollut. [Sir. 47:19]
2. Aik. 33:4 Hän myös rakensi vieraiden jumalien alttareita Herran temppeliin, vaikka Herra oli sanonut: "Jerusalem on ikuisesti oleva minun nimeni asuinsija." [2. Aik. 7:12]
Ps. 59:5 (59:6) Sinä olet Herra Jumala Sebaot, Israelin Jumala. Herää, vedä tilille väärien jumalien palvelijat, älä armahda pahantekijöitä! (sela)
Ps. 59:8 (59:9) Mutta sinä, Herra, naurat heille, pidät pilkkanasi väärien jumalien palvelijoita. [Ps. 2:4 ]
Ps. 82:1 Asafin psalmi. Jumala astuu esiin jumalien kokouksessa ja julistaa jumalille tuomionsa: [2. Moos. 15:11 ]
Ps. 86:8 Ei ole vertaistasi jumalien joukossa, ei ole vertaa sinun teoillesi, Herra. [2. Moos. 15:11 ]
Ps. 89:6 (89:7) Ei kukaan korkeuksissa ole Herran vertainen, ei kukaan hänen kaltaisensa jumalien joukossa!
Ps. 95:3 Herra on suuri Jumala ja kaikkien jumalien ylin valtias.
Ps. 136:2 Kiittäkää jumalien Jumalaa! Iäti kestää hänen armonsa.
Jes. 21:9 ja tuolla ne nyt tulevat, miesten jonot ja parivaljakot! Ja hän huusi: -- Kaatunut, kaatunut on Babylon, kaikki sen jumalien patsaat ovat murskana maassa! [Jer. 51:8; Ilm. 14:8, Ilm. 18:2]
Jes. 57:13 Kun huudat apua, pelastaako sinut tuo jumalien joukko, jonka keräsit kokoon? Katso: tuuli puhaltaa ne kaikki pois, henkäys vie ne mukanaan. Mutta se, joka turvautuu minuun, perii maan ja saa omakseen minun pyhän vuoreni. [Ps. 84:13]
Jer. 3:13 Tunne kuitenkin rikoksesi: Sinä olet luopunut Herrasta, Jumalastasi, olet juossut kaikkialle vieraitten jumalien perässä, vihreän puun alta toisen alle. Minua et ole kuunnellut, sanoo Herra." [Sananl. 28:13]
Jer. 5:7 -- Miksi minä siis armahtaisin sinua, Israel? Te olette hylänneet minut ja vannoneet olemattomien jumalien nimeen. Minä ruokin teidät kylläisiksi, mutta te olitte minulle uskottomia, parveilitte porttojen taloissa.
Jer. 7:9 Tällaisia ovat teidän tekonne: te varastatte, murhaatte, teette aviorikoksia, vannotte väärin, uhraatte Baalille ja juoksette muiden jumalien perässä, joita ette edes tunne!
Jer. 10:8 Tyhmiä ja mielettömiä ovat vieraat kansat, tyhjiä ovat niiden jumalien opit. Nuo jumalat on tehty puusta,
Jer. 11:12 Kun sitten Juudan kaupunkien ja Jerusalemin asukkaat menevät niiden jumalien luo, joille he ovat uhranneet, ja huutavat niitä avuksi, ei niistä ole hädän hetkellä heille mitään hyötyä. [5. Moos. 32:38]
Jer. 43:12 Minä sytytän tuleen Egyptin jumalien temppelit, Nebukadnessar polttaa jumalankuvat tai vie ne mukanaan. Niin kuin paimen nyppii vaatteistaan täitä, niin Nebukadnessar puhdistaa Egyptin jumalankuvista. Sitten hän lähtee sieltä kenenkään estämättä. [Jer. 46:25]
Jer. 43:13 Hän särkee Egyptissä Heliopoliin pyhät patsaat ja polttaa Egyptin jumalien temppelit."
Dan. 2:47 Kuningas sanoi Danielille: "Totta on, että teidän jumalanne on jumalien jumala, kuninkaiden herra ja salaisuuksien paljastaja, sillä sinä olet pystynyt paljastamaan tämän salaisuuden." [1. Tim. 6:15; Ilm. 19:16]
Jumala jatkuu... - PSARI
PSARI kirjoitti:
monoteismi jatkuu...
1. Kun. 11:4 Salomon vanhuuden päivinä vaimot viekoittelivat hänen sydämensä muiden jumalien puoleen, eikä hän ollut enää täydestä sydämestään uskollinen Herralle, Jumalalleen, niin kuin hänen isänsä Daavid oli ollut. [Sir. 47:19]
2. Aik. 33:4 Hän myös rakensi vieraiden jumalien alttareita Herran temppeliin, vaikka Herra oli sanonut: "Jerusalem on ikuisesti oleva minun nimeni asuinsija." [2. Aik. 7:12]
Ps. 59:5 (59:6) Sinä olet Herra Jumala Sebaot, Israelin Jumala. Herää, vedä tilille väärien jumalien palvelijat, älä armahda pahantekijöitä! (sela)
Ps. 59:8 (59:9) Mutta sinä, Herra, naurat heille, pidät pilkkanasi väärien jumalien palvelijoita. [Ps. 2:4 ]
Ps. 82:1 Asafin psalmi. Jumala astuu esiin jumalien kokouksessa ja julistaa jumalille tuomionsa: [2. Moos. 15:11 ]
Ps. 86:8 Ei ole vertaistasi jumalien joukossa, ei ole vertaa sinun teoillesi, Herra. [2. Moos. 15:11 ]
Ps. 89:6 (89:7) Ei kukaan korkeuksissa ole Herran vertainen, ei kukaan hänen kaltaisensa jumalien joukossa!
Ps. 95:3 Herra on suuri Jumala ja kaikkien jumalien ylin valtias.
Ps. 136:2 Kiittäkää jumalien Jumalaa! Iäti kestää hänen armonsa.
Jes. 21:9 ja tuolla ne nyt tulevat, miesten jonot ja parivaljakot! Ja hän huusi: -- Kaatunut, kaatunut on Babylon, kaikki sen jumalien patsaat ovat murskana maassa! [Jer. 51:8; Ilm. 14:8, Ilm. 18:2]
Jes. 57:13 Kun huudat apua, pelastaako sinut tuo jumalien joukko, jonka keräsit kokoon? Katso: tuuli puhaltaa ne kaikki pois, henkäys vie ne mukanaan. Mutta se, joka turvautuu minuun, perii maan ja saa omakseen minun pyhän vuoreni. [Ps. 84:13]
Jer. 3:13 Tunne kuitenkin rikoksesi: Sinä olet luopunut Herrasta, Jumalastasi, olet juossut kaikkialle vieraitten jumalien perässä, vihreän puun alta toisen alle. Minua et ole kuunnellut, sanoo Herra." [Sananl. 28:13]
Jer. 5:7 -- Miksi minä siis armahtaisin sinua, Israel? Te olette hylänneet minut ja vannoneet olemattomien jumalien nimeen. Minä ruokin teidät kylläisiksi, mutta te olitte minulle uskottomia, parveilitte porttojen taloissa.
