Miksi monet adventtipastorit huijaavat

Valoa kansalle, kai

köyhiä seurakuntalaisia maksamaan vähistä rahoistaan heidän palkkioitaan kymmenysten muodossa? Pastorit voivat sitten vietellä eläkepäiviään Karibialla ts ajella citymaastureillaan pitkin katuja.

Ps. en lahjoita senttiäkään adventisteille ikinä.

Älkää valitut menkö harhaan!

44

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järki käteen

Valoa kansalle, kai Kukaan ei pakota sinua maksamaan kymmenyksiä. Köyhällä on ihan tarpeeksi maksamista omissa menoissaan nykyaikana kun kaikki vaan kallistuu.

Voit olla seurakunnan jäsen silti. Älä sentakia eroa kirkosta.

• N. IMIM. ERKKI

järki käteen.
        Enempää ottamatta kantaa asiaan, niin eihän se mikään huijaus ole silloin jos pakotetaan.
        -
        "Kukaan ei pakota sinua maksamaan kymmenyksiä"

• vähäkin riittää
        N. IMIM. ERKKI kirjoitti:

järki käteen.
        Enempää ottamatta kantaa asiaan, niin eihän se mikään huijaus ole silloin jos pakotetaan.
        -
        "Kukaan ei pakota sinua maksamaan kymmenyksiä"

Ei huijata eikä pakoiteta, se nyt vain on jokaisen velvollisuus.
        Ehkäpä omantunnon ääni "pakoittaakin" tekemään oikeudenmukaisesti?

• N. IMIM. ERKKI
        vähäkin riittää kirjoitti:

Ei huijata eikä pakoiteta, se nyt vain on jokaisen velvollisuus.
        Ehkäpä omantunnon ääni "pakoittaakin" tekemään oikeudenmukaisesti?

Omatunto voi olla myöskin sidottu. Raamattukin puhuu siitä. Omatunto on ns poltinraudalla merkitty. Toisinsanoen omatunto on sidottu saarnaajiin, seurakuntaan tai johonkin oppirakennelmaan tms. Tälläinen omatunto voi todellakin pakottaa.

• pyh!

Siellä taas yksi provoilija valehtelee.

• ilmiantaja

Pastoreiden valheille saadaan loppu, kun lopetatte heidän ylläpitämisen kolehdeilla ja kymmenyksillä, ettekä osta yhtään lahkonne kustantamaa kirjaa.

Pastorit ovat loisia, jotka huvittelevat lahkonsa jäsenten rahoilla ja ostelevat uusia autoja, kesämökkejä ja vaihtavat vaimojaan nuorempiin. Kaiken tämän toisten työllä ansaitulla rahalla.

• pyh!

Tuo on täyttä potaskaa.

• leipää

...mene nuhtelemaan oman seurakuntasi pappeja. Paitsi, eihän sinulla poloisella taida olla edes seurakuntaa, mihin kuuluisit, vaan olet täysin tuuliajolla saatanan heiteltävänä ja hänen pilkkakirveenään?

Ei voi sinua edes apostoli Paavali nuhdella, että; "älkää jättäkö seurakuntanne kokousta!"

Helluntalaisillakin on maksetut palkkapaimenet.

Pastorikin on vain ihminen, joten hänkin tarvitsee leipää, siis saada työstään jokapäiväisen leipänsä.

• vali vali

ilmiantaja on iänikuinen kitisijä, olen huomannut tämän seuraillessani hänen kirjoituksiaan.

• Voita
        leipää kirjoitti:

...mene nuhtelemaan oman seurakuntasi pappeja. Paitsi, eihän sinulla poloisella taida olla edes seurakuntaa, mihin kuuluisit, vaan olet täysin tuuliajolla saatanan heiteltävänä ja hänen pilkkakirveenään?

Ei voi sinua edes apostoli Paavali nuhdella, että; "älkää jättäkö seurakuntanne kokousta!"