Jer. 7:9 Tällaisia ovat teidän tekonne: te varastatte, murhaatte, teette aviorikoksia, vannotte väärin, uhraatte Baalille ja juoksette muiden jumalien perässä, joita ette edes tunne!
Jer. 10:8 Tyhmiä ja mielettömiä ovat vieraat kansat, tyhjiä ovat niiden jumalien opit. Nuo jumalat on tehty puusta,
Jer. 11:12 Kun sitten Juudan kaupunkien ja Jerusalemin asukkaat menevät niiden jumalien luo, joille he ovat uhranneet, ja huutavat niitä avuksi, ei niistä ole hädän hetkellä heille mitään hyötyä. [5. Moos. 32:38]
Jer. 43:12 Minä sytytän tuleen Egyptin jumalien temppelit, Nebukadnessar polttaa jumalankuvat tai vie ne mukanaan. Niin kuin paimen nyppii vaatteistaan täitä, niin Nebukadnessar puhdistaa Egyptin jumalankuvista. Sitten hän lähtee sieltä kenenkään estämättä. [Jer. 46:25]
Jer. 43:13 Hän särkee Egyptissä Heliopoliin pyhät patsaat ja polttaa Egyptin jumalien temppelit."
Dan. 2:47 Kuningas sanoi Danielille: "Totta on, että teidän jumalanne on jumalien jumala, kuninkaiden herra ja salaisuuksien paljastaja, sillä sinä olet pystynyt paljastamaan tämän salaisuuden." [1. Tim. 6:15; Ilm. 19:16]
Jumala jatkuu...monoteistinen kristinusko jatkuu ja tässä loppupätkä
Dan. 4:8 (4:5) "Lopulta tuli eteeni Daniel, jonka nimenä on Beltesassar minun jumalani nimen mukaisesti ja jossa asuu pyhien jumalien henki. Minä kerroin hänelle unen: [Jes. 46:1; Jer. 51:44; Dan. 1:7 ]
Dan. 4:9 (4:6) 'Beltesassar, sinä ylin enteidenselittäjä! Minä tiedän, että sinussa asuu pyhien jumalien henki ja ettei mikään salaisuus ole sinulle selittämätön. Kuule uni, jonka olen nähnyt, ja selitä se. [Hes. 28:3]
Dan. 4:18 (4:15) "Tämän unen minä, kuningas Nebukadnessar, olen nähnyt. Selitä sinä, Beltesassar, se nyt minulle, kun kukaan valtakuntani viisaista ei siihen pysty. Sinä pystyt siihen, sillä sinussa asuu pyhien jumalien henki.'"
Dan. 5:11 Sinun valtakunnassasi on mies, jossa asuu pyhien jumalien henki. Sinun isäsi aikana hänellä havaittiin olevan ymmärrystä, älyä ja viisautta yhtä paljon kuin jumalilla. Isäsi, kuningas Nebukadnessar, korotti hänet enteidenselittäjien, loitsupappien, kaldealaisten viisaiden ja manaajien päämieheksi; niin teki isäsi, kuningas. [Dan. 1:17, Dan. 2:48, Dan. 4:5]
Dan. 5:14 Minä olen kuullut, että sinussa asuu jumalien henki ja että sinulla on havaittu olevan ymmärrystä, älyä ja harvinaista viisautta.
Dan. 11:36 "Ja kuningas tekee mitä tahtoo, pyrkii korkealle ja ylvästelee jokaista jumalaa vastaan, puhuu ennenkuulumattomia jumalien Jumalaa vastaan ja menestyy, kunnes vihan aika päättyy, sillä se tapahtuu, mikä on päätetty. [Dan. 7:8; Ilm. 13:5]
Hoos. 3:1 Herra sanoi minulle: "Sinun tulee vielä rakastaa naista, jolla nyt on rakastaja ja joka rikkoo avion. Samoin minä, Herra, rakastan israelilaisia, vaikka he kääntyvät muiden jumalien puoleen ja rakastavat rypälekakkuja, joita tuovat uhrilahjoiksi."
Miika 1:7 Sen jumalien patsaat lyödään palasiksi, sen saamat lahjat poltetaan. Kaikki jumalankuvat minä hävitän. Porton palkkana se kokosi niitä, ja portoille niillä jälleen maksetaan. [5. Moos. 23:19; Hoos. 2:7]
Nah. 1:14 -- Näin on Herra päättänyt sinusta, Ninive: Et saa nimellesi enää jälkeläisiä. Temppelistäsi minä hävitän jumalien patsaat ja kuvat. Sinun hautasi on jo kaivettu, et ole enää mitään.
Ap. t. 17:18 Muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit ryhtyivät puheisiin hänen kanssaan, ja jotkut heistä sanoivat: "Minkähän tiedonjyvän tuokin luulee noukkineensa?" "Taitaa olla vieraiden jumalien julistajia", sanoivat toiset, sillä Paavali julisti evankeliumia Jeesuksesta ja ylösnousemuksesta. [Ap. t. 26:24]
Ap. t. 17:22 Paavali astui keskelle Areiopagia ja alkoi puhua: "Ateenalaiset! Kaikesta näkee, että te tarkoin pidätte huolta jumalien palvonnasta.
2. Kor. 6:16 Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani. [1. Kor. 10:14 | 1. Kor. 3:16 | 3. Moos. 26:11,12; Hes. 37:27]
Janne.,
sinun on siis viisainta uskoa Jumalan olemassaoloon. Huomioi kuitenkin, että juama sana on Raamatussa arvonimi, eikä mikään pyhän näkymättömän olennon nimi ja jumala sanan perään pitäisi palauttaa Raamattuun kunkin aikakuden hallitsijan nimi. Eniten siellä on Jumala Jahven nimiä eli peräti noin 7000 jakeessa. PSARI kirjoitti:
monoteistinen kristinusko jatkuu ja tässä loppupätkä
Dan. 4:8 (4:5) "Lopulta tuli eteeni Daniel, jonka nimenä on Beltesassar minun jumalani nimen mukaisesti ja jossa asuu pyhien jumalien henki. Minä kerroin hänelle unen: [Jes. 46:1; Jer. 51:44; Dan. 1:7 ]
Dan. 4:9 (4:6) 'Beltesassar, sinä ylin enteidenselittäjä! Minä tiedän, että sinussa asuu pyhien jumalien henki ja ettei mikään salaisuus ole sinulle selittämätön. Kuule uni, jonka olen nähnyt, ja selitä se. [Hes. 28:3]
Dan. 4:18 (4:15) "Tämän unen minä, kuningas Nebukadnessar, olen nähnyt. Selitä sinä, Beltesassar, se nyt minulle, kun kukaan valtakuntani viisaista ei siihen pysty. Sinä pystyt siihen, sillä sinussa asuu pyhien jumalien henki.'"
Dan. 5:11 Sinun valtakunnassasi on mies, jossa asuu pyhien jumalien henki. Sinun isäsi aikana hänellä havaittiin olevan ymmärrystä, älyä ja viisautta yhtä paljon kuin jumalilla. Isäsi, kuningas Nebukadnessar, korotti hänet enteidenselittäjien, loitsupappien, kaldealaisten viisaiden ja manaajien päämieheksi; niin teki isäsi, kuningas. [Dan. 1:17, Dan. 2:48, Dan. 4:5]
Dan. 5:14 Minä olen kuullut, että sinussa asuu jumalien henki ja että sinulla on havaittu olevan ymmärrystä, älyä ja harvinaista viisautta.
Dan. 11:36 "Ja kuningas tekee mitä tahtoo, pyrkii korkealle ja ylvästelee jokaista jumalaa vastaan, puhuu ennenkuulumattomia jumalien Jumalaa vastaan ja menestyy, kunnes vihan aika päättyy, sillä se tapahtuu, mikä on päätetty. [Dan. 7:8; Ilm. 13:5]
Hoos. 3:1 Herra sanoi minulle: "Sinun tulee vielä rakastaa naista, jolla nyt on rakastaja ja joka rikkoo avion. Samoin minä, Herra, rakastan israelilaisia, vaikka he kääntyvät muiden jumalien puoleen ja rakastavat rypälekakkuja, joita tuovat uhrilahjoiksi."
Miika 1:7 Sen jumalien patsaat lyödään palasiksi, sen saamat lahjat poltetaan. Kaikki jumalankuvat minä hävitän. Porton palkkana se kokosi niitä, ja portoille niillä jälleen maksetaan. [5. Moos. 23:19; Hoos. 2:7]
Nah. 1:14 -- Näin on Herra päättänyt sinusta, Ninive: Et saa nimellesi enää jälkeläisiä. Temppelistäsi minä hävitän jumalien patsaat ja kuvat. Sinun hautasi on jo kaivettu, et ole enää mitään.
Ap. t. 17:18 Muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit ryhtyivät puheisiin hänen kanssaan, ja jotkut heistä sanoivat: "Minkähän tiedonjyvän tuokin luulee noukkineensa?" "Taitaa olla vieraiden jumalien julistajia", sanoivat toiset, sillä Paavali julisti evankeliumia Jeesuksesta ja ylösnousemuksesta. [Ap. t. 26:24]
Ap. t. 17:22 Paavali astui keskelle Areiopagia ja alkoi puhua: "Ateenalaiset! Kaikesta näkee, että te tarkoin pidätte huolta jumalien palvonnasta.
2. Kor. 6:16 Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani. [1. Kor. 10:14 | 1. Kor. 3:16 | 3. Moos. 26:11,12; Hes. 37:27]
Janne.,
sinun on siis viisainta uskoa Jumalan olemassaoloon. Huomioi kuitenkin, että juama sana on Raamatussa arvonimi, eikä mikään pyhän näkymättömän olennon nimi ja jumala sanan perään pitäisi palauttaa Raamattuun kunkin aikakuden hallitsijan nimi. Eniten siellä on Jumala Jahven nimiä eli peräti noin 7000 jakeessa.Joko piisasi nuo Raamatun kohdilla todistelu, joka ei todista aloittajalle mitään?! Kumma juttu: Miksi vain Raamatun sanat todistavat Jumalan tai Jeesuksen olemassa olon, jos kerran ne on uskovaisen mukaan ollut olemassa niin kyllähän ne pitäis todistaa ilman Raamatun ottamista tueksi.
Emmäkään esitä biologian kirjan kohtia todistaakseni olemassa oloni! :)- Mirka ...
PSARI kirjoitti:
Janne.,
sinun on siis viisainta uskoa Jumalan olemassaoloon. Huomioi kuitenkin, että juama sana on Raamatussa arvonimi, eikä mikään pyhän näkymättömän olennon nimi ja jumala sanan perään pitäisi palauttaa Raamattuun kunkin aikakuden hallitsijan nimi. Eniten siellä on Jumala Jahven nimiä eli peräti noin 7000 jakeessa.Vain tyhmät ja typerykset uskoo ja lukee raamattua totena. Raamattu on typerä satukirja. HEH HEH HEH ...
Miettikää nyt mitä typeryyksiä kirjoitatte tänne. Kirjoituksenne todistaa miten helppo teitä on aivopestä ja manipuloida. - mies 30v
Mirka ... kirjoitti:
Vain tyhmät ja typerykset uskoo ja lukee raamattua totena. Raamattu on typerä satukirja. HEH HEH HEH ...
Miettikää nyt mitä typeryyksiä kirjoitatte tänne. Kirjoituksenne todistaa miten helppo teitä on aivopestä ja manipuloida.oletko pettynyt uskovaisiin vai jumalaan kun olet niin kriittinen?Mikä on sinun elämäsi perusta?Minun on jumala.Ymmärrän kyllä että tässä kylmässä maailmassa on vaikea uskoa jumalaa.
- Ovatpa
Mirka ... kirjoitti:
Vain tyhmät ja typerykset uskoo ja lukee raamattua totena. Raamattu on typerä satukirja. HEH HEH HEH ...
Miettikää nyt mitä typeryyksiä kirjoitatte tänne. Kirjoituksenne todistaa miten helppo teitä on aivopestä ja manipuloida.katkeria kirjoituksia Mirka nimim viestit. On varmaan ikävää ja tyhjää elää noin pimeällä mielellä...
- trskele
mies 30v kirjoitti:
oletko pettynyt uskovaisiin vai jumalaan kun olet niin kriittinen?Mikä on sinun elämäsi perusta?Minun on jumala.Ymmärrän kyllä että tässä kylmässä maailmassa on vaikea uskoa jumalaa.
Kaikkea kohtaan pitäisi olla kriittinen. Oli se sitten mikä tahansa.