Helluntalaisillakin on maksetut palkkapaimenet.

Pastorikin on vain ihminen, joten hänkin tarvitsee leipää, siis saada työstään jokapäiväisen leipänsä.

Paavali teki töitä, ja sai siitä palkkaa, mussukka.
        Taitavat nämä adventtiuskovaiset olla saatanan heiteltävinä varsinkin kun lukee heidän hengen tuotoksiaan.

• pyh!
        Voita kirjoitti:

Paavali teki töitä, ja sai siitä palkkaa, mussukka.
        Taitavat nämä adventtiuskovaiset olla saatanan heiteltävinä varsinkin kun lukee heidän hengen tuotoksiaan.

niin ja Paavali oli vapaaehtoisesti luopunut oikeudestaan palkkaansa. sanoo sen itse ja sanoo myös, että evankeliumin työntekijä on oikeutettu saamaan palkka. te vain provoilette ja herjaatte ja syljette. ette ole mitään uskovia koskaan olleetkaan.

• Huomioituna

Työmies on palkkansa ansainnut, sanoo sana, tekipä mitä työtä tahansa. Maksan mielelläni kymmenykset, kun olen tämän oivaltanut.
        Minulla on seurakunta, jota tuen ja jonka työtä rakastan, joten kaikkeni teen, että Jumalan sana myös näiden pastoreitten kautta menisi eteenpäin, ja ihmiset tulisiva sanan kuuloon. Tämä on täysin vapaaehtoista jokaiselle, joten päätöksesi on hyvä. Vain "iloista antajaa Jumala rakastaa", ei pitkin hampain ja pakosta annettua uhria.
        Olimme kerran äitini kanssa hänen kirkossaan. Hän aikoi laittaa kolehtiin markan. Huomautin hänelle, että tämä on hänen seurakuntansa, joka tekee vapaaehtoistyötään hänen varoillaan, joten odotan, että hänkin osallistuisi noiden varojen keräykseen. Muistutin hänelle, että häntäkin, vanhusta, kävi seurakunnan työntekijä katsomassa ainakin syntymäppäivänä, ellei muuten. Joululahjakin oli tuotu joka jouluna ikäimiselle.
        On oikein ja siunaavaa olla mukana hyvässä työssä, sen palkka on suuri.

Huom! nuo Karibian asumiset ovat huuhaata, sinne ei ketään tietääkseni ole kustannettu asumaan ja noista autoistakaan en tiedä. Yleensä pastorit ajelevat vanhoilla autoilla, jotka kulkevat eteenpäin. Sehän onkin pääasia, että eteenpäin päästään.

• vähäkin riittää

Eivät ole pastorit ole seurakunnissa loisia!

Suuri työmäärä on pastoreilla palkkaansa nähden. Ei se työ ole pelkkää saarnausta, niinkuin tyhmä luulisi, vaan se sisältää paljon muutakin seurakunnasta huolehtimista.

Pastorin kanslia on avoinna seurakuntalaisille myöskin arkipäivisin.Pienellä palkalla elävät ainakin adventtiseurakunnan pastorit, mutta vaatimattomia kun ovat, niin tulevat vähällä toimeen.

Sitten vielä kymmenyksistä, mitä sanoo Raamattu:

"Antelias antaa ja rikastuu yhä, saituri kitsastelee ja köyhtyy."
        (Sananl. 11:24) [1938] [1992]

"Joka niukasti kylvää, se niukasti niittää, ja joka runsaasti kylvää, se runsaasti niittää."
        (2 Kor. 9:6) [1938] [1992]

• ex-adv. nro 1300

Totta joka sana....Suomen Aventtikirkon ovat jo tuhonneet "sudet, jotka ovat hiipineet lampaiden joukkoon" eli epäpätevät aviorikkojapapit ja rikolliset papit , talousmiehet ja adventistilääkärit ym. .., jotka veivät omiin tarpeisiin Oskar Salosen säätiön miljoonaomaisuudet!