- adrs
PSARI kirjoitti:
Janne.,
sinun on siis viisainta uskoa Jumalan olemassaoloon. Huomioi kuitenkin, että juama sana on Raamatussa arvonimi, eikä mikään pyhän näkymättömän olennon nimi ja jumala sanan perään pitäisi palauttaa Raamattuun kunkin aikakuden hallitsijan nimi. Eniten siellä on Jumala Jahven nimiä eli peräti noin 7000 jakeessa.Kun ei vain olisi tuossa joukossa niitä epäjumalia. Kannattaisi lukea tekstit huolellisemmin niin ei mene metsään noin pahasti.
- Jeesus on Herrani
Tästä todistus siitä, että Raamatun takana on elävä, maailman luonut Jumala:
http://www.youtube.com/watch?v=Es2BMRLYE2k&feature=results_main&playnext=1&list=PL0839AB15CC86B98C
Jos olet tiedemies, niin tämän pitäisi vakuuttaa. Saatat sen jälkeen kysyä, että miksi Jumala ei ole näkyvänä hahmona täällä maan päällä.
No hänhän kävi täällä Jeesus nimisenä henkilönä. Jumala ei ole kuitenkaan luonut maapalloa sitä varten, että hän voisi harjoittaa maailmanpresidentin toimea täällä (tosin viimeiset 1000 vuotta hän tuleekin hallitsemaan paikan päältä maapallon menoa), vaan luonut ihmisen itsensä kaltaiseksi, oman tahdon omaavaksi ajattelevaksi ja tuntevaksi olennoksi.
Jumala kutsuu ihmistä luokseen siten, että ihminen omasta vapaasta tahdostaan hyväksyisi tällaisen Jeesuksen omaksi pelastajakseen ja Jumalan pojaksi. Jos ihminen hyväksyy Jeesuksen tuoman pelastuksen ja uskonsa kautta alkaa tottelemaan Jeesusta, niin tällöin ihminen saa anteeksi synnit ja pelastuu kuolemansa jälkeen taivaaseen.
Tarina ei olisi tällainen, jos Jumala olisi näkyvänä maailmanpresidenttinä täällä. Jeesus hallitsee taivaita ja maata kyllä koko ajan, mutta hän on antanut ihmisen vapaan tahdon vaikuttaa kunkin ihmisen valintoihin ja odottaa, että ihminen vapaasta tahdostaan alkaa tottelemaan Jeesusta.- Viimeinen parhaiten
ateisti1982 kirjoitti:
Päivän naurut sain youtuben linkistäsi.
Kerros minulle, että miten 2000 vuotta sitten osattiin luetella ne jalokivet, jotka koherentilla laservalolla tuottavat sateenkaaren värit, eli taivaan valo- ja värimaailman sekä miten esimerkiksi luettelossa ei ollut ihan oikein timanttia ja niitä muita jalokiviä, joita laserilla valaistaessa muuttuvat mustiksi?
Silloin ei osattu tehdä laservaloja. Silloin ei osattu ryhmitellä jalokiviä valo-ominaisuuksien perustella, koska tekniikkaa vain ei ollut.
On ihan turha väittää, että tämä onnistunut jakokivivalinta olisi sattumaa. Sitä voi lotota joka viikonloppu, eikä päävoittoa hevin heru. Mitä helevettiä tuon olisi tarkoitus todistaa?
Stand-upista tuo kyllä menisi paremmin, niin pokkana se jätkä puhui.- goddeloos
Viimeinen parhaiten kirjoitti:
Kerros minulle, että miten 2000 vuotta sitten osattiin luetella ne jalokivet, jotka koherentilla laservalolla tuottavat sateenkaaren värit, eli taivaan valo- ja värimaailman sekä miten esimerkiksi luettelossa ei ollut ihan oikein timanttia ja niitä muita jalokiviä, joita laserilla valaistaessa muuttuvat mustiksi?
Silloin ei osattu tehdä laservaloja. Silloin ei osattu ryhmitellä jalokiviä valo-ominaisuuksien perustella, koska tekniikkaa vain ei ollut.
On ihan turha väittää, että tämä onnistunut jakokivivalinta olisi sattumaa. Sitä voi lotota joka viikonloppu, eikä päävoittoa hevin heru."Kerros minulle, että miten 2000 vuotta sitten osattiin luetella ne jalokivet, jotka koherentilla laservalolla tuottavat sateenkaaren värit, eli taivaan valo- ja värimaailman sekä miten esimerkiksi luettelossa ei ollut ihan oikein timanttia ja niitä muita jalokiviä, joita laserilla valaistaessa muuttuvat mustiksi? "
- Sikisi koska opaakeista ei tiedetty mitään. Ison taitekertoimen omaava kivi kiinnitti varmasti huomiota jopa 2000 vuotta sitten.
"Silloin ei osattu tehdä laservaloja. Silloin ei osattu ryhmitellä jalokiviä valo-ominaisuuksien perustella, koska tekniikkaa vain ei ollut."
- kts edellenin vastaus
"On ihan turha väittää, että tämä onnistunut jakokivivalinta olisi sattumaa. Sitä voi lotota joka viikonloppu, eikä päävoittoa hevin heru. "
- kts ensimmäinen vastaus - Uskotar
ateisti1982 kirjoitti:
Et siis ymmärtänyt mitä videossa sanottiin.
Voitko selittää minkä vuoksi Raamattu tiesi jo montatuhatta vuotta sitten sen, mitä tiede on alkanut vasta viime vuosina tietämään? - höpön löpön
Viimeinen parhaiten kirjoitti:
On ihan turha väittää, että tämä onnistunut jakokivivalinta olisi sattumaa. Sitä voi lotota joka viikonloppu, eikä päävoittoa hevin heru."On ihan turha väittää, että tämä onnistunut jakokivivalinta olisi sattumaa. Sitä voi lotota joka viikonloppu, eikä päävoittoa hevin heru."
Ei voi verrata lottovoittoon sillä jalokivissä on kuusi erilaista kiderakennetta joista viisi anisotrooppisia ja vain yksi isotrooppinen ja useimmat jalokivet ovat anisotrooppisia ja taittavat valoa spekriin kun laser, joka muuten on aina koherenttia valoa kohdistetaan niihin.
Ei siis voida puhua nyt mistään kovinkaan suuresta ihmeestä. Raamatun listasta puuttuu myös arvokkaita, harvinaisia anisotrooppisia jalokiviä koska niitä ei tuolloin edes tunnettu mutta se sisältää useita varsin yleisiä ja ei kovinkaan arvokkaita jalokiviä kuten zirkoneja ja ametisteja ym. korukiviä. - Höpön löpön
Uskotar kirjoitti:
Et siis ymmärtänyt mitä videossa sanottiin.
Voitko selittää minkä vuoksi Raamattu tiesi jo montatuhatta vuotta sitten sen, mitä tiede on alkanut vasta viime vuosina tietämään?Missä kohtaa Raamatussa lukee, että ko. jalo- ja korukivet omaavat sellaisen kiderakenteen joka vaikuttaa taitekertoimeen kyseisellä tavalla kun laser kohdistetaan niihin?
Tuohon aikaan tunnettiin 35 jalo- ja korukiveä. Niistä 28 on anisotrooppisia ja 12 mainitaan Raamatussa. Lisäksi kun osa luetelluista kivistä vielä kuuluu samaan ryhmään (muodostuneet samoista yhdisteistä) niin en lukisi tuota nyt ihmeeksi. - dikduk
ateisti1982 kirjoitti:
Jumala on helyjen perään kulta ja välkkyvät kivet ovat hienoja.
- Pinaattikeittomies
Olen kertonut täällä aiemminkin kokeneeni Pyhän Hengen kosketuksen vuonna 2009 rukouksen aikana. Tällä kertomallani ei taida olla uutisarvoa. Ihan kuten ennen kokemaani kosketusta en minäkään korvaani lotkauttanut muiden kertomille kosketuksille. Kuuntelin heitä ja tuumin että totta tai ei, ja tuskinpa on, sille kannalle kallistuin.
Nyt tiedän heidän kertoneen totuuden. Jokainen, joka kokee sen tietää varmasti. Muut joutuvat tyytymään muuhun tietoon ja mahdollisesti omiin niukkoihin kokemuksiinsa.
Etsivä löytää sanotaan Sanassa. Itse tämä etsivä löysi varmuuden rukouksen aikana.
Minä tiedän ja uskon. Koen olevani etuoikeutettu ja velvollinen kertomaan tämän kokemani rohkaisuksi etsiville jatkaa etsimistä, sillä suuri ilo on ennemmin tai myöhemmin koettavana viimeistään Taivaassa. Ensin eletään ja sitten piakisesti kuollaan ja päästään Taivaaseen. Helppoa kuin heinänteko. Rukousta kannattaa kokeilla. Nyt alan pian syömään pinaattikeittoa. Helppo valmistaa. Pakasteesta paketti pinaattia kattilaan ja jonkin aikaa lämpimällä liedellä.
Sinnehän voi lisäillä kaikenlöaista terveellistä mukaan jos haluaa. Paprikajauhetta, kurkumaa ja mustapippuria laitan ainakin.Tiedätkö tälläisen tilan?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valveuni
Tuosta löytyy kyllä googlettamalla muualtakin tietoa, ettei tartte olla wikipedian varassa...- Pinaattikeittomies
mave kirjoitti:
Tiedätkö tälläisen tilan?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valveuni
Tuosta löytyy kyllä googlettamalla muualtakin tietoa, ettei tartte olla wikipedian varassa...Tiedän. Oma kokemus än tästä, josta kerroin. Tuo on eri asia.
http://www.onkosetotta.net/artikkeli/25
- Uskissss
Lukuisat ihmiset ovat todistaneet parantuneensa rukoillessa Jeesusta. Nämä tarinat eivät ole kaikki huijausta ja paljon aitoja oikeita todistuksia on näistä olemassa.
Ihmisen uskon Jumalaan pikemminkin estää, ihmisen oma itsekkyys ja haluttomuus nöyrtyä maailman luojan edessä. Ihminen jotenkin haluaa olla itseriittoinen, vaikka Jumalahan sen on luonnonlait säätänyt ja alkuräjähdyksen toteuttanut. Ilman Jumalaa ei olisi alkuräjähdystä tapahtunut. Ihminen vain ei halua nöyrtyä.
Kyllä kannattaisi nöyrtyä Jeesuksen edessä. Silloin saa rauhan ja onnellisen elämän. Silloin saa iankaikkisen taivaspaikan, jossa elämä on upeaa lomailua iankaikkisesti.Mitä tuo todistaa? Ei ihmieparantumisien tarvitse liittyä mitenkään jeesukseen tai jumalaan.
- Todistuksista
"Nämä tarinat eivät ole kaikki huijausta ja paljon aitoja oikeita todistuksia"
Minua on aina jollakin lailla kummastuttanut/huvittanut täällaisissa yhteyksissä käytetty terminologia.
Tieteessä, ja yleensäkin kun puhutaan aukottomasta todisteesta, termi on "todiste" mutta näissä ympyröissä se onkin "todistus". En tiedä tarkoittavatko uskovaiset sen niin mutta itse ainakin saan sen käsityksen että "todistus" on todistusvoimaltaan paljon laimeampi kuin "todiste". Se on jotakin samaa kuin mainos, palopuhe, puffi tms. kun taas "todiste" on sellainen että siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Olisiko niin että uskovaiset alitajuisesti itsekin tietävät "todistustensa" todistusvoiman puuteen ja ovat siksi alkaneet käyttää omaa terminologiaansa. - trskele
Onhan niitäkin tilanteita jolloin ihminen on rukoillut Jeesusta eikä ole parantunut ja niitä tilanteita jolloin ketään ei ole tehnyt minkäännäköistä ajatusta jumalallisesta yhteydestä ja silti on parantunut.
Ilman Jumalaa ei olisi alkuräjähdystä tapahtunut? Voit toki näyttää todistusaineistoa.
- Fiftisiksti
Älä välitä Janne, olemme samalla viivalla, kukaan ei myös pysty todistamaan, ettei Jumala olisi olemassa ?
Ei pystytä todistamaan Jumalaa olemassa olevaksi eikä olemattomaksi, se on totta. Mutta ei pystytä kai todistamaan ufojakaan olemassa oleviksi eikä olemattomiksikaan. Onko todistettu onko Allahia vai eikö ole? Miljardi kuitenkin uskoo Allahin olevan.
Sovitaanko niin, että mitään noista ei ole olemassakaan, niin kauan kuin ei niistä oo mitään todistettu. Muutenhan tämä on mahdoton yhtälö.
- Kummituss
Mitä kompetenssia ihmisellä(!) on arvioida jokin olio tai olento Jumalaksi?
- zyrt
Indoktrinointia. Sillä on valtava voima.
- adrs
"Tästä todistus siitä, että Raamatun takana on elävä, maailman luonut Jumala:
http://www.youtube.com/watch?v=Es2BMRLYE2k&feature=results_main&playnext=1&list=PL0839AB15CC86B98C
Jos olet tiedemies, niin tämän pitäisi vakuuttaa. Saatat sen jälkeen kysyä, että miksi Jumala ei ole näkyvänä hahmona täällä maan päällä. "
David Pawsonin puhe on tieteellisesti pätevää. Granaatti (ei graniitti käännösvirhe) on isotrooppinen ja näkyy mustana polarisaatiomikroskoopissa.- Lällänlällänlieru
HelsinkiJpkkeri ei ymmärrä tiedettä mutta vetoaa siihen mielellään.