Sihen vielä lisättynä opettajat ja pastorit, jotka osoittautuivat pedofiileiksi Toivonlinnassa...jonka takia koulun nimikin muutettiin...? Imagotappio on jo tapahtunut; ei siihen nimen vaihto auta!

Eihän Jumala voi tämankaltaista toimintaa siunata?

• Jumala tuomarina
        ex-adv. nro 1300 kirjoitti:

Totta joka sana....Suomen Aventtikirkon ovat jo tuhonneet "sudet, jotka ovat hiipineet lampaiden joukkoon" eli epäpätevät aviorikkojapapit ja rikolliset papit , talousmiehet ja adventistilääkärit ym. .., jotka veivät omiin tarpeisiin Oskar Salosen säätiön miljoonaomaisuudet!

Sihen vielä lisättynä opettajat ja pastorit, jotka osoittautuivat pedofiileiksi Toivonlinnassa...jonka takia koulun nimikin muutettiin...? Imagotappio on jo tapahtunut; ei siihen nimen vaihto auta!

Vastine ex-adv. nro 1300
        En ole tutkinut toisten tekoja, sen tiedän kuitenkin Raamatun sanasta, että Adventtikirkossakin on viisi viisasta ja viisi tyhmää neitsyttä.

Jumala on lopulta tuomari ja tyhmätkin neitsyet voivat tehdä parannuksen, se on Jumalan ja neitsyeiden välinen asia.

Ihminen monesti erehtyy tuomioiden antamisessa, joten jätetään tuomiot Jumalalle, joka ihmisen tuntee läpikotaisin.

• löplöplöp
        ex-adv. nro 1300 kirjoitti:

Puuta heinää kirjoitat.

Adventtikirkko ei ole osallinen Salosen säätiöön. Yksittäiset adventistit siellä mukana oli tekemässä huonoja bussness-päätöksiä. Turha siitä on kirkkoa syyttää.

Mitkähän opettajat ja pastorit muka pedofiileja ovat? Yhtä ainoaa oikeusjuttua ei ole koskaan nostettu. Syyttäjäkin totesi, että ei ole perusteita sellaiseen.

Taitaa olla niin, että vika on sun päässäs, eikä kirkossa. Yksittäisten advarien hölmöilyistä riippumatta.

• ykkönenkö taas asial
        löplöplöp kirjoitti:

Puuta heinää kirjoitat.

Adventtikirkko ei ole osallinen Salosen säätiöön. Yksittäiset adventistit siellä mukana oli tekemässä huonoja bussness-päätöksiä. Turha siitä on kirkkoa syyttää.

Mitkähän opettajat ja pastorit muka pedofiileja ovat? Yhtä ainoaa oikeusjuttua ei ole koskaan nostettu. Syyttäjäkin totesi, että ei ole perusteita sellaiseen.

Taitaa olla niin, että vika on sun päässäs, eikä kirkossa. Yksittäisten advarien hölmöilyistä riippumatta.

Täysin samaa mieltä olen tästä asiasta kanssasi, silkkaa yhden ja saman antiadventistin panettelua ja lähimäisen halventamista vuodesta toiseen. KATEUTTA hyötymis tarkoituksessa

"Taitaa olla niin, että vika on sun päässäs, eikä kirkossa. Yksittäisten advarien hölmöilyistä riippumatta."

• Kaikki evankeliumin virat rahoitetaan aina tietysti yhteisöjen varoista.
      Oli sitten joku seurakunta tai vaikka tylppäaisaisten yhdistys.
      Yhdistystä ei saa edes rekisteröityä lain mukaan jos ei alkupääomaa ole.
      Rahaa ei tipu taivaasta, eikä omia rahapajoja saa perustaa.