Lällänlällänlieru kirjoitti:
HelsinkiJpkkeri ei ymmärrä tiedettä mutta vetoaa siihen mielellään.
Lällällänlieru. En ainakaan omasta mielestäni oo esittänyt ymmärtäväni tai vetoavani tieteeseen sen erikoisemmin. Tosin verrattuna Raamatun juttuihin, tieteelliset esitykset ovat mielestäni todenmukaisempia.
Ja kyseinen nimimerkki ei vastannut yhteenkään kysymykseen, joita esitin.
Ja se on hyvin tyypillistä. Kysymykset ovat liian hankalia.- Lisää faktaa
Google kertoi lisää...Yhdistelin tietoja.
Kiderakenteita on kuusi erilaista ja viisi on anisotrooppisia. Useimmat jalokivet ovat anisotrooppisia.
Lisäksi osa noista "uuden Jerusalemin" kivistä on anisotrooppisen kalsedonin ja beryllin muunnoksia, eli samoista aineista muodostuneita, näitä ovat ainakin berylli, smaragi, ksysoliitti, krysoprasi ja kalsedoneihin kuuluvat jaspis, kalkedon ja sardion,
Meille jäi siis jäljelle seitsemän eri raaka-aineista muodostunutta kiveä. Ja kide rakenteita oli se kuusi joista viisi anisotrooppisia... Ihme? Ei ainakaan suuri.
Eli meillä on oikeastaan siis kuusi kiderakennetta joista viisi anitrooppisia ja periaatteessa vain seitsemän eri raaka-aineista muodostunutta jalokiveä joista monet ovat myös hyvin yleisiä eivätkä kovinkaan arvokkaita.
- johops
Etsi Häntä niin löydät, rukoile ja tutki evankeliumeja, tee pari viikkoa näin, niin Jumala ilmaisee itsensä sinulle,tavalla taikka toisella. Mutta tee se kun olet vakavissasi ja tosissasi.
- Jaakko Herranen
Kukaan täällä ei ole ottanut esiin erästä asiaa, millä Raamattu perustelee Jumalan olemassaoloa: Jumala toimii kansansa (/kansojen) historiassa ja mm. ennustaen niiden kohtaloita. Näiden viitteiden tulisi motivoida meitä testaamaan Sanomaa henkilökoaisesti ja silloin Jumala itse vakuuttaa olemassaolonsa kyseiselle yksilölle.
Jumalaa ei voi todistaa. Asiaan on viitteitä, joista voi kiinnostua. Jos siten vilpittömästi rukoillen pyytää Jumalaa todistamaan olemassaolonsa, häkellytävän usein ihminen tulee uskoon. (Tosin "fiksujen" porukoiden putteessa ajautuu änkyröiden joukkoon.)
Löytämiäni viitteitä: Israelin uuden perustamisen ennustaminen useammasakin paikassa. Danielin kirjassa temppelialueen palaaminen arvoonsa -ennustus sopii vuoden toleranssilla 1967 ko. Itä-Jerusalemin ja temppelialuen valloitukseen (vaikka siellä toki on moskeija).
Luomiskertomus voidaan tulkita profetiaksi, jolloin siitä löytyy alkuräjähdys, pimeän-/antiaineen eriytyminen, alkuvedyn (vesi paras vanha ilmaisu) tiivistyminen taivaankappaleiksi, auringon ja kuun tuleminen näkyviin savu/sumuverhon hälvettyä, eliöiden karkeat synty/valtakaudet oikeassa järjestyksessä ja tieto ihmsen "luomisesta"/valmistumisesta aivan oikein nisäkkäiden ajanjakson lopulla!
1./2. lukujen jännitteistä voidaan taas löytää ihmisen kehityshistoriaa: ensimmäinen elävä solu syntyi maan pinnalla, maasta nousevan kosteuden kuplakuopissa. Tosiaan, ei saanut sataa, ettei kaikki huutoutunut vesistöihin laimentuen piloille. Naisen ottaminen kyljestä kuvaisi ensimmäistä suvullisesti lisääntyvää eliötä. Ja ihminen tosiaan valmistui viimeisimänä!
(Muuten Raamatussa on paljon (opettavia) tarinoita, (siitäkin, mikä ei toimi, mm. kansanmurha), mutta joukossa löytyy hämmentävän tarkkoja, "todistavia" ja toimivia kohtia!)
Jobin kirjan krokotiilin (vanh. kään. Leviatan) kuvaus muuttuu kesken kaiken älyttömäksi. (Toisaalla Raamatussa on ennustus, että viimeisessä sodassa tuhotaan kolme Leviatania, kuin maalla, merellä ja ilmassa). Jobin kirjan yliampuva kuvaus sopii ällistyttävästi panssarivaunuun n. tusinan ominaisuuden ja varustevaihtoedon kera: Savu, valonheitin, "aivastuksen välähdys", "edellä hyppivä kauhu" (vanha käännös), uintikyky, kaasutiivis panssarointi, sydän = moottorin lohko - "kuin myllynkivi" jne. Selitys olisi siis raamatunkohdat yhdistelemällä, että viimeisessä sodassa tuhoutuvat modernit maa-, meri- ja ilmavoimat!
Danielin kirjassa kuvataan valtakunta, jonka aikana synnit sovitetaan = Rooma. Aikojen kuluttua yksi valtakunta kasvaa tätä suuremmaksi = Napoleonin valtakunta. Kohdassa kuvataan seikkaperäisesti mannermaasulkemus ja pohjoisen "tyttären" joutuminen alttiiksi = Suomen joutuminen Venäjän haltuun. Kuvaus jatkuu mm. läpi maailmansotien niin, että mm. Hitlerin tunnuspiirteet kuvataan tarkasti: Ei päästänyt vankejan kotii = keskitysleirit, valloitti poijoisimman = Norja, nousi korkeimmalle = kotkanpesä, kuoli niin, ettei ruumista oikein voinut tunnistaa eikä ruumista haudattu. Viha juutalaisia kohtaan mainitaan myös kiitoksena vainoajan tuhoutumisesta!
Ei tässä enempää. Näitä ei juuri kukaan halua kuulla. Vähiten kirkko, jonka opetus pelastuksesta on kyllä ihan riittävän oikea. Erilaisuus ja uudet mielenrauhaa häiritsevät näkökulmat aiheuttavat aina vaivaantuneisuutta. Vasta "miljoona kärpästä" vakuuttaa.
Kirjoitin omakustannekirjankin "Raamattu puhtaalta pöydältä".
Jaakko Herranen
Terkkuja kotiseurakunastani peräisin olevalle Sonjalle! - dikduk
Raamatussa ei ole oikein edes Israelin historia, tapahtuma-aikana kirjoitettu on sitä osin, mutta menneisyyteen sijoitetut tarinat kansan synnystä ja vaiheista eivät ole.
Leviatan oli merihirviö joka kuului länsiseemiläiseen luomismytologiaan, Danielin kirja kertoo omasta ajastaan (seleukidit, temppelin häpäisy ) , menneisyyden se kertoo väärin ja tulevaisuden ennustukset ohi oman ajan menivät heti pieleen.
Temppelistä sen alueesta ja kohtalosta VT:ssä on ristiriitaisia ennustuksia pääasiallisin pieleen mennyt oli se, että Babelin eksiilin jälkeen rakennettu temppeli ei enää tuhoutuisi, sehän tuhoutui. Jesajassa annettiin ja sekä Sakarias ja Hesekiel antoivat ristiriitaisia ennustuksia uudesta temppelistä ja sen toiminnasta.
Maanpaon jälkeen Kyyroksen toimesta palautetun väestön piti pysyä ikuisesti maassaan ,se nimenomaan ennustetaan , toisin kävi ja koska ei pitänyt enää tulla uutta katastrofia ei ole ennustuksia taas uuden valton synnystäkään. Nykyisestä Israelista ei ole ennustuksia.Tätä voi voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään.
Tietyn kansan ja alueen historiaa tutkitaan tieteellisin metodein, jotka ovat samat olipa kyseessä mikä hyvänsä alue, näin tehdään nykyään tutkittaessa muinaista Israelia ja sen historiaa. Vielä hiljattain ei näin ollut , Israelin historiaan yritettiin pakkosijoittaa monenlaisia uskonnollisia käsityksiä ja raamatullisia tarinoita, usein kristittyjen nk Raamatun historian "tutkijoiden" toimesta, tämä aika on ohi, mutta harva silti tietää mitä on löydetty,vaikka esim Suomessa kirkonkin piirissä toimivat tutkijat ovat avoimesti kertoneet siitä missä mennään. Suomeksi on saatavissa hyvää kirjallisuutta, israelilaiset tutkijat ovat myös ahkeroineet tällä saralla, halutaan tuntea oma historia sellaisena kuin se todellisuudessa oli. - papaglu
Raamatussa ennustetaan Raamatussa tapahtuvia asioita. Tämä ei saa minua ainakaan vaikuttuneeksi kyseisen kirjan ennustusvoimasta.
- juutas
Kuvaavaa on, että kun joku kysyy tällaisen peruskysymyksen, niin sellaiseen ei tule kirkolta minkäänlaista vastausta. Joitain toisarvoisia asioita, kun kirkon penkkien kovettumatonta maalia papittaret rientävät joukolla kommentoimaan, mutta kysypäs jotain Jumalasta, niin sanaakaan ei tule vastaukseksi.
Kuitenkaan koko uskonnossa ei ole mitään mieltä, ellei ole ole uskon kohdettakaan, eli Jumalaa. Kyllähän tämä perussetti pitäisi saada selväksi, ennen kuin aletaan öylättiresepteistä ja kirkon penkkien maaleista keskustelemaan.
Mutta on se hiljaisuuskin paljon puhuvaa. - mistä voi tietää..?
Olen itse tavallisesta suomalaisesta tapauskovaisesta ev.lut. perheestä, jossa kirkollinen elämä rajoittuu lähinnä jouluun ja perinteisiin kaste-, rippi-, hää- ja hautausjuhliin. Rippikoulussa aloin ensimmäistä kertaa miettiä asioita ja tulin vuosia kestäneen pohdiskelun myötä uskoon. Olen se hiljainen, joka ei saarnaa eikä mainosta omaa uskoaan vaan vain uskoo. Ihmisenä tosin olen hyvinkin puhelias ja ulospäinsuuntautunut. Ystävien ja tuttavien kesken toisinaan puhun ja pohdiskelen sekä puollan uskoani mutta muuten ulospäin uskoni ei varsinaisesti näy - moni yllättyy ja ehkä hieman säikähtääkin kun ulospäin "tavallinen" nuori nainen sitten ilmoittaakin olevansa uskossa. Joillekin se tieto on sama, kuin ilmottaisi sairastavansa tarttuvaa tautia - katsotaan kieroon ja aletaan varoa seuraani. Läheisimmistä ystävistäni kaikki asian tietävät, myös vanhempani ja asia on sen suhteen jo aivan arkipäivää. Jokainen heistä kunnioittaa minua tällaisena ja minä heitä sellaisena kuin he ovat. Minulle usko on henkilökohtainen asia - luen rukouksia hiljaa mielessäni, ne rauhoittavat ja antavat lohtua arkeen ja sen haasteisiin. Luen toisinaan Raamattua, en säänöllisesti enkä välttämättä edes kovin usein, silloin kun tuntuu siltä. Iltarukouksissani kiitän siitä, mitä elämä on minulle tuonut ja jaan sen pelot ja surut. Rukous rauhoittaa ja toisinaan otan yhteyden yläkertaan kesken automatkan tai iltalenkin. Ehtoollisella käyn aina, kun vain tilaisuus tulee mutta aika laiska olen sunnuntaisin aamusta kirkkoon lähtemään - yksin en sitä vielä kertaakaan ole tehnyt. Kaikkea tätä seurasi kuitenkin pitkä etsikkoaika, jolloin vain pohdin asioita.
Aloittajalle voisin oman pitkän pohdiskelun tuloksena vain todeta, että usko on juuri sitä, mitä sana jo itsessäänkin kuvaa. Minulla on se tunne ja luottamus, että en ole yksin. Kun lausun uskontunnustuksen, todellakin tunnustan uskoni ääneen ajatuksella "tähän minä uskon", en vain liturgisena mantrana toista ulkoaoppimaani. Ja aina silloin, kun epäilys nousee mieleen, tulee ikään kuin jo selkärangasta ja automaattisena itsestäänselvyytenä, että "eihän se niin mene, kun kolmiyhteinen Jumala on olemassa". Minusta se on uskon merkki. Se, että en voi uskoa, ettei Jumalaa ole. Olenko oikeassa vai väärässä? Oikeassa, sillä minulla on uskoni. Minä uskon olevani oikeassa. Kenekään ei tarvitse yrittää käännyttää minua pois valitsemaltani tieltä, ajatelkaa epäilijät vaikka niin, että tuolle yksilölle tuo humpuuki tuo turvaa ja antakaa asian olla. Minulle kuitenkin kolmiyhteinen Jumala on itsestäänselvyys samalla lailla kuin se, että maapallo on pyöreä, ja olen onnellinen siitä. Syntini lienee, etten harjoita seurakuntaotimintaa juurikaan enkä julista Sanaa ja toimi käännyttäjänä, mutta se on heikkouteni enkä sille mitään voi... Se ei vähennä arvoani Taivaan Isän silmissä :) Lohdullista tunnustamassani uskossa on juuri se, että parhaani yrittämällä kelpaan, uskoni Jumalaan, hänen poikaansa Jesukseen Kristukseen sekä Pyhään Henkeen riittää.