Kirkollisvero on ainoa pakollinen maksu mitä on olemassa kristikunnassa.
      Kymmenysjärjestelmä on ollut aina koko raamatunhistorian käytössä jo pappi Melkesedekistä lähtien joka eli Aabrahamin aikana jo.

Kukaan ei tiedä seurakunnissa paitsi rahastonhoitaja kenenkään maksuliikennettä. Hän on vaitiolovelvollinen. A-kirkossa ei siis kukaan pääse pröystäämään lahjoituksillaan.

1 Kor 9 luku kertoo evankeliumin palvelijoiden oikeuksista rahapalkkaan.
      Noiden oikeuksien nauttijat ovat keskipalkalla, eli sellaisella kirvesmiehen palkalla ja käyttävät varojaan sitten ensin opintovelkoihinsa ja perheeseensä ja omiin tarpeisiinsa, mutta eivät ne pröystää, tietävät itsekin papin pohjattoman pussin ja uhraavat sitten vasemmalla kädellä takaisin paljoa mitä oikea ensin ottaa. Tietysti kaikilla omat menot joiden suunnittelu on vapaata.
      Ei hengelliset ihmiset turhuuteen rahaa käytä paljolti, kyllä sydän ohjaa niitä sellaisiin kohteisiin jotka ovat hengellisyyttä lähellä.

Kymmenyksien maksu on vapaaehtoista kaikille, ihan sydämen asia.
      Kukaan ei kysele koskaan maksuista. Koko ajan saa olla käsi pitkällä jos tahtoo itse kukin. Ei rahan kanssa kylvetä. Hyvä jos talous menee tasoille tuloslaskelmissa, ongelma ei ole kannattavat erilaiset tuloslaskelmat suomessa.

Kymmenyksillä on määrätty siunaus. Ihminen tulee kumman tyytyväiseksi.
      Eli siis jos koko ajan katselet mitä tarvutset että pitääpä ostaa vaikka sitä ja sitä, eteisen lamppukin, niin yhtäkkiä huomaa että lamppu onkin kelpo.
      Käytännössä ei häviä ja kukaan ei ole koskaan valittanut rahapulaa joka makselee kymmenyksiä. En ole kuullut.

http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/5.18

Olen joskus kirjoittanut noin. Olen itse ollut toistaiseksi srk ulkopuolella inhimillisistä syistä.

yst. jari

• totuuden torvi.

Onko bushmannilla paha olo? Ei sinun tarvitse kenellekään maksaa kymmenyksiä.
      Mene vain ravintolaan, kyllä ne siellä muistaa hinnottaa ilosi.
      Myös lihasi himot, niin jokainen ottaa osasi elämästäsi, mene vain herrojesi iloon.

• ilmiantaja

Sinnekö bushmannin pitäisi mennä, missä ne aventistipastorit istuvat ja kuluttavat kymmenysvaroja? Ravintolaan ja baariin?

On se "luomuliha" maistunut useimmille adventistipastoreillekin. Ovat vaihtaneet vaimonsa nuorempaan lihaan.

• pyh!

ja taas yksi provoilija suoltaa valhettaan....

todista väitteesi tai olet Jumalan edessä herjaaja.

• ??????

Ei kun menet "pyh!" seurakuntasi pastorin luokse ja pyydät häntä parille tuopposelle keskustelemaan asioista.
      Kyllä pastorin kielen kannat kirpoavat muutaman tuopin jälkeen ja hän itse kertoo sinulle kaikki rötöksensä avoimesti, niinkuin adventistipastoreiden on tapanakin?

• Kristuksessa

Adventisti pastorit eivät käytä alkoholia, eivätkä istu juoppoloissa, sillä heillä on paljon parempaa tekemistä evankelioidessaan sieluja Kristukselle.

Sinä itse vain olet syyttäjähengen saastuttama ja syljet vihaasi niiden päälle jotka elävät hyvää ja puhdasta uskonelämää ja iloitsevat siitä rakkauden työstä jota Jeesus tekee heidänkin kauttansa.