Henkilökohtaisesti en voi ymmärtää, kuinka ateistit selittävät ne pienet arjen ihmeet, joille ei matematiikka, fysiikka ja "järki" vain pysty antamaan selitystä. Ja hei, tämä ei ole mikään kritiikki vaan vain minun ihmettelyäni. Mistä on peräisin rakkaus kahden ihmisen välillä, aamuauringon kylpemä järvimaisema tai se tunne, kun todistaa jotain sanoin kuvaamattoman kaunista arjessaan? Minulle ne hetket, tunteet ja näkymät ovat Taivaan Isän lahjoja. Ja jälleen muistutus: minua ei tarvitse käännyttää eikä minulle tarvitse selitellä - tähän uskoon on käytetty vuosia, se ei katoa epäuskossa olevien selittelyillä. Olen tällainen kuin olen, ole sinä sellainen kuin olet. Äläkä nyt, kun toivotan sinulle siunausta, ota sitä loukkauksena vaan kohteliasuutena, kuten minä otan sinun "armosi" antaa minun uskoa, jos se tekee minut onnellisemmaksi ja paremmaksi ihmiseksi. :) - papaglu
Aika suloista kun ihmettelet tämän pienen maapallon tapahtumia noin jumalallisina. Ihmisille sattuu ja tapahtuu. Apinatkin kiintyvät toisiin apinoihin. Jos olet nähnyt Hubblen kuvia maailmankaikkeudesta, niin tää on aika tylsä planeetta ja ympäristö asua tässä maailmankaikkeudessa. Järjettömän tärkeä tämä planeetta tietysti meille on, kun täällä eletään, mutta ei mitään älyttömän ihmeellistä maailmankaikkeuden mittakaavassa.
- mistä voi tietää..?
Kuka sanoo etten koe samanlaista tunnetta, kun käsittelen maailman kaikkeuden suuruutta, sen ihmeitä, joita ei yksikään tiedemies voi täysin selittää ja ymmärtää? :) Arvaat varmasti, mikä minun vastaus on - siksi en sitä enää toista ;)
- zsssghfgtj
Täällä olen saanut käsityksen että monet uskovat Jumalaan koska Raamattu on totta ja siellä sanotaan niin. Usko Jumalaan perustuu uskoon, ei Raamattuun. Minä Uskon Jumalaan, uskon,uskon,uskon.. En väitä etteikö Raamattu olisi tärkeä, koska se on Jumalan sanaa ja ainoa mitä Jumala on itsestään halunnut ilmoittaa.
En ajattele että ateistit ovat idiootteja tai typeriä. Haluaisin heidän saavan osansa tästä ilosta ja rakkaudesta, mutta ei pakolla. Pidetään pyhien tarpeet ominamme. - YAK-42
Tiedän, että Jumala on olemassa, koska kaikissa uskonnoissa on kautta maailman ja kautta aikain ollut aivan hämmästyttäviä yhtäläisyyksiä. Ne eivät voi olla sattumaa. Lisäksi ihmisten kuolemanläheisyyskokemukset, joita on raportoitu miljoonia, ovat hyvin samantyyppisiä. Ja niiden lisäksi ovat vielä astraalimatkailijoiden (OBE) ja vaikeasti traumatisoituneiden henkilöiden kokemukset, joissa tapahtuu aivan samanlainen ruumiista irtautuminen kuin kuolemanläheisyyskokemuksissa.
Tärkein saamani todiste Jumalan olemassaolosta on kuitenkin se jatkuva Jumalan läsnäolon tunne, joka tulee elämään henkilökohtaisen jumalasuhteen myötä. Sitä ei voi toiselle kuvata, vaan se täytyy kokea itse. - YAK-42
Tiedän, että Jumala on olemassa, koska kaikissa uskonnoissa on kautta maailman ja kautta aikain ollut aivan hämmästyttäviä yhtäläisyyksiä. Ne eivät voi olla sattumaa. Lisäksi ihmisten kuolemanläheisyyskokemukset, joita on raportoitu miljoonia, ovat hyvin samantyyppisiä. Ja niiden lisäksi ovat vielä astraalimatkailijoiden (OBE) ja vaikeasti traumatisoituneiden henkilöiden kokemukset, joissa tapahtuu aivan samanlainen ruumiista irtautuminen kuin kuolemanläheisyyskokemuksissa.
Tärkein saamani todiste Jumalan olemassaolosta on kuitenkin se jatkuva Jumalan läsnäolon tunne, joka tulee elämään henkilökohtaisen jumalasuhteen myötä. Sitä ei voi toiselle kuvata, vaan se täytyy kokea itse.- YAK-42
Jaa, ensin viesti ei lähtenyt ollenkaan, ja sitten se tuli kahteen kertaan ...
- Yeshua on Herrani
Niin Raamattu kertoo, että ihmiseltä odotetaan sitä, että hän ymmärtää sen, että kaiken on luonut Luoja. Me näemme ympärillemme ja meidän täytyy ymmärtää, ettei tällainen maailma ole voinut sattumalta syntyä.
Monet ihmiset haluat olla itseriittoisia ja itsekkäitä. Heille on vaikeaa sellainen ajatus, että meidän tulisi nöyrtyä Luojan edessä. Ihminen haluaa elää mielihalujensa mukaisesti ja nousta syntisesti kaiken yläpuolelle. Nämä seikat estävät ihmistä näkemästä koko totuutta.
Maailma on luotu niin, ettei Luojamme ole täällä näkyvä presidentti. Hän on näkymättömänä toisessa ulottuvuudessa. Ihmiselle Jumala on antanut vapaan oman tahdon. Kyse tässä kaikessa on siitä, että meitä koetellaan sen suhteen, että osaammeko uskoa ja totella Jumalan Sanaa. Hyväksymmekö Jumalan sanoman vapaasta omasta tahosta, vaikka emme näe Jumalaa näkyvänä olentona.
Jos pystymme uskomaan Jeesukseen (Yeshua alkuperäiseltään nimeltään) ja tottelemaan vapaasta omasta tahdosta Jeesusta, niin silloin olemme kelvolliset pääsemään Jumalan valtakuntaan kuolemamme jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2184992- 1902698
- 671572
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss521450Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa91272Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?991268- 1321247
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1511176Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1091174- 821163