• pyh!
        Kristuksessa kirjoitti:

Adventisti pastorit eivät käytä alkoholia, eivätkä istu juoppoloissa, sillä heillä on paljon parempaa tekemistä evankelioidessaan sieluja Kristukselle.

Sinä itse vain olet syyttäjähengen saastuttama ja syljet vihaasi niiden päälle jotka elävät hyvää ja puhdasta uskonelämää ja iloitsevat siitä rakkauden työstä jota Jeesus tekee heidänkin kauttansa.

juuri noin.

• Hmmm?
        Kristuksessa kirjoitti:

Vai sillä tavalla? Tutki itseäsi, missä hengessä kuljet. Tutki itsesi jo tänään. Saatat yllättyä. Rukoile Jumalaa näyttämään ja paljastamaan henkimaailmaa. Ole huoletta, paholainen tottelee Jeesusta Kristusta ja sinua. Paholaisen voi kahlita pois omasta elämästään. Koettele henkeä. Liian monet uskovaiset luulevat olevansa Jumalan omia mutta seuraavatkin paholaista.

• Minä sanon sinulle
        pyh! kirjoitti:

juuri noin.

Joku kirjoitti: "Adventisti pastorit eivät käytä alkoholia, eivätkä istu juoppoloissa, sillä heillä on paljon parempaa tekemistä evankelioidessaan seurakunnissa kymmenyksensä maksaville sieluille Kristuksesta."

pyh sanoo siihen: "Juuri noin."

???

No, Minä puhun sinulle vielä, teille adventisteille, teille, jotka olette omahyväisiä, te jotka luullette olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        "Kaksi naista meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen pyh-fariseus ja toinen kassialma-publikaani.
        Pyh-fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo kassialma-publikaani.
        Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani kirkolle.'
        Mutta kassialma-publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
        Niin Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

• halitooseille.
        Minä sanon sinulle kirjoitti:

Joku kirjoitti: "Adventisti pastorit eivät käytä alkoholia, eivätkä istu juoppoloissa, sillä heillä on paljon parempaa tekemistä evankelioidessaan seurakunnissa kymmenyksensä maksaville sieluille Kristuksesta."

???

No, Minä puhun sinulle vielä, teille adventisteille, teille, jotka olette omahyväisiä, te jotka luullette olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        "Kaksi naista meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen pyh-fariseus ja toinen kassialma-publikaani.
        Pyh-fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo kassialma-publikaani.
        Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani kirkolle.'
        Mutta kassialma-publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
        Niin Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

Huomaatko "minä sanon sinulle kirjoittaja"!, että juuri puhut itsestäsi.
        Nämä palstat ovat juuri fariseus panettelijoiden lihallisten himojensa suurkulutuspalstoja, jonka päämäärä on vain ja yksin tapasi keskustella.

Sama se on muidenkin vastaavien kristillisten palstojen osa, eli osaveljesi siellä farieuslihaansa raaputtavat päivästä toiseen tekstin muotoonsa.
        Siinä ei ollenkaan Kristusta kirkasteta.

Ennemmin minäkin vierailevana ja osallistuvana uskon pyhin ja vastaavien todenperäisyyteen Kristuksen kirkastamisessa Pyhän Hengen kautta, kuin teidän kirjoituksiin.

syy on pidemmän ajan seuraamisen tulos, jossa suunne hedelmät on hyvin mätiä.

• tämä on totta

???

Ei tuokaan vertaus ihan jokapaikkaan sovi. Sanotaanko vaikka, että adventisti menee perheineen seurakuntansa kokoukseen iloisin mielin ja rukoilee pelastusta niillekkin jotka senkin aikaa istuu kapakassa kaljoilla.

Tämä Jumalan sanaa nautinnut ja toisillekkin tarjoillut menee mieli virkistyneenä perheensä kanssa kotiinsa, mutta tämä kapakassa päivänsä kuluttanut hoippuu usein vasta iltamyöhään humalassa perheensä luokse, jos hänellä edes enää sitä on. Kumasta luulet Jeesuksen iloitsevan enemmän?

• N. IMIM. ERKKI
        tämä on totta kirjoitti:

Ei tuokaan vertaus ihan jokapaikkaan sovi. Sanotaanko vaikka, että adventisti menee perheineen seurakuntansa kokoukseen iloisin mielin ja rukoilee pelastusta niillekkin jotka senkin aikaa istuu kapakassa kaljoilla.

Tämä Jumalan sanaa nautinnut ja toisillekkin tarjoillut menee mieli virkistyneenä perheensä kanssa kotiinsa, mutta tämä kapakassa päivänsä kuluttanut hoippuu usein vasta iltamyöhään humalassa perheensä luokse, jos hänellä edes enää sitä on. Kumasta luulet Jeesuksen iloitsevan enemmän?

Sanotaanko niin, että Jeesus iloitsee siitä enemmän, joka päätti matkalla kokoukseen poiketa kapakassa katsomassa, josko siellä olisi joku Jumalan johdatus hänelle, jolle hän saisi kertoa Jeesuksesta ja tulee ehkä seuraavalla kerralla kokoukseen ilosanoman kanssa ja ehkä uusi ystävä mukanaan.

• N. IMIM. ERKKI
        Kristuksessa kirjoitti:

Jeesuskin oli häissä, jossa oli mahdollista juopua. Jeesus olisi eriskummallinen evankelista tässä maailmanajassa. Ei Jeesus sopisi ollenkaan nykyevankelistan muottiin. Hän tekisi aina päinvastoin kuin pitäisi :)
        Jeesus olisi aina baareissa ja kapakoissa istumassa ja keskustelemassa syntisten kanssa.

• pyh!

Jeesuskin oli häissä, jossa oli mahdollista juopua. Jeesus olisi eriskummallinen evankelista tässä maailmanajassa. Ei Jeesus sopisi ollenkaan nykyevankelistan muottiin. Hän tekisi aina päinvastoin kuin pitäisi :)
        Jeesus olisi aina baareissa ja kapakoissa istumassa ja keskustelemassa syntisten kanssa.

Mutta ei ottaisi osaa heidän syntielämäänsä.

• Siunausta toivottaen

???

Minä olen vanhurskautettu vain uskossa Kristukseen. Minä en luule mitään, vaan nöyrästi tiedän, että Vapahtajani elää ja on tuleva minutkin noutamaan kotiinsa, jossa hän on valmistanut minullekin oman sijan. Hän on minun vanhurskauteni, kuten sinunkin ??? Toivottavasti sinäkin niin "luulet".

No hän päättäköön kuka on vanhurskautettu, sillä kaikkihan eivät sitä ole, vaikka kuinka "luulisivat".

• #16#
        pyh! kirjoitti:

Mutta ei ottaisi osaa heidän syntielämäänsä.

Sehän vasta Jeesus olisi, joka ei ota osaansa ihmisten syntielämästä. Pyhillä taitaa olla oma Raamattu jota lukee kuin se vihtahousu

• asiaa oli, totta.

Sanotaanko niin, että Jeesus iloitsee siitä enemmän, joka päätti matkalla kokoukseen poiketa kapakassa katsomassa, josko siellä olisi joku Jumalan johdatus hänelle, jolle hän saisi kertoa Jeesuksesta ja tulee ehkä seuraavalla kerralla kokoukseen ilosanoman kanssa ja ehkä uusi ystävä mukanaan.

nimimerkille / N. IMIM. ERKKI

Asiaa tietenkin nyt kirjoitit, täydentäisin vain sitä, että ken siellä käy todistamassa, on armoitettu siihen kenttään todistamaan ja sieltä kokoukseen.

Jumala Kristuksessa rakentaa seurakuntansa niin, että seurakuntaruumis rakentuu jäsenistöstä, jolla on armoitus tehdä eri tehtäviä.

Toinen todistaa, eräs laulaa, kolmas huoltaa kiinteistöä jne.
        Yksi (käytän yksikkömuotoa), rukoilee sairaittenpuolesta, toinen palvelee tuossa ja toinen tässä.

Kaikki ei ole kaikessa, mutta Pyhä Henki jakaa armoitustaan seurakuntaruumiin rakentamiseksi, ts. pelastuksen sanoman viemiseksi sinne aitovierillekin.

Mutta voihan se olla jollekin väärinkäsitys, jos joku mummo vaikka poikkeaa kapakkiin kokoukseen mennessä. Hämmästys, että ettei vain. ..

ja vielä toistekkin. .. No, eiköhän mummojen Hengen hedelmät kerro, onko kyse tulimummoista, heitä siunaamme, kun katsomme, että tämäkin mummo jaksaa eetun kuppilassa käydä kalassa.
        eetu ehkä on kiusaantunut, että joku tulee kalastamaan hänen apajilleen.

• Sanasta...
        #16# kirjoitti:

Sehän vasta Jeesus olisi, joka ei ota osaansa ihmisten syntielämästä. Pyhillä taitaa olla oma Raamattu jota lukee kuin se vihtahousu

#16# 25.11.2011 11:5

*** ettei vain nyt ole bushmanni kirjoituksineen asialla, tahi nykylibiraalit.

Jeesus otti osaansa ristillä kantaakseen tuon syntielämän, mutta ei ota osaa tekemällä syntiä.

Jeesus juuri tulee sinne kapakkiin hakemaan syntielämästä pois, todelliseen elämään, joka ei enää syntiä tee.

Siinä kapakista pelastettu ei enää ota osaa ihmisten syntielämään, vaan menee täynnä tulta Hengen miekalla taistelemaan kapakkiin ja kertoo, että teillä ei ole elämää noissa tuopeissa.

VAan Pyhän Hengen viini tarjoillaan Golgatan ristiltä, eli muistoaterialla.
        Tämä on minun ruumiini, teidän edestänne annettu.
        Tämä on minun vereni, teidän edestänne maahan vuodatettuna.

Sen ristin juurelle jää syntielämä, joka haavoitti tämä Mestarimme.

Hän oli kaikessa kiusattu, ilman syntiä, että me saisimme vapauden.

Halleluja.

Siinä vihtahousuille sanomaa, että he ovat hävinneet taistelun mennen tullen, työ on täydellinen ristillä ja siihen rakentuu Uusi taivas ja maa.
        Perille ei pääse ketään kauhistuksen tekijää, ei syntiä tekevää, vaan hän, joka on ottanut vastaan parannuksen kautta ELÄMÄN.

Uudestisyntynyt Uuden Aadamin Hengestä.

Aadamin.... hmmm....
        joku bushmanni ei usko Aadamin ja Eevan raamatulliseen sanomaan.

Älkää kumartako hänen ajatustaan, sillä se vie kadotukseen.
        Vaan uudestisyntykää Jumalan Hengestä elämään Sanan mukaan.

Että saisitte elämän.

• ... ja sinunko mielestäsi ottaa?

varastaako Jeesus, huoraako hän, panetteleeko hän lähimäisiään, sortaako hän köyhiä ym?

Jeesus rakastaa syntistäkin ihmistä, mutta hän vihaa syntiä.

• prof.

Muistaakseni raamatussa kerrotaan siitä, kuinka Jeesus opetuslapsineen kulki sapattina viljapeltojen halki ja he söivät jonkun maanviljelijän tähkäpäitä.
        Tuskin olivat porukan omia peltoja ja tähkiä?

Joten varstamista ja näpistelemistähän se oli ja fariseusten nuhdellessa näpistelijöitä, Jeesus vain esitti hämmennyksissään vastakysymyksiä liittyen aivan muuhun.

• epäileväiset heterot

Liekö Jeesus täysin pidättäytynyt seksistäkään?
        Tosin hän kokosi ympärilleen vain karvaisten miesten joukon, jolloin Jeesuksen heteroudestakaan ei ole täyttä varmuutta. Olihan Jeesuksella nuori lemmikkipoika Johannes, jota hänen kerrotaan erityisesti rakastaneen. Mitä tuo erityisesti sitten pitääkään sisällään? Nojasihan juuri Johannes Jeesusken rintojen välissä viimeisellä ateriallakin.
        Tosin samassa porukassa pyöri ainakin yksi ilotyttökin. Kenenkähän hoidokkina sekin oli ollut?

Paljon on siis herännyt kysymyksiä, joihin raamattu antaa vihjeillään hienovaraisesti tai tahtomattaan toisenlaisenkin selityksen, kuin mitä kristitty kirkkomaailma yrittää viestittää tulkinnoillaan.

• pyh!
        prof. kirjoitti:

Muistaakseni raamatussa kerrotaan siitä, kuinka Jeesus opetuslapsineen kulki sapattina viljapeltojen halki ja he söivät jonkun maanviljelijän tähkäpäitä.
        Tuskin olivat porukan omia peltoja ja tähkiä?

Joten varstamista ja näpistelemistähän se oli ja fariseusten nuhdellessa näpistelijöitä, Jeesus vain esitti hämmennyksissään vastakysymyksiä liittyen aivan muuhun.

Höpöhöpö. Vanhan liiton laki salli syödä viljapeltojen antia, oli pelto kenen tahansa.

Vai väität sinä Jeesusta varkaaksi. Ilmankos olet jumalaton. Nyt sen paljastit.

• pyh!
        epäileväiset heterot kirjoitti:

Liekö Jeesus täysin pidättäytynyt seksistäkään?
        Tosin hän kokosi ympärilleen vain karvaisten miesten joukon, jolloin Jeesuksen heteroudestakaan ei ole täyttä varmuutta. Olihan Jeesuksella nuori lemmikkipoika Johannes, jota hänen kerrotaan erityisesti rakastaneen. Mitä tuo erityisesti sitten pitääkään sisällään? Nojasihan juuri Johannes Jeesusken rintojen välissä viimeisellä ateriallakin.
        Tosin samassa porukassa pyöri ainakin yksi ilotyttökin. Kenenkähän hoidokkina sekin oli ollut?

Paljon on siis herännyt kysymyksiä, joihin raamattu antaa vihjeillään hienovaraisesti tai tahtomattaan toisenlaisenkin selityksen, kuin mitä kristitty kirkkomaailma yrittää viestittää tulkinnoillaan.

Puhut potaskaa.

• kädet tallella

Onhan se munattoman vaikea huorata ja kädettömän vaikea varastaa.
      Eikös se Jeesuskin ole vain henkiolento siellä taivaassa?

Ja mitä se Jeesus siellä taivaassa varastelisi, vaikka kädet olisivatkin?

• tuomiokin on olemass

No tuonkin sanasi tulet tuomiollasi vastaamaan.
        Pyhä Henki kirkastaisi sinullekin Kristuksen, mutta et kuuntele.
        Näin Pyhän Hengen pilkkaa ei anneta anteeksi, jos kävelet hautaasi tuossa mielenlaadussa.

• kädet tallella

Ajattelin kyllä mennä ihan makuu asennossa sinne hautaan. En kävellen.
      Jos sinä sinne hautaasi kävelet, niin nostan jo nyt sulle korkealle hattuani.
      Vai oletko ajatellut haudata itsesi elävältä?
      Sekin on ilmeisesti yksi kultin tavoista.

• Aika erikoista

Adventisteille kaikki on mahdollista. Kävelevät jopa omaan hautaansa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      537
      1768
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      863
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      711
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      697
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      66
      613
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe